czy ktos za was przerabiał skrzynie od rzędówki tak zeby pasowała do v-ki??
co trzeba zrobic??
Maciasek_3M / 2004-06-30 10:01:32 /
przełożyć dzwon na ten od v-ki i sprawdzić czybędzie pasowala grubośc wałka sprzęgłowego jak nie to albo wywalić tulejke z wału korbowego albo odpowiednia tam wbic :-)
H2O patryk_3M / 2004-06-30 10:15:02 /
rzedówka ma krótszy wałek sprzęgłowy... trzeba go przedłużyc lub dorobić tulejkę którą najpierw wbijemy w wał korbowy i dopiero w tulejkę nabijamy łożysko pilotujące.
Trójkąt / 2004-06-30 10:28:51 /
Raczej nie grubosc, a dlugosc... Skrzynia od rzedowki ma nieco krotszy walek... Trzeba bedzie wytoczyc specjalna tulejke...
Poszukaj na forum.. Bylo para watkow na ten temat.
Pozdro...
Arunas / 2004-06-30 10:30:52 /
to nie takie proste. Długość wałka sprzęgłowego nie pasuje zanadto. R4 ma krótszy wałek sprzęgłowy. Należy naczesać wałek od V6 a następnie pomodlić się żeby zazębienie stałe nie wyło. I jak będziesz grzebał to od razu wywal łożysko wałka sprzęgłowego bo to standardowa choroba N9.
granadziarz_3M / 2004-06-30 10:31:40 /
Macias, Tobie trzeba przypominac o wyszukiwarce?
bylo walkowane wiele razy
camaro / 2004-06-30 13:37:46 /
ja mysle ze macias prowokuje ;))) hehehe
Jabol / 2004-06-30 14:09:04 /
nie prowokuje ale dostep do netu tylko w pracy a przebic sie przez watki w celu odszukania wlasciwego to juz nie jest tak latwo - ale juz wiecej nie bede
---
czy z wyjaca skrzynia dlugo nie pojezdze?? jechac na miedzianke czy nie???
Maciasek_3M / 2004-07-01 10:38:23 /
ja jeździłem przez pół roku.. i pewnie jeszcze bym jeździł :)) ale nie zna się dnia ani godziny :)
Trójkąt / 2004-07-01 11:13:33 /
zalezy dlaczego wyje, a tego nie wiadomo
jesli brak oleju to dolej i jazda
jesli zuzylo sie lozysko to tylko kwestia czasu kiedy sie zatrze lub rozpadnie na kawalki
jesli zebatki maja juz troche dosc i wyja (tak jak most przy wiekszych predkosciach) to byc moze wytrzymaja jeszcze 100tys
lozysk nie powinno sie katowac do upadlego, bo jak dostaja luzow to zeby zuzywaja sie bardzo mocno i mozna zajezdzic cala skrzynke
camaro / 2004-07-01 11:24:12 /
moze komus przydadzą się te zdjecia..
ciężko jest wyjąc wałek sprzęgłowy ? bo jesli nie dał bym do tokarza by mi go przedłużył
DeMaDeS / 2006-03-04 19:55:25 /
jest troche zabawy z wyjeciem tego walka, szczegolnie w 5-biegowce
camaro / 2006-03-05 09:46:11 /
Wklejam to z ogłoszenia Pająka, dla przyszłych pokoleń.
zapek??? !G.O.P! / 2011-05-23 08:28:10 /
O jeden wymiar za dużo, konkretnie to ten o wartości 1,5mm ;)
No i "8,5mm gwint"? - a nie przypadkiem "M8"?
gryziu liil (EM) [2011-05-22 09:19:34]
obstawiam m10x1,5, wiertło pod taki gwint to właśnie 8,5 i tyle wyjdzie przy pomiarze otworu w gwincie.
Pe®ana [2011-05-22 11:41:14]
Gwoli wyjaśnienia
zapek??? !G.O.P! / 2011-05-23 08:29:02 /
A właściwie to czemu ma służyć ten gwint? Czy to jako ściągacz zostało wykonane? Nic innego mi do głowy nie przychodzi.
zapek??? !G.O.P! / 2011-05-23 08:32:03 /
No własnie tez miałem o to zapytać :)
Aldaron / 2011-05-23 08:35:29 /
Może celem nakręcenia tego na nagwintowaną końcówkę wałka.
gryziu liil (EM) / 2011-05-23 08:42:59 /
dokładnie jako ściągacz.
Potwierdzam. Bez tego gwintu za nic tulei z wałka nie wyciągniesz.
UglyKid / 2011-05-23 16:07:27 /
To ja podepnę się pod temat.
Padła mi skrzynia na zewnętrznych wodzikach i kwalifikuje się na wymianę, przypomniałem sobie, że sprzedający w gratisie dorzucił skrzynię.
Znalazłem na niej następujące oznaczenia:
3039E i 7505D
Jaka to skrzynia i czy da się ją spiąć z silnikiem 2,8 V6??
Dzięki za info.
ITI / 2011-05-23 22:23:55 /
Zdjęcie powie więcej niż oznaczenia.
tak myślałem, zrobię i wrzucę.
Dred znasz jakiś dobry warsztat, który mi zmieni tą skrzynię i nie tylko?? Albo jakąś pomocną dłoń z warsztatem?
ITI / 2011-05-23 22:28:00 /
A to nie lepiej n9, żebyś sobie podpiął do tego?
Curtis_Capri / 2011-05-23 22:34:00 /
Jak to padła krzynka?
A coś z nią zrobił?
PzDr
pewnie masz rację, ale n9 nie posiadam więc a chcę caprika w ogóle ruszyć z miejsca. A na n9 (jeżeli to optymalne rozwiązanie) z pewnością przyjdzie czas.
ITI / 2011-05-23 22:42:45 /
tym razem zablokowała się na 4 biegu i tak już zostało, co najlepsze po lekcji od Ciebie wiedziałem o wodzikach ale one były cały czas na swoim miejscu, zapięte tak jak to zrobiłeś Palio.
ITI / 2011-05-23 22:44:45 /
Do N9 to trzeba chyba też wał zmienić. Tak mnie się wydaje.
Dobrze Ci sie wydaje ... do N9 trzeba też zmienić wał napędowy przechodząc z wodzikowej ...
MikeB4 / 2011-05-24 00:54:29 /
ITI mogę tą skrzynie zmienić z Twoją asystą u mnie w Mosinie. W przeciwieństwie do 99
% mechaników wymiana skrzyni w capri nie będzie dla mnie nowością. 150PLNów kosztuje taka operacja.
Chłopaki ze względu na ograniczone możliwości finansowe n9 na razie odpada. Będę chciał wymienić na tą skrzynię co mam, jeśli się da. Zdjęcia wrzucę niedługo.
Dred chętnie Ci poasystuje przy skrzyni i szczerze mówiąc miałbym więcej rzeczy do zrobienia jeśli tylko masz chęci i czas. Nie mam tylko pomysłu jak się do Ciebie dowlec na zablokowanej skrzynki. Odezwę się i ustalimy szczegóły kiedy, co, z kim i za ile.
ITI / 2011-05-24 19:17:58 /
Mam zdjęcia skrzyni, proszę o info co to za skrzynia oraz czy da się ją spiąć z 2,8 V6 bez większych ingerencji w wał itp...
dred oferta wymiany aktualna?
ITI / 2011-05-26 22:27:47 /
Oferta aktualna i proponuje następny weekend, ale jest jedno ale.... To skrzynia od rzędówki, a nie od falki i niestety nie pasuje. Sama zmiana dzwona nie pomoże, bo wałek sprzęgłowy jest za krótki. Poza zmianą dzwona trzeba jeszcze zastosować przedłużkę wałka sprzęgłowego. Tutaj możesz sobie co nieco poczytać.
linka zapomłem http://www.capri.pl/market/48871
... a ponadto, w Capri zdaje się wał ma końcówkę na krzyżaku przy skrzyni i specyficzny, gruby wielowypust. Tu zaś jest flansza na gumowy przegub i zapewne drobny wielowypust. Na dodatek, jeśli to była by skrzynia z Taunusa, to wałek sprzęgłowy też będzie miał mniejszą średnicę wielowypustu pod tarczę sprzęgła, niż w reszcie Fordów :)
gryziu liil (EM) / 2011-05-27 08:37:24 /