witam. Chcialbym sie dowiedziec kilka danych technicznych dotyczacych zawieszenia w Taunusie. Mianowicie chodzi mi o srednice i wysokosc sprezyn przod/tyl a takze dlugosc i skok amortyzatorow przod/tyl.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
mike_82 / 2004-05-15 22:44:16 /
...:P....stary jestes na stronie od...pol roku...i nie wykumales...co jest grane???...ostatnio byly conajmniej 2 nowe posty o zawieszeniu taunusa....poczytaj tam....i zanim zadasz pyt poszukaj na forum...bo naprawde tam wszystko juz prawie jest...:)
Zakrzak! / 2004-05-16 12:13:54 /
drogi Fordowski bracie!!! na forum znalazlem tylko srednice sprezyny i nawet nie bylo powiedziane czy tylnej czy przedniej... pozatym to wiekszosc odpowiedzi to sa wasze slowne "przepychanki" na temat tego kto z was wiecej wie i teksty ktore niezbyz wiele maja wspolnego z zadanym pytaniem... skoro tu nie moge uzyskac odpowiedzi to poszukam gdzies indziej!!! dzieki wielkie za fatyge odpisania...
pozdrawiam
mike_82 / 2004-05-16 14:29:01 /
masz racje imienniku ;-) weź też pod uwage że jest to strona bardziej o Capri (widać po adresie) no ale a nuż ktoś bedzie wiedział.
Pozatym wiekszość z tego typu pytań to takie na które cieżko znaleźć odpowiedz - wiem że warsztaty dorabiające sprężyny mają takie wymiary do różnych samochodów np. do Capri mieli od 1.3 do 3.0 Essexa poszczególne wymiary - moze warto podjechać w twojej okolicy i spytać ?
MikeB4 / 2004-05-16 14:38:02 /
Cytat z regulaminu, pkt 1:
"...W zasięgu zainteresowań serwisu pozostają również inne modele Forda z lat świetności motoryzacji, w szczególności te współczesne Fordowi Capri, wcześniejsze, ale zdecydowanie nie późniejsze."
Ciekaw jestem, co wg Ciebie robią na tej stronie przeróżne Granady, Taunusy i MUSTANGI...
Czepiaj się, skoro lubisz, ale z sensem, a nie dla zasady.
JΒ / 2004-05-16 14:46:12 /
zgadzam sie z przedmowca !!!!
]:->
♠MAD♥DOG♠ / 2004-05-16 14:52:06 /
weź też pod uwage że jest to strona bardziej o Capri
ręce opadają, że nie rozumiesz sensu tych słów. Czy to wyklucza te inne stare Fordy które pozostają również w zasiegu zainteresowan tej strony ( ze względu na powinowactwo techniczne choćby ? ) ????????/
nie napisałem że TYLKO o Capri tylko że BARDZIEJ a to chyba zasadnicza różnica ?
MikeB4 / 2004-05-17 00:53:33 /
Niewielka, wbrew pozorom.
JΒ / 2004-05-17 07:35:23 /
panowie, jeżeli nie macie informacji o spreżynach od tauniego to po co piszecie w tym wątku? Zakrzak, jeżeli nie masz odpowiedzi to nie pisz, jeżeli inni też uważają wątek za nie na miejscu i się nie odezwą to wątek umrze sam. I po co zaśmiecać forum?
granadziarz_3M / 2004-05-19 17:17:22 /
Wymiaroow Ci nie podam bo nie pamietam ale jest ich kilka w obredie tych samych modeli
Kiedys znalazlem jakas tabele na jakiejs niemieckiej stronie. Wiem ze GT-Mialy przy moscie nizsze przy takiej samej ilosci zwojoow.ostatnio zauwazylem ze wysokosc idzie w raz z twardoscia sprezyn i bez wzgledu na ich gabaryty samochood stoi w takiej samej pozycji /ma b zblizony przeswit/ Zastanawiam sie tez po co Ci to jesli robisz zawieszenie to mysle ze doswiadczony kowal zrobi Ci takie jak chcesz moze troszke wyzsze moze nizsze wdlg uznania abys osiagnal odpowiednia charakterystyke a reszte dokonaja nowe amortyzartory doszukiwanie sie wartosci konkretnych dla danego modelu z danego roku jest dosc trudne do roskminienia. Jesli bedziesz juz taki manewr robil to zaopatrz sie w sprezyny z jak najmlodszego modelu poniewaz dochodzi tu element zmeczenia materialu. A i zwrooc uwage bo chyba powinny byc w pancerzu ze sztucznego tworzywa, przynajmniej tyl
NARRA
Q_Back / 2004-05-19 20:16:05 /
Tak na marginesie: parametrem charakteryzującym sprężynę jest SZTYWNOŚĆ, a nie twardość.
JΒ / 2004-05-19 20:23:30 /
Witam ten temat nie był poruszany już ponad 3 lata ale skoro ma tytuł "zawieszenie Taunus" więc tutaj piszę. Również poszukuję informacji co do długości i skoku amortyzatorów w Taunusie przód/tył. A poza tym to może wie ktoś czy amortyzatory tylne od Transita pasują na tył do Taunusa?
pawel100 / 2007-12-23 15:27:00 /
raczej nie. Ale przeciez można dostac bez problemu amory dedykowane do taunusa.
pawel100 wszystko zależne od tego co chcesz zrobić z zawieszeniem... jak chcesz tył podnieść i utwardzić to mam amorki od Stara 742 (mega twarde -prawie że bez sprężyn możnaby jeździć ;)) i od jakiegoś dostawczego Mercedesa (Monroe) też twarde... Na przód do Taunusa pasują amorki przednie od Granady. Mają ciut większy skok i są ciut twardsze.
♠Zoggon♠ / 2007-12-23 16:30:32 /
Głupio się przyznać ale chodzi mi głównie o cenę (muszę zmienić w swoim aucie wszystkie amortyzatory i sprężyny i jest to dla mnie spory wydatek dlatego próbuje coś kombinować). Amortyzatory do Taunusa na stronie oldtimercentrum są po ok 130PLN(tył) jakiś czas temu można było kupić po 70 /szt (nie powinienem był zwlekać...). Chciałbym poszukać coś tańszego na allegro albo po prostu pójść do sklepu motoryzacyjnego i coś dobrać no i właśnie dlatego potrzebuje ich wymiarów. A jeśli chodzi o te od Transita to ze zdjęć wydały mi się podobne...
pawel100 / 2007-12-23 16:53:36 /
to od transita tańsze? buhaha ;P
Mysza liil (EM) / 2007-12-23 18:41:54 /
http://moto.allegro.pl/item281886867_amortyzatory_tyl_ford_transit_91_00_olejowe.html
- tańsze
pawel100 / 2007-12-23 18:49:09 /
Jak chodzi o kasę... to ja mam na tyle od łady nivy 34pln sztuka :
http://moto.allegro.pl/item283082256_nowy_amortyzator_tyl_lada_niva_kompletny_z_tulek.html
Zuq a Ty skąd wiedziałeś że te od nivy akurat będą dobre do Taunusa?
pawel100 / 2007-12-27 17:49:45 /
mysle ze to 6sty zmysl
Classmobile / 2007-12-28 01:21:43 /
Myślę ze classmobile ma rajcie, aczkolwiek wymiary miały tu kluczowe znaczenie:)
Próbował ktoś zamontować na tylnej osi w taunusie amorki od astry G lub H? Bo otwory montażowe takie jak w taunusie a twardości są różne do kupienia tylko czy długość ta sama?
mishq (Mateusz G.) / 2015-11-26 19:14:48 /
Znalazłem gdzieś w necie OPEL ASTRA g 2003 ale nie mam pod ręką tylnego z taunusa z ciekawości jutro odkręcę i sprawdzę.
ste-fun / 2015-11-26 21:26:01 /
a no jak możesz to sprawdź z ciekawości
mishq (Mateusz G.) / 2015-11-26 22:25:43 /
Amortyzator tył: 32cm min 49,5 max
Amortyzator przód 24cm min 35 max
Nie wiem jak jest na tym zdjęciu (astra) może nie jest na maksa rozciągnięty .
Patrząc po wymiarach to na tył idealnie podejdą z lady nivy (te same wymiary) , ale nie wiem jak to się będzie sprawować. Może są twardsze , ale to już temat dla specjalistów.
http://allegro.pl/amortyzator-tyl-lada-niva-olejowy-tulejki-nowy-i5790747137.html
ste-fun / 2015-11-27 20:17:46 /
to mi koleżka odpisał że max wciśnięty od Astry to 26cm i maks rozciągnięty to 37,5cm czyli za krótki a to z Twojego linka to też znalazłem wczoraj i najbliżej mu do taunusowego ale z twrdościami do wyboru gorzej bo w sumie wcale wyboru nie ma
mishq (Mateusz G.) / 2015-11-27 20:58:47 /
dla potomności wrzucam:
Na długość i twardość pasują amortyzatory gazowe przednie od pajero i montero. Ale górne mocowanie mają na gwintowany trzpień i trzeba rzeźbić. Niby nie jest to trudne ale zawsze to jakaś rzeźba i jakieś tam małe bo małe koszty niesie (amortyzatory gazowe bilstein 200zl/szt lub kyb gaz 160zl/szt). Grosz do grosza i wyjdzie z przeróbką 250 pln szt. A za 350 są regulowane gaz shocki z burtonpower.
Bez przeróbek, jedynie trzeba włożyć trzpień z motylkiem na mocowania w tuleje amortyzatorową, pasują tylne amortyzatory od pandy (2 generacji) zwykłej oraz 4x4.
Jak się zamówi 4x4 to są dostępne bilsteiny dość tanio bo 160/szt. Są bardzo twarde (porównywałem organoleptycznie te bilsteiny właśnie i olejowe manroe- manroe ściska się bez problemu w rękach, a bilsteiny już jest trudno). Ale mają mniejszą średnicę tuby o prawie 15mm i dlatego się na nie, nie zdecydowałem. Ostatecznie padło na gaz shocki więc odpuściłem temat - różnica w cenie nie była warta eksperymentu.
Na tył natomiast podchodzą amorki od łady i są zdecydowanie twardsze od olejkowych monroe, średnica tuby taka sama, a cena 66 pln za sztukę (shacks) była wystarczająco przekonująca :)
mishq (Mateusz G.) / 2016-03-08 21:37:04 /
Cholera, mogłem ładniejsze i składniejsze zdania poukładać dla publiczności :D
Jakby ktoś miał dalej pytania to śmiało. Dodam jeszcze, że jak weźmie się te od pajero, to dolne mocowanie pasuje. No i jest spory wybór ze względu na ofrołd...
Curtis_Capri / 2016-03-08 22:07:27 /
dolne pasuje a na góre jak by tak jakiego rose jointa zakręcił? było by co z tego??
mishq (Mateusz G.) / 2016-03-08 22:13:23 /
Przednie to niestety trochę lipa. na długość i mocowanie pasują tylne od fiata pandy (tej popularnej). Być może ciut mocniejsze byłyby 4x4... Tak bez przeróbek mocowań.
Mam taki katalog: https://we.tl/aPyXvi1ULe
Ogólnie są tam chyba opisane amortyzatory od każdego możliwego europejskiego auta.
Może znajdziesz coś sam, może coś z mocowaniem na gwintowany trzpień a nie tuleje i przelotkę. Bo z takich na pewno coś się dobierze.
Jakby link nie działał to jeszcze taki:
https://wetransfer.com/downloads/81c2a926b9690fa0cc374814786ef2e920161124222214/24c467
Link aktywyny tylko 7 dni, więc niech zainteresowani sobie pobiorą, na przyszłość :>
Curtis_Capri / 2016-11-24 23:29:43 /
Tylne od fiata pandy pracują w pandzie pod dużym kątem, więc są twardsze niż by się mogło wydawać patrząc na na wagę samochodu. Wadą są tylko gumy w tulejach, którym pożałowali materiału i się rozjeżdżają.
Mam takie na zbyciu, trzeba tylko sobie zalać tulejki klejem do szyb i będą jak nówki, albo i lepsze.
aaannnd / 2016-11-25 08:25:12 /