witam,przegladałem stare posty na temat wymiany silnika ale trudno znaleść coś konkretnego.
właśnie wysyłam moja granade do blacharza, w końcu:-) i teraz zaczynam mysleć o pocisku. moja 2d miała silnik 2,3 a jak kupowałem drugą na części to dostałem jeszcze silnik efi 2,9 od kolegi z Orzesza i teraz sie zastanawiam bo kompletnie sie na tym nie znam jakich zmian będe musiał dokonac zeby ten silnik tam włożyć i zeby to wszystko grało??? wiem że juz było dużo postów w tym temacie ale jak już wczesniej wspomniałem trudno znaleść dokładnie taki temat. a no i wogóle to jak to ugryść, czy wprzwieść auto po blacharce i zająć sie całą mechanika a potem wysłać do lakierowania czy to nie ma znaczenia kiedy co zrobie.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
szukaj dalej
Mysza liil (EM) / 2010-03-10 15:32:58 /
silnik siądzie na starą skrzynie bez problemów, na łapy też, jak masz wspomaganie pompa jest z drugiej strony i przewody trzeba dorobić.
Jak ma zapierdalać na benzynie to poszukaj baku od wtryskowej wersji (odpadnie dorabianie mocowania elektrycznej pompy paliwa),
Komputer silnika możesz wcisnąć do kabiny bądź zmontować puszkę i mieć go w komorze silnika - co kto lubi.
jak masz alternator od 2.9 to trzeba na nowo prze-lutować końcówki na oczka.
Sprawdź przed montażem łożysko wałka sprzęgłowego w wale korbowym i jak trzeba wymień.
I to chyba tyle z przeróbek, węże od chłodnicy będą też potrzebne.
Sprawna chłodnica z starego v6 bez problemu wyrobi, w capri wisko 2.9 nie mieści się, ale wiatrak elektryczny załatwia sprawę, w granadzie pewnie wejdzie, wszak to tak zajebisty samochód ;p
Schematy elektryki wtrysku są na ftp u trójkąta i gdzieś na stronie.
I to wszystko, powodzenia
Do granady wszystko sie zmieści, łącznie z wiskozą jak masz osłonę wiatraka, to może być tak że będziesz musiał lekko skrócić skrzydełka tegoż wiatraka, i tyle
Wartownik / 2010-03-10 16:01:08 /
cOke, do baku z 2.8i trzeba dolaczyc zewnetrzna pompe od jakiegoś Efi (wczesne scorpio, vectra A itp)
z przerobek jeszcze wydech - rury koklektorowe są inne, i w zaleznosci od elektroniki sterujacej do wspawania bedzie 1 lub 2 gniazda sondy lambda.
Mysza liil (EM) / 2010-03-10 16:10:50 /
no fakt, o wydechu i sondach zapomniałem :)
pompa od kjeta też powinna dać radę, ciśnienie większe, ale EFI ma reduktor, byle wydajność była, ja na pompie z e34 (wewnętrznej) jeżdżę.
pzdr
wiem ze ma redutor, ale czasem jest taka pyta, ze reduktor nie nadąża upuszczać
Mysza liil (EM) / 2010-03-10 19:09:24 /
http://www.capri.pl/forum/438931
I co nie było nic???
granadziarz_3M / 2010-03-11 09:14:06 /
no było, przeoczyłem...fajno, dzięki bardzo