Mowa o tanim jak barszcz rozmiarze 195/50R15 z bieżnikiem "wyczynowym" albo semi-slickowym.
Pojawiło się mnóstwo różnych azjatyckich opon ze wzorem bieżnika licencjonowanym ze starszych modeli różnych bardziej szanowanych marek.
Może ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi? Aha, opony raczej "imprezowe", nie do jeżdzenia "na codzień".
Generalnie chodzi o znalezienie tańszej alternatywy dla kosztującej 300+ za sztukę R888 :D
1. Toyo T1-R
cena na dziś: 166,- (ze starszym DOTem - koniec 09r.)
2. Nankang NS2
cena na dziś: 167,-
3. Wanli S-1088 (Dunlop SP 9000)
cena na dziś: 179,-
4. Regal Racer (Dunlop SP Racer)
cena na dziś: 125,- (ale to jakaś promocja - podejrzewam, że normalnie też koło 170 za sztukę kosztują)
5. Markgum Sport
cena na dziś: 225,-
no i jeszcze oczywiście jest nieśmiertelny slick Markgum N-Rally za 250 ale raczej dla mnie za drogi :D
Konar / 2010-07-21 17:06:59 /
przyjechałem na ytp na markgumach sport, miałem tylko na przodzie ale generalnie średnio to sie trzyma na torze, do jazdy na co dzień są ok, nawet się nie rozpadają przy prędkościach większych :P, z tym że ja mam te "drogowe" za niecałą stówkę (http://allegro.pl/item1148235604_185_60r14_letnie_markgum_pilot_sport_michelin.html),
ale na tymże ytp PieMy pożyczyli mi swoje exipy z t1-r i jazda jest bez porównania lepsza, kontrola nad autem i wyjscie z poślizgu jest dużo łatwiejsze niż na czymkolwiek co dotychczas jeździłem :P tutaj masz t1-r za 150 z 2010r a za 140 dostaniesz z 2008
na r888 nie jeździłem ale z tego co widzę są to naprawdę konkretne gumki, gdyby kosztowały 100 mniej :P
peace
mateush (proko) 3M / 2010-07-21 17:39:59 /
Ja jeżdżę na T1R i sobie chwalę. Miałem wcześniej T1S i też dawały radę.
Myślę, że nie ma się co napinać - i tak najwięcej zależy od kerowcy i autka (zawiasu)
Także - uważam, że T1R (lub T1S) to dobry kompromis Tor/Ulica.
;)
bartozłomero / 2010-07-21 18:20:08 /
nankanga i wanli sobie odpuść,niby tanie ale nawet z gumy to nie jest zrobione,nankang jest za miękki,a wanli się na bokach rozłazi,lepiej odżałować i coś lepszego kupić
r888 w tym rozmiarze nie kosztuja 300+
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-07-21 19:09:18 /
http://www.hoosiertire.com/pb30905.HTM
A wiadomo wam coś o tych?
BartekCapri / 2010-07-21 19:43:23 /
na dziś 195/50r15 r888 kosztuja ponad 300zł :(
ja decydowałem się kilka dni temu i padło na t1r (te z końca 2009)
a zastanawiałem się jeszcze nad:
YOKOHAMA Parada PA01
od 201zł
KUMHO Ecsta Mx Ku15
od 165zł
Bartek to co podałeś to nie 195/50r15 i wydaje mi się że to daczej do drag'u a nie do jazdy po torze/ulicy
ja kupuje Toyo a jak są w przecenie to bym się nawet sekundy nie zastanawiał, szybciej się zużywają bo są zwykle bardziej miękkie ale trzymanie prima.
a Volvo , to ja raczej nie jeździłem powoli. zresztą w Taunusie i Explorerze tez mam Toyo i na Toyo Capri z Dempseyem bilo rekordy / ówczesne / czasów przejazdów na PC.
.STICH. / 2010-07-21 20:06:24 /
http://allegro.pl/item1152635021_195_50_r_15_r_888_toyo_r888.html
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-07-21 20:07:48 /
888 nie nadają się na deszcz , przecież nie będzie woził drugiego kompletu w bagażniku ? czy będzie ?
.STICH. / 2010-07-21 20:14:03 /
jak jest z wysokością takiej 15stki w porównaniu do 205/60/13?
greenhorn / 2010-07-21 20:15:41 /
205/50 to idealny zamiennik 195/50 będzie niższa ....
MikeB4 / 2010-07-21 20:18:28 /
r8 moim zdaniem nadają się na deszcz, a przynajmniej na mokry asfalt/tor.
nie nadają się jedynie na kałuże.
Mac13k / 2010-07-21 20:37:17 /
Z toyo mogą jeszcze podejść PX4 (proxes 4) - na torze fakt, nie sprawdzałem, ale w cywilu w różnych warunkach pogodowych i przy różnych nawierzchniach zachowują się praktycznie identycznie do T1R. I też można dostać je w granicach 160zł za szt.
Fuszix 3M / 2010-07-21 20:52:42 /
px4 bardzo dobre na torze
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-07-21 21:06:57 /
Dla mnie liczy sie tylko Michelin S5A.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-07-21 21:51:46 /
> Myślę, że nie ma się co napinać - i tak najwięcej zależy od kerowcy i autka (zawiasu)
Nie no wiadomo. Ale skoro i tak muszę kupić komplet nowych to może któreś odstają znacząco od reszty po prostu...
> jak jest z wysokością takiej 15stki w porównaniu do 205/60/13?
Prawie, że to samo. Ale 195/50/15 to minimalnie lepszy odpowiednik fabrycznego rozmiaru :)
Konar / 2010-07-21 21:56:06 /
a na avonach ktoś jeździł?
Endryou / 2010-07-21 22:07:37 /
Toyo lub Yokohama, jak dla mnie jedyne marki, które i w drogowych warunkach i torowej zabawie się sprawdzają na pograniczu jakość / cena.
Jezdzilem na R888 po deszczu, i gowno prawda ze sie nie nadają. Bo wlasnie ze sie nadają. W tych gumach mozna sie zakochac. Nie jest to jakas mega technologia odprowadzajaca wode, bo rowki sa rzeczywiscie nikłe, ale nie bylo opcji zeby po wcisnieciu hebla auto sunelo dalej. Hamowalo swietnie. Nie wiem jak aquaplaning, pewnie tutaj gorzej, ale z moich obserwacji - ciągnięcie i hamowanie na R888 jest spoko jak na oponę nie przeznaczoną do deszczu.
Mysza liil (EM) / 2010-07-21 23:19:34 /
Dobra, dobra - przecie mówie, że na komplecik R888 to mnie nijak nie stać. Szukam słabszej i tańszej alternatywy.
Konar / 2010-07-21 23:25:33 /
Yoko Parada - już kilka sezonów na nich latam i na suchym robią robotę. Na mokrym nie dają rady wcale. Można dorwać lekko powyżej 2 stów za sztukę u kolesi na tyłach warsztatu Pająka.
Sachar / 2010-07-22 02:50:20 /
Konar, z tych co podałeś ja bym brał Toyo.
m.kozlowski / 2010-07-22 08:20:07 /
Jeździłem na starych Dunlopach Sport 2000. Zawieszenie obniżone o 6 cm. Rost jeździł jak gokart.
Hrabia® / 2010-07-22 12:27:38 /
Konar, ja brałbym tego regala. Za 125 nie ma się co zastanawiać.
granadziarz_3M / 2010-07-22 12:54:33 /
A ja bym dopłacił do Toyo. Ale to zależy jaki kompromis Cię bardziej interesuje :-) Hrabia jeździłem rostem, on jeździł jak gokart ze względu na zawias przede wszystkim, opony były si, ale mam teraz w taczce nowe yokohamy i profil w sumie balon, a kleją przy dużych prędkościach czy gwałtownym przelatywaniu przez ronda tak jak by to były szyny :-)
Ta, zawieszenie robiło dobrą robotę. Ale na Dębicy byśmy nie ujechali.
Hrabia® / 2010-07-22 22:39:17 /
Nie no przecież tutaj mówimy o oponach :-)
Latałem na Yokohama Parada Sp-2 205/45/17 przez 3 sezony.
Na mokrym kupa , ale lepszych opon na suchą to nie znam w kazdy zakret 20-30 km szybciej i jak przyklejony , no zmieniłem wtedy zawias na Bilstein z serii żóltej, ale i tak było nieźle ja ma dupowóz volvo kombi z 200 kucami:)
Kongres / 2010-07-23 13:46:01 /
takie yokohamy są do kupienia w wawie za 600zł kpl...
na racing forum dziś się pojawiło ogłoszenie
bartozłomero / 2010-07-23 13:55:48 /
Trafiły mi się takie semislicki Dunlop Direzza 02G - czy może ktoś na nich jeździł i może cuś o nich napisać?
bartozłomero / 2010-07-29 19:13:53 /
Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć jakiego rozmiaru slicka powinienem szukać pod felgę 14"/9"?
Mówimy o tych dziwnych oznaczeniach typu 210/600 etc. Nie znam się na tym kompletnie a muszę przyjąć jakieś kryteria wyszukiwania.
sołtys / 2014-07-23 13:40:49 /
slicki masz przeważnie tak opisane
szerokość/wysokość/średnica felgi, przy czym szerokość i wysokość masz w mm a średnice w calach :) a żeby było ciekawiej to niektóre sa dzielone przez 10 (bodajże michelin)
pzdr
wszystkie, które do tej pory znalazłem to odpowiedniki, 185/60/14 co mnie nie rajcuje przy kobyle jaką jest Granada.
Spotkaliście się z jakimiś 14tkami w typie 210/.../14?
sołtys / 2014-07-23 14:13:35 /
sołtys czasy się zmieniły i teraz dobrego slicka (szerokiego) to dopiero od 17" znajdziesz. Nawet z 15 i 16 lipa, a o 13 i 14 nie wspomnę. Szukaj w US.
Konrad vel smasher / 2014-07-23 21:04:10 /
olej temat. w tym roku w końcu będzie padało. jak nie wierzysz zapytaj bobika :)
najdos / 2014-07-23 22:19:38 /
Konrad - nieprawda! Są slicki i profi rain-y do kupienia za ok. 150zł za sztukę...
Jakiś koleś z Kotliny Kłodzkiej sprzedaje. Namiary dał mi niejaki Nowakowski, który od dwóch lat łoi klasę w ClassicAuto.... 13' - używane pochodzą z jakiejś niemieckiej ligi formel 3, cy cuś takiego. Dla nich po 1 wyścigu opony się już do niczego nie nadają - ale są i tak dużo lepsze, niż nowe "cywilne"...
bartozłomero / 2014-07-23 23:41:52 /
Barto mówiłem o tym co jest dostępne "w sklepie" dla zwykłych śmiertelników...
Konrad vel smasher / 2014-07-24 10:36:25 /
tak czy inaczej 14stek tak szerokich nie dostaniesz nigdzie. Ani nowych ani używanych. Maks na co możesz liczyć to 185. Musisz zmienić koła albo na 13 albo na 15.
valhallen / 2014-07-24 12:50:42 /
http://www.summitracing.com/int/parts/kht-33893/overview/
225/50 R14
Poszukaj może w tym sklepie właśnie...
Konrad vel smasher / 2014-07-24 12:59:11 /
ooo te kumho spoko są :P
No trudno, szeroka stal doczeka się zatem innych kapci.
A slicki pójdą na 16
sołtys / 2014-07-24 13:44:15 /
Od ostatniego postu trochę czasu już minęło, a musze zacząć się rozgladać za ogumieniem, zatem podbijam.
Szukam opon w rozmiarze 205/60/13 do Capri. Przeznaczenie to głownie "turystyka" (miasto/trasa w proporcjach 60/40), raz w roku PC (i może jeszcze jedne amatorskie wygłupy). Założenia (priorytet malejący): ciche, trzymające na suchym (asfalcie), w miarę "klasyczny" bieżnik, trzymające na mokrym, nie znikające w jeden sezon :)
Ktoś coś poleci bazując na swoim doświadczeniu?
Kornik / 2018-02-22 09:26:34 /
popieram przedmówcę :) dodatkowo szukam 185/60/13 spełniające te same kryteria
najdos / 2018-02-22 13:10:34 /
i ja popieram. Szukam 185 SR 14
wąski77 / 2018-02-22 13:17:21 /
tu na forum u Chudera kupiłem, polecam.
Rozumiem, że w dalszym ciągu nie ma opcji na 205/65/13 lub 195/70/13? Czy już coś się zmieniło?
Curtis_Capri / 2018-02-23 15:43:14 /
Może ktoś miał do czynienia z Dunlop SPORT CLASSIC (np. 205/60 R13 86V tanie nie są...)?
PiotrekFCapri / 2018-02-23 18:05:32 /
To jak, naprawdę nikt nic?
Kornik / 2018-03-06 17:39:44 /
Ja też się przymierzam do kupna 205-ek. Czekam na jakąś ofertę czegoś markowego na ebayu w "normalnej" cenie, ale jak się nie uda, to wybór padnie na Sonar SX1 - zobaczymy, co to będzie warte...
daniel46 / 2018-03-06 20:46:24 /
maił ktoś może Nankang NA1 lub XR611?
najdos / 2018-03-06 21:06:25 /
możecie podpowiedzieć kto i w jakim wątku ostatnio polecał opony półsportowe ?
Szukam R13
mbbmb / 2021-10-31 16:57:03 /
Wejdź na racingtires.pl
Ja jeżdżę na federalach 595 Rs-pro, ale skończyły się po może 7 tys km, i trochę bieżnika mi urwalo nie wiadomo dlaczego, może gdzieś na tarce albo jakaś dziura, chociaż pewnie ani to, ani to
Na starych r888 eleganckie trzymanie
mateush (proko) 3M / 2021-10-31 20:17:21 /
Tarka wyrywa, za pierwszym razem też się zdziwiłem dlaczego mam wyrwane aż do nici kawałki
Piter M / 2021-10-31 20:44:41 /