logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Zetec + N9 - pomysły na sprzęgło

Zetec + N9 - pomysły na sprzęgło

Sprawa wygląda następująco:
Mam Zeteca 1.8 RQB i skrzynię N9 - to ma latać razem.
Normalnie śmigało to ze sprzęgłem 240mm kosztującym fortunę.

Propozycja angoli to docisk seryjny od Zeteca + tarcza od CVH/Pinto ? (215 mm) + dłuższe łożysko od Capri 1.6 ze skrzynią 5B (Quinton Hazell CCT133).

Rzadko pojawia się propozycja seryjnego kompletnego sprzęgła od 1.6 i "cywilnego" 1.8 (220 mm) - pytanie czy by śmigało? Możliwe, że kwestią jest/była tylko cena zestawu - bo opinie, że się nie opłaca są sprzed paru lat a dzisiejsza cena (np. http://www.allegro.pl/item1080241563_sprzeglo_kpl_sachs_ford_mondeo_i_1_6_1_8_16v.html ) nie poraża. Tylko pytanie jak z łożyskiem wyciskowym aby to wszystko działało normalnie przy skoku i odległości do łapy w N9. No i czy zamachy przy RQB i zwykłym 1.8 są takie same i mniejsze sprzęgło siada na "większy" zamach.

Trzecia opcja to największy patent ale daje sporo możliwości - stoczenie zamachu na płasko (u mnie docisk jest montowany na "pierścieniu" a sama tarcza jest "głębiej" wewnątrz koła - o ile dobrze odczytałem z katalogów RQB miał grubszą tarczę - 25.4mm w porównaniu do 22mm w normalnej wersji ), nawiercenie otworów i wbicie kołków pod sprzęgło z Pinto czy z czegokolwiek co jest duże, dostępne, tanie i zmieści się w dzwon od N9 :) (jeszcze pozostaje kwestia ile mnie ta operacja może kosztować).

Może ktoś ma jakiś inny, lepszy pomysł albo ogólnie jakąś radę/uwagę?
A może jest jeszcze inna możliwość, która dobrze się sprawdza?

Konar / 2010-07-12 19:01:59 /


Sory, że się wtryniam, napewno brałeś to milion razy pod uwage, ale kurna, naprawde nie lepiej 2.0T coswortha? Nie taniej i mocniej? ;P
Pozdr. Ja tam sie nie znam, jak cos to mnie oświecie ;]

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-12 19:06:31 /


Znajdź mi YB za 600 zł to już zakładam buty i grzeję silnik w Transicie

Konar / 2010-07-12 19:09:09 /


jemu pewnie chodzilo o koszty przerabiania wszystkiego do kupy .. jaki bedzie wynik

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-12 19:34:31 /


No kosztów przeróbkowych (przynajmniej jeśli chodzi o silnik) jeszcze nie poniosłem żadnych :)

Konar / 2010-07-12 19:37:09 /


chodzi mi o wiazki, spasowanie skrzyni i sprzegla i takie tam

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-12 19:53:19 /


jak masz stare sprzęgło, od tego rqb to możemy zrobić spieka... tarcza 215 powinna śmiało dawać rade ale jak jest szansa na 240 to nawet bym się nie zastanawiał...

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-12 20:56:09 /


No właśnie nie mam starego sprzęgła - został ino zamach - być może zostało u Pana w garażu :) Tarcza 242 mm to nie problem bo choćby z 2.8 pasuje jak ulał - gorzej z dociskiem...

Konar / 2010-07-12 21:26:51 /


Docisk 240 mm z escorta w dyzlu 1.8, pewnie escort RS2000, albo z mondeo zetec 2.0, ze scorpio wieloryba 2.0/2.3 i mnostwo innych. Tarcza z ww modeli. Tak jak gadalismy.

Mysza liil (EM) / 2010-07-12 22:47:02 /


No właśnie przypomniałem sobie naszą rozmowę i faktycznie wychodzi na to że docisk RQB = docisk Escort 1.8TD po 95 roku, a z kolei tarcza RQB = tarcza Mondeo/Cougar V6. Przynajmniej wedle katalogu InterCarsu :)

Konar / 2010-07-12 23:00:45 /


A N9 z auta wyposażonego w CVH by nie pasowała plug and play na takiego zeteca ?

Jakby co to mam dzwon z takiej ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 01:42:33 /


Dowolna skrzynia nie ważne czy od Kenta, Pinto, CVH czy DOHC'a siada na każdą rzędówkę P&P. Wszystkie R4 Fordowskie od zamierzchłych czasów aż do Durateca, który jest Zetekiem mają te same otwory w bloku, i każda skrzynia RWD pasuje bez bólu.
Problem co w ten dzwon włożyć do środka, żeby grało :D

Konar / 2010-07-13 01:49:31 /


No chyba że tak : Essi Mk2 jest lekki , fabrycznie z 1.6 kentem (w Fieście) śmigało sprzęgło 190 mm. W Escorcie przypuszczam , że podobnie. 1.3/1.6 (Mk3/Mk5) miały sprzęgło 200 mm. Łożysko chyba musisz dać z N9 a o pasowność docisku i zamachu to rozrusznika i do wałka sprzęgłowego już trzeba jakos zadbać. Dasz radę ... 240 mm to przesada. Celuj w mniejsze ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 02:06:11 /


Konar - nie jesteś przypadkiem już śpiący?
Co Duratec ma wspólnego z Zetekiem oprócz rzeczonego rozstawu śrub do mocowania dzwonu?
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 02:22:23 /


Zamach od RQB pasuje do rozruchatora od DOHCa, który jednocześnie pięknie siada na N9. Łożysko podporowe wałka dla N9 jest takie samo jak fabryczne do skrzyni MTX75. Wałek w N9 i MTX75 jest identyczny więc tarcza i docisk na N9 siadają takoż samo P&P.

Jedyny problem jak na razie (o ile hipoteza o pasowaniu sprzęgła z TD jest trafna) to grubość całego zestawu i konieczność dobrania jakoś do tej grubości łożyska, żeby tym się dało normalnie jeździć.

Konar / 2010-07-13 02:25:32 /


KRK, pisząc "Duratec, który jest Zetekiem" miałem na myśli tego konkretnego jednego a nie wszystkie Durateki. Chodzi mi oczywiście o "Durateka ST" czy jak to się tam nazywa, który generalnie jest Zetekiem ST170 z turbiną i napisem Duratec, w odróżnieniu od innych Durateków które Duratekami są "z urodzenia" :)

O ile dobrze kojarzę to ostatni chronologicznie silnik spod znaku owalu, w którym jest ten sam rozstaw śrub pod dzwon.

Konar / 2010-07-13 02:32:50 /


Nebel właśnie chyba wymienia u Pająka skrzynię w 1.8 TD escorcie, może trzeba się wybrać i sprzęgło tam obadać.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 08:08:46 /


sprzęgło td 1.8 rs2000 i rqb na 100% jest to samo (wszystkie w escortach współpracują z dokładnie tą sama skrzynią mtx75), jest szansa ze gdzieś leży mi docisk

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-13 08:14:16 /


Perana, właśnie docisku nam brakuje, bo tarcza może podejść z 2.8. To znaczy bez docisku nie wiemy :)
Ale to już Konar niech kombinuje, gdzie przymierzyć sprzęgło.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 08:44:27 /


Przywróciłeś mi wiarę w młodzież :) Gdyba zamiast 'Duratec który jest zetekiem' było 'ten z durateków, który jest zetekiem' to bym się w ogóle nie odezwał. Ale swoją drogą widząc napis Zetec na Galaxym VR6 już niczemu nie powinienem się dziwić...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 09:56:28 /


Do nebla wczoraj dzwoniłem i się nie chwalił, że będzie miał sprzęgło na zewnątrz :)

Konar / 2010-07-13 10:50:04 /


Już ma poskładane z powrotem :(
Może Perana znajdziesz i pożyczysz nam na przymiarki z opcją kupna? :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 10:55:15 /


Nie ma co słać przez pół Polski skoro i tak je musze kupić - upoluje gdzieś bliżej komplet z tarczą :)

Konar / 2010-07-13 10:57:12 /


nie ma juz nic... golimy sie nimi (dociskami)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-13 11:16:29 /


A ja mam pytanie (szczególnie do Konara) czy takie sprzęgło
http://allegro.pl/sprzeglo-ford-focus-2-0-16v-1998-2004-131km-i1420901673.html
nie będzie za małe do silnika ST170? I czy wogóle podejdzie (skrzynia N9)? Wie ktoś w jak rozmiarze jest sprzęgło w steku?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-30 19:22:03 /


witam wszystkich mam pytanie szczegulnie do konara moze glupie to pytanie ale jak zozwiazales kwestie rozrusznika przecierz w zetecu rozrusznik jest po stronie prawej silnika a w skrzyni biegow jest po stronie lewej jakos tego nie widze prosze o odpowiedz?

elcomendante Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-04 14:23:09 /


Wszysko działa :) - rozrusznik jest z DOHCa i siada w dzwon N9 tak jak ma siadać czyli po przeciwnej stronie niż jest w oryginale.

Konar / 2011-03-04 15:07:37 /