logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Pomóżcie zapalonemu laikowi Transit MKII

Pomóżcie zapalonemu laikowi Transit MKII

Posiadam Turka z silnikiem 2.0 Wczesniej siedzialo tam 1.6.
Chce wrzucic V6. Teraz pytanie o skrzynie, czy ma zostac ta co jest, czy kupowac silnik ze skrzynka. W jakich pieniadzach sie zmieszcze? Co jeszcze potrzebuje skompletowac do swapa?
Jaka V6 wsadzac?
Z tego co gadalem z Saharem to skrzynia pasuje, silnik ze wszystkim to kilka set zlotych i bedzie hulalo.
Sprawa jeszcze jest w maglu, bo moj ma ogromne luzy, za ile i gdzie taki bez luzow?
Kto w Warszawie lub okolicach moze mi spiac silnik i wszystko, zeby Transit latal.
Transit do tej pory sluzyl mi jako drugie auto hobby i wiecej stal niz jezdzil, ale ze rozbilem auto do jazdy codziennej stwierdzilem, ze chce zrobicTurka do jazdy na co dzien i pytanie jak z awaryjnoscia po takim swapie.

Pzdr
Maciej

Perez / 2010-11-15 15:12:21 /


Do jazdy na codzień V6 chyba cię zniechęci ekonomią.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-11-15 15:14:58 /


Ale, ale.
Jakby co mogę ci pomóc. Jeśli masz niedaleko do mnie (Powsin) to wpadnij pogadać.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-11-15 15:17:53 /


Jezeli chodzi o koszty paliwa to nie problem, bo nie jestem wytraszony jezeli chodzi o LPG, temat LPG nie jest mi obcy i wiem, ze jak bedzie dobrze zagazowany i dbany to pojezdzi. Czy o inna ekonomie tez chodzi?
Dzisiaj pracuje w Konstancinie, wiec mam blisko do Powsina. Jak bys mogl mi na PW dac jakis namiar to moge podskoczyc.

Perez / 2010-11-15 15:25:25 /


Najpopularniejsze w przekładkach do Transita jest chyba popularne 2.9 12v (ca.150 km) ale możesz też wsadzić 24v Coswortha (ca. 200 km), tyle, że ten drugi to już raczej większe koszty jeśli chodzi o kupno, części itd, ale Transit z tym silnikiem robi 100 w jakieś 8.5 sekundy ;)
Najlepiej chyba kupić silnik ze skrzynią, bo od rzędówki raczej nie podejdzie, chyba, że po zmianie dzwona, ale nie wiem jak wtedy wypada sprawa wałka sprzęgłowego i całego sprzęgła, a jeśli kupisz komplet ( silnik + skrzynia) to musisz liczyć się z wycięciem nowego otworu pod lewarek ( automatycznie zmiana siedzenia pasażera z podwójnego na pojedyncze), zmiana końcówki wału napędowego i ewentualnie przespawanie łap skrzyni, chyba, że siądzie na stare mocowania :)
Z klubu np babejsza jeździł z silnikiem 2.9 12v http://www.capri.pl/car/914 , wszystko jest dosyć opisane na stronie.
Co do kosztów to jakiś czas temu Mysza sprzedawał w komplecie ze skrzynią 12v za ( jeśli dobrze pamiętam ) 700 zł, więc ten silnik idzie wyrwać za naprawdę tanie pieniądze, a i osiągi są raczej wystarczające.
pozdro ! ;)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-11-15 16:46:46 /


Nie przypominam sobie zebym sprzedawal v6 ze skrzynia za 700...

A o walku sprzeglowym przy skrzyni od r4 po zmianie dzwona na v6 sa tu cale poematy...

Mysza liil (EM) / 2010-11-15 17:35:37 /


wsadz 2.9 12v ze skrzynia i bedzie cacy :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-11-15 19:20:52 /


Tam z przodu jest magiel ? Eeee chyba nie ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-11-15 19:35:53 /


Hm, no nie pamiętam już kto, pierwsze skojarzyło mi się z Tobą, ale było na pewno takie ogłoszenie, bo zapadła mi w pamięć ta "śmieszna" kwota ;)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-11-15 19:43:23 /


ale to DOHC byl, a kwota nie smieszna raczej, tylko zła!

Mysza liil (EM) / 2010-11-15 21:25:35 /


To ktoś inny widocznie musiał wystawiać, ale to tam dawno było, więc nie ma co roztrząsać :P Co nie zmienia faktu, że faktycznie V6 idzie dorwać w iście złych cenach :)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-11-15 21:43:23 /


Po spokaniu z Marcinem bede sklanial sie raczej do silnika 2.0 ohc ze Sierry, chcialbym, zeby wsadzil mi go niejaki Pajak, polecany przez kilka osob.
Jezeli chodzi o magiel to dokladnie chodzi o przekladnie slimakowa.

Perez / 2010-11-16 16:49:15 /


ooo ja ja nic nie wiem :)

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-11-16 16:59:13 /


"chcialbym, zeby wsadzil mi go niejaki Pajak"
takie tematy to raczej na priva hehe
:D:D:D:D

Konar / 2010-11-16 17:03:17 /


Sorry, ze tak napisalem, ale wiedzialem, ze Pajak sie wlasnie w ten sposob odezwie, a ze nie jestem przyzwyczajony do tego forum to nie moglem znalezc takiego uzytkownika co sie zwie Pajakiem. Teraz moge napisac PW z zapytaniem :D

Perez / 2010-11-16 17:48:47 /


od pająka to wyjedzie wtedy nie jako turek tylko supervan II

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-11-16 19:07:13 /


Bo nie szukałeś Pająka tylko Pajaka. Niestety tej roznicy szukajka nie przepusci. A juz dawno wnioskowalem o mechanizm wyszukiwarki unifikujacy polskie znaki dialektyczne z odpowiednikami bez ogonkow. Jednak ponoc ciezka sprawa to zrobic. W kazdym razie powodzenia na PW ;)

Mysza liil (EM) / 2010-11-16 19:11:18 /


Jak mogę doradzić to 2.0 ohc troszkę słabawy ale z za to niezawodny
ja mam spiętego z n9 od scorpio przy zachowaniu transitowego dzwonu koła zamachowego i sprzęgła, tylni most z rocznika 97 ten szerszy
mnie osobiście korci 2,0 dohc

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-11-21 00:23:28 /


Tomasz - transitowy zamach stocz do "normalnej wagi", gaźnik wywal i załóż wtrysk, najlepiej jakbyś miał cały sierkowy silnik z wiązką "iS" 115KM a niepoznasz auta:)
Aha po zmianie stalówek na alu RS-y odrazu czuć poprawę w przyspieszeniu :)
Felg dokładnie nie ważyłem, ale pamiętam, że były dużo lżejsze.
Aha i przy pierwszej okazji jak masz OHC-a oryginalnie z Transita to wywalaj/zamieniaj na Sierrę/Scorpio, bo w Transicie jest odprężone.

A jak chcesz więcej to 2,8/2,9 , bo z DOHC szkoda zabawy, nie będzie dużej różnicy.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-11-21 00:50:03 /