logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Trzeszczace radio?

Trzeszczace radio?

Witam.
Mam zainstalowane radio w samochodzie, takie stare z pokretlami jeszcze. problem w tym, ze ciagle slychac charakterystyczne "pierdzenie", powstaja zaklocenia i wystepuja ciagle, na odtwarzaczu i przy pracy radia. jest to pewnie cos od instalacji zaplonu, zaplon mam elektroniczny, kondensator na alternatorze i na plusie radia, nie wiem juz, ale moze trzeba jakis kondensator zalozyc na wejsciu na glosniki? nie mam juz pomyslu, jak to odfiltrowac?
pozdrawiam i szerokiej drogi.

Kriss_MustangII / 2004-06-26 22:23:39 /


spróbuj założyć filtr przeciwzakłuceniowy na przewody zasilające radio.. pomaga w większości przypadków.. a można kupić za kilka - kilkanaście PLN

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-27 00:13:41 /


Aby ustalić przyczynę pierdzenia, poprostu wyłącz silnik i podłącz radio bezpośrednio do akumulatora, wtedy dowiesz się, czy zakłucenia powstają poprzez instalację elektryczną, czy może masz np. walniętą końcówkę mocy, itp.
Tak na marginesie, to szumy mogą powodować też potencjometry. Jeśli trzeszczenie pojawia się także np. podczas regulowania pokrętłami, to warto zaopatrzyć się w taki spray dostępny w sklepach elektronicznych, który po pryśnięciu w pokrętła niweluje trzeszczenia.
Warto też sprawdzić czy głośniki nie są uszkodzone, lub wadliwie podłączone, czy jakieś kable plusowe nie zwierają do masy. Kondensatory to raczej montuje się przy głośnikach, które potrzebują notorycznie dużych porcji mocy, Jeśli głośniki, które masz podłączone mają większą impedancję niż wyjściowa z radia, to czasem pomaga wlutowanie w plusowe przewody rezystorów np. 1,5kOHM, ale to już w zależności od mocy końcówki i głośników.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-27 09:16:56 /


Te zaklocenia wystepuja tylko przy wlaczonuym silniku, moze od instalacji zaplonu?
radio jest nowe, mam kondensator na plusie radia to chyba filtruje prawda?

Kriss_MustangII / 2004-06-28 10:53:51 /


Drugi ważny kondensator jest na alternatorze, sprawdź czy jest dobry i czy ma masę. To on głównie, a raczej jego uszkodzenie, jest odpowiedzialny za trzeszczenie w radiu, przy pracującym silniku.

314TeR Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-28 11:14:55 /


wlasnie jego zalozylem jako pierwszy, teraz juz nie mam pomyslu

Kriss_MustangII / 2004-06-28 14:13:54 /


sam kondensator nie filltruje... musi to być filtr z dławikiem i dwoma kondensatorkami.. najlepiej zamiast robić to kupić gotowy...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-28 15:43:37 /


Słyszałem, że w świecach zapłonowych montuje się rezystory, żeby wyładowania podczas zapłonu nie zakłócały radia. Ale w niektórych świecach nie ma rezystorów, bo w końcu radio nie musi występować w samochodzie. Może masz właśnie takie świece? Niektórzy producenci dorzucają literkę R do oznaczenia świec z rezystorem.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-28 16:30:03 /


Czy wie ktoś może jaki kondensator czy może filtr powinien być w granadzie z elektronicznym zapłonem silnik 2.0 V6. Mam parę schematów instalacji i jest zaznaczony filtr gdzieś w pobliżu cewki zapłonowej ale co to jest i jaką ma pojemność nie mam pojęcia, to samo tyczy się alternatora. Z góry dziękuję za pomoc.

Pankol / 2004-09-21 20:19:27 /


W moim radiu "słychać" pracujące wycieraczki. Gdzie szukać przyczyny...?

paras / 2012-09-30 18:21:20 /


słabe kable głośnikowe albo brak tego:
http://allegro.pl/filtr-przeciwzakloceniowy-sinuslive-12v-10a-i2640265954.html

michalch83 / 2012-09-30 18:29:30 /


Zdecydowanie tego nie było kiedy montowałem radio.

paras / 2012-09-30 18:44:03 /


- "kończące" się szczotki w silniku wycieraczek
- brak filtra o którym mowa powyżej- ale przy alternatorze, można go również podłączyć blisko silnika
- zmienić miejsce podłączenia radia- czy wiemy przez co płynie prąd do radia?
- i na końcu kable głośnikowe...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-30 18:49:47 /


W Capri ten filtr przeciwzakłóceniowy ma postać takiej czarnej kostki ok 2x3x1 cm z zielonym i czerwonym kabelkiem na wejściu i wyjści (kabla tak z 15cm). Montuje się to przy silniku wycieraczek, wpinając wtyczkę zasilającą z wiązki a z drugiej strony w gniazdo przy silniku wycieraczki.
Jak ktoś kiedyś to demontował, to mógł o tym zapomnieć / zgubić. Bo da się podpiąć bez problemu z pominięciem tego ustrojstwa - wszystkie wtyczki pasują w wiązce.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-01 12:26:49 /