W zwiazku z walaniem sie po garazu czterech small blockow cheviego oraz dwoch automatow pod nie chcialbym podjac temat instalacji takiego naboju. Tak, wiem, nie ma owala ale mnie to lotto, ma latac, palic laczki i bulgotac :>. Czy wiadomo komukolwiek o projekcie SBC + Granada? Jakies linki, porady, fotki? Moze juz ktos to rozkminil i bedzie mozna podpatrzec patenty ...
Hektor / 2010-02-17 03:04:26 /
W tym przypadku chyba ma nie ma żadnych problemów z instalacją takiego silnika.W granadzie wszystko się zmieści.
32v8 z lincolna nie chce wchodzić P&P :/
Mysza liil (EM) / 2010-02-17 19:17:32 /
a czy w Australii nie robili Granad pod nazwą Falcon XD i XE z 351V8
BirdDog / 2010-02-17 19:39:42 /
tam wszystko ma v8 ;) Ale mi nie chodzi ani o australijską granade, ani o przestarzały silnik 5.8
Mysza liil (EM) / 2010-02-17 19:52:30 /
Chodziło mi tylko o to że skoro tam V8 wkładali fabrycznie to i w Europejskiej wersji powinien się zmieścić
BirdDog / 2010-02-17 21:07:02 /
Australijski Falcon XD/XE ma z Granadą mniej więcej tyle wspólnego, co Cortina Mk2 z 'dziobakiem'. Nie tylko ani jednego wspólnego silnika, ale większe rozstawy kół przód i tył oraz osi a na dodatek z tyłu sztywna oś (część wersji na piórach, część na spiralach).
Pozdreaux.
KRK 4m / 2010-02-17 21:09:28 /
Do tego zmierzam...
Mysza liil (EM) / 2010-02-17 21:45:53 /
A Australijski Fairmont ? ;-)
MikeB4 / 2010-02-18 00:36:39 /
Czyzby nikt sie nie spotkal z takim projektem? Z tego co zauwazylem to pierwszym problemem bedzie mocowanie silnika do belki, blok ma mocowania blizej przodu silnika. Ale za to sprezyn przednich nie bedzie trzeba wymieniac bo V8 z osprzetem i automatem TH700R4 wazy tyle ile kompletny naboj BOA.
Hektor / 2010-03-08 15:45:15 /
Pełno tego ścierwa http://www.youtube.com/watch?v=_jmb8irKwNw&feature=related
Mysza liil (EM) / 2010-03-08 20:21:19 /
Filmiki z jutuba mam wszystkie obcykane, bardziej chodzi mi o fotki i opisy, szczegolnie mocowania silnika oraz poprowadzenie wydechu.
Hektor / 2010-03-08 23:20:32 /
jesli tylko w tym widzisz problem, to ogladaj dalej filmiki z jutuba...
Mysza liil (EM) / 2010-03-08 23:47:15 /
Zaczynam od podstaw, jezeli silnik ze skrzynia da sie wpakowac bez ciecia budy, kolektory wydechowe sie zmieszcza i pozwola wyprowadzic wydech to z cala reszta juz sobie poradze.
Hektor / 2010-03-09 00:19:26 /
Hektor, u nas nikt tego nie robił. Jedyne V8 w granadzie to jest Rover u Rozjechanego, V8 5.0 z mustanga wpakował do taunusa -MS- i tyle tego.
Włóż nabój do budy i zobacz, czy nie trzeba ciąć :)
m.kozlowski / 2010-03-09 07:51:15 /
A jak trzeba będzie ciąć, to potnij i już. Granada nie potrzebuje do życia tych wieelkich fartuchów ani jakiegoś pedalskiego pasa przedniego co to się z krawężnikami nie lubi.
http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=420761&page=1
Ty masz ładnie zaznaczone linie cięcia Granady żeby weszło duuuże V8.
zapek??? !G.O.P! / 2010-03-09 08:17:15 /
any questions? :)
już wiesz jak wydechy poprowadzić ? :)
joke - powodzenia
rozjechany liil / 2010-03-09 10:34:16 /
Nie no ja wiem ze u nas nikt tego nie robil a jezeli juz to nie z Cheviego. Myslalem ze ktos spotkal sie z takim temat na zagranicznych forach, jak szukalem to byly tylko watki o wrzucaniu V8 Forda.
Ciecia budy chcialbym uniknac, jest w zbyt dobrym stanie, nigdy nie spawana, no i potem ewentualna rzezba z wnetrzem by doszla ...
No nic, uzbroje silnik, przykrece skrzynie i bede przymierzal, zobaczymy co z tego wyjdzie, jak sie okaze ze modyfikacji bedzie zbyt duzo to odpuszcze i ewentualnie kupie jakis padlo typu Mustang z V8.
Hektor / 2010-03-09 11:54:28 /
i będzie po problemie ?
rozjechany liil / 2010-03-09 12:13:14 /
Bedzie mniej problemow bo nie bedzie trzeba ciac grodzi.
Hektor / 2010-03-09 12:15:23 /
W sensie kupie Mustanga zeby wyjac z niego naped a nie zeby nim jezdzic :>.
Hektor / 2010-03-09 12:16:28 /
Ale OC i tak bedziesz płacił ;P
Mysza liil (EM) / 2010-03-09 19:29:43 /
Mam ciotke na miejscowym zlomowisku ...
Hektor / 2010-03-09 20:41:47 /
A Karola Capri?
Przecież tam też siedziało V8:))
PzDr
I Rover V8 siedział w czarnym Capri Mk3 z lampami z tyłu z dużego Fiata (te starsze - pionowe lampy) Capri - które startowało na którymś PC ;-)
MikeB4 / 2010-03-09 21:13:47 /
Ty no Palio nie strasz, że siedziało, ono chyba dalej tam siedzi i ma się dobrze ?!
rozjechany liil / 2010-03-09 23:09:33 /
Oj się czepiasz:)
Użyłem tylko słowa w sensie przypomnienia.
A jak sobie jeszcze przypomnę minę pana w niebieskim, bo krótkiej rundce z Karolem... :D :D :D :D :D :D :D
PzDr
Wlazl, zeby wepchnac skrzynie bez ciecia tunelu bedzie trzeba obnizyc caly naped, zmodyfikowac troche miske olejowa silnika bo oparla sie o magiel, podumac nad laczeniem wylotu lewego kolektora wydechowego z y-pipem zeby nie bylo kolizji z lacznikiem ukladu kierowniczego oraz przesunac chlodnice bardziej do przodu. Aktualnie na silniku siedzi dosc niski wtrysk TPI ale docelowo bedzie czterogardzielowy Rochester Quadrajet wiec pucha filtra powietrza moze zawadzac o maske.
Hektor / 2010-07-01 00:11:08 /
Czyli można.... a tak serio gratki, podziwiam ludzi z zapałem.
Zawada1 / 2010-07-01 02:01:14 /
Wyrobisz się na PC? Ciekawe jak to się będzie prowadzić?
Na PC sie nie wybieram, zreszta i tak bym nie zdazyl. Prowadzic sie bedzie podobnie jak Grania z BOA/B bo waga silnika jest zblizona. Mysle ze po przerobieniu przednich gornych wahaczy da sie to nawet w zakrecie poprowadzic, szczegolnie ze bedzie to siedziec w kombi ktory jednak ma ciezsza dupe i ciut lepszy rozklad masy.
Hektor / 2010-07-01 08:36:26 /
>> i ciut lepszy rozklad masy. <<
Hektor, karawan ma idealny rozkład masy - jadąc w zakręcie na granicy przyczepności, kiedy ją minimalnie przekroczysz, samochód jest niesiony na uślizgu czterech kół. Czyli po założeniu tego silnika uzyskasz efekt jak w sedanie. Czyli po korekcie wahaczy będzie OK.
granadziarz_3M / 2010-07-01 09:34:22 /
No i bardzo mi sie to podoba :>. Gdzie w 3m lub okolicach mozna przerobic / polaczyc dwa / wywazyc wal napedowy? I jaki jest orientacyjny koszt takiej imprezy? Jeszcze bede musial zapodac sobie elektroszpere ... biedne poloski ... na szczescie nawet jak jedna sie posypie to druga dalej bedzie napedzac i do domciu da sie dotoczyc.
Hektor / 2010-07-01 23:58:04 /
Wrzeszcz, ulica Wyspiańskiego, na przeciwko "Kogi", warsztat i sklep Forda, tam w sklepie się dopytasz. Tel: 602355901. Wpadnij pokazać jak zrobisz :-)
granadziarz_3M / 2010-07-02 06:36:27 /
Pan z tej granady z linku powvyej napisal:
"The engine can produce well over 2000hp,(it wll give about 2300hp at 2.4bar boost) but turbos is its only limitation , they can produce 1750hp at the maximum in teory , so we'll se how well they hang in there.
It even passes 1000hp before 1 bar(14.7psi) of boost.
If we get 1500,1700 or 2000hp really doesent matter, it is only in it's drag-spec configuration it will be ble to put down these hp numbers.
As it is now it produces 170hp at idle, 290hp at 2000rpm... and after that the turbos really kick in... so there is always enough power...!
Totally off bost, it produces somwhere between 550-600hp if everything continues as planned..."
1000 koni w grani...
szalony / 2010-07-14 23:51:18 /
Granadziarz, dzieki za namiary na firme od walow, dopiero teraz zobaczylem posta bo nie dostalem powiadomienia o nowej wiadomosci.
Skonczylem jedna fure wiec moge znowu wziac sie za Grandzie. Teraz dumam nad przednimi sprezynami, na standartowych od V6 jest za nisko i za miekko, myslalem nad tylnimi od kombi, maja duzo grubsze zwoje ale nie wiem jak ich charakterystyka. Macie pomysla od czego springi mozna podpasowac?
Silnik juz przygotowany, jest to blok 5.7 litra SBC lekko rozwiercony na 6 litrow, z mocno planowanymi i portowanymi glowicami na duzych zaworach (stopien sprezania wedlug obliczen powinien wyniesc 12:1), z ostrym walkiem, aluminiowym kolektorem dolotowym i czterogardzielowym gaznikiem Holleya 750 cfm, dlugimi rurowymi kolektorami wydechowymi + x-pipe + tlumik przelotowy, nowa pompa wody, oleju i paliwa, swiece, przewody zaplonowe, aparat zaplonowy HEI i chromowany filtr powietrza. Do tego sprowadzona z USA wzmocniona skrzynia TH700R4 po regeneracji z nowym konwerterem dedykowana do Corvette (najkrotsza z wszystkich TH700/4L60). Moc silnika oceniam na ponad 300 km, po montazu odwiedze hamownie zeby to potwierdzic.
Zastanawiam sie tez nad zaspawaniem Grandziowego dyfra bo nie wiem czy jest sens wstawiac 7.5 cala z LSD ze Scorpio 24V / 4x4, raczej dlugo nie pozyja przy spodziewanym momencie obrotowym rzedu 500 Nm ...
Hektor / 2011-01-26 13:44:31 /
No właśnie! Pytanie co będzie lepsze. czy szpera ze scorpio czy zaspawany oryginalny granadowy dyfer?
sołtys / 2011-01-26 15:10:54 /
Aby nie zaspawany dyfer.
Sołtys - tobie powinien wystarczyć granadowy dyfer, a w skrajnym przypadku scorpiowy ze szperą.
Jak to nie wyrobi, to raczej most z mustanga... Na jakimś 4-linku postawiony. Można wtedy spróbować wykorzystać granadowe gniazda sprężyn w budzie.
m.kozlowski / 2011-01-26 15:13:09 /
Pogrzeb w necie.Jakiś skandynaw wstawiał do 2d V8 i cały proces szykowania auta jest ładnie zarchiwizowany.Dyfer chyba pozostał oryginalny
Murmur vel Magman / 2011-01-26 17:42:29 /
Do czego to doszło , żeby pogrzeby w necie teraz robić ...
MikeB4 / 2011-01-26 19:17:51 /
też o tym pomyślałem po pierwszy odczytaniu tego :D
sołtys / 2011-01-26 19:18:51 /
...hmmm... :)
Murmur vel Magman / 2011-01-26 19:24:01 /
spowiedz miala byc, ale pogrzeb...
Mysza liil (EM) / 2011-01-26 21:26:35 /
Murmur ... szukalem ale nie znalazlem. A dyfra w oryginalnym stanie nie chce zostawiac bo nie ma szpery a palenie jednego kola to straszna wiocha :P. Juz o slabej przyczepnosci na starcie nie wspomne. Na szczescie jazda z zaspawanym dyfrem gdy pod maska ma sie tyle niutonuff jest w zasadzie bezproblemowa, nie ma zadnego przeskakiwania kol podczas manewrow na parkingu czy czegos w tym stylu znanego ze slabszych fur, tutaj jedno kolo jest w ciaglym poslizgu nawet przy powolnym manewrowaniu.
Hektor / 2011-01-26 21:35:27 /
hektor - i jak v8 już mruczy pod maską???
Kilgore / 2013-10-17 22:23:25 /