logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Jakie zawory do 2.0 V6

Jakie zawory do 2.0 V6

czeka mnie wymiana minimum 6 zaworow wydechowych i 6 gniazd, jakbym sie rozpedzil to moze bym wymienil wszystkie na wieksze by poprawic napelnianie
tylko pytanie od jakeigo silnika podejda wieksze zawory ? gniazda zaworowe mechanik bedzie toczyl wiec sobie poradzi z dopasowaniem zostaje tylko kwestia jakie kupic i mu dac do wpasowania

DeMaDeS / 2004-07-09 08:49:32 /


zawsze mozesz zalozyc od 2.3 lub 2.8V6
ale latwiej i taniej wymienic caly silnik na taki
tuningowanie 2.0V6 to slaby pomysl

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-09 09:04:45 /


kurde czemu wszyscy proponuja wymiane...
niechce niewiadomo jakiej mocy z neigo wycisnac tylko troche usprawnic bo przy jego malutkich zaworach z obliczen wynika ze ma napelnianie cylidnrow zaledwie 75%...
to ma sluzyc do jazyd po meiscie wiec przydalo by sie zeby mial konkretniejszy moment obrotowy, na wyscigi sie nim nie wybieram

DeMaDeS / 2004-07-09 09:09:21 /


> kurde czemu wszyscy proponuja wymiane...

Bo tak taniej, prosciej, wygodniej...
zmienisz zawory a co z wałkiem rozrzadu? bez zmian? po co kombinowac z wiekszymi zaworami jak ford juz to zrobił, najprostszy tuning z mozliwych 'more cubic inches....'
tymbardziej ze wymiana 2.0 na 2.3/2.6 czy 2.8 na gazniku to kwestia wyjecia i włozenia silnika. No przydało by sie pewnie tez zerknac czy w sierrce były jakies zmieny w zawieszenieu przy wersjach ... xr4i z 2.8i ale do normalnej jazdy wystarczy i to z 2.0v6

Pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-09 11:10:39 /


Z tego co wiem 2.0 mial 2 typy glowic te wczesniejsze maja mniejsze zawory i ytc mniejsze kanaly ogoolnie tak troszke wszystko mniejsze. Po ktooryms tam roku zaczeli do 2,0 wsadzac glowice z wiekszymi zaworamy i wydechami Kolektor tez byl odrobine inny . Moze w ten sposoob usprawnisz swooj umilowany silniczek. Ale tak na marginesie przerabialem ten temat przy okazji pomocy kolesiowi totalnie nie zwiazanemu z Capri.pl . Nie chce nic namieszac bo bylo to dawno wiec moze ktos uzupelni moja wypowiedz. o szczegooly co do roku w ktoorym nastala zmiana i danych dotyczacyych tych dwooch typoow glowic i kolektoroof .

NARRA

Q_Back / 2004-07-09 11:34:30 /


nie wiem moze sie myle ale wydaje mi sie ze poprawic napelnianie mozna raczej przez wymiane na wieksze zaworow ssacych a nie wydechowych

Darek Pszczoła / 2004-07-09 11:39:23 /


demades jak wyliczyles ze napelnianie w 2.0 v6 jest tylko 75%???..jestem ciekawy:)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-09 12:34:51 /


ze wzoru z ksiazki o tuningu silnika

silnika niewymienie bo niechce wiekszje pojemnosci, wole poprawic to co mam skoro i tak musze go rozebrac
silnik jest prawdopodobnie z 82 roku czyli niby po zmianie juz

DeMaDeS / 2004-07-09 14:58:39 /


Od syreny pewnie nie podejdą te zawory?? ;D Sory nie moglem sie powstrzymac :-)
Jak juz chcesz cos usprawniac to moze glowice od 2.3 zaloz, chociaz te wszystkie "usprawnienia" to efektow nie przynosza, przynajmniej pozytywnych...

Mysza liil (EM) / 2004-07-09 15:09:33 /


A ja nie widzę problemu....jak gość chce mieć najszybszą 2.0V6 to czemu nie?
Może w sprincie pokonałby 2,3 V6....
Wszyscy zaraz by chcieli 2,8......a piękno tkwi również w znajdowaniu mocy w mniejszych jednostkach.
Jeżeli wszystko miałoby ręce i nogi to tuningowany 2,0 V6-jestem na tak!

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-09 17:37:24 /


Mysza jak masz jakies zawory w syrence to mi je pokarz :)
chcoiarz jeden mnie poparl w przerobieniu 2.0 ...
ale tka jak mowilem niechce sie tym sicgac tylko jezdzic na codzien, pozatym niechce utrzymywac wiekszego silnika ani bawic sie w przebitki numerow i inne takie...
porpsotu chce by zostal ten silnik bo ludzie robia fajna mine jak mowie ze to tylko 2.0 podnosze maske a tam 6 garkow... i szczeki w dol bo malo kto zna tkai silnik :)
tak czy siak zaworki ywpada wymienci skoro na gazie jezdze to moge odrazu wieksze zalozyc... jelsi sie da

DeMaDeS / 2004-07-09 20:19:50 /


A kto Ci tu wspominal o przebijaniu numerow?Kupujesz silnik z papierem,idziesz zmienic numery do UM,oni Ci wpisuja w dowod zmiane silnika i zmiane numerow ,ale pojemnosc dalej w dow.rej. zostaje jka byla(przynajmiej tak jest w Katowicach i Krakowie)a pomysl z zaworami przyznam ze jest troche"inteligenty inaczej"

gumis / 2004-07-10 16:57:36 /


nie założysz głowic od 2,3 bo mają komory spalania większe i będą wyłaziły oza uszczelkę głowicy. Jeżeli masz silnik po '82 to masz takie zawory jak 2,3 108 koników. Większe jak wepchasz to nic nie da bo komora spalania przeszkadza.
Proponuję raczej poprawić kształt komory jak zrobiłem w 2,8 PYA w karawanie:
Ponieważ około 60% obwodu zworów jest zasłoniętych przez pionową część komory spalania, to czynny obwód zaworu jest żenujący. Przy pomocy szlifierki prostej i ściernic trzpieniowych wyciąłem komorę spalania tak, żeby odsłonić maksymalnie obwód zaworu i pochylić ściankę komory, aby wlatujący ładunek nie odbijał się od niej. Wyrównałem przeloty pomiędzy głowiami i kolektorami. Jeżeli zdecydujesz się na tą robotę to pamiętaj, że zmieniasz objętość komory spalania, i musisz tak robić żeby wszystkie komory miały tą samą objętość. Po robocie musisz solidnie splanować głowice, bo inaczej odprężyłbyś silnik. (oblicz!)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-11 14:23:32 /


heh widze ze nitkorzy to by mnie do psychiatryka za to pytanie odeslali....

pojemnosci beda pomierzone bo bedzie i tak zwiekszony stopien sprezania

DeMaDeS / 2004-07-11 18:31:54 /


Totalny błąd granadziarz z tym co zrobiłeś.
Na pocieszenie powiem Ci tylko że ja również go popełniłem w moim 2,3
Gadałem ze Świątkiem na temat kształtu kanału dolotu i tak wyprofilowany jak fabrycznie kanał POPRAWIA tylko napełnianie.
Podam ci przykład weża z wodą-odkręcasz wodę i przez normalną średnicę woda leci......a spróbuj trochę ścisnąć końcówkę i co? Strumień nabiera impetu.....to mniej więcej tak działa!
Sam byłem zaskoczony.....a teraz w moim 2,8 już nie popełnię tego błędu.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-12 18:32:28 /


Piotrek, uczyłem się mechaniki płynów i wiem o czym mówisz. Niestety nie czytasz chyba tego na co odpowiedasz. WYRÓWNAŁEM PRZELOTY MIĘDZY KOLEKTORAMI I GŁOWICAMI = zlikwidowałem progi (jeżeli wiesz o co chodzi, to chciałem uzyskać jak najbardziej laminarny przepływ zamiast turbulentnego). Rozbierz silnik i popatrz na odciski na uszcelkach, pomierz średnice kanałów w głowicach i kolektorach. O to mi chodziło a nie o zwiększanie średnic kanałów dolotowych.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-12 21:12:15 /


A! Już kumam ...nie doczytałem.
Ale czy to po prostu nie była wina wylepanych gniazd zaworowych?-coś mi sie zdaje że tak.
Mam głowice po remoncie w specjalistycznym zakładzie i nie muszę frezować w ten sposób komory jak ty to piszesz.Po prostu u mnie gniazda zaworowe idealnie wychodzą do płaszczyzny komory spalania.Nie ma tam żadnych progów.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-13 18:43:18 /


Pewnie specjalistyczny zaklad to zalatwil.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-14 11:43:40 /


progi są na łączeniu głowic i kolektorów. W komorze spalania (wanienkowej - jak u nas) pionowe ściany komory spalania skutecznie ograniczają czynny obwód zaworu. Ponieważ mój 2,8 powoli szykuje się do wyzionięcia ducha (pierścionki i panewki korbowodowe), to niedługo (czytaj: jescze w tym roku) będę go rozkręcał i porobię zdjęcia (jak namówię Wydmikufla)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-14 16:14:05 /


bylem zmuszony rozebrac silnik i sie dowiedzialem ze zawory i gniazda mam jzu wymienione na gazowe bo po 25tys km bez regulacji zaworow nie ma sladu by sie wypalily czy cos...
tak wiec zaworow niezmieniam bo jestem zbyt skapy....

DeMaDeS / 2004-07-14 16:30:08 /


Ja na gazie zrobiłem około 160 tys i też zawory się nie wypaliły.......tylko wyklepały...śladów wżerów nie ma....natomiast co jakiś czas trzeba ZWIĘKSZAĆ luzy zaworowe.....też się dziwiłem że trzeba ZWIĘKSZAĆ a nie zmniejszać-ale to wina oczywiście gniazd sprzed '84 roku.Tak więc to że zrobiłeś 25 tys i nic się nie stło to nie dowód że masz te nowsze....

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-15 18:57:06 /


co do gniazd, to to co oryginalnie jest w starszych silnikach (czyli obrobiony odlew głowicy) po około 150 tys. km na gazie były wbite około 2mm w głowicę. Gniazda z materiału od pomyloneza (Sopot - Hruzdowicz) wytrzymały drugie tyle - zawory cały czas oryginalne. Więcej nie wytzymał silnik, bo dostałem go z przebiegiem 140 tys. Od ponad 70 tyś eksploatuję 2,8 z gniazdami od Fornala (Gdynia - patrz moje ogłoszenia) i nie ma konieczności regulacji - co 10 tys. przy wymianie oleju - kontrola.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-15 19:15:31 /


Napisz cos o kosztach wymiany gniazd.
Które sa najlepsze itd.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-15 19:34:45 /


facet bierze nie wiem skąd Żeliwo stopowe (nie chce powiedzieć jakie) i wyżarzane kilkukrotnie. Widziałem jak toczy gniazda. Wiór krótki i kruchy jak w żeliwie, ale za to ślad po toczeniu błyszczący jak na stali, a nie matowy jak na żeliwie. Koszt - podany w ogłoszeniu. Nie jest tani, ale nie wychylałbym się z tym, gdybym nie sprawdził sam.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-15 21:49:46 /


moze ktos mi napisac jakiej srednicy zawory powinny byc w 2.0 V6 ?
i jakie byly w 2.3 bo chce sie dowiedziec od czego mam glowice bo maja jakis dodatkowy kanal na ktory w uszczelce nie ma wyciecia i w kolektorze dolotowym tez nic nie ma co by moglo sie z nim laczyc

DeMaDeS / 2004-07-17 09:06:27 /


ten dodatkowy kanał zanajduje sie pomiędzy cylindrami, których kanały wydechowe łączą się w jeden w głowicy?
Jeżeli tak, to jest to wyjście na ogrzewanie kolektora ssącego spalinami (przelatują przez kanał wkolektorze ssącym z 3 na 4 cylinder i odwrotnie) i musisz mieć w kolektorze ssącym miejsce na to bo inaczej spaliny będą szły do skrzyni korbowej. Jeżeli jednak masz kolektor grzany wodą to wystarczy nagwintować te otwory (zakończyc na gwintowniku z dwoma paskami żeby gwint był ciasny) i zaślepić je śrubami (bez łbów, bo się nie zmieszczą) i wszystko będzie normalnie chodziło.
zawory w tej rosyjskiej książce od granady trochę pomieszali. Nie mam pd ręką głowic od 2,0 tego najsłabszego żeby pomierzyć (rosną w ogródku zawinięte w folię), ale podaję co wiem:
2,0 85KM : in-32mm,ex około 28-29mm
2,0 90KM i 2,3 108KM : in 37mm, ex 32mm
2,3 114KM : in 40mm, ex 34mm
2,8 : in 42mm, ex 36mm

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-18 14:05:06 /


wlasnie mialem tkaie kanaly niezaslepione i mimodobrego stnau cylidnrow i pierscieni spaliny lecialy przez wlew oleju...

DeMaDeS / 2004-07-18 14:15:52 /


Granadziarz...twój mail nie działa.
Załóż sobie nowy bo chciałem do Ciebie napisać a nie mam jak.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-18 20:18:18 /


mój emil działa bez przerwy, tylko po nazwisku jest jeszcze literka j od imienia którą niekrórzy pomijają - wtedy nie działa.
Silnik lada moment wyjmę, bo już mi oleju bierze jak dwusuw, więc obfotografuję i umieszczę w dziale "garaż > zrób to sam - śladami Adama Słodowego". Dorzucę też zdjęcia głowic bez przeróbek, oraz narzędzi do tej pracy.
Myślę, Mysza, że jak zaadoptujesz A4LD to też powinieneś umieścić tam pierwsze jaskółki, podobnie chyba 3kąt z konwersją 2,9 na gaźnik - jako pionier powinien tam umieścić opis. Następcą 2,8 w karawanie będzie 2,9 na gaźniku więc mogę porobić zdjęcia z konwersji.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-01 20:58:49 /


Spoko, moge zapodac jak juz zaloze :) Chyba ze ktos zrobi to wczesniej i nie bede juz pionierem ;P Moge zapodac jak szybko przerobic aparat zaplonowy z 2,8 do 2.9 (coprawda wymaga posiadania i zniszczenia obu ;P ), jak szybko przerobic kolektor pod 2.9 metodą bezspawową ;) Jak przerobic miske w 4.0 pod belke w grani, a nawet opis wiazki od explorera 4.0 z wyszczegolnieniem wszystkich kabelkow :) I niech mlodziaki se sami dzałają bo mi sie juz nie chce :/

Mysza liil (EM) / 2005-03-01 21:18:33 /