logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » silniki pinto 2.0 - różnice oznaczenia itd

silniki pinto 2.0 - różnice oznaczenia itd

Witam, studiuję temat tych silników w związku z tym mam pare pytań do znawców. Występowały różne ich wersje jeżeli chodzi o kilka kwesti :
-stopień sprężania (wersje odprężone i nieodprężone)
- wałek rozrządu (czasy wniosow)
-twarde gniazda zaworowe
-zapłon (stykowy bezstykowy)
-gaźnik/wtrysk

mógłby mi ktoś powiedzieć jakie są reguły występowania tych różnych opcji jeżeli chodzi o roczniki, modele aut (granada taunus scorpio capri sierra), rok produkcji bądź jakieś oznaczenia kodowe (wiem że jest coś w okół liczby 205), abym wiedział jakiego silnika mam szukać z jakiego roku z jakim symbolem itd ?

bisz / 2010-02-26 16:01:14 /


http://www.capri.pl/forum/320293

http://www.capri.pl/garage/engine-settings

http://www.capri.pl/forum/117845

http://www.capri.pl/forum/402848

http://www.capri.pl/garage/engine-2000-r4

Leń ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-26 16:07:29 /


Wszystko ok, tylko jeszcze jak ta kwestia wypada w sierze i transicie ?

bisz / 2010-02-26 16:23:46 /


Pinto pintu nie równe....jest tam troszkę namotane,fakt:)

bon / 2010-02-26 16:59:01 /


205 to numer bloku stosowanego w sierrach,scorpio,transitach i pintowskich cosworthach.

Jeśli chodzi o sierre..tam były silniki HC(105-115KM),w transitach LC(80KM).
Różniły się też wałkami,gniazdami zaworowymi,sposobem zasilnia paliwem,wielkością tłoków(wysokością),no i oczywiście głowicami...ale co i jak...jeszcze nie wiem:)

Tyle ja ci mogę powiedzieć.
Znawcy tu są i wiedzą co i jak:)Może po tygodniu wertowania forum,znajdziesz odpowiedzi na połowę swoich pytań.

bon / 2010-02-26 17:10:44 /


A utwardzane gniazda były w nowszych głowicach seryjnie:)

bon / 2010-02-26 17:12:50 /


A dokładnie po '85 roku.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-26 18:00:53 /


Moce OHACÓW w Sierrach od 101 do 115 (IS).

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-26 20:47:54 /


a jeszcze jedno istotne pytanie. Mam możliwość dostać silnik pinto od transita mk3
czyli rok produkcji 1986-1994. Czym odbiega od nowszych pinciakow scierki ? Jest odprezony ? Da rade z niego zrobić te 105 koni planujac glowice ?

bisz / 2010-03-02 09:04:02 /


Wszystko da radę...ale nie lepiej kupić 2.0 efi,ze sierry (115KM) bez żadnych kombinacji??

bon / 2010-03-02 10:56:54 /


Tak ale tu znalazlem wersje po swiezym remoncie niedrogo i blisko mnie wiec oplaca mi sie to ekonomicznie. Wiec? czy w ogole byly transity mk3 z silnikami pinto ? bo gdzie nie czytam to piszą ze tylko mk2

bisz / 2010-03-02 12:07:52 /


Były Transity Mk3 z Pinto - oczywiscie .... wersje osobowe miały chyba mocniejsze silniki o tej samej mocy co Scorpio/Sierra....... tylko ciekawe co rozumie ktos pisząc po remoncie ? Wymiane samych pierścieni żeby nie dymił czy stukających panewek ?

Remont takiego silnika jest ekonomicznie nieuzasadniony :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-02 12:23:02 /


No to miałem na myśli. Może faktycznie remont to za duże słowo :) W każdym razie nie kapitalny, częściowy.

bisz / 2010-03-02 12:38:43 /


Jakie byly skrzynie w Transitach z Pinto ? Np tu:

http://moto.allegro.pl/item929849697_silnik_transit_2l_benzyna.html

Jarek / 2010-03-02 14:11:16 /


Chciałbym ostrzec, że 90% Transitów latało z silnikiem NAT czyli dwulitrówką o porażającej mocy 76PS :)

Konar / 2010-03-02 14:22:24 /


To ja z doświadczenia odradzam silnik pinto transitowy, po założeniu weberka 32/36 i "baranka" nie miał tej mocy jak sierrowski czy granadowy pinto, jest faktycznie odprężony i nawet z głowicą z 1,6 nie ma szans to typowego pinto. Sprawdzone w praktyce, miałem 3 silnik pinto w jednym transicie z tym samym osprzętem. Z transitowym OHC EFI jest to samo - odradzam, bo się potem będziesz wkurzał i kombinował :)
Szukaj sierowskiego, taunusowego, granadowego czy caparikowego pinto.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-02 14:41:58 /


Aha dokładnie nie pamiętam, ale do odpręzonego chciałem założyć tłoki z korbowodami ze zwykłego i też coś nie pasowało, chyba wystawały trochę nad blok :)
Dałem sobie spokój i kupiłem sierrowy "dół" chyba na bloku 205 i po kłopocie.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-02 14:45:53 /


Jarek na tej aukcji jest właśnie transitowe pinto z dystansem i skrzynią MT 75.
Najdoższe w tym zestawie są:
-rozrusznik(odwrotne mocowanie w stosunku do zwykłego)
-dystans
-zamach ze sprzęgłem
-łapy
- no i może aparat zapłonowy, ma dwa podciśnienia(Granadziarz kiedyś chyba tkiego szukał).

Reszta szrot, pełno tego i tanio.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-02 14:51:49 /


Faktycznie chyba mnie przekonaliście. Swoją drogą - skąd dorwać takiego rurowca jak na zdjęciu :)?

bisz / 2010-03-02 19:25:57 /


Koleś od transita odpisał mi : kod EE - czy komuś coś to mówi ?:)

bisz / 2010-03-02 19:37:30 /


"EE" to kod daty a nie silnika - oznacza sierpień 1984. roku.
Zobacz tutaj gdzie powinien byc kod: http://www.capri.pl/forum/442920


Konar / 2010-03-02 19:59:34 /


Juz rozumiem. Mam dawce juz silnika n4b :)
Pytanie! skąd sie biora takie kolektory jak w tym transicie na zdjeciach ? Seria czy jakas samorobka ???

bisz / 2010-03-13 19:32:07 /


Kolektor wydechowy to przeróbka z oryginalnego baranka, oryginał zachaczał o ten słynny dystans między silnikiem a skrzynią, nie wyszło to może za ładnie, ale swoje zadanie spełniało znakomicie.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-14 13:19:15 /


Dobrze, ale gdzie te baranki występują??? Jak taki dorwac? Bo co patrze na aukcje to wszystkie pinciaki maja zeliwny wydech.

bisz / 2010-03-19 15:27:41 /


Hehe, no to źle szukasz :)

Konar / 2010-03-19 15:30:34 /


2.0 Pinto, dłubane przez pana Pająka jest niczym piec szatana. Zło, samo zło i zniszczenie, ba nawet nawraca ludzi oddanych bardzo mocno V6tką...
Do teraz jestem pod wrażeniem. Nie wiem jak ten człowiek (może to nie człowiek, tylko sam szatan?) to robi, ale nigdy bym nie pomyślał, że da się wyciągnąć aż tyle, a to jest jeszcze mało. Złooooooooooo

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-19 18:20:21 /


Napisz to na stronce Carli :) Chcę mieć ten wpis na pamiątkę :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-19 19:24:52 /


Posiadam już dwa silniki NEJ oraz N4A.Bazą jest N4A.
Jakich transplantacji mogę dokonywać??
Chodzi mi tu konkretnie o rozrząd(wałek,zawory,podzespoły).
Tłoki,korby.
Czy głowicę w tych dwóch silnikach się różnią??

bon / 2010-03-20 17:20:56 /


Podepnę się pod temat. Dzisiaj będąc na złomowisku znalazłem silnik z gaźnikiem weber, zauważyłem tylko że ma duża liczbę 14 na bloku, i na pewno był to pinto. Co to za silnik ? Może ktoś podpowie. Nie bardzo miałem czas sprawdzić więcej. Tak mi się wydaje że to było 14J , czyżby to 1,3 z fiesty??

ste-fun Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-21 16:14:04 /


Help me ! Nie daje mi to żyć.

ste-fun Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-21 20:53:24 /


Napewno Pinto ? Niemożliwe .... tam z prawej strony u dołu w okolicach alternatora ?

Fiesty nie miały nigdy silnika Pinto ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-21 21:53:51 /


Mike nie wiem . J na silniku to 1300 ale 14 ?? nie wiem . Jutro z rana podjadę jeszcze raz, bo męczy mnie to .

ste-fun Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-21 22:01:37 /


Zrób foto i wrzuć tutaj. To "14J" to może być cokolwiek - numer formy, kod producenta etc. - nie koniecznie oznaczenie pojemności ;)

Konar / 2011-04-21 22:04:13 /


Już po zawodach :(. Spóźniłem się pół godziny . Poleciał do huty .

ste-fun Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-22 12:14:22 /