Witam, mam problem ze swoimi szybami w granadzie. Problem dotyczy otwierania i zasuwania tych szyb. Otóż chodzą bardzo opornie, jakby miał się zaraz spalić silniczek (nie ważne czy w górę czy w dół). W samochodzie są wszystkie 4 elektryczne i wszystkie tak chodzą. W 3 drzwiach mechanizm jest na takim prowadniku, a w drzwiach od kierowcy na linkę. Rozebrałem, przeczyściłem i nasmarowałem elementy, które współpracują ze sobą (łącznie z nowym smarem w tej przekładni w silniczku) więc nie ma mowy, że są jakieś śmieci, czy patrochy. Gdy nie było w drzwiach tych mechanizmów, sprawdziłem szyby, chodzą bardzo fajnie, wręcz same opadają i podnosząc do góry nie stwarzają problemów.
Szczotki do wirnika przylegają bardzo dobrze (jak na moje oko) i nie są nigdzie uszczerbane. Nie jest to też wina ustawienia położenia prowadnicy tej szyby.
Czy może być to wina słabych silniczków? Jeśli tak, to czy można wymienić na jakiś inny (silniejszy).
Czy może być to wina kabli, które już nie są takie jak kiedyś?
Jak macie jakieś spostrzeżenia, zaniedbania z mojej strony, to proszę o pomoc, za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Wartownik / 2009-11-24 09:19:04 /
może są luzy na prowadnicy i szyba się ukosuje
gryziu liil (EM) / 2009-11-24 09:23:22 /
Popatrz na cala instalacje po koleii zaczynajac od skrzynki bezpiecznikow. Najprawdopodobniej posniedzialy zlaczki lub kable szczegolnie w miejscach zarabiania tych zlaczek. Ja poobcinalem stare zlaczki, wlutowalem nowe i lata jak zloto.
bartek nowakowski / 2009-11-24 09:46:51 /
E tam, takie grube przewody są i mają solidne złączki. Ja stawiam na diagnozę Gryzia, ew. poupalane styki we włącznikach.
m.kozlowski / 2009-11-24 09:48:40 /
to by była różnica góra-dół
Rozbierz układ silniczek - ślimacznica. Umyj w nafcie, wydłub zewsząd 30-letni smar i nałóż mieszanki smarowo olejowej w takiej konsystencji, żeby w temperaturze pokojowej zsuwała się powoli ze śrubokręta. powinno pomóc. Poza tym weź pod uwagę że po 30-tu latach magnesy trwałe w silniczkach już straciły nieco wigoru....
granadziarz_3M / 2009-11-24 10:03:18 /
Grandziasz, ja ten cały smar wymieniłem na nowy, tamten przypominał już plastelinę, wszystko było wyczyszczone. Co do styków to czyściłem tylko te co wychodziły od silniczka, dalej nic nie robiłem ze stykami.
Wartownik / 2009-11-24 12:57:28 /
odkręć szybę i zobacz jak podnośnik chodzi bez szyby.
granadziarz_3M / 2009-11-24 15:13:45 /
No jak jest sam, bez obciążenia to działa znakomicie, tylko lekki szum słychać i tyle :) pod samą górę wyjeżdża i tak samo na dół.
Wartownik / 2009-11-24 15:16:51 /
Podłącz się z miernikiem napięcia pod silnik i sprawdź jakie napięcie dochodzi do silnika podczas pracy. Napięcie nie powinno wiele odbiegać od napięcia akumulatora. Jeżeli spadek jest rzędu 2 czy więcej volt to trzeba szukać przyczyn w instalacji. Miałem podobny efekt u siebie w granatniku, pomogła wymiana instalacji i czyszczenie przełączników.
Trójkąt / 2009-11-24 16:00:06 /
Miałem to samo napisac ;D Miernik i mierzyc napięcie na silniczkach.
zapek??? !G.O.P! / 2009-11-24 16:44:33 /
Sporo zlaczek jest po drodze od silnika do zrodla pradu, trzeba poczyscis wszystko i bedzie lepiej.
Mysza liil (EM) / 2009-11-24 16:48:32 /
Problem może lezeć w tym, że masz 3 mechanizmy od polifta a w profilu widzę że masz przedlift. zakładałem na odwórt - do polifta - przedliftingowe mechanizmy i objaw miałem taki sam, sama szyba chodzi lekko, sam mechanizm jak złoto a razem się klinuje. Niby mechanizmy da się wkomponować w oryginalne dziury ale trochę na siłę. I tą opcję bym obstawiał.
Arek 3M / 2009-11-24 16:51:44 /
Jeszcze jedno.
Bardzo ważne.
Zanim rozkopiesz instalację, zdemontuj przełączniki od szyb, rozbierz je i wyczyśc styki. Tam sie też potrafi duuużo prądu tracic.
zapek??? !G.O.P! / 2009-11-24 17:41:52 /
Mam pytanko...
widzę ze wartownik przerabiał juz temat i nie jeden z was przed nim. Zacząłem walczyć z pierodołami w moje grani. Ten sam temat co u wszystkich. W dół ładnie a do góry jakby silnik miał za mało mocy.... wiem, zacząć od czyszczenia mechanizmy podnoszenia w sensie: przekładnia, a jak wyczyścić tą sprężynę co śmiga w tej rurce ? co jeśli wypadnie ta szczoteczka taka niby z niej, da sie to wymienić na nowe np ?
Ja bym to lał WD 40 i jeździł góra dół aż wypłuka się do czysta, a potem dał tam jakiś lekki smar w sprayu.
Mysza liil (EM) / 2013-04-12 07:03:25 /
A do tego warto sprawdzić silniczki. Wyczyścić komutator drobnym papierkiem i sprawdzić stan szczotek. Przyciski też mają duży wpływ. Trzeba rozebrać i poczyścić styki.
Mysza liil (EM) / 2013-04-12 07:04:23 /
Zrób prosty test, podepnij aku bezpośrednio do silniczka szyby i sprawdź, czy nie działa poprawnie. Jeżeli tak to wymień wszystkie konektory na wiązkach szyb, nowe zalutuj na przewodach i rozbierz oraz wyczyść styki w przełącznikach. Ta usterka ma zwykle podłoże elektryczne i czasem wymaga wymiany samych kabli na nieutlenione.
zapek??? !G.O.P! / 2013-04-12 17:46:03 /
aha o taką odpowiedź (podpowiedz) chodziło dzięki Zapku, czyli nie doszukiwać sie winy mechanicznej ma :) dzieki jeszcze raz i dla Myszy tez....
...lub wytarcie prowadnicy i wtedy nic nie pomoże...
fordofil / 2013-04-12 19:56:01 /
w tym aucie raczej w to wątpię, bo tu drzwi sie zamykają lepiej jak w brata Vectrze z 2006 :
) ono całe nie dość nie ogarnięte elektrycznie, od początku...
Fajnie że pomogłem ale na przyszłość czytaj forum bo post wyżej jest napisane dokładnie to samo ;P
zapek??? !G.O.P! / 2013-04-13 08:00:40 /