logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Sportowe amortyzatory SPAX, a standardowe sprężyny.

Sportowe amortyzatory SPAX, a standardowe sprężyny.

Czy amorki sportowe SPAX krypton gas dadzą radę ze zwykłymi sprężynami czy te sprężyny je szybko zabiją?
Amorki te co na zdjęciu z regulowana twardością, a sprężyny myślę założyć normalne standardowe od V6.
Da to radę czy amortyzatory szybko się zdupczą?

Uprzedzając pytania, uwagi i komentarze. Tak jest za nisko, zdecydowanie za nisko, a granada służy mi jako dupowóz do codziennej jazdy więc sprężyny ze zdjęcia wylecą albo pójdą na rozciągnięcie. Wczoraj wydupczyłem belką w garb koleiny....

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-11-26 10:19:29 /


Od razu mi sie to nie podobalo... Amorki spokojnie dadzą radę. Wkladaj oryginalne sprezyny i zacznie to wreszcie normalnie funkcjonować.

Mysza liil (EM) / 2010-11-26 10:21:10 /


a ja po założeniu wyższej opony na przód (np. 215/55) mam spokój.

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-11-26 12:02:34 /


Jak część z Was już wie, powróciłem do moich korzeni, mianowicie do Off Roadu. Ale tu mam dla szanownego koleżeństwa parę ciekawostek :-) Otóż jest sobie taka hamerykancka firma, co to robi takie fajne rzeczy jak te:
http://www.trasek.com.pl/category/zawieszenie
no i tak się dowiedziałem, że takie podstawowe gładkie amorki to są po tyśku, Dowcip polega na tym, że są całkowicie rozbieralne, przerabialne, regulowalne, etc. Kiepski dowcip jest taki, że nie robią kolumn zwrotniczych macpherson. Jakby ktoś chciał, to na własną odpowiedzialność musiałby sobie dorobic mocowanie zwrotnicy (bułka z masłem). Tyle, że ani producent, ani dystrybutor na bolandę nie mają doświadczeń z pracą kingów w macphersonie.
Ale dla Dredziocha to:
http://www.trasek.com.pl/king-12-amort-gladki-2-0.html
w wersji niskobudżetowej, albo to:
http://www.trasek.com.pl/king-12-amort-gladki-2-0-z-dod-zbiornikiem.html
:-)
Amortyzatory można skrócić do wymaganej długości i, generalnie, zrobić z nimi co się chce. Granadę ogranicza nieco konieczność wsadzenia amorka w sprężynę i już "bypass" by nie wszedł. Ale do tyłu do kapcia ????
Zaś technologia uniballowa w tej dziedzinie jest tak posunięta do przodu, że normalnie śmiać mi się chce jak wspominam nasze raczkowanie:
http://www.trasek.com.pl/uniball.html
http://www.trasek.com.pl/uniball-chromowany.html
Toto się rozbiera, przyspawuje do czego chce, skręca i ma się prawie wiecznego uniballa bo z kalamidką.
Fajne co?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-23 23:16:25 /


Witam, mam odwrotny problem. Założyłem taki sam zestaw i jest za wysoko. Sprawdzałem już wszystko, odłączałem drążki reakcyjne, zamieniałem sprężynę upside down. Wszystko złożone na nowych poligumach, nowe sworznie itd. Co mogłem zamienić? Może wahacz lewy dolny z prawym dolnym ? Ale wyglądają raczej tak samo. Numery dokładnie te same co u dreda. Tył siedzi elegancko, a z przodu motorówka. Oczywiście silnik i skrzynia siedzi. Nawet jak siadam na maskę nie wiele się zmienia. Co jest?

Chodor / 2011-11-21 15:42:23 /


A sroby tuleji dociagales jak samochod stal na kolach czy jak byl w powietrzu?

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-11-21 16:53:48 /


Wydaje mnie się, że springi zakładałem odwrotnie z przodu. Ale to chyba nie powinno mieć aż takiego znaczenia.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-11-21 17:14:48 /


poligumy i tak obracają się na tulei, bez znaczenia. Ale skręcałem na złożonym wahaczu. Właśnie dzisiaj poprawiałem sprężyny i bez zmian.

Chodor / 2011-11-21 18:36:20 /


A kwestia wielkości koła (felgi i opony) ma jakieś znaczenie ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-11-21 18:36:53 /


brak

Chodor / 2011-11-21 19:45:37 /


a odepnij od wahacza łącznik stabilizatora, wydaje mi się po foto ze ta tulejka w nim jest za długa i może to pręży

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-11-21 20:43:16 /


odpinałem stabilizator i drążek reakcyjny, po opuszczeniu bez zmian.

Chodor / 2011-11-21 21:28:16 /


W tych zawieszeniach jest coś takiego , że jak podniesiesz koła i opuścisz na ziemię to stoi wysoko - a jak przejedziesz autem 500 metrów i pare razy bujnie zawieszeniem to siada o 3-4 cm .... Mam tak w Taunusie - przyjeżdżam i muszę go ręcznie dźwigać za zderzak ~~ 2cm w górę żeby wjechac podnośnikiem pod kołyskę --- a jak opuszczam to jest spokojnie ponad 1 cm luzu i podnośnikiem da sie wyjechać .... wystarczy rundka po okolicy i juz się podnośnik nie mieści :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-11-21 21:35:33 /


Kurcze nie wpadł bym na to dobre, 3-4cm to dosc sporo.
Z czego to może wynikać skoro wszystko chodzi na tulejach a te wiadomo mają przecież mocno ograniczony zakres, sprężyna tak się układa?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-11-21 21:46:08 /


Ale z tymi springami to aż tak nie było. Ja miałem od razu glebę. Zrobiłem na niej 5000km w 1,5 miesiąca i się z niej skutecznie wyleczyłem. Teraz im wyższa ma granada tym lepiej.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-11-21 21:54:16 /


Ja mam tak w seryjnym zawieszeniu (Tc3) i na krótkich grubych sprężynach obniżających (Tc1) też jest to samo zjawisko .... Jak podnosiłem Granadę to normalnie wchodził podnośnik więc nie zwróciłem uwagi.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-11-21 22:08:15 /


Nie trzeba jechac samochodek kilkasetmetrow. Wystarczy poturlac go kilka metrow w te i z powrotem. Jak nie masz miejsca na turlanie to podstaw pod opony plyty pilsniowe podsypujac pod nie troche piachu. Pozwoli to "rozjechac sie" przednim kolom i po problemie...

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-11-22 10:07:15 /


przestawiałem już wcześniej i nic, w sumie nie mam maglownicy może to ma związek że nie trzyma w ryzach kół....

Chodor / 2011-11-22 20:40:19 /


podlacze sie pod temat
otoz potrzebuje kupic najlepiej komplecik sprezyn i amorkow z regulacja do tc3 tylko jezeli chodzi o sprezyny to nie obnizajace a twardsze zeby mozna bylo wsadzic oponke 205/55 r15 lub cos wiekszego i zeby to nie siadalo za bardzo a solniczek to 2,9 EFI
moze jakies sugestie bo na standardowych starych sprezynach to siedzial strasznie dopiero po dwie gumy jak wsadzilem to nie obcieral o blotniki z przodu ale sprezynki sie niestety polamaly (i cale szczescie latwiej bylo zawieszenie rozebrac bez sciagaczy hehe)

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-11-22 23:02:27 /


dzięki wszystkim za pomoc, jak na razie rozwiązania brak, ostatecznie zwój się przytnie

Chodor / 2011-11-26 17:29:34 /


Pytanie o zawias w Granadzie - jaki jest w tej chwili najlepszy zestaw w ludzkiej cenie zawiasu do granady? Chętnie z regulacją (od kanapowozu, po autostradówkę). Wysokość seryjna jedynie mnie interesuje (więc te SPAX`y raczej odpadają). Czy przeróbka wahaczy daje sporo?

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-30 16:20:44 /


daj spokój Władziu... jeździj i nie kumbinuj... ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-30 17:04:06 /


nein! ma być gut!
i tak są amorki do wymiany (przynajmniej przód), więc lepiej od razu założyć coś lepszego

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-30 17:07:59 /


Kayaba Gas-A-Just

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-30 17:11:38 /


z moich doświadczeń dużo daje stabilizator z tyłu.
Wcześniej granady kontrowały tak po sekundzie od kontry ;)
Ze stabilizatorem prowadzi się "prawie" jak capri ;D

michalch83 / 2012-01-30 17:56:09 /


Gas-A-Just mam i ja :), i sobie chwale. Co do przeróbki wahaczy, poprawia sie szybkość reakcji na ruchy kierownica. Gratulacje zakupu :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-30 21:57:08 /


Obi, może wpadnę do Ciebie jakoś w weekend, to pogadamy, co?

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-30 22:12:28 /


Ok, niema problemu.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-30 23:57:18 /


Jeździł ktoś jeszcze z forum na zestawie SPAXa w granadzie? Faktycznie mocno obniża auto? Granada nie jest moim codziennym dupowozem, raczej autem na niedzielę. Jak amory z regulacją twardości sprawują się po dłuższym czasie użytkowania?
Jestem na etapie remontu zawiechy i myślę o zakupie tego zestawu, a nie chciałbym wyrzucić pieniędzy w błoto

.adrian / 2021-01-24 11:17:58 /