Witam. Mam pytanie odnośnie luzu na zamkach pierścieni tłokowych w silniku 1.7 v4. Stare pierścienie mają luz w granicach od 0.5 do około 1 mm.Zakładać je czy szukać nowych ? Pozdrawiam
manius / 2009-11-28 17:48:32 /
Kupic nowe.
m.kozlowski / 2009-11-28 18:29:54 /
jaki koszt nowych pierścieni na 4 tłoki ?
manius / 2009-11-28 18:54:20 /
Szczelina pierścienia tłokowego:
górny: 0.38-0.58 mm
środkowy: 0.38-0.58 mm
dolny: 0.38-1.40 mm
http://www.capri.pl/garage/engine-2800-v6
mozna domneimywac ze dla 1.7 bedzie podobnie (porownaj sobie srednice cylindra)
odpowiadajac na pytanie opierajac sie o dane dla 2.8:
zalezy ktory nam podales - ale widac ze jest zawsze w tolerancji (tylko dla gornego blizej gory...blisko skonczenia sie pierscieni, albo blisko dolu dla dolnego i olejowego - czyli nowki sztuki).
albo masz zjechane gladzie cylindrow i wymiana pierscieni da ponownie taki sam luz (co nie ma sensu - wiec mija sie z celem) albo zuzyte sa wlasnie pierscienie - i wtedy wymiana pomoze. Zalezy od ogolnego stanu silnika.
Pierscienie w zaleznosci od marki to kwestia kilkudziesieciu zlotych za komplet na tlok (za Goetze 2 lata temu dawalem po 60 pln za komplet). Putaj np. u Chudera - wiem ze ma. Inni sprzedawcy napewno tez.
http://www.capri.pl/garage/engine-2800-v6
1.7 pewnie ma niewiele inne - Twoje wartosci sa w tolerancji. (blizej gory...albo dolu - zalezy ktory pierscien podales).
Jak masz zejchane gladzie to wymiana pierscieni nic nie pomoze - bedize ten sam lub niewiele mniejszy luz. (doswiadczylem tego ma wlasnym silniku). Wymienic mozna z innych powodow - moze juz sa zapieczone w rowkach (choc mozna pewnie i czyscic.....)
nowe komplety na tlok to w zaleznosci od marki kilkadziesiac pln. 2 lata temu u dawalem za goetze do 2.8 po 60 pln. Pytaj Chudera - powinien miec.
o - dodalem 2 razy to samo tylko za drugim razem juz mi sie nei chcialo tyle pisac......dodaly sie oba choc za pierwszym razem pokazalo sie "nieprawidlowe wywolanie"..... niewazne. Przejrzyj sobie to - obadaj temat. ?nowe pierscienie fajna rzecz, i jak masz rozebrany motor to wymiana prosta........a potem prze....... go specjalnie wyjmowac i rozbierac.....
Twoj wybor
i pozostaje jeszcze kwestia jakości nowych pierscieni... częsko kilkakrotnie słabsza..
fordofil / 2009-11-28 21:07:42 /
Atom, 1.7 to 2.6 czyli to samo co 1.5/2.3 tylko wiekszy skok.
Mysza liil (EM) / 2009-11-28 23:07:23 /
tak, wiem o tym ze V4 to pochodne V6-tek, dlatego napisalem ze porownujac srednice cylindra moze miec jakies mniej wiecej wyobrazenie czy bedzie ten luz dopuszczalny wiekszy czy mniejszy....
teraz juz wiadomo ze 2.8 ma wieksze cylindry niz 2.3 - wiec limity beda troszke pewnie mniejsze od tych podanych przez mnei wyzej, choc nie wykluczone ze identyczne.
Raczej V6 jest pochodną V4 ;-)
MikeB4 / 2009-11-28 23:48:04 /
a niech bedzie;)