było już cienkas.pl, vectra.pl i in., to może pora powrócić na temat capri.pl? ;)
Wątek jest czysto subiektywny, bo o opinie estetyczne proszę.
Technicznie brak jakichkolwiek ograniczeń (ale na komin w dachu jak w traktorze się nie zgodzę ;P).
Wydech jest opanowany akustycznie, wyprowadzony przed tylną osią i pora go skończyć.
Ma współgrać wizualnie z całą resztą, tudzież przypominać już istniejące rozw. (propozycje?)
1)wydech zakończony skromnie i klasycznie: z tyłu 2 x dwururka (fot.1,2)
lub
2a)wydech z boków (tu jedyna techniczna prośba: aktualne rozporządzenie Min. o warunkach ukł.wydechowych, w celu zastosowania odpowiedniego triku ;)): 4 x 2, wyjście poziomo rurek poziomo w tył (fot.3,4)
riplej, panie, riplej, boczków nie widac :(
nie załadowały się fotki3,4i5 do pkt. 2a)
Zdecydowanie z tyłu 2x dwururka.
m.kozlowski / 2004-05-20 15:14:40 /
ostatnia wersja, a właściwie modyfikacja:
2b) jak w pkt.2a, ale wyjście pod kątem ok. 30-45st. do góry
P.S. parę lat temu robiąc nowe błotniki pozostało właśnie miejsce pod nimi, przy progach na ew. tłumiki. Nastąpi zabudowa po wykończeniu wydechu.
przy tych oponach ten wydech z boku wygląda jak słomki :)
moja propozycja to wyciągnięcie do tyłu zestawu 2x2
Kornik / 2004-05-20 15:23:14 /
2x2 z tyłu... ale zwiększ średnicę... te rureczki wyglądają naprawdę jak słomki, i daj lekki prześwit z 1cm pomiędzy 2-rurkami.
314TeR / 2004-05-20 15:32:49 /
1x2 albo 2x2 o śr 70-80mm, wtedy to będzie wyglądało jak należy, bo na razie to mi przypomina wydechy z cc sportnig ;)
Seemann / 2004-05-20 15:37:24 /
też jestem za 2+2 z tyłu z rurami średnicy 50-60mm :) jakoś inaczej nie widzę tego auta :)
Trójkąt / 2004-05-20 15:38:05 /
a moim zdaniem 2x1 z tyłu... tylko większej średnicy, a tak w ogóle to te boczne tez fajne, ale nie pod kątem.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2004-05-20 15:43:23 /
Albo zamiast wydechu - opcja zlotowa:
Bezpośrednio z głowicy 2x4 rury przez maskę prosto w górę :)))
m.kozlowski / 2004-05-20 15:43:35 /
Jak dla mnie 2x2 rury z tylu, ale takie wieksze troche. Albo takie "termosy" jak w motocyklach, ale ostatnio zakladaja to do byle golfow i sie troche wiocha robi :)
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-05-20 15:50:48 /
hehe jaka wiocha :) który golf może się takim dźwiękiem poszczycić :D
Trójkąt / 2004-05-20 15:52:29 /
zdecydowanie z tyłu dwie pojedyńcze rury o śr. max 75mm nie chromowane
♠Zoggon♠ / 2004-05-20 16:06:49 /
zdecydowanie 2x1 ale 80
.:1379:. / 2004-05-20 16:08:24 /
A ja uważam że właśnie opcja druga czyli tłumik z boku ale nie 4x2 tylko 2x2 i lwkko zagiete ku górze tak mniej wiecej jak interceptor z mad maxa tylko bez przesady oczywiscie to bedzie pasowało do stylistyki auta tylko jeszcze jedna uwaga troche grubsze te rurki
Pozdro
Ligacz 3M / 2004-05-20 17:20:21 /
oczywiscie chodzi mi o opcje 2x4 a nie 4x2 i rurki koniecznie chromowane :)
Ligacz 3M / 2004-05-20 17:24:49 /
sory za pytanie niezwiazane z tematem ale
co to za kolor(lakier) cos posredniego miedzy matem a blyskiem? ,albo tak dziwnie widac na zdjeciach ale kolorej jest wyyyyyyyyyyyyyyppppppiiiiiieeeerrrddddooooooollllliiiiiiisssssssstyyyyy :D
mitrov / 2004-05-20 17:32:57 /
2x dwururka z tylu, tylko wieksze srednice i pochromione.
pmx (wiewior;) / 2004-05-20 17:33:52 /
a ja bym dal dwie rury 3 cale po jednej na strone:) albo wlasnie z tylu albo tak jak mnie sie marzy pod drzwiami:) oczywiscie bez tlumikow...jeee:)) acha no i pelen ogien z rur.. po co dusic V8!!!
a na serio to wszystko rzecz gustu ale jak slusznie poprzednicy zauwazyli troszke za cienkie te "słomki" jak na takiego potwora...
Pozdro
Ps: a moze rzeczywiscie z tylu tylko po jednej czyli 2 rury 75mm ??
jagoolmk2 / 2004-05-20 21:50:22 /
4x2 srednica 50mm, chromowane, podniesione do gory, ulozone za przednimi kolami, zeby przy gwaltownym depnieciu w gaz przykopcalo przednia szybe :)
Mysza liil (EM) / 2004-05-20 22:04:19 /
też mi sie wydaje że 4 z tyłu to jednak za dużo jak na linie Capri
2 solidne rury z tyłu jak w Mk3 V6 tylko że bliżej centrum tylnego pasa (wiadomo czemu)
MikeB4 / 2004-05-20 22:15:37 /
no dobra MikeB4 ale to nie jest mkIII i nie v6 ;)
Ligacz 3M / 2004-05-20 23:43:05 /
2 pojedyncze chromowane
bo mk1 v6 miało po lewej z jednego tłumika szły 2 końcówki - czemu napisałem tak jak w mk3 v6 to chyba Karol wie :-) a czemu bliżej srodka to widać na zamieszczonej przezemnie fotce
pozatym RS2600 widać, że miał osobne na strone do końca ? i właśnie po 2 pojedyncze rury z tyłu
MikeB4 / 2004-05-21 00:42:46 /
no i o to mi chodziło tylko troszke większe:) wkońcu to V8!!!:)
Pozdro
jagoolmk2 / 2004-05-21 01:56:13 /
Jagool to co zamiesciłem to fotka zółtej Perany z RPA - ;-)
MikeB4 / 2004-05-21 05:59:08 /
A konkretnie http://www.aussiexport.com/saperana.htm
:)
Arunas / 2004-05-21 07:33:07 /
więc po kolei ;)
-lakier mat., jak był funkiel nówka, to był ładniejszy, taki satynowy. Teraz z racji wielu różnych kombinacji technicznych jest mniej lub bardziej wyeksploatowany (np. wygładzony na błotnikach od rękawów i brzucha ;)), a będzie jeszcze bardziej bo to nie koniec :)
-pas tylny dolny, gdy robiłem całkiem nowy, otrzymał dokładnie wzór a'la Perana, ale było to podyktowane V6 (i troszkę zazdrością mkII/III), kto pamięta to wie jakimi specjalnymi słomkami się kończyły ;)
-dla przypomnienia, V8 otrzymało niezależny wydech 8-4-4 (2cyl. na 1 rurkę), stąd raczej nie chciałbym połączenia na samym końcu w 8-4-2 ;)
-wyjście jednostronne z boku raczej wykluczone, bo byłby już nienaturalnie poplątany pod spodem :)
-wersja 1) jest na fotkach z rurkami fi40mm
-wersja 2a)i 2b) jest na fi30mm (tak sobie wymyśliłem ;))
Nie pociąga mnie wogóle pomysł z rynnami, ale może spróbuję z nieco większymi rurkami i zobaczymy ;)
pozdro
P.S. a co Wy macie do słomek? Chińczycy je lubią ;P
Na 1 fotce widać (belka, magiel), że jednak bez lak. proszkowego nie da rady.
a! i tłumiki mam o wiele ładniej (czy lepiej, to już nie wiem) zrobione niż w Peranie, tylko nie wiedziałem, że będę publikował fotki... przetarłbym je z błotka do lusterka ;)
Karolu Karolu, wydech u Ciebie hmmm, tyle rurek cienkich z tyłu to niezabałdzo,
motyw z boku sie podoba i pasuje ale nie potrzebne problemu z psami moim zdaniem
zobacz na takie końcóweczki, są śliczne i wyglądają bardzo estetycznie, i wystarczą 2 z tyłu.Osobiście będe takie robił w swoim podczas robienia ukł. wydechowego...
pozdrawiam
starrsky / 2004-05-21 13:04:52 /
wydechu na prawą stronę nie polecam , pierwsze pytanie jakie usłyszałem przy kontroli to : czy auto ma instalację gazową , a drugie : a co tu robi ta rura z boku ?! Jak "to" przeszło przez przegląd ?! .....powinienem zabrać dowód....niech pan spojrzy , tu w instrukcji dla COPsów jest w tym punkcie napisane "NIE WOLNO W ŻADNYM WYPADKU NA PRAWĄ STRONĘ".... , na co ja : ? , niemożliwe ! te typy tak mają !
CRUISER / 2004-05-21 14:16:29 /
o właśnie te wydechy na fotce którą wrzucił starrsky idealnie by pasowały, tylko zrobiłbym troche mniej wysuniete.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2004-05-21 14:39:14 /
no i 2x2 :-)
Kornik / 2004-05-21 14:55:14 /
Karolu, a dlaczego nie komin w dachu jak w traktorze??;-)
a tak poważnie to tylko i wyłącznie dwie pojedyńcze, tylko nie wiem czy chromy czy niekoniecznie?? może kwasówka??
bobik liil / 2004-05-21 15:04:23 /
ok jesli chcesz miec 2X2 na koncu to spox, ale please min 2 cale a najlepiej kup za cos kolo 200$ koncowki od challengera R/T takie zajeb... prostokątne, oczywiscie jak dorobisz to tez bedzie super, sakramencko mi sie podoaja na koncu wlasnie takie 2x2 prostokatne:) ale jak traktuje temat to twoj wybor i twoj gust grunt zeby tobie sie podobalo, a dla nas "podziwiaczy" poprostu zwieksz ciut średnice i wszyscy beda happy:)
Pozdro
Ps: jak widac tak ostro zabrnąłeś w mechaniczne duperele ze nad estetyką nawet nie siedzisz:))
jagoolmk2 / 2004-05-21 15:17:53 /
noto skoro chcesz po 2 rurki na strone ,to proponyje dwie takie słomki obudować w takie chromoxowe końcówki jak zapodał starrsky i umiescić je tak jak sugeruje MikeB4 .
od dawna nie stosuję już, zwykłych materiałów. Ze stali to tylko ocynk i nierdzewka, stąd kpl. wydech dawno z niej zrobiony :)
Przychylam się do wersji klasyczniejszej z tyłu 2x2, no ale jak już się lekko zapędziłem w ten styl, to zwątpiłem czy może jednak lepiej na bok ;)
Z wystającymi ostrymi wydechami byłby taki sam problem prawny, jak i z boku ;)
Jednak fotka Starrskiego dała mi do myślenia nad ścięciem ich pod kątem :)
Pomysł Jagoola... no nie wiem czy będzie się "KwadratRura" komponować do obłości jedynki. Może jakieś zobrazowanie? ;)
Może znajdę coś pod ręką na przymiarkę i się przyjrzę.
pozdro
P.S. Kupię sobie estetyczne pokrowce siedzeń (dzięki za przypomnienie), skórzane się podarły, ale tapicerka będzie na koniec wszystkich pomysłów ;P
kiepsko widać ... ale ...
to zdjęcie to tak apropo ściętej końcówki ,ale słabo widać ,a lepszego nie mogłem znaleźć :/
Ja się zazwyczaj dużo nie udzielam, ale w tym temacie zrobie wyjątek.
Otóż według mnie najlepiej będzie wyglądać 2x4 z tyłu (nie ma sensu, jak sam Karolu zauważyłeś, dodatkowo łączyć 4 rur w dwie tylko po to, aby z tyłu wystawały 2 końcówki), ale koniecznie rurki o większej średnicy - przynajmniej 75mm, ja bym nawet bliżej 100mm się pchał. Jednak trzeba by przymierzyć i sprawdzić.
Zgadzam sie z opinią, że teraz to wygląda jak słomki od CC/CS. A i po bokach (pomijając kwestie prawne itd.) to estetycznie też wyglądają jak słomki i to wiele słomek. W moim mniemaniu tragicznie wygląda Twój potwór z takimi słomkami.
Poza tym full restecpa ;))
Tyle odemnie.
Do zobaczenia.
karol mam dla ciebie dwie propozycje nie do odrzucenia ;)
http://www.funpic.hu/fun-bin/picviewe.cgi?pic=ot8989&kateg=auto
http://www.funpic.hu/fun-bin/picviewe.cgi?pic=ot9576&kateg=auto
niezłe;-)
ale jak obie nie do odrzucenia, to yak ma być??
po jednej myszka, po drugiej rakieta??
bobik liil / 2004-05-21 19:20:43 /
Zdecydowanie dwie z tyłu, średnica (rzecz gustu)większa
2x4 ?? po 100 mm ? licząc jakies przerwy miedzy poszczególnymi końcówkami to zajmie około całej szerokości Capri ;-)
MikeB4 / 2004-05-22 13:19:35 /
Może nie doczytałem, a może tego tu nie było, ale czemu bliżej środka pasa tylnego? Mike B4, to chyba Ty powiedziałeś? wytłumaczysz o co chodzi??
Aha, Karolu - po dwie po bokach, moim zdaniem, w końcu to rasowe V8 i musi wyglądaćorginalnie:)) Pozdro.
bo w mk3 tylne tłumiki idą za resorami a w Mk1 pomiedzy nimi obok przetłoczenia koła zapasowego - a wszystko przez inaczej rozwiązany bak paliwa ;-)
MikeB4 / 2004-05-23 11:04:39 /
hehehe
troche się pogubiłem w obliczeniach :DDDD
hehehe
nie chodziło mi o 2x4, tylko o 2x2
czyli w sumie z tylu 4 koncowki
:))))
6 x kotek ;-)
Ramboost / 2004-05-24 09:41:03 /
Segal, Ty to potrafisz mnie zaskoczyć ;)
Jak zrobię próbki tyłu (taką wersję przyjmujemy), to cyknę fotki, bo akurat dorwałem wreszcie po roku pewne podzespoły hydrauliki ciśn. i znowu estetyka czeka :)
Ale mam pomysła i na rury i na... słomki ;)