logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » silnik granada - wymiana (swap) v6 2.3 gaźnik na 2.9 Efi - jaki problem, utrudnienia, przeróbki?

silnik granada - wymiana (swap) v6 2.3 gaźnik na 2.9 Efi - jaki problem, utrudnienia, przeróbki?

witam,przegladałem stare posty na temat wymiany silnika ale trudno znaleść coś konkretnego.
właśnie wysyłam moja granade do blacharza, w końcu:-) i teraz zaczynam mysleć o pocisku. moja 2d miała silnik 2,3 a jak kupowałem drugą na części to dostałem jeszcze silnik efi 2,9 od kolegi z Orzesza i teraz sie zastanawiam bo kompletnie sie na tym nie znam jakich zmian będe musiał dokonac zeby ten silnik tam włożyć i zeby to wszystko grało??? wiem że juz było dużo postów w tym temacie ale jak już wczesniej wspomniałem trudno znaleść dokładnie taki temat. a no i wogóle to jak to ugryść, czy wprzwieść auto po blacharce i zająć sie całą mechanika a potem wysłać do lakierowania czy to nie ma znaczenia kiedy co zrobie.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.

popel Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-10 15:27:02 /


szukaj dalej

Mysza liil (EM) / 2010-03-10 15:32:58 /


silnik siądzie na starą skrzynie bez problemów, na łapy też, jak masz wspomaganie pompa jest z drugiej strony i przewody trzeba dorobić.

Jak ma zapierdalać na benzynie to poszukaj baku od wtryskowej wersji (odpadnie dorabianie mocowania elektrycznej pompy paliwa),

Komputer silnika możesz wcisnąć do kabiny bądź zmontować puszkę i mieć go w komorze silnika - co kto lubi.

jak masz alternator od 2.9 to trzeba na nowo prze-lutować końcówki na oczka.

Sprawdź przed montażem łożysko wałka sprzęgłowego w wale korbowym i jak trzeba wymień.

I to chyba tyle z przeróbek, węże od chłodnicy będą też potrzebne.

Sprawna chłodnica z starego v6 bez problemu wyrobi, w capri wisko 2.9 nie mieści się, ale wiatrak elektryczny załatwia sprawę, w granadzie pewnie wejdzie, wszak to tak zajebisty samochód ;p

Schematy elektryki wtrysku są na ftp u trójkąta i gdzieś na stronie.

I to wszystko, powodzenia

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-10 15:42:55 /


Do granady wszystko sie zmieści, łącznie z wiskozą jak masz osłonę wiatraka, to może być tak że będziesz musiał lekko skrócić skrzydełka tegoż wiatraka, i tyle

Wartownik Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-10 16:01:08 /


cOke, do baku z 2.8i trzeba dolaczyc zewnetrzna pompe od jakiegoś Efi (wczesne scorpio, vectra A itp)

z przerobek jeszcze wydech - rury koklektorowe są inne, i w zaleznosci od elektroniki sterujacej do wspawania bedzie 1 lub 2 gniazda sondy lambda.

Mysza liil (EM) / 2010-03-10 16:10:50 /


no fakt, o wydechu i sondach zapomniałem :)
pompa od kjeta też powinna dać radę, ciśnienie większe, ale EFI ma reduktor, byle wydajność była, ja na pompie z e34 (wewnętrznej) jeżdżę.
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-10 18:34:18 /


wiem ze ma redutor, ale czasem jest taka pyta, ze reduktor nie nadąża upuszczać

Mysza liil (EM) / 2010-03-10 19:09:24 /


http://www.capri.pl/forum/438931
I co nie było nic???

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-11 09:14:06 /


no było, przeoczyłem...fajno, dzięki bardzo

popel Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-11 14:26:03 /