J.W.
Zastanawiam się nad zapakowaniem większej przepustnicy do 2.8i. W zasadzie to auto chodzi tylko na LPG więc nie ma się co spinać, że wtrysk zwariuje. Od czego zaadoptować przepustnicę. Jakie będą "+" a jakie "-" takiej akcji???
Dzięki
Sołtys
sołtys / 2010-05-10 12:40:04 /
To jak idziesz w tą stronę, to można by potestować inne airboxy, mniejszy powinien polepszyć górę (kosztem dołu oczywiście) i na odwrót. To tak teoretycznie...
A co do przepustnicy, to może jakaś standardowa ze small blocka którejś serii LS? Będzie tego do wyboru do koloru i pewnie cena przyzwoita...
m.kozlowski / 2010-05-10 12:50:14 /
Masz blosa?
granadziarz_3M / 2010-05-10 12:56:27 /
jeśli kolektor ssący jest wspólny dla wszystkich kanałów do poszczególnych cylindrów, to chyba niewiele da zwiększenie średnicy przepustnicy. Jeśli natomiast masz blosa to dobrze jakby przepustnica nie była mniejsza niż ta w blosie. Ja zastosowałem od DOHC'a i jest dobrze.
♠Zoggon♠ / 2010-05-10 12:58:23 /
Sorry, że się wcinam.
Sołtys ma blosa i nie posiada airboxa, ino prosty dolot za blosem.
Średnica przepustnicy w 2.8i jest i tak sporo większa od realnego przelotu blosa, z tego powodu montaż większej przepustnicy wydaje mi się bezcelowy.
Kolektor 2.8i daje wspólną mieszankę dla wszystkich kanałów, może zmniejszenie objętości kolektora by dało lepszą reakcję na pedał gazu? Sam jestem ciekaw co można by jeszcze zdziałać, pewnie i tak się skończy na obróbce głowic...
Nie wiem jak sołtysowi, ale mi zalezy na poprawieniu góry, nawet kosztem elastyczności.
Flonder / 2010-05-10 13:13:11 /
No więc air box to ta skrzynka na silniku, a Ty myślałeś Flonder o rozdzielaczu paliwa.
A właśnie poruszyłeś temat o którym chciałem napisać.
Blos ma tak żenującą powierzchnię przelotu że trudno byłoby znaleźć przepustnicę o mniejszej powierzchni. Do tego w blosie powietrze idzie labiryntem o kątach prostych.
Jeżeli chcesz mieć lepszy power, to mikser palnikowy dobrze wykonany (odpowiednia odległość wylotów od max przewężenia) o średnicy ok 5mm mniejszej od przepustnicy. Albo wkrętka :-) Też działa. Ale.... Pogódź się z gorszą elastycznością oraz brakiem ludzi którzy potrafią to wyregulować poza paroma osobami z forum.
granadziarz_3M / 2010-05-10 13:20:07 /
No i zapomniałem odpowiedzieć na wiodące pytanie:
Załóż dwie przepustnice od K-jeta i wywal w cholerę tego blosa :-)
granadziarz_3M / 2010-05-10 13:22:11 /
A co do zmiany pojemności kolektora od 2.8i, to już chyba lepiej zmieniać coś w kolektorze od gaźnikowca, bo 2.8i ma tak kretyński układ kanałów...
m.kozlowski / 2010-05-10 13:25:40 /
granadziarz - jasne, dzięki za sprostowanie :) tak to jest jak się ukradkiem w robocie pisze ;)
A co do palnika - czy te 5mm wystarczy do prawidłowej pracy miksera?
Masz jakieś sprawdzone systemy zasilania 2.8i gaziorem, lepij sprawujące się od blosa?
Flonder / 2010-05-10 13:26:56 /
mam blosa i wywalony rozdzielacz od K-jeta. Zrobiony dolot na stożku :P
sołtys / 2010-05-10 13:30:43 /
palnik na samej przepustnicy i parownik z kompensacją. Zero problemów.
Co do 5ciu milimetrów. Albo się zap...la albo się kapelusikuje. Do zap...ania 5mm wystarczy w zupełności. Ale będzie średnio z dołu. Ciaśniej=elastyczniej=mniej góry. Proste?
granadziarz_3M / 2010-05-10 13:30:58 /
"Załóż dwie przepustnice od K-jeta i wywal w cholerę tego blosa :-)"
można jasniej? :))
Flonder / 2010-05-10 13:31:20 /
Żeby było dobrze trzeba by blosa o powierzchni przelotu większej od powierzchni przepustnicy, parownik od sekwencji, podający gaz pod stałym nadciśnieniem, niezależnie od podciśnienia w dolocie. To tyle. Zapraszam do wątku o blosie i postudiować wypowiedzi Karola.
granadziarz_3M / 2010-05-10 13:34:46 /
Flonder, żeby coś uzyskać trzeba wywalić tą popierdółkę na dolocie. To tak jakbyś kazał Justynie Kowalczyk zdobyć złoto olimpijskie w masce przeciwgazowej. Próbowałeś kiedyś w tym świństwie biegać?
Tak się czuje silnik z blosem.
granadziarz_3M / 2010-05-10 13:37:02 /
Z tą maską dobre :P
mateush (proko) 3M / 2010-05-10 18:20:56 /