logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » swap w capri na nowszy silnik??

swap w capri na nowszy silnik??

witam...
szukalem na forum (moze nie dostatecznie) i nieznalazlem
a mianowicie chodzi mi o to czy dalo by rade zrobic swapa w capri mk3 na jakis nowszy silnik tzn z fiesty, ka, focus lub innego modelu forda...a moze calkowicie inna mark lecz jednak wolal bym zostac przy fordzie...
i teraz pytanie jakby sie to mialo do elektroniki i czy wogule da sie zrobic takie cos??
moze jakies propozycje rady??
z gory dziekuje

bzikiers / 2010-01-31 13:23:12 /


W sumie to ja się nie znam i na pewno jakieś mądrzejsze głowy się wypowiedzą, ale wydaje mi się że tu problemem nie będzie wiązka a skrzynia i przeniesienie napędu.

slon666 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 13:27:22 /


Nie wiem jak szukales skoro nie znalazles nic o scorpio. Mozna zrobic swap. 2.9 efi ze skorupy czy 2.0 jak wolisz. Nawet nic nie mow o kombinacjach z fiesty, ka (!) czy focusa. Jak tak bardzo chcesz zeby bylo oszczednie to 2.0 pinto, jak dalej dla ciebie bedzie za drogo to 2.0 pinto z gazownią... I nie licz na to, ze majac capri bedziesz tylko lal wache i smigal. Natomiast jesli nie chodzi Ci o spalanie, tylko o przyjemną jazdę, to obadaj na forum temat o 2.9 12v (efi), a jak masz wiecej kasy i chcesz więcej frajdy to 2.9 24v cosworth. Wszystko na forum bylo.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 13:34:58 /


Oj jest tego z tona wątków, wyszukiwarka i do dzieła. Od R4 do V8.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 14:40:47 /


co do wahy to raczej nie ta kwestia ...wczesniej mialem e24 628i i wiem co to znaczy spalanie... poprostu zalazelo by mi na nowoczesniejszej jednostce, a co do wypowiedzi to faktycznie nie wzialem pod uwage napedu hyhyhyh... forum przeszukalem o scorpio masy tematu jednak mi zalezalo wlasnie na czyms nowszym.. a co do scorpio to jak wyglada ta sprawa moze cos krotko i na temat jeszcze w tym watku :) i niekrzyczcie odrazu na mnie hyhyh z gory sorry

bzikiers / 2010-01-31 15:25:49 /


Szukałem mniej niż jedną minutę:
http://www.capri.pl/forum/62416#62510
http://www.capri.pl/forum/3761#3763
http://www.capri.pl/forum/3956
http://www.capri.pl/forum/16515#47410
http://www.capri.pl/forum/49022
http://www.capri.pl/forum/262512#353834
http://www.capri.pl/forum/345459#345472
http://www.capri.pl/forum/323539#323546
http://www.capri.pl/forum/243995#244005
http://www.capri.pl/forum/14749#230945
http://www.capri.pl/forum/211118#224546
http://www.capri.pl/forum/211116#224060
http://www.capri.pl/forum/202499#220626
http://www.capri.pl/forum/193807#193838
http://www.capri.pl/forum/192819
http://www.capri.pl/forum/161691#183096
http://www.capri.pl/forum/5609#180293
http://www.capri.pl/forum/174394#174400
http://www.capri.pl/forum/133220#133956
http://www.capri.pl/forum/80024#134065
http://www.capri.pl/forum/105346
http://www.capri.pl/forum/88658#88857
http://www.capri.pl/forum/75265#75375
http://www.capri.pl/forum/63641#64381

To tylko mała kropelka wątków związanych ze swapem.....silników benzynowych,ON na innych forach.
No i przeczytać niestety musisz już sam.
POZDRO

bon / 2010-01-31 15:27:32 /


bzikiers, a masz już capri? czy tylko teoretyzujesz, jak masz to zakładaj czym prędzej stronę z prezentacją auta i pochwal się nim.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 15:35:05 /


teoretyzuje jednak juz od dluzszego czasu pierw na sucho.. teraz czas na pytania... fundusze praktycznie juz nazbierane teraz czekam na jakiegos rodzynka... mysle ze po zimie bedzie a na next rok gotowe do prezentacji, bo lubie miec wszystko dopiete na ostatnik guzik
:)

bzikiers / 2010-01-31 15:44:20 /


no to powodzenia w poszukiwaniach tego rodzynka :)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 16:01:09 /


A dlaczego chcesz mieć jakiś superduper nowszy silnik? One wcale nie są bezawaryjne.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 16:16:46 /


BON - niechce nic mowic ale znajac zycie w tych wszyskich watkach ktore podales jest tyle samo madrych informacji co i w tym ( wiele nie pomogles)
ja ostatnio ponad dwie godziny wertowalem forum w poszukiwaniu czegos sensownego i zgadnijcie co ?! nieznalazlem tego co mnie interesowalo

Mam pomysl- ludzie ktorzy maja wiedze i doswiadczenie w tym o co ludzie pytaja niech sie wypowiedza i wtedy nie bedzie koniecznosci odsylania pytajacych do wyszukiwarki! Niestety musze powiedziec ze wiekszosc jak nie wszystkie watki sa tak zasmiecone ze niechce sie ich czytac bo wiekszosc wypowiedzi brzmi " ALE PO CO TO ROBIC...., JA NIE WIEM ALE SPYTAJ...,ITP ITD"

Pozdrawiam

Trzanek Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 16:52:53 /


Jak chcesz mieć nowy silnik to scorpio 97-98. 2.0 lub 2.3 DOHC.
Ewentualnie polecam 1.8 TDCI z focusa. Super silnik i furorę zrobisz na wszystkich zlotach.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 17:10:39 /


A zapomniałem: ten 1.8TDCI z focusa daje + 5 do lansu i + 3 do prestiżu.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 17:12:29 /


i -4 do ilości zębów

Konar / 2010-01-31 17:24:51 /


Trzanek 2h to za mało czasu-mało nie ołysiałem czytając wątki na tym forum....i wiesz do jakiego doszedłem wniosku..można uzyskać odpowiedź,na sensowne pytania.
Kolega bzikers to typowy "nowy" na capri.pl, marzy mu się stara fura,ale jest problem-dlaczego one tak dużo palą? wiem bo to przeżywałem...a teraz sam poszukuje jakiegoś zdrowego 2.9.Tylko żeby się o tym przekonać trzeba poczytać wypowiedzi gości którzy w swoich wypowiedziach bardzo sensownie przekonują do stosowania tego co fabryka doradziła.

A co do starszych kolegów,to chyba już troszkę się im nudzi pisać po raz wtóry to samo.
W wątkach które tam umieściłem,powracając do pytania można dowiedzieć się że:
2.0 efi-najtaniej
2.9 efi-najfajniej
Fabryczne silniki-najoryginalniej
A silniki ala ZETEC (http://www.capri.pl/forum/151067#187273) z plastików o których mowa w temacie kończą mniej więcej tak jak na foto poniżej:)

bon / 2010-01-31 18:14:18 /


kolega pyta sie o swap na nowszy silnik. Wszystko sie da zależy od kasy, popytaj kto ma włożony coś ciekawego może sie dowiesz. Ciekawy to byłby 2,3 16v ze scorpio takie moje zdanie

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 20:56:10 /


bon czy ty czytałeś ten watek który podałeś? bo z niego nie wynika że zetec jest fuj a z pinto też korby bokiem wylatują czasami :)

Jak kolega ma kase to może nowsze zwykłe aluminiowe v6 2,5l 170KM lub z mondziaka ST kolejno 200 i 220KM a jak może być ekstremalnie drogo to nowy focus RS ma coś ponad 300KM na upartego wszystko wejdzie do capri a plus tych silników to to że są lekkie i auto będzie sie lepiej prowadzić.

Endryou Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 22:20:27 /


komuś nowemu rzeczywiście może być trudno znaleść konkrety na tym forum bo dużo ciekawych informocji często jest w wątkach o tytułach niezbyt z nimi wiązanych ot taka specyfika forum :) ,więc proponuje koledze nie korzystać z szukajki tylko posiedzieć pare dni i z działu forum przeróbki przewertować wszystkie wątki które ci sie wydadzą ciekawe

Endryou Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 22:29:41 /


Nowy Focus RS ma równo 300KM, wychodzi teraz Focus RS+, będzie miał 350KM, ale na ten silnik nie liczyłbym, seria limitowana;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 22:37:11 /


Wcale nie mówię że zetek jest zły.....nie miałem do czynienia z tym silnikiem,na forum kolega miał więc znalazłem linka-wyręczyłem w poszukiwaniach.
A z tego co wyczytałem kolega jest zainteresowany silnikami ze scorpio,na forum jest o nich sporo:)
Jeśli kogoś podnieca wkładanie do Capri silniczka,który bzyczy zamiast bulgotać,to jego sprawa.

Wracając do forum..wyszukiwarka jest naprawdę dobra,tytuły wątków nie mają znaczenia.

bon / 2010-01-31 22:40:19 /


Jakby nie patrzeć jest jeszcze stary Focus RS8...
http://www.streetracersonline.com/articles/rs8/
Może lepiej taki motor zaaplikuj. Capri nie będzie skręcać, ale będzie fajnie dźwięczał :)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 22:42:47 /


Ot ciekawostka ten Focus jest RWD

szeski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 22:46:08 /


I jak na plastika fajnie gada :)
http://www.youtube.com/watch?v=9XyjBbn88hM

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 22:53:50 /


na forum mozna ciekawe rzeczy znalesc nie zawsze sa to gotowe recepty na sukces ale mniej lub bardziej cenne wskazowki po pierwsze to niech najpierw odpowie sobie na pytanie do czego ma byc silnik czy do scigania na prostej czy na tor czy ma bulgotac czy dostac turbo a najwazniejsza kwestia to kasa ile moze na to przeznaczyc bo co z tego ze sie chlopak napali na jakis konkretny silnik z tych nowszych a tu buba bo za golasa trzeba bedzie dac 2000zl + osprzet a potem jeszcze to do auta wsadzic a jak sie chce to kazdy silnik fodrowski tylno napedowy jak i przednio napedowy wejdzie kwestia pokombinowania powodzenia :)

miron Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 23:22:29 /


Jakby co to moge zamontowac wszystko nowsze pod machę. Oprócz diesla i nieforda.

Mysza liil (EM) / 2010-01-31 23:31:29 /


Fiesta , KA .... za małe , za słabe silniki .... jedynie Fiesta ST150 z 2.0 stosowanym w Mondeo byłaby sensowna - koszt silnika z całością potrzebną do przełożenia pewnie z 5000 zł ... inny silnik do 1,8 RS 130 KM z Fiesty Xr2i .... - ten jest dość tani - wszystko rozbija się o sposób zamocowania i podłączenia ze wszystkim (wiązka, linki itp)... wyjdą z tego same patenty ...

Focus , Mondeo ... auta większe - tylko 1,6 raczej słabawe, 1.8 nieco lepiej, 2,0 juz spoko , silniki wcale nie są ekonomiczne ani nie mają jakichś szczególnych mocy....

2.0 będzie żarł po mieście z 10-12 litrów przy mocy 145 KM i przełożeniach skrzyni i mostu z Capri... 1,6 będzie palić też dziesiątkę ... te silniki również na rynku części używanych są drogie.

2.5 V6 które niby ma 170 KM - tu już jest ciekawiej - ale podejrzewam , że 2.9 V6 od Scorpio spali mniej (choć niemało) i będzie jeździć o wiele lepiej....


Turbodiesle - drogie ... droższe niż cały Ford Capri ....


Najlepszy wybór to albo V8 od amerykańskiego Fordzika ... V6 od Scorpio lub R4 od Sierra/Scorpio. Pozatym po co swapować z fajnego fabrycznego silnika na jakieś paści ?? Gdybyś miał trochę wiedzy nt. serwisowania i budowy silników i tego całego osprzętu który w nowych silnikach jest dość skomplikowany to nic byś nie chciał wymieniać..


.... wlaśnie z powodu długowiecznych i trwałych silników o dobrych parametrach tyle Fordów przetrwało do dziś ...


MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-01 00:27:22 /


Coś mi się wydaje, że to wątek w stylu, nie mam samochodu ale chciał bym taki co będzie wyglądał staro i jeździł jak nowy. Czyli dowiem się co się da przełożyć i będę główkował. Tylko fakt jest taki, że Capri nigdy nie będzie jeździć jak nowy focus. Może być wolniejsze, może być szybsze, ale nigdy nie będzie to to samo.
Ale co by post nie był bez sensowny:

Najrozsądniej ładować coś ze sierry/scorpio

najprościej, (prócz gaźnika) coś na EEC-IV czyli:
2.0 EFi 2.0 DOHC, 2.9 24 BOA

Z nowszych można się pokusić o 2.0 czy 2.3 DOHC 24V albo 2.9 BOB

Można zapakować cossiego ze sierry jak budżet pozwoli.

I to tyle, w co inne by mi się nie chciało chyba już:)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-01 08:26:01 /


2.3 DOHC 16V of course

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-01 08:28:26 /


możesz przecież wrzucić nawet ten od e24 628i, kwestia tego czy się zmieści, ale capri ma nawet całkiem sporą komorę silnika wiec pewnie tak, jest spory wybór silników, tylko przede wszystkim kwestia kasy i przeznaczenia auta

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-01 13:25:36 /


a czemu nie z Ka, toz to Kencik ;)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-01 13:55:36 /


i moło spoli, ło

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-01 13:57:27 /


W Ka to Valencia siedzi

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-01 14:06:55 /


Też mnie się zdaje, że Endura-E z Ka to jest Kent. Ale swoją drogą wystarczy przenieść produkcje z hrabstwa Kent do hiszpańskiej Walencji i już masz Valencię ;)

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-01 14:17:39 /


daje ci się - Valencia. Ale, że to jest na bazie kenta - tu się zgodzę.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 08:54:02 /


Na bazie kenta jest, ale od crossflowa pasuje tylko pompa wody :)

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 09:29:54 /


I łańcuszek rozrządu z kółeczkami ... i pasek klinowy i taki sam jest kształt dzwona skrzyni biegów i takie samo sprzęgło w Fieście -- na tym rzeczywiscie koniec.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-02 10:43:36 /


kontynuując OT w temacie: Pierwsze valencie miały absolutnie kompatybilny z kentem układ korbowy. Gdzieś tak w okolicach 87-88 (dane z doświadczenia a nie katalogów) przebudowano valencię na długoskokowca o małej średnicy garnka, nawet w którymś roczniku pojawiło się PIĘĆ podpór głównych. I tak np escort III ma kento-valencię, escort IV również, ale już fiesta III ma tą długoskokową valencię. Tu jest raczej pole do popisu dla KRK. Pod warunkiem że mu ktoś nie każe spadać z tego wątku :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 11:10:29 /


Pierwsze Valencia mają 3 podpory główne - kent ma 5 ... ale rzeczywiście rodzina tych silników powstała z bloku kenta- stąd podobne parametry i np. ten sam rozrząd (łańcuszek i kółeczka zębate dokładnie pasują), pompa wody, oleju, paliwa .... - ale już nie wałek rozrządu (inny układ zaworów), nie głowica, nie wydech, nie dolot ... nie chce mi się szukać w książce wymiarów ... ale przypuszczam że valencia miała mniejsze średnice wszystkiego (np. tłoki ma 74 mm kent 81 mm) cały blok jest krótszy i dzięki temu np. Fiesta 1.1 Mk1 może mieć skrzynie 5 biegów bez cięcia komory silnika - a z kentem już się nie mieści ...




W temacie Valencii ktoś kiedyś miał takie Capri z silnikiem 1.1 .... chyba Mysza a później poszło do Milanówka ? W każdym razie ekonomiczne to nie będzie mimo małej pojemności ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-02 14:03:51 /


Dzięki, Jarek, za zaproszenie :) Więc zanim mi 'ktoś każe spadać' to jedno wyjaśnienie - nazwa Valencia nie dotyczy zmiany mocowania na poprzeczny, tylko właśnie zmiany geometrii cylindra i układu zaworów. 'Większe' Fiesty MkI (1.3-1.6) wychodziły z Kentami, a początkowo tylko 1.0 i 1.1 miały Valencie. Z Escortem MkIII to chyba coś pokićkałeś - wszystkie miały CVH, chociaż 1.1 na niektórych rynkach bywał z Valencią, ale nigdy z Kentem. Dopiero MkIIIb ("IV") dostał pięciopanewkowego HCS, ale zawsze były to jednostki długoskokowe.
A teraz wykład - tak gwoli ścisłości to nazwa Kent powinna dotyczyć TYLKO silnika ze średnicą cylindra 81.0 mm i kolektorami po jednej stronie. Występował on w odmianie z wałem na trzech panewkach ze skokiem tłoka 48.4 mm (pojemność 997cc), 58.1 mm (pojemność 1198cc), 65.1 mm (1341cc) oraz jako pięciopanewkowy 72.7 mm (1498cc). Do tego ostatniego niejaki Harry Mundy (redaktor tygodnika Autocar) zaprojektował pierwszą głowicę DOHC 8v (z łańcuchowym napędem wałków). Przy skoku tłoka 72.7 mm miał on dzięki średnicy cylindra 82.6 mm pojemność 1558cc i występował w Lotus-Cortinie MkI, MkII, Escorcie TwinCam MkI oraz kilku własnych autach Lotusa (Elan, Seven, Europa).
Dla Cortiny MkII, Capri i Escorta opracowano nową głowicę z poprzecznym przelotem spalin i te silniki (u nas nadal zwane Kentami) w UK określane są mianem Crossflow albo X-flow. Niezależnie od pojemności wszystkie mają pięć panewek, średnicę cylindra 81.0 mm i komorę spalania w denku tłoka. Skok tłoka 45.6 mm daje pojemność 939cc, przy skoku 53.3 mm mamy 1098cc, przy 63.0 mm jest 1298cc, a przy 77.6 mm jest 1598 cc. Jedynym przypadkiem rozwiertu Crossflowa do średnicy 86.7 mm (przy skoku 77.6 mm dawało to pojemność 1834cc) był Escort Mexico MkI ekipy fabrycznej, która zdruzgotała konkurencję w rajdzie Londyn-Meksyk 1970.
Na tymże silniku X-flow z wałem na pięciu panewkach COStin i DuckWORTH opracowali rodzinę 16-zaworowych silników dwuwałkowych, które oprócz wałka w bloku (pozbawionego krzywek) posiadały dwa wałki (pędzone gumowym paskiem na wzór włoski) w głowicy. Oprócz powszechnie znanego BDA/BDR (średnica cylindra 81.1 mm, skok 77.6 mm, pojemność 1601cc) były to zarówno silniki mniejsze [BDJ (81.0 x 53.3 = 1098cc), BDH (81.0 x 63.0 = 1298cc), BDL (80.0 x 71.0 = 1427cc), BDD/BDM/BDN (81.0 x 77.6 = 1599cc)] jak i większe [BDB/BDC (83.5 x 77.6 = 1700cc), BDT (85.5 x 77.6 = 1778cc), BDE (85.7 x 77.6 = 1790cc), BDK (86.7 x 77.6 = 1834cc), BDS (87.0 x 77.6 = 1845cc), tulejowany BDF (88.9 x 77.6 = 1927cc) oraz aluminiowe BDG/BDP (90.0 x 77.6 = 1975cc)].
Wraz z pojawieniem się Fiesty MkI zadebiutował silnik Valencia, w sumie bardzie spokrewniony z pierwotnym Kentem (trójpanewkowym), aniżeli z tym co zwykliśmy Kentem nazywać (pięciopanewkowym Crossflowem). Valencia jest o ponad 3 cm krótsza od Crossflowa, ma komorę spalania w głowicy, płaskie tłoki o średnicy 74.0 mm i produkowana była w trójpanewkowych odmianach 957cc (skok tłoka 55.7 mm), 1117cc (skok 65.0 mm) oraz (od 1986 r.) jako pięciopanewkowa 1297cc (skok 75.5 mm) dla Escorta MkIIIb i Fiesty MkIb.
Gdy w 1989 r. zmieniono geometrię komory spalania na indukującą zawirowanie, pojawiła się nazwa HCS. Silniki HCS zachowały średnicę i skok 'zwykłych' Valencii.
Dopiero w 1995 r. pojawiła się kolejna mutacja, słynna ze zjadania swych wałków rozrządu pięciopanewkowa Endura. Produkowana była w odmianach 1.0, 1.1 i 1.3, ale tylko największa z nich zachowała geometrię Valencii/HCS (74.0 x 75.5 = 1297cc), bowiem litrówka miała teraz niemal kwadratowe proporcje (68.7 x 67.4 = 999cc), a model pośredni dostał wał z 1.3 i tłoki z 1.0, co wobec proporcji 68.7 x 75.5 dawało pojemność 1119cc.
W tzw. międzyczasie na bazie Kenta powstała także rodzina mniejszych od Pinto silników SOHC, zwanych CVH (długość bloku CVH i X-flowa jest identyczna), produkowanych w odmianach 1117cc (74.2 x 64.5), 1295cc (80.0 x 64.5), 1392cc (77.2 x 74.3), 1598cc (80.0 x 79.5), 1769 cc (80.0 x 88.0) oraz 1859 cc (82.0 x 88.0). Po zastosowaniu 16-zaworowej głowicy (bardzo podobnej do BDA, nawiasem mówiąc) silnik ten otrzymał nazwę Zetec i występował w odmianach 1598cc (76.0 x 88.0), 1796cc (80.6 x 88.0) oraz 1988cc (84.8 x 88.0).
Pod HANDLOWĄ nazwą Zetec oferował Ford także opracowane przez Yamahę zupełnie inne silniki DOHC 16v (z odwrotnym układem kolektorów, jak w Pinto) z rodziny Sigma. Spotykane były w Fiestach, Pumach, Fusionach i pierwszych Focusach w odmianach 1242cc (71.9 x 76.5), 1388cc (76.0 x 76.5), 1596cc (79.0 x 81.4) oraz 1679cc (80.0 x 83.5).
Jak widać, pogubić jest się łatwo - odnaleźć znacznie trudniej :)
Pozdreaux.


KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-02 14:23:42 /


Ja tylko w ramach uzupełnienia Krk4M dodam, że te pierwsze Kenty z kanałami wydechowymi i ssącymi po jednej stronie zwane są popularnie (w sensie na ebay.co.uk) "Pre-crossflow" lub "Pre-Xflow", bo już parę osób się mnie pytało co to znaczy bo na ibeju zobaczyli :)
Anglicy zdaje się w ogóle niechętnie używają nazwy "Kent" - raczej właśnie "Crossflow" lub "X-flow" (i odpowiednich wersji z przedrostkiem "Pre").

Konar / 2010-02-02 14:35:59 /


Jedno co napisałeś Krk4M bardzo mnie ciekawi ... czy każdy pre-crossflow rzeczywiście jest 3 podporowy ?

Jest teraz w ogłoszeniach taki 1500 ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-02 14:51:12 /


Nie wszystkie - 1498ccm miał pięć panewek :)

Konar / 2010-02-02 14:55:38 /


Przecież wyraźnie napisałem 'oraz pięciopanewkowy 1498cc'...
Mówić szczerze, nie jestem w 100% pewien owych pięciu podpór w małej Endurze 999cc z Forda Ka, bo nigdy nie widziałem go otwartego, ale co do Pre-crossflowa i X-flowa to raczej nie mam wątpliwości :))
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-02 15:33:12 /


Pre Xflow ma głowicę z komorami spalania ale czy część komory spalania w tłoku ? Czy dałoby radę posadzic czapkę od nowszego Xflowa na starego Pre Xflow (uszczelki na burtonpower te same) ??

Oczywiście braknie komór spalania , może tłoki z nowszego typu zastosować ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-02 17:27:33 /


Krk, 1.3 endura z Kaczki miała już raczej 5 podpór, do teraz jest tłuczona z resztą, oczywiście pod nazwą zetec, ale to ciągle obkpiwany i nienawidzony Rocam ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 17:37:27 /


Endura 1119 i 1297cc NA PEWNO ma pięć łożysk. Mówię, że jedynie nie jestem pewien litrówki, bo ma inny wał, więc może księgowi postanowili przyoszczędzić na panewkach :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-02 17:50:50 /


Michał, jak wiesz większość tego co wiem to sam widziałem.
Widziałem zatem w escorcie III '82 silnik poj. 1,1 wałek w kadłubie, na bloku napis Valencia, ale:
trzy podpory o średnicy i rozstawie zgodnym z valencią 1,1 '89
mniejszy skok niż w/w valencia
mniejsze i szersze panewki korbowodowe niż w/w valencia
większa średnica cylindra
Nie wiem czy pamiętasz jak szukałem wału do kenta 1,1. tak jakoś mi wychodziło że będą kompatybilne. Ale nie znalazłem i samochód obecnie używa twój syn do golenia :-)
Dodam, że widziałem też 1,1 CVH w takim samym escorcie III.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 18:28:42 /


I wszystko się zgadza - Escort MkIII przed liftingiem (80-86) w wersji 1117cc występował zarówno jako CVH 60PS (SOHC, 74.2 x 64.5mm) i jako Valencia 55PS (OHV, 74.0 x 65.0mm). I ten ostatni na pewno miał 3 panewki, co od samego początku było immanentną cechą Valencii 1.0/1.1.
Jedynym nowym wnioskiem wynikającym z Twoich zeznań jest to, że silnik który nazwałeś Valencią '89 (czyli HCS ze 'swirlem' w komorze) już miał tę geometrię co Endura, czyli 68.7 x 75.5 mm i pojemność 1119cc, a więc mniejszą średnicę i większy skok od owej pierwotnej Valencii z Escorta MkIII. Ale wał z Kenta X-flowa nic by Ci nie dał, bo po pierwsze pracował na pięciu panewkach, a po drugie rozstaw osi cylindrów miał większy o 7 mm od Valencii i HCS/Endura.
No i teraz wreszcie wiem, dlaczego Perana tak niechętnie się ostatnio goli :))
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-02 22:00:11 /


A 2.3 V16 Scorpio? Jakich należy się problemów z usadowieniem i zapięciem spodziewać?

BartekCapri / 2010-03-21 19:51:36 /


odpowiednia skrzynia...chyba mt75,modyfikacja wału,komputer z pierdołami,wydech (po drugiej stronie),chłodnica,bak(komorowy,pełny...albo jakieś kombinacje) i najważniejsze ŁAPY(trzeba dorabiać).
No i kwestia usadowienia tego wszystkiego:)

bon / 2010-03-21 20:10:33 /


sorka bak z przegrodami jak w Capri injection:P

bon / 2010-03-21 20:11:20 /


Innymi słowy, nie wchodzi tak łatwo, jak 2.9 12V?

BartekCapri / 2010-03-21 20:30:09 /


Przeróbki takie same przy 2,3 i 2,9. Przy 2,9 może nie trzeba łap dorabiać bo od v-ki będą pasować ale reszta to samo. W sumie przy całej zabawie dorobienie łap to pikuś.:)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-21 20:50:10 /


Oba nie wchodzą łatwo....z łapami do Capri V6 też nie jest ciekawie,jeśli ktoś ma to trzyma i nie puści..a jak już,to za niewiele mniej niż kosztuje dorobienie....i całkowicie ta sama śpiewka z podłączeniem.
A masa,parametry i spalanie przemawia na korzyść 2.3 16v....oczywiście brak bulgotu.

Jak masz Capri z motorem V6 montuj 2.9,jak z r4,to 2.0 Efi.

bon / 2010-03-21 20:51:02 /


2.9 wchodzi plug and play, a i tak jest duzo zabawy zeby to konkretnie zadziałało.
2.3 16v wchodzi prawie plug and play, ale to prawie to 2 tyg roboty. Szczególnie podnoszenie tunelu zeby zmiescila sie skrzynia MT75.

Mysza liil (EM) / 2010-03-21 20:52:36 /


Realnie pod 2,9 też trzeba pruć tunel i wstawiać MT75, N9-tek od v-ki jak na lekarstwo a ich wytrzymałość już zębem czasu mocno naruszona. Lepiej od razu MTeka i zapomnieć o problemie skrzyni.

Nie wiem dlaczego wszyscy się panicznie boją dorabiania łap ?? jak ktoś włada diaksem i migomatem to dorobienie dowolnych łap zamyka się w godzinie roboty. Trzeba tylko odrobinę pomyślunku i trochę blachy 3mm grubej :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-21 21:51:11 /


może ktoś powie jak z elektryką i podpieciem tego 2,3 16v? dorabianie wiazki itd

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-21 21:59:16 /


A czy N9 nie można z takim 2.3 dohc posadzić za pomocą zamachu od sierry cvh z tarczą od ohc.
Gdzieś na forum Mysza chyba tak pisał (jeżeli źle zrozumiałem, to biję się w pierś i proszę o poprawienie)
Jest to dla mnie ważna informacja.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-21 22:01:28 /


a z tym bakiem to jak robicie wiem ze najlepiej od indzekszona dorwac ale jak jest juz po gaznikowcu to co prujecie go wspawujecie przegrody i potem znowu spawanie???

miron Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-21 23:24:57 /


dziobka masz pod nosem :P dziura + labirynt + klapka z pompą

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-21 23:34:16 /


A nie prościej zapodać fuel swirl pot niż kombinować coś z bakiem?

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-22 00:43:21 /


a cóż to jest??

bon / 2010-03-22 09:50:32 /


otóż to:

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-22 10:43:06 /


kurde ...a myślałem że sam to wymyśliłem....mój szkic z przed miesiąca http://www.capri.pl/image/forum/443461/140664

Przynajmniej wiem jak się to teraz nazywa:)

bon / 2010-03-22 11:03:02 /


O...zakładam właśnie wtryskowe 2.0 efi ohc na bloku 205 ....i tam jest podobny problem.....zastanawiam się,czy gdyby pobierać paliwo do zbiorniczka wyrównawczego zwykłą pompką,z gaźnikowca ,a dopiero ze zbiorniczka elektryczną......czy ta z gaźnikowca-mechaniczna dawała by radę napełniać zbiorniczek wyrównawczy,by ten był cały czas na odpowiednim do zasilania wtrysku poziomie??

bon / 2010-03-22 11:07:35 /


może i prościej, ale na pewno nie taniej, przeróbka to koszt nowej pompy 100~150zł + popołudnie zabawy z bakiem

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-22 11:29:24 /


pytam sie o inne rozwiazania bo nie bardzo chcialem mieszac przy baku mam w garazu co prawda taki kosz z pompa paliwa i akumulatorem paliwa (chyba tak sie to nazywa) od sierry xr4i MK1 ale nie wiem jak tam w niej wygladal bak i czy to by wystarczylo czy na zakretach np mial by za malo paliwa

miron Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-22 17:21:10 /


Ech...
Gdyby ceny były inne paliwa, tudzież człowiek miał więcej gotówki, założyłby zwykły 2.9 na gaźniku, do tego gaz, i z głowy elektronika, baki modyfikowane, etc....A tak...Trzeba kombinować.
Mnie optymalny wydaje się własnie ów 2.3. Jak tam jest z elektroniką, jest skomplikowana bardziej, niż od 2.9 Efi?

BartekCapri / 2010-03-22 17:34:52 /


Ford i skomplikowane nie idą w parze :-)

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-22 17:38:03 /


ja robiłem surge tank z gaśnicy samochodowej i działa naprawdę dobrze, efekt braku wachy na zakrętach znikł i jedziesz do ostatniej kropli w małym zbiorniczku

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-22 18:27:12 /


Z czego najlepiej zrobić mały zbiorniczek,jaką powinien mieć pojemność??

bon / 2010-03-22 19:16:14 /


U kogoś widziałem rozwiązanie z gaśnicą jakiś czas temu, nie wiem czy nie u Pająka pod maską. Ale na pewno na ostatnim YTP :-)

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-22 19:27:11 /


http://www.capri.pl/forum/240303 jezeli chodzi o bak to ten watek bardziej chyba pasuje :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-22 19:31:32 /


LARRY coś takiego miał pod maską, ale teraz założył gaźnik, więc też pewnie zdemontował.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-22 19:55:27 /


czy ktoś przeszczepił kiedykolwiek 1.7 z Forda Pumy (ten opracowany z Yamaha) do tylnonapędowego forda?
ew. z jaką skrzynią to by siadło?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-20 21:35:52 /


skrzynia to chyba najmniejszy problem, gorzej jak nie ma z jednej strony bloku miejsc do zamocowania łapy z poduszką

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-20 22:12:18 /


eee, a po co niby kątowniki wymyślili ? :)

michalch83 / 2013-08-20 22:27:14 /


kątowniki muszą być aluminiowe... tak jak blok i głowica...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-20 22:43:20 /


Barto...? Czyżby Ci się już znudził/zbrzydł stary poczciwy ohac? ;D

bredok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-20 23:38:29 /


dlaczego niby muszą być aluminiowe?

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-20 23:43:28 /


Najważniejsze, że wydech zostanie po tej samej stronie co w Pinto.
Wot chytrusek :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-21 01:04:26 /


no ja jeszcze nie oglądałem tego silnika - ale rozumiem, że mocowanie silnika na jednym z boków trzeba dorobić, tak? bo silnik jest w oryginale poprzecznie - a najczęściej mocowania są wtedy "z przodu" - czyli przy rozrządzie.
Dlatego aluminium - bo trzeba by pewnie urzeźbić jakieś mocowanie z boku silniora...
Blok jest alu - więc pewnie by trzeba naspawać - hm - jakieś tuleje nagwintowane, żeby łapę jakąś przykręcić? nie wiem! gdybam sobie. Jakbym miał ten silnik w łapach, to łatwiej by się to oceniło...

no i sprawa skrzyni biegów... chyba Burtonpower sprzedaje jakiś dzwon też alu na konwersję na n9, ale u nich to tradycyjnie droższe od pieniędzy...
zresztą sam tego dzwonu nie znalazłem, ale widziałem taki na turbosport.uk...

Silnik ma potencjał - ale nie jestem pewien szczegółów...
Bo wychodził w "normalnych" wersjach 1.7 z 125 konisiami (odcinka na 6.900), potem była wersja Racing - 155 - ale już się kręcił do 8k.
Wygląda na to, że tylko odcięcie jest wyżej przeniesione - choć nie wiem tego na 100% - może to elektronika, może coś więcej. Ktoś coś wie - jak uzyskano taki przyrost?
Jedyną "modyfikacją" do tego tjuningu jest zastosowanie śrub ARP, coby wytrzymywały stopki korbowodowe wyższe obroty...

No i wszyscy piszą, że ostre wałki, mocniejsze sprężynki, poprawienie kanałów głowicy, nowe mapy wtrysków i pęka 200ps... z 1.7!

Zresztą warto zobaczyć parę filmików i POSŁUCHAĆ tego silnika... toż to rolmalnie motorowy silnik...

Wiem, że to wielu purystów drażni - silnik Yamahy w starym fordzie... No ale cóż - Ford się pod tym jedynie podpisał i wypuścił jako swoje...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-21 08:36:13 /


Leniwy jesteś Barto, tak na szybko wyjaśnione "extra power":
The extra power is made in the tuned exhaust, different induction, cams and timing, plus a different chip in the ECU. You can get reasonable gains from a standard 1.7 litre engine (125bhp), certainly you can tune it close to Racing Puma spec firstly with a better flowing exhaust, a pair of Kent cams plus chip and air filter replacement/upgrades. This should give another 25bhp but more is available with head work.

Kwestia łap to IMO najmniejszy problem, zresztą na turbosporcie jest sporo wydumek RWD z Zetecami SE.
Trzeba poszukać.

Najdroższa kwestia to dzwon.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-21 08:56:49 /


Bartuś,
Ja się tylko zastanawiam, czy późniejsza eksploatacja i naprawy tego silnika będą tak samo kolorowe. Japońcy potrafią mieć drogi osprzęt, wszelkie zawory, czujniki, pompy, rolki i inne takie. Miałem kiedyś Mondeo z Zetekiem, mam teraz Mazdę ze "zwykłym" dieslem CR - i powiem Ci, że jestem deko zaskoczony. Przykład: zaworek od wolnych obrotów kosztuje 600zł (taki odpowiednik silnika krokowego).
Sprawdź najpierw, czy podobnie nie jest z tym silnikiem 1.7 od Yamahy. Bo lekkiego życia to on u Ciebie mieć nie będzie, więc i większa szansa, że coś trza będzie naprawiać bądź wymieniać.

Pozdro

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-21 10:02:43 /


Z boku silnika będziesz mieć miejsce po mocowaniu podpory półosi , z drugiego już da sie coś wymyślić --- chyba lepszy jest Zetec 2.0 -> , cześci tuningowych pełno i siada na N9 bez problemu , do tego dajesz pokrywe, że wygląda jak BDA ;-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-21 12:43:46 /


ja kupilem swojego dzika z Duratec'iem 2.0 z Mondeo (niecale 150KM) - i latal zwawo, zbieral sie zdrowo. Palil miedzy 10-12 jak ktos u gory pisal; Przerobki rzeczywiscie jak mysza pisal sa, tunel zeby wsadzic mtka, miska troche przerobiona, elektryka (ja mialem cala przelozona z Mondeo) -ale spokojnie do ogarniecia, znajdziesz na forum pare osob, ktore bardzo dobrze Ci taka przekladke zrobia.
Teraz wsadzam 2.9 BOA, wiec jak chcesz to tanio oddam tego Durateca razem ze skrzynia mt z ktora byl spasowany - bo sie zbieram wlasnie do sprzedazy bo miejsce zabiera (a i pare zlotych chetnie przygarne).
A wchodzil jakna zdjeciu.
Pozdrawiam

ezto / 2013-08-22 11:51:15 /


Taka sprawa. Mam w Capri 24v BOA spięte z mt75. Wcześniej dokładnie ten silnik miałem w scorpio i zamiatał super. Natomiast w Capri jedzie to bez rewelki, szczególnie słabo rozpędzanie idzie mu od 40-50km/h. Robiąc SWAP odłączyłem od kompa piny 8,30,52,53 odpowiadające za działanie automatycznej skrzyni. Oprócz tego zaślepiłem EGR ale mam wątpliwości czy zrobiłem to poprawnie i w związku z tym pytanie jak to zrobić dobrze i czy pozostawić podpięte wtyczki od EPT i EVR, pozaślepiać podciśnienia które szły do EGR i EPT czy jakoś inaczej? Mam też podejrzenia co do sprzęgła, bo silnik wkręca się na obroty ok ale nic poza tym, niemniej chciałbym wiedzieć jak ten egr poprawnie usunąć i czy dobrze zrobiłem z tymi pinami od ASB :D

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-09 19:23:19 /


Tą całą ekologie też trzeba było wyciąć.
EGR też wyciąć a nie zaślepiać. Odkręcasz całość od silnika co jest przy pompie wspomagania, rurki wywalasz. Kolektor wydechowy zaślepiasz, kolektor dolotowy z tyłu obok cewki też. Metoda w sumie dowolna byle szczelnie.

Podciśnienie potrzebne Ci tylko do regulatora ciśnienia paliwa, ten króciec spod EBJ.
Z tyłu od skrzyni zaślepiasz i dwa z przodu po przeciwnej stronie ośki przepustnicy również zaślepiasz.

"Mam też podejrzenia co do sprzęgła, bo silnik wkręca się na obroty ok ale nic poza tym"

Tego nie rozumiem, napisz jaśniej :D No chyba, ze po prostu sprzęgło Ci się ślizga ?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-09 19:45:27 /


Ślizga się, ale zmieniam i tak na komplet z mtka (jeżdżę na sprzęgle od 2.3 i niby powinno grać, a nie gra...). Mam wywalone tak jak piszesz, czyli albo sprzęgło albo coś mi jeszcze innego nie gra. Dzięki za szybką odpowiedź.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-09 20:05:20 /


Nie rozumiem, skoro auto nie przyspiesza jak trzeba bo jak sam strwierdziłeś ślizga się sprzęgło to o co pytasz? Chyba że nie jesteś pewien że się ślizga ale w to nie wierzę bo to z łatwością ostatnio odkryła moja teściowa i wątpliwości nie miała.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-09 21:41:55 /


O poprawność wywalenia EGR i pinów od ASB oraz o to czy to może powodować jakieś błędy, które uniemożliwiają pracę silnika na pełnej parze. To że sprzęgło jest winowajcą to raczej pewne, ale nie o to pytałem.

Z resztą i tak zrobiłem przy swapie coś nie tak, gdyż po upalaniu, jak już zejdę na wolne obroty auto potrafi nie reagować w ogóle na gaz i pomaga jedynie wyłączenie zapłonu i ponowne odpalenie. A to już na pewno nie jest wina sprzęgła, więc szukam gdzie indziej, a że jedyną rzeczą którą usuwałem z wiązki przy swapie jest właściwie EGR i ASB to tutaj upatruję kłopotów, tymbardziej że w scorpio nie miałem takich objawów wcale.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-09 22:30:23 /


A może pompa paliwa nie daje rady ?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-09 22:35:12 /


Jak odciąłeś po prostu piny ASB od kompa to ten myśli, że skrzynia ma awarię i jest w pozycji N - wtedy jest duża korekta na współczynnik obciążenia i jechać to to nie będzie :)

Konar / 2015-08-09 22:43:57 /


No właśnie, po filipku czy coś da się z tym zrobić? :D

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-09 22:45:08 /


Tzn. rozumiem że kabelek należy "przywrócić", ale co z wtyczką od ASB? Wystarczy że będzie niepodłączona? Myślałem że to jeden karabin czy będzie luzem czy będzie to ucięte, więc uciąłem. Chyba że coś trzeba z tą wtyczką pokombinować?

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-09 22:52:47 /


Konar, komp EEC IV nie dostaje sygnału załączonego biegu. BOA latał ze zwykłą skrzynią A4LD która nie ma czujnika położenia wybieraka.

Mysza liil (EM) / 2015-08-09 22:54:45 /


Wywalenie skrzyni nie ma nic do rzeczy. Recyrkulacja spalin też nie jest obarczona żadnymi czujnikami. Natomiast wywaliłeś pewnie filtr węglowy i zawór odpowietrzania zbiornika paliwa. Może komp to widzi. Sprawdzałeś błędy jakie wyrzuca ECU? Może TPS skoro czasem nie reaguje na gaz?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-10 07:58:48 /


To że w BOA tak nie było to nie wiedziałem :)

Konar / 2015-08-10 09:41:43 /


Zbiornik to się odpowietrza chyba tylko po odpaleniu przez chwilę i tyle.

Ja zadam może dziwne pytanie, ale ostatnio co raz więcej jest takich przypadków...
Przepływomierz jest ? Podłączony ? Działa ? ;-)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-10 15:13:23 /