Witam szanownych forumowiczów.
Przymierzam się do przeszczepu seruszka w mojej grandzi. Jeżdżę Granadą 2.0 v6 z 79r. Jakiś czas temu dorwałem Granadę '82 ghia z silnikiem 2.8 v6 i dosyć bogatym wyposażeniem. Jako że blacharka w niej jest tragiczna, a silnik w mojej 2.0 świruje, skrzynia ma 4 biegi, most hałasuje i nie mam wspomagania - postanowiłem przełożyć silnik wraz ze skrzynią, mostem, półosiami oraz maglownicę i układ wspomagania.
Szukałem na forum takich tematów ale natknąłem się głównie na swapy z gaźnika na wtrysk. Być może nie dokładnie szukałem - nie wykluczone.
Chciałbym prosić o opinie, porady itp. w tej sprawie. Na co zwracać uwagę, jakie problemy mogę napotkać po drodze? Będę bardzo wdzięczny.
Zamierzam też przełożyć tapicerkę, deskę rozdzielczą (są w lepszym stanie) oraz elektrykę lusterek szyb i centralny zamek. W tej kwestii znalazłem kilka tematów więc mam troszkę lżej za co dziękuję wszystkim :)
W trakcie wykonywania przekładki na pewno spotka mnie trochę problemów więc będę pisał na bierząco.
Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc i zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam
zajonc
zajonc / 2010-06-27 17:34:59 /
Jeśli oba silniki są gaźnikowe i są to manuale to nie widzę problemu i trudności. Wywalasz co jest i wstawiasz komplet 2.8.
Tak. Obecny 2.0 jest na gaźniku i skrzyni manual 4 biegi.
2.8 jest również na gaźniku i manualnej skrzyni tylko 5 biegowej.
Aha ważne pytanie, które mnie męczy - czy moduł zapłonowy z 2.0 będzie się nadawał do 2.8? Teoretycznie to jest ten sam silnik pod względem budowy tylko pojemność ma większą więc powinno się nadawać ale jak to jest w praktyce?
zajonc / 2010-06-27 17:48:46 /
wyjąć-włożyć
granadziarz_3M / 2010-06-27 18:05:54 /
Oba zapłony są elektroniczne (bezstykowe)??? Moduły były takie same w każdym silniku z zapłonem bezstykowym bez względu na pojemność.
a ciekawe..
czy pojemność nie ma znaczenia dla układu zapłonowego? chodzi mi o tzw. mapę zapłonu, jest coś takiego wogóle w module granadowym, czy tylko wyprzedzenie na aparacie?
ten modul zastepuje raczej jako taki przerywacz... faza zaplonu jest ustawiana przez sam aparat, no i regulowana recznie
odpowiadajac na pytanie Raula - nie, niema to znaczenia.
Nie ma żadnej mapy zapłonu w module. Moduł to wzmacniacz sygnału który wychodzi z aparatu zapłonowego. A te się różniły. Jednak ciężko to odczuć w praktyce po podmianie aparatu. W każdym razie aparaty zapłonowe od różnych silników miały różne charakterystyki zapłonu, bo były różne regulatory podciśnieniowe i odśrodkowe dla różnych silników (różnych w znaczeniu pojemności, rodzaju zasilania i stopnia sprężania). Słowo "różne" użyte z premedytacją, bo to tylko ford. Niby wszystko takie same, a jak się bliżej przyjrzeć to tylko podobne, a jak bardziej zgłębić to różne ;)
Mysza liil (EM) / 2010-06-27 22:06:06 /
Dla przykładu - wyprzedzenie mechaniczne dla różnych aparatów w OHCu. Wykres przedstawia punkt zapłonu (w stopnia przed GMP) w funkcji obrotów silnika.
Konar / 2010-06-27 22:16:24 /
Chodzi mi o sam moduł. Pytam gdyż w grandzi 2.8 "zabrakło" takiego modułu i mam moduł tylko w 2.0 i chciałbym się dowiedzieć czy będzie on właściwie współpracował z silnikiem 2.8?
zajonc / 2010-06-28 08:40:42 /
No przecież zadałem pytanie, jak na nie odpowiesz to dostaniesz info.
w obu silnikach zapłon wygląda tak samo: moduł - cewka - aparat zapłonowy
zajonc / 2010-06-28 14:15:10 /
to masz zestaw plug&play
granadziarz_3M / 2010-06-28 14:52:32 /