logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » www.capri.pl » Sierra jako pełnoprawny członek społeczności capri.pl - tak czy nie?

Sierra jako pełnoprawny członek społeczności capri.pl - tak czy nie?

Pytanie zostało postawione w tytule. Pozwoliłem sobie założyć ten wątek w związku z małą burzą jaka miała dzisiaj miejsce :)

Najpierw stanowisko władz (co prawda sprzed bez mała 8 lat ale raczej oddaje istotę sprawy):

"Zachowajmy zdrowy rozsądek. To wystarczy. Nie wpiszę Sierry czy Scorpio do zakresu zainteresowań strony, bo tak po prostu nie jest, w kontekście całości tych samochodów. Co z tego że Sierrę zaczęto produkować zanim zakończono produkcję Capri - Capri to jest samochód lat 60/70-tych, Sierra to inne pokolenie. Fakt produkcji Capri w pewnym momencie równolegle ze Sierrą to tylko dowód na sukces Capri, żaden przydatek dla Sierry. Tutaj chodzi o klimat - Capri to amerykański duch wzbogacony o brytyjską finezję, samochód którym jeździły dzieci kwiaty. A w Sierrze typowy "easy rider" nie odnajdzie tego, co z Capri emanuuje, jak mocno by nie zaciskał oczu. Tu leży granica.
Co nie wyklucza, że pewne aspekty techniczne tych samochodów możemy tutaj omawiać - w końcu zawierają one sporo dziedzictwa z czasów Capri, jak np. rzeczone silniki. I to jest temat który nas łączy. Więc bez obaw."
Michał Konieczny (2003-04-19)

Stanowisko zaś drugiej strony wygląda następująco:

"[Sierra] (...) nie jest niczym innym jak Taunusem IV czy też Cortiną Mk V i choć zawias przedni ma wzorowany na Capri, a tylny na Granadzie, to silniki i skrzynie dzieli z całą resztą po równo. I na pewno bliżej Sierrom do Capri, niż Mustangom, które na równi z Taunusem czy Zodiakiem mają swój Bóg wie czym usankcjonowany dział w prezentacjach aut klubowiczów. (...)"
KRK 4m (2011-02-04)

i jeszcze jedna starsza wypowiedź:

"(...) na pewno Sierra bliższa jest Capri niż Focusowi, czy choćby (starszemu do niej wprawdzie) Escortowi MkIII z lat 80-90. Zawieszenie tylne - nieco pomniejszona Granada, zawieszenie przednie - powrót do Cortiny MkII i Capri, silniki - Pinto i Koeln, skrzynie - z Capri. Absolutnie popieram Hiubiego i XR4x4 - Sierra i Scorpio jak najbardziej TAK. Ale z kolei nie ograniczajmy się do tylnego napędu - wprawdzie Taunusów P4 i P6 nie jest duzo, ale to taki ciekawy smaczek - pierwsze Fordy z przednim napędem, nota bene starsze od Capri.
Albatros - to właśnie Taunus/Cortina MkIII/IV i Granada były jednorazowym "skokiem w bok" Forda z zawieszeniem przodu na podwójnych wahaczach, zaś Sierra i Scorpio sa własnie powrotem do McPhersonowskiej tradycji, znanej z Cortiny MkI/II, Escorta MkI/II, wszelakich starych Corsairów, Zephyrów, Zodiaców, Anglii, itd.
Czyli - reasumując - CAPRI tłustym drukiem, a poza tym wszystko co odeń starsze ORAZ wszystko co tylnonapędowe. Wydaje mi się, że tak będzie sprawiedliwie."
KRK 4m (2003-04-17)

Ja z kolei od siebie dodam, że MOIM ZDANIEM w dylemacie przynależności Sierry do "oldskulowych" Fordów rysuje się podział społeczności capri.pl na ludzi, którzy trafili tutaj mając motoryzacyjnie silne amerykańskie korzenie - dla których właśnie Cataliny, Firebirdy, Mustangi etc są fundamentem a Capri i inne europejskie Fordy to jakby przedłużenie i rzutowanie całego amerykańskiego klimatu na europejskie warunki natomiast Sierra to bezklimatyczny nowoczesny plastik, a - z drugiej strony - na tych, którzy Fordy traktują w kontekście europejskiej tradycji motoryzacyjnej, gdzie z kolei Sierra (czy - zaryzykuje - nawet wpomniany przez KRK 4m: Escort Mk3) pasuje do stawki znacznie bardziej niż dowolnie rzadki "amerykaniec"; dla których zaoceaniczna motoryzacja to raczej mało wartościowy spin-off właściwej idei.

Zachęcam do dyskusji. Może padną jakieś nowe argumenty - tylko bez wycieczek osobistych i obrażania się (na siebie też) :)

Konar / 2011-02-04 23:32:39 /


Wg mnie Sierra tylko w wersji Mk1 jak najbardziej.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-04 23:53:12 /


jestem jak najbardziej za - już drugie serce z Sierki bije w moim capriku - a podobnych jest kilka

Jarzab Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-04 23:59:45 /


Sierka NIE.
Dlaczego nie ?? bo nie!

Sierka fajne auto ale tu za młode. Istnieje przecież sierra fun, nie ma co im robić konkurencji :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 00:18:20 /


NIE

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 00:22:48 /


Cóż, sam posiadam mało popularną wersję sierry i bardzo mi przypadł do gustu ten model Forda. Co ciekawsze modele mkI zdecydowanie podnoszą ciśnienie i powinny być wynoszone na ołtarze ale jakoś nie wyobrażam sobie (pomimo uwielbienia tego modelu) aby na Capri.pl pojawiać się miały hatchbacki DOHC z gazem rocznik 1992, jakoś nieee. Myslę, że spory przełom zaliczyliśmy już w dziale ogłoszeń, gdzie gościnnoś nasza dla Golfów czy BMW sięgnęła naprawdę godnego poziomu. Co się tyczy obecności sierrek w prezentacjach stron to myslę za Zoggonem, że mkI jest godna tego. MkII już niekoniecznie acz ciekawe wersje mogły by stawać się obiektem wyjątków. XRki w formie czystej bądź o niskim wsp. zburaczenia to faktycznie rzadkość, że o XR4x4 nie wspomnę.
MkI - TAK
MkII - NIE (ew. z wyjątkami)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 00:26:21 /


"Sierka NIE.
Dlaczego nie ?? bo nie!

Sierka fajne auto ale tu za młode. Istnieje przecież sierra fun, nie ma co im robić konkurencji :)

Trójkąt Wyślij wiadomość Zdjęcie w profilu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 00:18:20 N / zgłoś do usunięcia 0"

zgadzam się z poprzednikami, sierrafun to dość spora społeczność,a my jesteśmy wyjątkowi i takimi pozostańmy

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 00:31:03 /


Z drugiej strony Sierra Diesel , Turbodiesel, DOHC i CVH ... EFi .... tego w Capri nigdy nie było, choć Diesle były w Granadach i Transitach. Nie samym Pinto i Koelnem Sierra była pędzona ... chyba , że ktoś próbuje ukazać pół prawdy jako jedną słuszną ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 00:31:27 /


Coś chyba niewłaściwie zaakcentowałem w swoich dzisiejszych wypowiedziach. Fakt banowania Sierry przez Władze klubu czy też portalu do wczoraj nie był dla mnie niczym dziwnym i przyjmowałem go z pokorą stosowną 'samym dołom', jak był łaskaw nazwać mnie Mysza. I absolutnie nie uzurpuje sobie praw do jakiejkolwiek formy wyróżniania, że niby 'cacy' może być tylko Sierra członka honorowego Stowarzyszenia Capri.pl, a inne Sierry są 'be'.
Irytuje mnie tylko mechanizm zapalania zielonego światła dla tworzenia stronek o Sierrach, Fiestach czy Scorpio, a następnie stawiania szlabanu przed owymi światłami poprzez brak aktywacji takiej stronki. A w konkretnym dzisiejszym przypadku nie byłoby żadnego dymu, gdyby Władze portalu nie aktywowały owej od 38 miesięcy oczekującej stronki po to tylko, by po 2 godzinach z powrotem usunąć ją do lamusa. Czyżby konflikt stanowisk w łonie Naczalstwa? Toż to rewolucją grozi...
Dlatego powtarzam - nie optuję za dopuszczeniem Sierry/Scorpio/Fiesty do startu w PC. Ale - primo - jeśli portal zaprasza do edycji stronki o takim aucie, to konsekwentnie winien ją aktywować (ponoć filtrem miał być tylko merytoryczny poziom stronki). A - secundo - jeśli powodem zbanowania Sierry jest fakt, że nie jest ona 'Fordem opracowanym przed połową lat 70-tych', to owym Fordem nie jest także rzeczona Catalina, Barracuda czy Sylva Leader. Bądźmy konsekwentni, Messieurs - pacta sunt servanda.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 00:40:18 /


Chyba duzo fur z tego klubu nie powinno sie kwalifikowac jako capri/taunus/granada poprzez zastosowanie elementow sierrokowych... do tego mk1 produkowano juz.... a capri nadal :) Dla mnie scierwo to i tak piekny stary ford ;p niech kazdy gada co chce ale kosiare to i tak pol klubu chcialo by miec ;p

Cinekas 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 00:47:33 /


Kwestie budowy, czy technika to jedno, a klimat to zupełnie co innego. Myślę, że w pojęciu "Stary Ford" mieści się nie tylko konstrukcja, ale pewna filozofia auta - jako symbolu - wolności, niezależności i dumy, którą w głównej mierze ukształtowały lata amerykańskiej kontrkultury i tamte samochody ... Myślę, że to właśnie ta idea jest główną, która łączy społeczność Capri.pl.

A Sierra ... no cóż ... w którejkolwiek wersji by nie była, to już pod tym względem, zupełnie inny świat.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 01:18:17 /


> Irytuje mnie tylko mechanizm zapalania zielonego światła dla tworzenia stronek o Sierrach, Fiestach czy Scorpio, a następnie stawiania szlabanu przed owymi światłami poprzez brak aktywacji takiej stronki.

Spokojnie i bez irytacji. Mechanizmy strony są ogólnie możliwie najprostsze które spełniają jako tako swoje zadania. I tyle. Owszem, da się stworzyć stronę. Ale litości, jawne stanowisko jest takie, że Sierra NIE. Nie nie nie. Podkreślamy to regulaminem strony, regulaminem Pucharu, wszyscy wiedzą, Konar dzielnie wygrzebał nawet jakąś wypowiedź na ten temat sprzed wieków. Stronę ze Sierrą można założyć na oślep, brnąc wbrew temu "NIE" które się unosi tu w powietrzu. No i czego ma być dowodem założenie takiej strony i zgłoszenie jej do pokazania światu ? Że da się mimo że piszą i mówią że "NIE" ? I jeszcze irytacja że się da, bo przecież mechanizmy strony powinny być jak drut kolczasty, a za drutem fosa z krokodylami ? Nie rozumiem.

A że są tu inne samochody niż Ford? No był taki eksperyment dawno temu żeby pokazać inne ciekawe samochody klubowiczów. Ale pomysł dawno nie żyje, żadnych aktualizacji od wieków nie ma, nic nowego nie dochodzi. To natychmiast mam się rzucić do usuwania tego? Bo tak? Utrzymanie tego wszystkiego w ruchu kosztuje mnie wystarczająco dużo czasu, żeby sobie nie dokładać jeszcze takich zupełnie zbędnych ruchów, bo jakaś Catalina czy co tam innego kogoś razi w oczy.

Ze Sierrą problem jest innej skali niż jakiś jeden czy drugi przypadkowy stary amerykaniec. Po pierwsze, to samochód innej generacji, innego ducha. Po drugie, Sierra ma swój prężny klub i jaki jest sens rozpraszać to środowisko? Po trzecie, jeśli mowa o środowisku, to jest to nieco inne środowisko. Inna jest motywacja do utrzymania starego Capri, zupełnie inna do jeżdżenia Sierrą. Nie przeczę że jest jakaś część wspólna, ale fundamenty są jednak różne. Po czwarte, tych Sierr (czy to się tak odmienia ?) jest tyle, że jakby zrobić precedens, to czemu nie wpuścić od razu wszystkich ? Może się zrobić tłoczno, może nawet nas przytoczą. Będzie fajniej ? Już jest tu taki szum od stałej obecności zawodników piszących na ilość na każdy temat i byle cokolwiek, że zwiększenie tego szumu skończy się zwyczajnie źle dla jakości treści.

A że Sierra jest bezpośrednim następcą Taunusa? No właśnie, następcą a nie kontynuacją. Sam Ford w swojej marketingowej mądrości zerwał tę więź zmieniając nazwę, pogrzebując póki co chyba najdłużej w historii funkcjonującą nazwę modelu samochodu. Sam Ford nam mówi, że "to już zupełnie co innego". To na zasadzie następstwa Scorpio też się teoretycznie nadaje, bo w końcu jest następcą Granady. W UK nawet pierwsze Scorpio to formalnie po nazwie Granada, więc na podstawie kontynuacji nazwy powinno mieć nawet pierwszeństwo przed Sierrą. Ale to wszystko to jakieś dywagacje formalno-nazewnicze. Jest pewne dość proste kryterium - wraz z Capri i Taunusem skończyła się pewna motoryzacyjna epoka. Cytując Wielkich, mianowicie tutaj Waltera Sobchaka, "I'm talking about drawing a line in the sand, Dude. ..." - ten koniec epoki jest tu dla wielu z nas wyraźnie wyczuwalny. Inni teoretyzują, bo nie czują. Albo z przekory. Ale Ci co czują przyjęli jakieś założenia dla tego klubu i co w tym takiego złego? Gdzieś tą linię w piasku trzeba nakreślić i my powiedzieliśmy jasno gdzie ona jest.

> A w konkretnym dzisiejszym przypadku nie byłoby żadnego dymu, gdyby Władze portalu nie aktywowały owej od 38 miesięcy oczekującej stronki po to tylko, by po 2 godzinach z powrotem usunąć ją do lamusa. Czyżby konflikt stanowisk w łonie Naczalstwa? Toż to rewolucją grozi...

Jaki konflikt ? Zwykły wypadek i tyle. Łono naczalstwa ma się dobrze i akurat dzięki temu żeśmy tacy zgodni, bezkonfliktowi i niestwarzający sobie ciśnień ten klub jakoś funkcjonuje.

> Pozwolę sobie tu zacytować fragmencik z maila otrzymanego poza portalem od jednego z powszechnie szanowanych Kolegów: "...Niestety, tutaj panuje zasada, że rację mają ci, co są wyżej i jak widać ich humorek jest ważniejszy... Ehhh na czym ten świat stoi..."

Emailem poza portalem anonimowy kolega odważył się bąknąć pod nosem że nie podobają mu się zasady. Troszkę go to kłuje, bo sobie bąka pod nosem gdzieś na boku, ale nie na tyle żeby jakoś omówić swój ból i może go nawet uśmierzyć. No brawo.
Niestety tutaj panuje zasada, że rację ma ten kto ustalił zasady. To nie humorek, tylko właśnie ustalone zasady. Świat właśnie stoi na tym, że ktoś potrafi powiedzieć NIE i powtórzyć to potem jeszcze raz. Gorzej że nie wszyscy jakoś potrafią to NIE przyjąć godnie i nie rozumiejąc intencji interpretują to jako "humorek".

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 01:40:38 /


Roma locuta, causa finita est.
Jako żem starszy, ustępuję i nie wychylam się już ze swojego miejsca w szeregu.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 03:10:43 /


Sierra fajne auto ale to już nie ta epoka i większość osób traktuje to auto jako taczkę do przetaczania się na co dzień.
Mimo że sam mam jedna to także uważam że to nie jest miejsce na te auta

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 08:08:03 /


Nie róbmy z capri.pl polityki. Zdecydowana większość z nas nie potrzebuje koalicji. Jak ktoś chce sobie poszperać na sierra fun to sobie znajdzie wszystko co trzeba. Jak ktoś jest leniwy to mamy wysyp dziwnych wątków u nas. Zachowajmy jedność, niezależność i wierność swoim przekonaniom. Korzyści ze sierry jest na tyle mało, że nie wniesie to nic do naszego klubu. A co do szczegółów mechanicznych - jeżeli zaryzykuję stwierdzenie, że większość WSZYSTKICH samochodów ma "stare podwaliny" - to też się nie pomylę. Do dywagacji i własnego zdania każdy ma prawo.
Nie dość, że mylą nas z mustangami i mantami to jeszcze ze sierrami by zaczęli ;)

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 08:42:13 /


Sierra bardzo fajne auto, Scorpio pewnie też (nie wiem, nie jeździłem), ale nie ma co sobie mydlić oczu. Jak jedziemy po ulicy Capri, Taunusem, Granadą, czy też jakimś tam gównianym amerykańcem z lat '60, to na ogół jesteśmy postrzegani jako ci uparcie, w jakimś świadomym, niezrozumiałym celu ujeżdżający stare, klasyczne auta. Natomiast jak jedziemy Sierrą, czy Scorpio, to tak jakbyśmy jechali Lanosem, Passatem, czy Mietkiem 190. Taka jest prawda i tu jest chyba ta granica.
P.S. KRK 4m, sorki, ale te wycieczki w kontekście władzy ze wschodu w stronę przeciwników dyskusji, to jakąś PiSowską retoryką zaleciało. Rozumiem rozgoryczenie, ale to przykre jednak.
Trzymaj poziom :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 10:32:20 /


Najprostszym kryterium jest design samochodu.

Sierra była bardzo radykalnym projektem / od strony design'u podkreślam /.

Sierra obok Taunusa zawsze będzie wyglądać jak inwazja Marsjan na parking przed texarkańskim marketem w latach 70-tych.

Po prostu nie pasuje nam na klubowy paddock.

Natomiast Fiesta Mk.I jako projekt nadwozia może stać miedzy klubowymi autami nie rzucając się szczególnie w oczy.

Moim zdaniem raczej design i klimat auta powinien być wyznacznikiem decyzji o przyjęciu lub nie do klubu.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 10:33:40 /


sierra jako sierra zdecydowanie nie, bo to inny świat, pomimo dużej zbieżności technicznej ze starszymi fordami. tylko skoro jest dział "inne ciekawe samochody" , to nie wiem dlaczego nie może nim być sierra, jeżeli jest ciekawa, 100% oryginalna i 25 letnia?? chyba nie widziałem na ulicy nigdy ładnej zadbanej, 25 letniej XR-ki, a taunusy, granady, capri widuje często. a to co stało się z krk jest duuużym nietaktem ze strony kierownictwa.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 10:48:08 /


Acha, jeśli ta Sierrka KRK 4m jest faktycznie jakaś super unikatowa (nie wiem, nie widziałem strony), to może ją dopuścić w ramach tego kryterium co owe amerykańce. I wilk będzie syty i owca w ciąży :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 10:48:30 /


Dajcie spokój ze sierrami. Co to w ogóle za dyskusja? Chcecie sierry to sobie zróbcie sierra.pl lub sierrafan odwiedzić i po temacie.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 10:51:05 /


Mk1 ale fiesta to czemu nie, ale sierka to sam plastik i raczej nie chciał bym tego autka na forum:p.

Kilgore / 2011-02-05 10:53:50 /


Ale kosiare to prawie każdy....

Cinekas 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 11:17:52 /


Cinek, Ty sam jesteś kosiara... Też za dużo palisz.

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 11:40:42 /


Po raz siedemdziesiąty czwarty powtarzam - nie chodzi o MOJĄ Sierrę, bo to istotnie gówniane auto było. Po pierwsze sprawa dotyczy wydarzeń sprzed 20 lat, bo sprzedałem ją w 1994 r., kiedy była 'niemal nówką' i absolutnie nie wiąże się z klimatem portalu, którego użytkownicy ujeżdżają auta wytykane palcem na ulicy jako 'un peu demode'. Po drugie był to zwykły 5-drzwiowy liftback DOHC (nawet nie Ghia) bez klimy i z bębnami z tyłu (bez ABS), będący miksem różnych dziwnych elementów, które jakiś Belg pozlepiał ze sobą (być może już w salonie przed zakupem - nigdy tego nie dochodziłem) w jedyną w swoim rodzaju całość, a następnie ja 'doburaczyłem' czterema halogenami Wesem na zderzaku.
Buda - wczesny Mk2 z długą maską, czarne tylne lampy i białe kierunki przód z ostatniej serii, szprychowe alumy 15" z gumami 205/50, przedni spoiler RS (coś jak Cosworth 4d) i tylny (też aftermarket, chyba GFL) coś jak RS500. I do tego fabryczny fordowski napis Sierra XR4 na tylnej klapie (nie 4x4 i nie 4i, bo był to DOHC na gaźniku) - kundel co się zowie.
Ponad trzy lata temu, zachęcony 'przyciskiem' EDYTUJ STRONĘ przy owej Sierce (jako jedynej w wykazie mych >40 byłych wozidełek), zmotałem jakąś tam opowiastkę plus pół tuzina fotek, odnalezionych w rodzinnym archiwum. Stronkę wczoraj ktoś (ponoć omyłkowo) aktywował, dwie lub trzy osoby zdołały ją (pozytywnie - ku memu zdziwieniu) skomentować, ale po ostrym proteście Myszy ktoś ważniejszy po 2 godzinach z powrotem wycofał ją z obiegu.
Okazuje się, że wierząc słowu pisanemu (owe 'edytuj', a następnie 'aktywuj stronę') wykazałem się daleko posuniętym brakiem rozwagi i teraz wyciągam drzazgi z przyrodzenia jak ów chłopina, który równie na serio potraktował zapis DUPA na drewnianym parkanie.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 11:47:59 /


To, ze kosiarkę to prawie każdy nie znaczy, że sierrka się tutaj nadaje.
Nie nadaje się i koniec. Kosiarę jak najbardziej i na sierrafan.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 11:48:20 /


I ja dołączam się do społeczności przeciwnej.
NIE!!!

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 12:47:59 /


Sierra na TAK!!

Prawie każde forum tego rodzaju ma zakładke "daily driver" gdzie są prezentowane pojazdy którymi społeczność forum jeździ na codzień.

Tutaj tego brakuje!

szalony Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 13:01:16 /


Capri.pl to nie prawie każde forum, Capri.pl to wyjątkowe forum jedyne w swoim rodzaju.

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 13:06:34 /


I kogo interesowaly by takie prezentacje bo mnie napewno nie.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 13:09:04 /


"Prawie każde forum tego rodzaju ma zakładke "daily driver" gdzie są prezentowane pojazdy którymi społeczność forum jeździ na codzień.

Tutaj tego brakuje!"

To że nie ma, nie znaczy wcale że brakuje :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 13:16:58 /


Sierra? Jak to czytam to mi się włosy na dupie jeżą (przecież to sierra).
Absolutnie NIE dla jakiejkolwiek sierry, jakiegokolwiek scorpio, i innego plasticzanego badziewia typu escort mkIII !!!
Co za absurdalny pomysł w ogóle.
Porówania na temat podzespołów są też nie na miejscu. Znam masę aut, które mają podobną konstrukcję, silniki, ble ble ble, do starych klasyków. To powód, żeby je tu umieszczać, bądź na innych klasykowych stronach?
Co za porównanie w ogóle sierry do chargera, challengera czy mustanga.
Przecież tego nie trzeba komentować. Wystarczy popatrzeć na sierre a potem na dodga czy forda mustanga ;)
Poza tym formuła strony mówi jasno:
"(...) Jak stary Ford jest dla nas wystarczająco stary ? Zgrubny klucz jest prosty - interesują nas samochody zaprojektowane do końca lat 70-tych ubiegłego wieku"

Wszystko jak dla mnie jasne.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 13:52:25 /


forum to capri.pl wiec zostańmy przy capri, wogole auta z lat 70tych, sierra to inna epoka, jak zaczniemy dorzucać do niedługo tutaj vectra a zawita... zresztą przecież scorpio, sierra i inne mają swoje forum w necie, po co mieszać ?

boncky Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 14:27:23 /


Gryziu - tylko nie PiSowskiej, błagam :) Całe życie (jako brydżysta i heteroseksualista oraz potomek kułaków i sanacyjnych krwiopijców) byłem fanem Korwina-Mikke oraz UPR i to ze słownictwa tej partii pochodzi owa 'czekistowska czujność'. A fakt, że dziś jako jeżdżący Taunusem czy Granadą uważani jesteście za miłośników zabytków, zaś drajwerzy Sierry czy Scorpio - za zbankrutowanych straganiarzy czy kloszardów to żaden argument. Bowiem 20 lat temu, gdy większość z Was na tramwaj wołała 'tata', to właśnie Grania i Taunus traktowane były na ulicach jak ostatnie pomiotło nieudacznika. Kupowało się te auta w cenie 126p, a sprzedać ich się już nie dało. A dziś możecie je restaurować i hołubić tylko dlatego, że kasta drobnych plantatorów pieczarek i hodowców kurczaka nie miała przystanków MPK w rejonie swych posiadłości.
Curtis - jeśli owe jankeskie furmanki miałyby na masce błękitny owal, to jeszcze mógłbym zrozumieć. Ale obecności Dodge'a czy Chevroleta na tej stronce nie czaję i już. Jakiś chyba tępy jestem...
A w ogóle to (cytując Lindę) coraz bardziej "nie chce mi się z wami gadać"...

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 14:29:04 /


No taa... bo co my kur... wiemy o motoryzacji...

Wracając do tematu wątku. Sierra? Jestem na NIE.

Mysza liil (EM) / 2011-02-05 15:17:43 /


sierra kakao ;)
dobre...

michalch83 / 2011-02-05 15:36:14 /


No na tyle to chyba jeszcze jestem rozgarnięty, żeby wiedzieć iż auta nie wyjeżdżają z fabryk jako 40-to letnie klasyki :) Na dzień dzisiejszy Sierra jest to zwykły plasticzany dupowóz i co najwyżej dawca organów na swapy. Może za te 20 lat też się będzie nadawała do tego typu klubu, o ile jeszcze jakaś zostanie. A jak nie zostanie, to będzie znaczyło, że jednak nie miała tego czegoś :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 15:45:07 /


Sierra -> sierrafan.pl

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 15:46:30 /


"Sierra -> sierrafan.pl" x 2

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 15:58:46 /


Sierra, fajne auto i ma swój klimat, jednak lepiej żeby jej tu nie było.

kacheł / 2011-02-05 16:03:47 /


> Okazuje się, że wierząc słowu pisanemu (owe 'edytuj', a następnie 'aktywuj stronę') wykazałem się daleko posuniętym brakiem rozwagi i teraz wyciągam drzazgi z przyrodzenia jak ów chłopina, który równie na serio potraktował zapis DUPA na drewnianym parkanie.

No ile można? Strona nieopatrznie włączona, pomyłka naprawiona, sprawa niby prosta. Można by powiedzieć "aha, ok, jak nie to nie" i przejść nad tym do porządku dziennego. A tu mamy irytację, żale, pretensje, kwestionowanie naszej kondycji mentalnej, czekistów, rewolucje, rzekome konflikty na górze, itp, itd. Te drzazgi to wyłącznie efekt reakcji niewspółmiernej do wydarzenia ...

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 16:20:35 /


Michale - napisałem 14 godzin temu "Roma locuta, causa finita est" i na tym chciałem zakończyć. Twój cyrk - Twoje małpy, sorry za moją wychyłkę. Ale afera kręci się nadal, wypowiadają się dziesiątki ludzi, którzy o niczym nic by nie wiedzieli i byłoby lepiej. Dlatego - gwoli wyjaśnienia konstrukcji zapalnika - już bez wycieczek osobistych i żali podałem streszczenie wydarzeń sprzed 24h.
Generalnie temat uważam za bezsensowny i wyczerpany. Na Sierrafan.pl mam swoje konto, ale nie mam czasu się tam udzielać. Tu z kolei coraz trudniej identyfikować mi się z pewną grupką, dla których Capri, Taunus i Granada są jedynie namiastką 'easyriderowej' motoryzacji jankeskiej i którzy z bólem restaurują owe swoje euro-Fordy, bo na Barracudy, Lincolny, Broughamy, Firebirdy, Challengery i Bóg-wie-co-jeszcze nigdy nie będzie ich stać. Taki kryptoonanizm to w końcu zjawisko typowe dla 'miłośników' motoryzacji - wystarczy rzut oka na charakter kalendarzy i plakatów w garażach oraz auto-serwisach. Jak to niegdyś mawiał Lopek Krukowski:

"...Bo ja w gruncie rzeczy wolę Gretę Garbo, Negri Polę,
Ale biorę w każdę porę to, co panna Mańcia da..."

Sugeruję cały wątek Konara zamknąć bez możliwości kontynuacji i będzie OK. Przynajmniej moim zdaniem.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 17:22:36 /


Wiesz KrK, ja też z racji wieku, i jako syn "prywaciarza" załapałem się jedną nogą na czasy w których Taunus TCII, Opel Rekord C, czy nawet pierwszy Passat były synonimem luksusu i nowoczesności. Ale w późniejszych latach przeżywałem znowuż frustrację jadąc Mercem 115 uważanym za furę starych badylarzy. Garbatą Warszawę mój ociec kupił w cenie roweru, jako auto zastępcze i postrzegana ona była nie lepiej od współczesnych nam CC "w holenderskim gazie". A więc potem patrzyłem jak auta z mojego dzieciństwa są powodem żartów i śmiechu.

Normalne, że po latach ludzie zaczynają doceniać przeszłość. Odnajdują rzeczy, które kiedyś wyrzuciliby na śmietnik. Dzięki temu nasze Fordy doczekały się miana klasyków. Kto wie, może na Sierrę i nowsze też kiedyś przyjdzie taki czas. Ale moim zdaniem jeszcze nie nadszedł.

Myślę, że jeśli na tej stronie sporadycznie pojawiają się także auta amerykańskie, to za przyczyną pewnego rodzaju nawiązań stylistycznych i "klimatycznych" o których wspomniałem w swoim wcześniejszym poście.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 17:35:48 /


sierra nie

Classmobile / 2011-02-05 19:16:22 /


SIERRA KATEGORYCZNIE NIE !!!!!!

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 20:00:23 /


No nie wiem... Nieraz już "na ulicy" słyszałem a propos ścierki: kiedyś to fajne wozy robili...

Może jestem debilem, ale wolę ścierę od "zajebiście klimatycznych" amerykańskich tobołów kilofem z betonu wyciosanych. Ale cóż, skoro we fylmach hamerykańskich pokazywali to znaczy, że super, a ścierki jeno w Dempsey & Makepeace, a to przecież wiocha.

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 21:15:05 /


Dla mnie sierra to ostatni dobrze zrobiony Ford. Jest prosty i trwały. Najlepszy dowód na to, to ilość jeżdżących sierrek czy scorpio mkI do ilości jeżdżących wielorybów. Dla mnie tu właśnie jest linia odgraniczająca epokę. Jeszcze mało kto "restauruje" sierrę choć ciekawe egzemplarze mkI już stoją w kolejkach do blacharzy;)
Rozumiem jednak kryteria strony Capri.pl i szanuję.

Dawno zauważyłem pewną częstą analogię. Auta "z klimatem" mają metalowe zderzaki, nie koniecznie chromowane ale zwykle jest to stalowa belka i już. Nastepna już nieklimatyczna epoka w dziejach motoryzacji to plastik w tym miejscu. Ciekawe, prawda? ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 22:02:06 /


sierra nie,chociaż lubię ten samochód.

karolb863 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-05 22:20:06 /


A Ty wiesz, Zapek, że ja dzisiaj do tego samego wniosku doszedłem a'propos tych zderzaków?!
No bo zastanawiałem sie, co tak naprawdę kryje się pod pojęciem "plastikowy samochód". No i oprócz wyglądu deski i ogólnie wnętrza, wpadłem na te zderzaki. :-)

Dołączam swój głos do dyskusji o Sierrach na capri.pl - stanowcze NIE.
Capri oraz ich epokowi bracia Taunusy oraz Granady to samochody z duszą. Duszą, której Sierrce brakuje, a którą ten Klub kultywuje.
I nie ważne są koligacje techniczne, podobieństwa między starymi i nowymi modelami Forda w latach '80, ważny jest klimat samochodów, które próbujemy utrzymać przy życiu.

KRK - nie frustruj się, wyszło jak wyszło. Jesteś jedną z ważniejszych i najbardziej szanowanych postaci na stronach capri.pl. Nie tylko za swoją wiedzę, ale też za kulturę wypowiedzi oraz bardzo czytelną miłość do dojrzałej motoryzacji. Tego nie zmieni nic, nawet jakaś awantura o Ścierkę.

Pozdrawiam

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 22:44:28 /


Ja nie mam nic przeciwko ścierkom... Ładnie zachowana, oryginalna mk1 jak najbardziej, ale w kategorii 'Inne" i pod warunkiem że właściciel ma na koncie swoim( nie miał; czy może będzie miał kiedyś) Capri, granadę, Cortinę czy Consula:) Nie robić osobnej kategorii dla Sierry bo od tego sa inne fora, ale tak jak wyżej napisałem nie będą mnie razić...
Z drugiej strony, to co na stronie robi Camaro czy Challenger? Nie mam nic do właścicieli, ale te fury tutaj nie pasują. Jeśli mamy być konsekwentni i wywalamy sierre to i one muszę zniknać.

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-05 23:16:49 /


Sam posiadam raczej mało typową sierrę mk1, ;)
ale od tego jest Sierrafan. Capri, taunus, granada - to zupełnie inne auta, mimo zbieżności mechanicznych i lat wczesnych produkcji, to zupełnie inna epoka.
Obawiam się również ataku młodych gniewnych w ścierwach, których na SF pełno...
Fiesta mk1 już bardziej, choć FiestaKlubPolska mi przynajmniej wystarcza :)
Ten klub jest jedyny w swoim rodzaju, dość elitarny i niech tak pozostanie.

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 12:27:35 /


Dajcie spokój tym bezsensownym dywagacjom. Jest statut, KRS, Zarząd który kieruje stowarzyszeniem i to jego ocenie pozostaje co jest w kręgu zainteresowań stowarzyszenia. Są też wolne wybory do zarządu, komisji rewizyjnej co jakiś czas. Upływa kadencja, zgłaszają się kandydaci z różnymi wizjami funkcjonowania stowarzyszenia, naród wybiera swojego kandydata z konkretnym programem (np serra tak lub nie) i sprawa załatwiona. A nie jakieś osobiste wycieczki w czyjąkolwiek strone i plucie jadem na lewo i prawo. Moje zdanie jest takie jak pisałem. Jest Zarząd i to on decyduje kierując się opinią ludzi capri.pl jakie działania będą podejmowane. I nie oznacza to wcale że jak naród chce to władza zrobi.

szymal Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-06 12:55:37 /


Wiesz szymal, po prostu ostatnio taki rewolucyjny czas ;)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 13:57:19 /


Ja wiem czy plastik na zderzaku to wyznacznik dla epoki...
Zapek, w mojej 740tce aluminiowa belka zderzaka też ma nakładkę z plastiku, ale czy ta kwestia dyskwalifikuje ją jako auta z epoki?

zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-06 17:30:01 /


Ale mimo wszystko zderzak jest osobną belką a nie zintegrowanym kawałkiem przedniego pasa... W ten sposób Escort Mk3 jest jeszcze klimatycznym autem a Mk4 już nie ;-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 18:00:53 /


Nie ma czegoś takiego jak Escort Mk4 :) Escort MkIII'86 znaczy

Konar / 2011-02-06 18:52:24 /


Tak a po Mk3 86 jest Mk5 :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 18:59:35 /


zderzak(plastikowy zintegrowany z pasem, bo plastiki były taż w golfie mk1) definitywnie rozdziela 2 epoki. dla mnie jest jeszcze jeden wyznacznik - lusterka te na stopce, choć czasem plastikowe i te wielkie plastikowe pudła(zintegrowane z drzwiami).

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-06 19:17:39 /


E,e - po Escorcie MkIII'86 jest Escort EA'90 a poźniej Escort FA'95 i koniec :)

Konar / 2011-02-06 19:18:30 /


Sierrom mówię twarde i zdecydowane, raczej nie !

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 19:23:55 /


Konar wpisz w grafice google Escort Mk5 a później Escort EA'90 :-P

Lusterka na stopce to miało nawet Audi 80 do 95 roku a zderzak stanowiący nawet sporo więcej niż połowę przodu np. Camaro z 78 roku więc obie granice są dość płynne.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 19:53:33 /


Jak wpiszesz Capri MkIII to też dużo wyskoczy mimo, że takiego samochodu nie ma :P

Konar / 2011-02-06 19:55:53 /


Oficjalnie nie ma - a Haynes twierdzi inaczej ;-P

http://www.car-spares-now.co.uk/ad_detail.php?id=312&category=ford-spares

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 20:17:19 /


Mike, chyba przeczysz sobie... toz jak wol napisane ze capri mkII 74-87 including "series III", czyli cos ten cudzyslow musi znaczyc.

Mysza liil (EM) / 2011-02-06 20:19:57 /


No jakby nic nie było to by napisali samo Capri II i tyle ... tyż mam taką książeczkę

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 21:08:11 /


sierra nie

Scibor Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-06 22:02:39 /


Sierra nie.Jedynia jako dawca organów lub dupowóz w ogłoszeniach gościnnych.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-06 22:22:43 /


Temat Sierry uważam za zakończony, ale pod względem 'dizajnu' czyli wzornictwa i zasad konstrukcji istnieją cztery elementy dyskwalifikujące samochód klasyczny.
1. Klasyk ma tylny napęd (niezależnie od lokalizacji silnika)
2. Klasyk ma płaskie boczne szyby
3. Klasyk ma zderzaki (niezależnie od materiału), których usunięcie nie wyklucza go z ruchu przez wzgląd na tzw. 'ostre krawędzie' etc.
I teraz zależnie od stopnia tolerancji/twardogłowia można dopuszczać do grona klasyków auta, które nie spełniają jednego lub nawet dwóch z tych warunków. Ale nigdy trzech :)
Bo np. Escort Mk2, Granada Mk2 czy Fiat 126p mają gięte boczne szyby, ale ratuje je tylny napęd i niewkomponowany w obrys nadwozia zderzak. A np. Renault 5 (R1220) ma przedni napęd i zderzaki integralne z obrysem karoserii, ale ratują go płaskie boczne szyby. Natomiast nic już nie uratuje Fabii, która ma przedni napęd, gięte szyby i integralne zderzaki.
Dlatego Sierra/E30/W201/Alfa 75 czy Mirafiori (mimo szyb i zderzaków) mają jeszcze jakieś szanse przez RWD, a nie ma ich Uno czy Corsa.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 22:35:56 /


Jakieś wydumane. Wynikało by z tego, że współczesny samochód z RWD by spełniał warunki bo łamał by tylko dwa kryteria. We wstępnie pisałeś o czterech, może jakieś uciekło, np. wiek? ;) choć to mogło być oczywiste i stąd nie wymieniłeś albo o tej porze kiepsko widzę i czytam ze słabym zrozumieniem.

chart Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-06 22:50:56 /


Ok ok "ale pod względem 'dizajnu' czyli wzornictwa i zasad konstrukcji"
czytanie ze zrozumieniem...
ale wciąż "istnieją cztery elementy" się nie zgadza, być może zderzaki liczyć podwójnie :)

chart Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-06 22:53:48 /


A syrena ma napęd na przód i jest fajna, choć ratują ją pewnie lusterka i zderzaki:p

Kilgore / 2011-02-06 23:09:49 /


Bo mówiąc szczerze ten czwarty aspekt jest trochę wydumany ('przepis' pochodzi z jakiegoś jankeskiego czasopisma), mianowicie chodzi o reflektory. Jankesi dzielą auta na okresu 'sealed beam' i 'post-sealed beam'. W europejskich warunkach oznaczałoby to raczej reflektor dedykowany do konkretnego auta i uniwersalny. Ale w ten sposób minusy w aspekcie klasyki miałyby już Citroen DS21 (1967) i rzeczony R1220 (1972), bo np. w Fordach 'postklasykiem' byłby już Capri 1B, Taunus 2 i każda Granada. Dlatego do całej tej klasyfikacji można podchodzić z rezerwą, ale gięte szyby boczne i integralne zderzaki to bezdyskusyjnie elementy 'nowego' wzornictwa. Jeśli auto ma obie te cechy, to do epoki Pobiedy i Amazona już go nie zaliczymy.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 23:13:01 /


a ja w ogóle nie rozumiem w czym problem i po co ta dyskusja. Strona nazywa się capri.pl i w pewnym momencie zaczęła traktować również o taunusach i granadach - co każdemu chyba odpowiada. Do tego jeszcze drobne wyjątki - ale bez wdawania się w szczegóły bo każdy wie o co chodzi. Czy sierra jest klasykiem czy nie, nie ma znaczenia - moim zdaniem jest - przynajmniej seria pierwsza. W każdym razie czy to teraz czy za 20 lat kiedy juz klasykiem będzie dużo grubszym myślę, że ta strona powinna pozostać w takiej formie jaka jest. Wejdźmy w sierry a zaraz zacznie się problem scorpio, aerostarów i dojdziemy za 20 lat do s-maxa ;). Nie róbmy strony dla Wszystkich bo ucierpimy na tym. To że są jakieś inne klasyki nie fordy na stronie to chyba też każdy będacy już tutaj jakiś czas zauważył, że znalazły się one w momencie ewoluowania strony i tak już zostały.

uogólniając:

Sierra klasyk - TAK
na stronie capri.pl - NIE

Mirek K. / 2011-02-07 00:25:27 /


jak to po co ta dyskusja??? No chociażby po to, aby rozpoczynając co prawda od burzy, ale dojść w efekcie do bardzo ciekawych wniosków końcowych. Bo jak się tak zastanowimy, to faktycznie termin "klasyk" definiowany powyższymi trzema i pół punktami ;) w dość prosty sposób kwalifikuje auta i dzieli epoki. I jest zdecydowanie bardziej trafny i precyzyjny od nazwy "old/youngtimer", która z automatu dorzuca do wora wszystkie samochody ... tylko ze względu na kryterium wieku.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-07 04:38:28 /


No to jest w ogłoszeniach klasyk pełną gębą.

1. Zderzaki OK
2. Płaskie szyby TAK
3. Tylny napęd TAK
4. Reflektory uniwersalne!

Mysza liil (EM) / 2011-02-07 08:25:12 /


no jest ... i co?

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-07 09:22:33 /


Kryteria kryteriami...ale gdybys mial podobnie ogolna "specyfikacje" odnosnie kobiety...
naciagajac conieco rozne podpunkty, moznaby znalezc sie z nie do konca blyskotliwa fanka Hello Kitty w platynowych przedluzeniach wlosow na slubnym kobiercu...
Wkoncu urodzona przed np. 80-tym...dlugie wlosy...poszukiwane wypluklosci zderzakow tez ma...a na dodatek ma "poped na tyl" :P
Pozdrawiam

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-07 10:40:44 /


A Escort 81 to Escort/Orion CA, 86 to DA, 90 to EA, 95 to FA. Tak wiec mamy 6 generacji Escortow, dane bardziej wiarygodne niz Google ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-07 10:45:14 /


on_the_run ... ale "nie mieszajmy różnych systemów walutowych" ;D

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-07 11:06:34 /


Beddie dla mnie jedyne klasyczne escorty to te z napędem rwd.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-07 12:13:33 /


Zgadzam się, ale musiałem czepić się nomenklatury i sposobu dzielenia Oxycortów :)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-07 12:33:38 /


czyli jednak C i D to wyraźny podział na Mk3 i Mk4 .... swoją drogą robili je już od września 80 więc jak się dzwoni na ogłoszenia z Escortem 80r. to trzeba dobrze wypytać czy napęd przód czy tył (czasem sprzedający nie wie :-P). I tenże Escort Mk3 jest dla mnie takim samym klasykiem jak Sierra Mk1 -- jeszcze mu parę lat brakuje ..

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-07 14:10:20 /


Mimo sympatii do Michała powiem:
Sierra....jeszcze nie:)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-07 19:55:52 /


A moze tarpan juz tak?

Mysza liil (EM) / 2011-02-07 22:12:28 /


Tarpan jest zajebistym klasykiem .... technologia lat 50-tych i 60-tych choćby w dowodzie miał 199x , ale tutaj jego galeria nie powstanie bo nie był Fordem ;-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-07 23:04:05 /


Mysza,za 10 lat powiesz Sierra....z westchnieniem:)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-07 23:11:37 /


Wiem o tym doskonale i tak tez napisalem w jednej ze swoich wypowiedzi na ten temat.

Mysza liil (EM) / 2011-02-08 21:12:34 /


NIE

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-17 20:22:36 /


Chciałbym napisać coś mądrego w tej kwestii ale nie mam dość siły by się zebrać.
Właśnie kupiłem Sierrę mk I w 3 furtkach, w b.dobrym stanie (jak na swoje lata :)) i z ciekawością przeczytałem ten wątek.
Czy jest na capri.pl miejsce dla sierry ? - nie wiem, mam nadzieje, że z czasem się znajdzie. Nie uważam, żeby np granda była autem klasycznym (jest wiele aut rozpoznawalnych i mających więcej z klasyką niż taunus, granada czy nawet capri - bez urazy). Ja będę dalej robił swoje, mam w planach jeszcze kupić escorta mk III, fiestę mk I / II. Wolę dziś kupić takie auto w dobrym stanie (czasem można takie trafić , sami wiecie), niż potem za kilkanaście lat szukać złomków i próbować je reanimować i oddalać się od oryginału. Każdy ma swoje kryteria (dla mnie to FORD'y z początku lat 80'tych bez znaczenie czy RWD, czy zderzaki, lampy, krowy, żyrafy). Należy pamiętać, że część aut z capri.pl niszczeje, staje się dawcą części itp. Pewnego pięknego dnia może się okazać, że zostanie tylko garstka ludzi (aut)... Mam nadzieję, że kiedyś capri.pl otworzy się na "świeżą krew".
to tyle, do zobaczenia na drodze

diller Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-10 12:03:35 /


A ja mam nadzieję, że nie :)
... i do zobaczenia na drodze.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 12:12:11 /


Bez obrazy, ale jestem na NIE.

micu_ GOP / 2011-06-10 12:20:10 /


Nie zaczynajmy od nowa. Dla chętnych do dyskusji są np. Gryźliny z walnym zgromadzeniem...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 12:25:44 /


To nie jest tak, że nie ma miejsca, wielu z nas jeździ sierrami, scorpio itd i wiedza o nich jest w nas. Istnieje jednak taki sierrafan, gdzie formalnie można się przyłączyć. MKI to też już klasyk ale założenia władz Capri.pl są takie i należy je uszanować. Ponadto jak sie okazało te założenia podziela większość klubowiczy więc chyba nie ma tematu.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 12:29:54 /


Dilerowi to chodzilo bardziej o to, ze jak juz wszystkie gruzy ze strony trafia do kontenera, to jego scierwojad opierajac sie dzielnie korozji ostanie sie jeszcze pare lat dluzej, bo wyprodukowano go pozniej.

Classmobile / 2011-06-10 18:38:25 /