logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Jaki akumulator do Granady 2.3v6?

Jaki akumulator do Granady 2.3v6?

Mój kwas powoli siada.Jeżdżę na nim już 3 lata a nie wiadomo ile śmigał poprzedni właściciel.Zima za oknem i trza kupić nowy.Stary akumulator miał 70ah.Mocy rozruchowej nie mogę odczytać bo naklejka jest trochę podniszczona.O jakich parametrach fabrycznie był wstawiany akumulator do 2.3v6?Chciałbym jak najlepiej dobrać.Jeżeli już był poruszany podobny wątek to sorki:).Mi nie udało się znależć.Pozdrawiam

mroziu(zimny) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-14 22:50:27 /


http://www.capri.pl/garage/engine-2300-v6

12v/55

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-14 23:00:58 /


12v/55 ah oczywiscie..Ja mam u siebie 72ah i prad rozruchu cos kolo 600-700 A... Wcale nie narzekam, zawsze dziala i nie trzeba ladowac co jakis czas (zalezy tez ile sie jezdzi i jakie trasy)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-14 23:05:45 /


Najwiekszy, jaki sie zmiesci i na jaki cie stac.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-14 23:07:36 /


zalezy od wyposazenia elektrycznego i zastosowanego alternatora. ja bym przyjal ze tyle Ah co A daje altek. Czyli jak maly alternatorek 55A i grandzia bez wypasu, to 55Ah z palcem styknie, jak w full prądzie i altek zalozony od scorpio z 90A, to i aku 88Ah by sie przydał. Wtedy bedzie wszystko jak należy.

Mysza liil (EM) / 2009-12-14 23:10:06 /


z kasą tak sobie ale coś wymyślę:).dzięki.

mroziu(zimny) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-14 23:52:40 /


aha,niedawno przymierzałem się do JENOXA 55ah 420a ,ale mnie nie przekonał.za lichy jakowyś mi się wydawał.a może dobry by był?przyznam się bez bicia,że mnie cena skusiła,zaintrygowała, stąd te rozterki:)

mroziu(zimny) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-15 00:02:16 /


Zagadaj do Zapka załatwi Ci Motorcrafta za dobry pieniadz

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-15 00:24:04 /


http://www.capri.pl/market/36067

Tu masz Aku do Granady. Jak potrzeba to dobiorę Ci rocznik żeby pasował.
Ostatnio Lambert brał uruchomiony przeze mnie i przyznam się, że podczas formowania Aku wykazywał niebywałą nichęc do rozładowania. Na prądzie obciążenia 6.5A po upływie 14 godzin wciąż trzymał 11V !!! Formowanie trwa 3 dni.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-15 00:31:59 /


ja wiem jaki ja wiem:D:d





NOWY:D:D

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-15 00:34:00 /


Rocznik 81 bez problemu dostępny ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-15 00:37:29 /


zapek a rocznik 83?

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-15 01:26:02 /


a czy granady nie miały płaskich slupków? bo takowy siedzi w mojej.

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-15 08:13:58 /


Miały http://allegro.pl/item844010636_akumulator_zap_piastow_50_ah_500a_klema_ford.html
Są także przejściówki z okrągłych klem na płaskie http://allegro.pl/item845132051_przejsciowka_klemy_plaskie_okragle_ford.html

Mysza liil (EM) / 2009-12-15 08:27:01 /


Rocznik 83 też jest ;)
Ja tam nie widziałem do tej pory płaskich klem w granadzie ale sie nie upieram. Jedyna Granada, która wiem że może miec płaskie to Scorpio Granada.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-15 09:04:18 /


zapek, co Ty pier... za przeproszeniem? Kazda granada miała płaskie klemy! Chyba z samymi kundlami miałeś do czynienia w takim razie...

Mysza liil (EM) / 2009-12-15 09:33:45 /


http://www.capri.pl/image/car/328/13791 - chociazby tutaj

Mysza liil (EM) / 2009-12-15 09:35:27 /


Moja 2d i kombi też płaskie. Reszta to kundle były i tam było różnie.
A skoro miałyby mieć okrągłe klemy, to dlaczego z instalacji wystają zawsze płaskie oczka, a nie zaciski na okrągłe klemy?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-15 09:41:00 /


zapek, ręce i nogi mi opadły.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-15 09:56:33 /


No patrzcie, to widocznie jakaś geograficzna przypadłośc bo faktycznie wszystkie, które miałem były na okrągłych klemach i przewód prądowy był zaciskany w klemie, nie było na nim oczka... Widac pokutowała tu ówczesna bieda i niedostępnośc innych Aku. Dla potwierdzenia stwierdzonego faktu w ramach rehabilitacji oto dowód:

http://www.capri.pl/image/folders/granada/mk2-no-1977-07/09

Granadziarz, specjalnie dla Ciebie na pocieszenie :

http://www.youtube.com/watch?v=xKAJcRzHyps

;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-15 10:23:00 /


Dzięki Zapek za namiar i za propozycję.Pomyślę nad tym i jak coś to się odezwę.

mroziu(zimny) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-15 20:01:43 /


Tak na marginesie to Tazzman ale żeś błysnął z tą radą:)))) No ale i takie są potrzebne.pozdrawiam

mroziu(zimny) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-15 20:06:04 /


Daniel... powiedz lepiej kiedy Stachu przejdzie na normalne auta:))

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-15 20:31:29 /


przejdzie wtedy jak w tym kraju przeciętny obywatel bedzie mógł utrzymać 30letnie auto za 8 godzin uczciwej pracy od poniedziałku do piątku, i jeszcze mu wystarczy na uczciwe życie:)))

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-15 21:17:51 /


Amen.

mroziu(zimny) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-15 21:25:30 /


Stach... to chyba nie za naszego zycia....

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-15 23:33:34 /


Do mojej granady - 2.8i z dużą ilością prądów (szybki, szyber, lusterka, i inne czujniki i lampki) to 60ah czy 72 ah? Bo tylko takie znalazłem z płaskimi klemami (nic po środku nie ma).

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-07 01:06:11 /


A jaki masz alternator? Jak 90A to 72 Ah bym dał. A jak 75A to 60Ah.

Mysza liil (EM) / 2010-08-07 07:52:27 /


A w którym miejscu na alternatorze mogę to odczytać?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-07 09:24:17 /


szukaj wkolo obudowy

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-07 11:31:25 /


u mnie naklejka była tu

stiop3 / 2010-08-07 12:25:19 /


Mój był regenerowany niedawno i po naklejce pozostało wspomnienie:(

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-07 12:28:08 /


Alternator da radę naładować oba aku - pod warunkiem, że regulator będzie dawał właściwe napięcie - min 13,8 V a najlepiej 14,2- 14,4V. Sprawdzaj pod obciążeniem (włączone światła) i obroty ok 2-3 tys.

mtango / 2010-08-09 23:20:28 /


a co to jest warte?http://allegro.pl/55-ah-12v-akumulator-zelowy-nowa-generacja-hpg-hq-i1462177090.html

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-25 19:45:00 /


Miałem kiedyś żelka w Zaporożcu, był niemozliwie malutki i fajnie kręcił. Pewnego razu podjechałem po gorzołe do nocnego, zgasiłem maszynę i juz nie odjechałem. Aku po prostu jakby zniknął. Jakby się odłączyła klema. Zdechł nagle i na wieki.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-25 20:26:50 /


długo go miałes zanim odszedł?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-25 21:14:02 /


Dwa miesiące. Potem dowiedziałem się, że żelki wymagają innego schematu ładowania. Instalacja musi zapewnić takiemu ładowanie niskim prądem ale o stabilnych parametrach i w sposób ciągły. Wtedy one dają radę. Zapek miał mech regler i raz nie ładował wcale (włączona pełna elektrownia) a na wysokich obrotach ładował kilkoma A. Więc żelek podziękował.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-25 21:18:28 /


dwa miesiace?
dzieki,to ja już uleczony.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-25 21:30:58 /


Nom, ale mieścił się w kieszeni ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-26 00:00:32 /


Dokładnie. Rok temu jak kupowałem aku do motocykla, to też się nad żelakiem zastanawiałem. Ale mi gość w sklepie odradził, mówiąc właśnie że to potrzebuje zapewnienia specyficznego ładowania i do starego sprzętu, to jednak kwasiak najlepszy.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-26 09:35:40 /


Żelek to najzwyklejszy kwasiak tyle ze elektrolit jest zżelowany. Ładowany może być w dwojaki sposób, szybko dużym prądem do 15,6V po osiągnięciu napięcia trzeba odłączyć lub w sposób ciągły napięciem max 13,8V.
W samochodzie występuje ten drugi rodzaj ładowania.

Problemem w żelkach od UPS-ów są drgania i to drgania zabijają te akumulatory a nie sposób ładowania.

Są specjalne żelowe akumulatory do samochodów i do motocykli, ale taki aku ani ceną ani jakością nawet nie leżał koło żelka od UPS-a :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-26 18:20:12 /


W przypadku rzeczonego aku z linka to wszystkie parametry są na zdjęciu.

Ładowanie ciągłe/podtrzymujące max 13,8V
Ładowanie cykliczne napięcie max 14,9V
Max prąd ładowania 16,5A.

Parametry w przypadku samochodu mieszczące się w normie ale odporność na drgania niemal zerowa.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-26 18:25:00 /


drgania,nigdy bym nie pomyslał,
ale jaja,drgania.
piepszona galareta,dzieki.
szukam cos wąskiego do bagażnika,chyba tylko civic.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-26 22:27:26 /


to sobie zamontuj Li-Po, z akumulatora wielkości snickersa dają ponad 300 A prądu chwilowo. Są i większe, tylko ładowarka kosztuje koło 1,5k i w samochodzie raczej bez dużego cudowania tego nie naładujesz, ale za to jaki fajny! A nie można już normalnie?.

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-27 00:04:46 /