Jak już pisałem wcześmiej kupiłem Granadę 2.8i z Lpg za grosze.
Naprawa, przegląd a zwłaszcza ubezpieczenie sprawiły że portwel mam sporo lżejszy :) Ale było warto !! Samochód prze 2 dni zrobił ze 150 km ale już pierwszy ryk silnika sprawił że już go lubię.
Silnik ma 2.8i z Lpg no ale ma skrzynie czwórkę .
Pytanie brzmi jak jeździć na jakich biegach żeby sie nie potykał przy tym ograniczeniu do 50 km po mieście.
Zwróciłem uwagę że przy 50 km na 3 biegu lekko dodając gaz jakoś sobie radzi ale czasem się potyka i tak go jak by szarpie.
Macie jakieś patenty na płynną jazdę przy niskich prędkościach ??
Kolejne pytanie poczyściłem krańcówki w drzwiach i światło przy podsufidce nie świeci po otwarciu drzwi. Wyczytałem że jest (opcja) czasowego wyłączenia światła.
Pytanie po jakim mniej więcej czasie się wyłączy i w której pozycji ustawić lampkę tą prostokątną oczywiście a i czy te z tyłu też powinny się świecić po otwarciu drzwi ?
W którym miejscu mogę znaleść ten (opcjonalny ) czasowy wyłącznik tej lampki
W sobotę powsadzałem kilka poprzepalanych żarówek w deskę rozdzielczą i wiem że wszystkie są dobre oczywiście musiałem przy dwuch dolutować kabelki bo ścieszki były już przetarte ale również świecą więc jest ok
Tylko tak wszystko fajnie i pięknie ale nie świeci kontrolka od ręcznego. Sprawdziłem kabel przy drążku od ręcznego i był przetarty dorobiłem (dobrze) ten kabel na wsówkę jak powinno być i dalej nie świeci, włącznik potraktowałem WD40 i dalej nic. Gdzie szukac przyczyny dalej ??
Acha jutro podejmę próbę naprawienia światła wstecznego zgodnie z opisem elektryki do granady na stronie wychodzi na to że wtyczkę mam za radiem ale do wtyczki nie ma kabla idącego do skrzyni. Tam w skrzyni idzie jakiś czujnik tak ?? gdzie go znaleść i ewentualnie gdyby go nie było jak zastąpić ??
To chyba tyle jeśli chodzi o moje obecne preblemy przy Granadzie.
Poradzicie coś ??
Prorok / 2011-01-16 23:21:15 /
Jak masz wsteczny wrzucany? W lewo i do siebie czy w lewo i do góry?
Wsteczny idzie po stronie kierowcy i do tyłu jest obok dwójki
Prorok / 2011-01-17 06:00:49 /
Suwak oswietlenia na lampce ma 3 pozycje. Srodkową - WYŁĄCZONĄ, i dwie skrajne - jedna to lampka włączona na stałe, a druga to czasówka. W tej pozycji po zamknieciu drzwi lampka powinna swiecic ok 20s i zgasnac, chyba ze wlaczysz zaplon w tym czasie, to wtedy zgasnie od razu. Jesli nie gasnie to uwalony jest przekaźnik czasowy. Znajduje się on w kabinie na prawym slupku na wysokosci skrytki. Jest tam jeszcze kilka innych urzadzen typu przekazniki grzanej szyby tylnej, i blokada otwierania bagażnika przyciskiem na uruchomionym silniku, oraz czarny duzy modul zamka centralnego.
Do cofki sa 2 przewody. Czarny i czarny z niebieskim paskiem. W tym drugim jest prad po wlaczeniu zaplonu, czujnik w skrzyni zwiera go z czarnym i przekazuje napięcie na tylne lampy. Skrzynie masz typu 5, zw. wzmacnianą czwórkę. Przewaznie maja uwalony czujnik wstecznego... znajduje się on pod skrzynia na wysokosci dzwigni zmiany biegow.
Mysza liil (EM) / 2011-01-17 07:50:57 /
Czyli masz "niezajebywalną' czwórkę http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-5 Czujnik w skrzyni jest w jej ogonie niedaleko łączenia z wałem napędowym. Jest na dole skrzyni i łatwo się do niego dostać. Jedynym problemem jest to, że w 90% tych skrzyń nie działa lub już go nie ma, a kupno nie jest proste i tanie (jak się trafi to 160PLN czujnik kosztuje).
Aha, ta skrzynia potrafi jechac ze 110 km/g na dwojce ;) Jesli chodzi o "potykanie" na 3 biegu przy 50 km/h to moze byc to kwestia regulacji silnika. Generalnie powinien się zbierać bez kangurów z tej predkosci.
Mysza liil (EM) / 2011-01-17 07:53:28 /
Moja grandzia z taką skrzynią z 50km/h na czwórce jedzie bez kangurów.
U Dredziocha 2.8 ;) A u mnie 2.0 i też nie ma z tym problemow :)
Swiatła cofania także nie działają, ale nie zaprzątam sobie tym głowy...
PiotrekGran / 2011-01-17 13:13:32 /
Ok dzięki dziś wjade na kanał i zobacze o co chodzi z tym czujnikiem ale chyba go nie mam po prostu.
Teraz muszę jeszcze zobaczyć co jest grane z kołem bo przy 100 km strasznie mi kierownicą trzęsie i obawiam się że to tarcze. Ale zobaczę o co chodzi.
A właśnie widziałem że na sprężnie wiszą dwa przewody chyba od czujnika zurzycia chamulców gdzie je podpiąć do wiązki skoro wiszą to musiały gdzieś być w wiązkę wpięte
Prorok / 2011-01-17 15:40:42 /
Gdybys miał tarcze krzywe to przy hamowaniu by trzęsło. a tak to tylko geometria zawieszenia, albo po prostu wywazenie kół
UglyKid / 2011-01-17 16:18:35 /
Co do telepania kierownica to przyczyn moze byc kilka:
- niwywazone kola
- luzy w zawieszeniu
- luzy na przekladni kierowniczej, konowkach drazkow
- rozwalone lozyska
bartek nowakowski / 2011-01-17 16:59:46 /
Auto wylądowało na podnośniku do ogólnego rozpatrzenia co kupiłem.
Telepanie kierownicą wynika z uszkodzonej gumy trzymającej wał napędowy zaraz za skrzynią biegów.
Czujnika cofania nie ma jest wyjęty. (wymyśle coś przy cięgnach od skrzyni ale to innym razem)
Tarcze mechanik powiedział że są nowe, klocki też są nowe amortyzatory przód nowe,
Trochę ale to mało rdzy na progach wewnętrznych nie tych głównych jest.
Poza tym jestem zadowolony.
Czujnik klocków nie działa bo przewody są ucięte od kostek przy klockach, Kostki orginalne są ale z klocków nie wychodzą kable. Tego na obecną chwilę nie opłaca mi się robić skoro klocki są dobre. Przy wymianie klocków kupię z czujnikami i połącze te kable.
Tak to wszystko trzyma się kupy.
Mechanik powiedział że Auto jak na swoje lata spód ma zdrowy.
Porównując do mojego poprzedniego auta ten jest zdrowiuteńki :)
Jeśli chodzi o czasowy wyłącznik lampki to jak obejrzałem co tam w tych kablach jest to poskładałem wszystko tak jak było i pojechałem do domu. To nie na dziś zabawa przydał by mi się jakiś dobrze opisany schemat działania tego wyłącznika czasowego. W elektryce od granady co jest na stronie głównej opisy kabli w ogóle się nie zgadzają.
Prorok / 2011-01-17 22:12:45 /
1. uszkodzenie gumy trzymajacej wal napedowy nie ma wplywu na drżenie kierownicy. Ktora by to guma nie była...
2. Cięgna przy skrzyni? To masz gowno nie skrzynie, pochodzi z capri i jest warta tyle co waży. To nie jest wzmacniana czwórka. Skrzynia taka nigdy nie byla montowana w granadzie.
3. W opisie instalacji elektrycznej granady zamieszczonym na stronie WSZYSTKO się zgadza, więc nie ubliżaj Gryziowi, tylko zajmij się tym przekaźnikiem którym trzeba. Z pamięci powiem, ze dochodzą tam przewody o kolorach: czarny, czerwony, brązowy, brązowy z czerwonym paskiem i brązowy z białym paskiem.
Mysza liil (EM) / 2011-01-18 00:12:31 /
Tyle co waży w złotówkach ;-)) To dobre skrzynie były ... nie przesadzaj ;-P
MikeB4 / 2011-01-18 00:37:33 /
Nie chciałem nikomu ubliżyć. Dzięki tej instrukcji w ogóle jeżdzę.
Chodziło mi o to że jak zobaczyłem u siebie jaki mam bałagan w kablach to zrezygnowałem z naprawiania tego oświetlenia bo widze ze to troche więcej czasu zejdzie.
A co do cięgien przy drążku zmiany biegów to ich nie ma. Sugerowałem się poprzednim samochodem pisząc o tym.
Prorok / 2011-01-18 06:14:12 /
Podwieszka wału jest wywalona /nieco/ i przy pewnej prędkości, wał zaczyna bić i buczeć, co się przenosi na kierownicę. Nie ma jakiejś z tym tragedii - bywało gorzej.
aeroarte / 2011-01-19 14:33:49 /
Przez zupełny przypadek naprawiająć lampkę w bagażniku (naprawiona) odezwała się ta funkcja z oświetleniem wnętrza czasowym. (po przekręceniu zapłonu nie gaśnie ale gaśnie po włączeniu śwwiateł) Po wyłączeniu zapłonu i wyłączeniu świateł lampka się sama włącza ale nie wyłącza się w ogóle po zamknięciu drzwi nawet centralnym.
Pytanie brzmi czy to przekażnik faktycznie uwalony czy coś pomotane w kablach mam?
Prorok / 2011-01-20 23:38:52 /
pomotane. ona nie ma nic wspolnego ze swiatlami.
Mysza liil (EM) / 2011-01-21 09:31:54 /
Dzięki jutro się tym zajmę w wolnej chwili.
Prorok / 2011-01-21 22:18:11 /
Próbowałem dziś naprawić ten wyłącznik czasowy oświetlenia.
Stycznik jest podłączony prawidłowo zgodnie ze schematem podanym na forum.
Myślałem że to coś jest pomylone przy stacyjce ale po odizolowaniu wiązek od świateł i wiązki od samej stacyjki jest wszystko ok.
Zgodnie ze schematem powinno być:
Kostka stacyjki
- czerwony 4.0 – alternator
- czarny 3.5 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) czarno żółty 4.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (zasilanie)
b) czarny 2.5 – przekaźnik czasowy oświetlenia wnętrza (3)
c) czarny 3.5 – prawy włącznik zespolony (15)
d) czarno brązowy 3.5 – lewy włącznik zespolony (15)
e) czarny 2.0 – złącze wiązki silnikowej (do modułu lub zacisku "+" cewki jako sygnał włączonego zapłonu)
- czarno niebieski 3.5 – konektor żeński przy złączu wiązki silnikowej (spięty z czarno czerwonym 3.5 konektorem męskim idącym do złącza wiązki silnikowej)
- szary 2.5 – lewy włącznik zespolony (P)
- żółty 2.5 - radio
Wszystko jest tak jak tu napisane poza
- czarno niebieski 3.5 – konektor żeński przy złączu wiązki silnikowej (spięty z czarno czerwonym 3.5 konektorem męskim idącym do złącza wiązki silnikowej)
Ten jest ucięty.
Tak to nie widziałem niczego innego co by mnie zastanawiało.
Czujnik Czasowego oświetlenia działa na obecną chwile w ten sposób:
Przy rozruchu światło świeci
Wyłancza się po włączeniu postojowych i mijania.
Przy włączonych postojowych lub mijania po otwarciu drzwi lampka się zapala, po zamknięciu gaśnie po 20 sekundach lub jak wyłącze światła postojowe.
Nie wiem o co chodzi z tym Macie jakieś pomysły??
Jeszcze jedno pytanie
Znalazłem wtyczkę wiszącą nad schowkiem i nie wiem gdzie ją podłączyć.
Wtyczka idzie do wiązki a wiązka rozdziela się i w jednym kierunku idzie do stycznika (zdjęcie) a w przeciwnym kierunku idzie nad schowkiem w stronę kierowcy.
Zdjęcie zrobiłem zaraz załącze.
Prorok / 2011-01-24 22:18:36 /
podmien te czasowke na inna, moze zalana woda i dzieja sie cyrki
wolna kostka od elektrycznego lusterka
Mysza liil (EM) / 2011-01-24 22:56:28 /
"Wszystko jest tak jak tu napisane poza
- czarno niebieski 3.5 – konektor żeński przy złączu wiązki silnikowej (spięty z czarno czerwonym 3.5 konektorem męskim idącym do złącza wiązki silnikowej)
Ten jest ucięty."
No to niezły meksyk musisz mieć, bo to jest kabel do rozrusznika. Czyli jeśli jest ucięty, to rozrusznik nie powinien działać, chyba że jest podpięty jakimś patentem
gryziu liil (EM) / 2011-01-25 08:23:18 /
Oświetlenie wnętrza naprawione :)
Przyznam się że podłączyłem kable od krańcówki do lampki schowka z tąd ten problem był.
Mam pytanie.
Na Mam dokładnie tak samo jak na zdjęciu:
http://www.capri.pl/image/page/3278/141667
I teraz pytanie gdzie jest umiejscowiony włącznik oświetlenia schowka
Oświetlenie schowka
- szaro czarny 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór) to jest ok.
- brązowo czerwony 2.0 – włącznik oświetlenia schowka ten kabel wisi tak jak na zdjęciu.
To chodzi o ogólne włączenie świateł czy jest dodatkowy przycisk czy jak.
Szukałem tego ale może nie dokładnie.
Prorok / 2011-02-05 19:39:54 /
Z tego co kojarzę to oświetlenie schowka włącza się razem ze światłami w granadzie i raczej nie ma dodatkowego włącznika. Tak samo podświetlenie popielniczki.
Dzięki jutro się tym zajmę.
Dziś i tak za bardzo zmarzłem robiąc to oświetlenie wnętrza.
W planach dokopać się do instalacji przeciwmgielnych przednich (znalazłem halogeny) z wcześniejszych granad mojego ojca. Takie okrągłe kultowe :)
Naprawić czasowe wycieraczki.
Prorok / 2011-02-05 20:01:24 /
Te okrągłe nad zderzakiem to nie halogeny tylko długie. I są do tego kostki pomiędzy chłodnica a grillem.
Oswietlenie schowka wlacza sie ze swiatlami pozycyjnymi, pod warunkiem ze jest otwarty schowek :) Plus jest ze swiatel, a masa przez wylacznik ktory znajduje sie w obudowie schowka. Taki gumowy grzybek.
Mysza liil (EM) / 2011-02-05 20:44:30 /
Mam Pytanie.
Coś mnie zastanawia chodzi o tankowanie LPG.
Kupiłem auto w Styczniu. Gaz w butki się skończył zatankowałem za 50zł gaz po 2,64 i przejechałem 134 km po mieście.
Auto spaliło wtedy (18,93l/134km)*100= 14,12 litrów na 100 km
Obecnie również przy pustym zbiorniku zatankowałem za 20 zł :) gaz po 2,74 i przejechałem 38km po mieście
Auto spaliło (7,29l/38km)*100=26 litrów na 100 km
Kurcze co jest grane?
Z gazem nic nie ruszałem.
Prorok / 2011-02-18 22:59:24 /
teraz jest ok ;)
A tak wogole, to moze nie pali na jeden cylinder? Albo zawory do regulacji.
Mysza liil (EM) / 2011-02-21 02:03:26 /
Żeby realnie ocenić spalanie- tankuj do pełna na jednej stacji - i to też zależy jak odbije zawór.
Tankować granadę 2.8 za 20 zł to tak jakby przyjść do restauracji i zamówić 1/10 kotleta ;)
Bartuś / 2011-02-21 11:09:49 /
Witam.
Piszę tutaj bo myśle że nie warto zakładać nowego wątku na temat Mojej Granady.
Mam pytanie :
Co mam zrobić by Gdzie coś poprawić by Granada Moja Zapier... A nie jeździła jak polonez.
Ciśnienie silnika sprawdzone w ten sposób:
Ciepły silnik, wyjęte świece , gaz do podłogi i na rozruchu.
Już dokładnie nie pamiętam ale mniej niż 10,4 nie ma
I więcej niż 10,8 (na 6 cylindrze ) też nie ma.
Z tego co mi wiadomo ciśnienie jest ok.
Filtr powietrza wymieniony ponownie w Sobotę.
Parownik ma BRC AT 90 E 140 KW (Ma 2 tygodnie Kupiony Nowy)
Filtr od Gazu wymieniony (5zł) :)
Auto ma mixer.
Przewody wysokiego napięcia ma wyczyszczone Ale nie mają przebić i są na 100% dobre.
Świece ma nowe NGK ( książkowo dedykowane do Granady).
Zapłon jak sprawdzałem czy jest dobry
Wyszło że na wolnych obrotach na tym kole jest blisko 0
A po dodaniu gazu wacha się w tej skali co tam jest :)
Nie znam dokładnej nazwy na to.
Wydaje mi się jak by się on sam przestawiał.
Czy to możliwe ?
Generalnie auto jeździ. Może już opanowała mnie choroba i się czepiam.
Ale coś go muli ( i to nie ja ) :)
Pisze bo sam już nie mam pomysłów. Chce żeby auto rwało asfalt.
Prorok / 2011-08-25 09:08:12 /
Na benie jezdzi? Regulator podciśnieniowy i bezwładnościowy działają poprawnie? Zapłon wydaje się być za późny. Mikser może być zamontowany nieprawidłowo.
Mysza liil (EM) / 2011-08-25 09:25:00 /
dokładnie - auto ma najpierw zapierniczać na benzynie - później reguluj gaz.
Ustaw zapłon (na przyrządzie), ustaw mieszankę (na analizatorze) i musi hulać...
Bartuś / 2011-08-25 10:24:47 /
Może ma ktoś rozwiązanie na denerwujący zegarek (wypięcie nie wchodzi w gre)
Chodzi mi o ten elektryczny montowany zamiast komputera w granadach.
Ma funkcje (wciskając prawy przycisk) wzbudzania.
Świeci jaśniej niż po włączeniu świateł.
I teraz mój problem jest taki zegarek mi świeci sam co jakiś czas włancza się w nocy i w dzień nawet przechodząć koło auta widze że jest włączony.
Jak temu zaradzić ?
Ma ktoś schemat co by nie uszkodzić go przy przelutowywaniu wszystkiego co w nim jest ?.
Ewentualnie inne propozycje mile widziane :)
Prorok / 2011-09-06 00:36:49 /
Wymień na inny, to nie jest biały kruk.
zapek??? !G.O.P! / 2011-09-06 07:53:01 /
a własnie gdzie ma być zamontowany ten zegarek? w którym miejscu? i jak i gdzie go podłączyć? bo ja mam zegarek zamiast obrotomierza
mishq (Mateusz G.) / 2011-09-06 17:50:10 /
Zegarek Elektroniczny Naprawiony.
Zegarek jest zamontowany obok zapalniczki, nad kontrolką ładowania i ciśnienia oleju.
Montowany jest na kostkę (okrągłą).
Z Zegarka wychodzą przewody :
Czerwony , Brązowy , żółty, i Zielony.
Mój problem był z przewodem zielonym ( Odlutował się)
Prorok / 2011-09-06 20:09:11 /
to ja w tym miejscu mam radio tylko pytanie czy jest jakaś wtyczka żeby to podpiąć musze poszukać
mishq (Mateusz G.) / 2011-09-06 20:27:25 /
Szanowna Rado Starszych FordManiaków.
Mam proste pytanie:
Jak odmulić moje 2.8i
Bo kur... mam Pier... poloneza a nie Granade.
Porady wszystkie mile widziane.
Jeździ tak samo na Benzynie jak i gazie.
Ustawione zawory, Uszczelniacze nie wymienione jeszcze.
Zapłon ustawiony na lampe.
I kur... muł jest jebisty.
O Co chodzi co robić.
Wymina silnika nie wchodzi w gre.
Prorok / 2011-09-09 02:16:32 /
Może to nie jest 2.8? Gdzie jest bagnet oleju?
Mysza liil (EM) / 2011-09-09 04:34:17 /
Sprawdzałeś na wyjętym mikserze na samej benie?
Zakładając, że zawory OK, zapłon OK, zasilanie w paliwo OK(chodzi tak samo na benie i gazie) to może zasilanie w powietrze kuleje...Sprawdź czy nie ma gdzieś jakiejś kryzy, czy klapka od przepływomierza pracuje w pełnym zakresie i się nie zacina.
Bartuś / 2011-09-09 07:56:24 /
W sobotę sprawdzisz się z moją Granadą :) i wtedy stwierdzisz czy to muł czy nie :)
Grzesiek_Rudy / 2011-09-09 09:10:51 /
wczoraj stały obok siebie moja Paskuda i Dawidowa. i jego to muł .... :D bez porównania do mojego 2.3 :D
Mungo dzięki za szczerą wypowiedz :)
Prorok / 2011-09-09 12:26:20 /
myslisz mysz ze ktos zalozyl k-jeta na 2.0?:)
leetvoos / 2011-09-09 18:28:56 /
No to jak w końcu, orze to pole z 5 osobami na pokładzie czy nie ??
Może po prostu hamulce trzymają ??
Wykręć świece i zobacz jaki mają kolor, a potem napisz ;)
PiotrekGran / 2011-09-09 19:41:46 /
Jaj sobie nie róbcie.
Mysza Bagnet jest z tyłu jak w 2.8i :)
Świece mają nagar Bronzowy.
Wszystkie 6 sztuk.
Jutro będę na ClassicAuto na miedziance jak ktos ma ochote pomóc to rozkminić to zapraszam.
Prorok / 2011-09-09 19:52:17 /
Dawid ja zawsze szczery, chyba zauważyłeś, :D no i nie tylko moja opinia hehe...:P
Mówię Ci - Wywal do testów mikser i jeszcze tę klapę antywybuchową (patrzyłeś czy nie zacięło jej klapki?)
Bartuś / 2011-09-12 09:43:32 /
Byłem na classic auto.
Tam zobaczyłem jak ustawiali zapłon w Capri Larego i ustawiłem za pomocą innj lampy niż miałem.
Ustawiłem na 12" i auto zaczeło jeździć o wiele lepiej.
Na obecną chwilę nic nie ruszam. Auto stoi pod blokiem.
Ja wyjechałem do Gorzowa Wielkopolskiego (dokładnie do Skwierzyny)
Moge kogoś odwiedzić jak by ktoś chciał :)
Prorok / 2011-09-15 10:27:07 /
czyli jak zwykle pierdoła:)
Bartuś / 2011-09-15 10:52:31 /
Co Ty masz z tymi lampami. Ustaw na oko i ucho, i testuj, starając sie ustawić tak żeby było jak najlepiej/najszybciej dla Ciebie :)
PiotrekGran / 2011-09-15 15:18:19 /
Chciałem się pochwalić :)
Z Wielką pomocą Gryzia podłączyłem halogeny przeciwmgielne przednie pod oryginalną wiązke, przekaźniki i bezpiecznik.
Działają :)
Dla chcących podłączyć kable bez kostki do przycisku przeciwmgielnych przednich trzeba to podłączyć tak :
1 Masa
2 Pusty
3 Pusty
4 Taki pionowa wsówka ( suczka) Kabel idący od przekaźnika nr III.
5 Kabel od świateł mijania
6 Kabel od świateł pozycyjnych
Z tym że pozycje 5 i 6 mogłem prawdopodobnie pomylić moga być podłączone odwrotnie ( nie pamiętam już).
I teraz problem mam :)
Przy rozkminianiu podłączenia przewodów do przycisku coś zwarło i nie mam oświetlenia deski , nawiewu, wskaźnika ładowania i tego obok :) a i zegarek nie działa.
Działa oświetlenie przycisków, popielniczki i zapalniczki.
Co mogło się upalić ??
Prorok / 2011-10-04 07:38:24 /
A wystarczyłoby, żebyś do mnie napisał i kostka by się znalazła z kawałkiem kabla.
Zagubiłem się i nie moge się odnaleść pomocy :)
Jest tak:
Po wyjęciu potęcjometru który daje światło na zegari i tak dalej.
Halogeny przeciwmgielne działają tak jak powinny.
Czyli po włączeniu świateł mijania działają.
Ale po podłączeniu oświtlenia zegarów halogeny działają po pozycyjnych.
Podpięte jest tak :
1 Masa
2 pusty
3 Pusty
4 kabelek od przekaźnika
5 pozycyjne
6 mijania
z tego co wydumałem to tak w ten sposób przekaźnik załancza halogeny w pozycji pozycyjne.
(potencjometr oświetlenia zegarów wpięty i oświetlenie działa)
Gdy kabelki zamienie 5 i 6 czyli
5 mijania
6 Pozycyjne
to wogóle to nie działa.
I teraz to już ogłupiałem i nie wiem.
Pomocy !!!!
Jeśli chodzi o plusy minusy to przełącznik działa tak:
1 Masa
2 Plus Pozycyjne ( przechodzi ten sam plus do pozycji nr 6 )
3 bez sensu że tam jest jak dla mnie :)
4 kabel od przekaźnika ( plus pojawiający się z pozycji nr 5 )
5 plus od świateł mijania
6 plus z pozycji nr 2
Tak wedłóg mnie to powinno byc podłączone.
Ale tak mi nie działa :(
Pomocy.
Prorok / 2011-10-04 22:18:30 /
Panowie nowy problem mam.
Nie podoba mi się praca silnika na benzynie.
Sytuacja wygląda tak:
Benzyny pół baku.
Jadę na dłuższa przejażdżkę
Kąplet ludzi 5 osób.
Silnik rozgrzany jedna czwarta skali.
Przejechane 80 km na gazie.
Przełączam na benzynke.
jadę ze 20 km bez szaleństwa.
Auto definitywnie jedzie o niebo lepiej.
Bieg 4 prędkość 100km/h
Ekonomizer nie świeci.
Czas wyprzedzania.
bez redukcji kierunek gaz w podłogę.
Silnik słychać jak się dławi benzyną robi (pyr pyr pyr :) )
nagle dostaje pierdolnięcia i wgniata w siedzenie i jedzie.
Kur... tak chyba nie powinno być.
Filtr powietrza ma 1 miesiąc.
Świece ze 2 miechy.
Zapłon ustwiony.
Ostatnio były problemy z odpalaniem na zimnym i gorącym na benzynie ale to dostawał lewego powietrza problem zlikwidowany.
Ta blacha od wtrysku to z nią jest tak.
Jest prosta.
Dredzioch powiedział mi przez telefon że jak na 2 pozycji będzie kluczyk to
po podniesieniu lub opuszczeniu jej ręcznie (nie pamiętam :) mam usłyszeć syk paliwa w tłoki.
Balacha chodzi dość luźno góra dół.
Co kombinowałem.
Przy tym mechaniźmie linki gazu jest taka śróbka malutka na śrubokręt zakończona nakrętką (klucz 8)
Tym regulowałem obroty ostatnio.
I tyle nic więcej nie dłubane.
Co może się dziać z nim?
Proszę o konkretne wypowiedzi a nie zmień na silnik od ściery czy coś w tym stylu.
Prorok / 2011-12-01 23:50:12 /
"Zapłon ustwiony."
A właśnie, że nie ;)
michalch83 / 2011-12-01 23:55:48 /
Obroty regulujesz nie tą śrubką, ale tą dużą okrągłą po przepustnicą (płaskim śrubokrętem).
"Silnik rozgrzany jedna czwarta skali."
A to ciekawe. U mnie przy rozgrzanym jest trzy czwarte skali...
Termostat jest, dziala ? Czy Ci wskaźnik aż tak oszukuje ?
PiotrekGran / 2011-12-02 15:30:01 /
Działa termostat.
Tak sobie patrze na ten artukół w garażu dotyczący chłodzenia.
http://www.capri.pl/garage/cooling-2.8i#service-24609
Wy też macie zaślepioną rurkę przy na obudowie kolektora ssącego
rysunek 32 takiej rurki nie posiadam :)
Prorok / 2011-12-02 15:42:26 /
Takie pytanie mam. Czy ktoś był by wstanie wyregulować i ustawić mi silnik co by jeździł na benzynie tak jak powinien.
W okolicach świętokrzyskiego najlepiej.
Bo kur... nie daje rady.
Prorok / 2011-12-16 13:57:48 /
Jeśli ten wtrysk byłby sprawny i reagował na regulacje, to pewnie byś ustawił. Jak jest coś zrypane to se można 100 lat kręcić wszystkimi śrubkami. Faktem jest, że to najgorsze z możliwych do wyregulowania nawet jak sprawne...
Mysza liil (EM) / 2011-12-16 16:09:39 /
Mysza masz rację. Obecnie kupiłem jeszcze palec i kopułkę i jutro to zamontuję. Może coś się poprawi. Ale mimo to pojechał bym do kogoś kto się na tym lepiej zna.
Prorok / 2011-12-16 16:49:38 /
Takie pytanie mam.
Po świętach mam tydzień czasu wolnego który planuje spędzić na naprawie K-jeta.
Generalnie auto jest w garażu i nie planuje nim jeździć w okresie zimowym.
Mam czas na regulację i ewentualną naprawę.
Plan mam taki.
Wyjąć co się da rozebrać i przeczyścić i wymienić co uszkodzone.
Chodzi o mechaniczny wtrysk.
Takie pytanie mam.
Bo przecież nie tylko ford stosował mechaniczny wtrysk w autach.
Czy pasują jakieś części do wtrysku fordowskiego. Powiedzmy od Mercedesa lub Volkswagena.
Pytam bo chcę się przygotować do ewentualnej wymiany elementów uszkodzonych.
A widzę miny ludzi sprzedających części jak pytam o cokolwiek do granady.
Acha i po poskładaniu tego wszystkiego od czego zacząć regulację.
Proszę o porady.
Prorok / 2011-12-25 13:59:46 /
Cześć mógłby ktoś zejść do granady i zmierzyć szerokość i długość pasków idących przez auto. Taka naklejka bezbarwna a na niej paski dwa.
Prorok / 2012-03-24 07:51:36 /
Hej,
Mysza dawno temu napisał, że w Grandzi :
Suwak oswietlenia na lampce ma 3 pozycje. Srodkową - WYŁĄCZONĄ, i dwie skrajne - jedna to lampka włączona na stałe, a druga to czasówka. W tej pozycji po zamknieciu drzwi lampka powinna swiecic ok 20s i zgasnac, chyba ze wlaczysz zaplon w tym czasie, to wtedy zgasnie od razu. Jesli nie gasnie to uwalony jest przekaźnik czasowy. Znajduje się on w kabinie na prawym slupku na wysokosci skrytki. Jest tam jeszcze kilka innych urzadzen typu przekazniki grzanej szyby tylnej, i blokada otwierania bagażnika przyciskiem na uruchomionym silniku, oraz czarny duzy modul zamka centralnego.
Czy w Capri mk3 też jest taki moduł czasowy?
micu_ GOP / 2014-12-17 17:30:59 /
W Capri?? No bez jaj:) To montowali tylko w porządnych autach.
Heheheehehehehe :P
PzDr
Yhm. No to, żeby poczuć powiew luksusu trzeba będzie sobie taki moduł zamontować samodzielnie :)
micu_ GOP / 2014-12-18 09:18:53 /