logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » garaż » Pompa hamulcowa elektryczna od sciery

Pompa hamulcowa elektryczna od sciery

Mam problem z pompą hamulcową.
Zamontowałem pompe i serwo elektryczne od ściery ze wzgledu na zmianę silnika.
I mam pewiem ból-pompa podłacvzona wg schematu hula, ale samochód nie hamuje jak należy ponieważ po wcisnieciu pedału nie mam wrażenie że nie zaciska tłoczków. Wszystko odpowietrzone jak należy tłoczki ręcznie chodzą więc nie sa zapieczone a hamulów nie ma.
O co chodzi? Może trezba zastosowac rozdzielacz siły hamowania?
Jak sprawdzić jakie powinno być ciśnienie na wyjściu ?
Moze macie jakieś propozycje?

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-15 10:41:19 /


Daj foto jak to podpiete i zaznacz dokad ida rurki. Korektor sily hamowania moze sie przydac bo prawdopodobnie tyl bedzie wyprzedzal cie przy hamowaniu na zakretach, ale to tylko na tylne kola, moze byc od granady, Trojkat mial w swoim kapciu chyba.

Mysza liil (EM) / 2009-11-15 12:17:45 /


Sprawa wygłada tak.
Od przodu samochodu/pompy
1-szy -lewy przód
2-gi - tył
3-ci- prawy przód
Jak wciskam pedal to czuje , że jest nabity , ale nic z tego nie winika- może blacha dorobiona przez Chudera jest żle skonfigurowana.??

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-15 15:42:53 /


ta blacha nie ma nic więcej poza 4 otworami z gwintem aby wkręcić przewody. Może ale to ostateczność ze ta pompa hamulcowa jest uszkodzona ale nie ma pewności.

Jak chcesz zobaczyć jak takie hamulce działają to ci pokaże w scierce skok pedału jest 5 minimetrów do pełnego zablokowania kół.

Jeżeli w twoim aucie zostają te hamulce co są to trzeba założyć korektor siły hamowania na tył inaczej nie będzie to działać dobrze, a jeżeli będzie upgrade przednich hamulcy na większa średnice tarcz z innym zaciskiem tak jak zakładałeś do tej pory to w tym momencie nie masz co kombinować bo to stracony twój czas.

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-15 23:46:34 /


a zrób eksperyment... pozbądź się tego trójnika.... najlepiej weź oryginalny zbiornik na próbę

nmd / 2009-11-16 00:02:05 /


Chuder

W działaniu pompy jest taki objaw , że wciskam pedał z całej siły a samochód hamuje ledwo ledwo. Tak jakby cisnienia nie było. Nie ma przecież wiekszej różnicy czy zacisk jest taki czy inny powinien brać może i nierównomiernir , ale tu zupełna kicha tak jakby coś był zablokowane albo pompa do kitu.

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-16 08:58:13 /


Jeżeli pompa ma za małą wydajnośc to uzyskasz właśnie taki efekt działania. Naciśnięcie hamulca powinno spowodowac przemieszczenie się takiej objętości płynu do zacisków, aby ta uskuteczniła wysunięcie się wszystkich tłoczków o pewną wartośc mierzoną w mm. Jeżeli objętośc pompy jest za mała, tłoczki wysuna się niedostatecznie i hamulec nie będzie działał prawidłowo.

Pompa elektryczna będzie działała z oryginalnymi heblami z Capri, chyba że masz zaciski czterotłoczkowe z przodu i jakiś wynalazek z tyłu, wtedy może nie wydac.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-16 09:26:04 /


Chodzi o to , że heble są orginalne 2 tłoczkowe i szczęki z tyłu ,.
Jak sprawdzic wydajność pompy - ciśnienie?? I jakie powinno być?

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-16 12:26:12 /


http://www.ate-info.de/prod_detail.asp?cat_id=1&site_lng=pl&inBestNr=730029&artid=159

co do ciśnień...

"Wskazówka ATE: Można sprawdzić otoczenie serwa i jak i samo serwo.
1. Przy wyłączonym silniku kilka razy nacisnąć na pedał hamulca – tym samym zredukujecie podciśnienie w serwo.
2. Następnie przytrzymać pedał tak jak przy pełnym hamowaniu – wciśnięty. Pedał musi być już twardy a droga pedału hamulca powinna wynosić tylko 1/3 z całości drogi( patrz rysunek). Ciśnienie w cylinderku wynosi teraz 80 do 100 bar.
3. Trzymać pedał hamulca wciśnięty i włączyć silnik. Jeśli serwo i pompa podciśnieniowa działają bez zarzutu wówczas pedał hamulca musi wyczuwalnie pod stopa opaść- gdyż zaczyna działać wspomaganie. Pedał hamulca osiąga punkt pomiędzy B i C (patrz rysunek). Ciśnienie w cylinderku wynosi 140 do 200 bar."

Aczkolwiek jestem święcie przekonany, że ten trójnik robi coś dziwnego i pewno masz zapowietrzoną pompę!!

oryginalny zbiorniczek z jakiegoś powodu ma przegrody.

jest jeszcze opcja, że spawałeś i coś się przytopiło..

nmd / 2009-11-16 12:55:18 /


Tylko pytanko? Jak to jest orginalnie połaczone?

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-16 14:35:42 /


Kolanko nie ma nic do rzeczy ja tak miałem połączone i hamowało bez problemu.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-16 14:46:04 /


kolanko :), trójnik.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-16 14:46:49 /


ja mam to podłączone tak jak na foto, korektora siły hamowania niet, a wszystko działa tak jak powinno, heble seria.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-16 16:16:28 /


Kongres wiem że to głupie pytanie ale jak odpowietrzałeś układ? Bo z tego co kojarze to procedura jest nieco inna niż w przypadku normalnego układu.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-16 17:26:52 /


Podobna pompa (przynajmniej tak sie wydaje na zdjeciach) siedzi w volvo 480Turbo. Dla tego samochodu procedura odpowietrzania wyglada nastepujaca:

-zalac zbiornik do poziomu max
- wcisnac pedal do opor
- odkrecici odpowietrznik zacisku przedniego lewego kola
- zakrecici odpowietrznik
- powtarzac az plyn bedzie bez babelkow, w trakcie kontrolowac poziom plynu
- tak samo dla prawego kola

Czyli do tej pory "tradycyjnie" Jazdy zaczynaja sie teraz:

- wcisnac kilkakrotnie pedal, tak jak w przypadku awaryjnego hamowania (pedal powinien zrobic sie "twardy", oznacza to brak cisnienia w ukladzie wspomagania)
- wcisnac troche pedal, odkrecic lewy tylny odpowietrznik zacisku
- wlaczyc zaplon na max 7 sec. (slychac pracujaca pompe)
- wylaczyc zaplon
- zakrecic odpowietrznik
- puscic pedal

I tak do skutku az przestanana leciec babelki i tak samo dla prawej strony

Po kompletnym odpowietrzeniu nalezy wlaczyc zaplon na max 7 sec. Czynnosc powtarzac az do calkowitego napelnienia zbiornika cisnieniowego (nie slychac wtedy pracujacej pompki) z minimum 15 sec. przestojami. Stale sprawdzac poziom plynu! Wchodzi go calkiem sporo w zasobnik cisnienia!!!


Skomplikowane ale tylko tak udalo mi sie doprowadzic samochud do stanu przydatnego do urzytku :)

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-16 19:30:27 /


Treetop pompę odpowietrzał Chuder u siebie w garażu wg wskazówek Myszy. Wiem , że procedura jest inna , ale dla przypomnienia możesz ja tu wrzucić. Jeżeli mam zlikwidować ten "trójnik" to musze mieć schemat jak to chula w orginale. Narazie stwierdziłem , że przewody od zbiorniczka pocą się, skok hamulca na właczonym silniku niby mniejszy jak na wyłaczonym , ale i tak uważam , że różnica jest za mała. Potrzebuję tez schemat elektryczny. Sprawdzaliśmy u Chudera dwie albo i trzy pompy i cały czas to samo. Nie jestem przekonany , że to były winne pompy.

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-16 21:06:34 /


za forum sierrafan

nmd / 2009-11-16 21:16:49 /


a probowaliscie upuscic troche plynu z tego odpowietrznika przy pompie? Probowaliscie podcisnieniowo odpowietrzac jakims sprzetem?

Sry, ze tak sie "wpieprzam" ale kupilem tez taka sama blache od Chudera, nie skonczylem skladac ale juz sie martwie co to bedzie ;)

nmd / 2009-11-16 21:22:07 /


Wiem juz dwie rzeczy -dzieki za schemat mam źle podłączone przewody. Nie sprawdzałem działania wg nowego , ale zrobie to jutro. Wszystko załaczam na rysunku, pompa odpowietrzona , ale i tak przydałby sie opis odpowietrzania jeżeli ten z volvo nie jest taki sam. Gdzie jest styk 1 i styk 4 . Czy to tak gdzie mam podłaczoną masę i styk 86???

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-16 23:45:52 /


Widziałem schemat na sierrafan i jak sa podłaczone piny. Jutro sie obaczy.

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-16 23:55:30 /


tu też to było omawiane
http://www.capri.pl/forum/322929

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-17 08:36:31 /


dla pewności jeszcze, czy jest nabite cisnienie, proponowałbym pociągnąć jeszcze jeden kabelek z tej 5-cio pinowej wtyczki do kontrolki hamulca, nie pamiętam dokładnie, który to numerek ale sprewdze u siebie i dam znać.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-17 08:42:31 /


Aaannndt To teraz widze niejasności -w schemacie od nmd wykorzystywane są piny 1 i 4 , a wg ciebie 3 i 5 - to wkońcu jak ma być???

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-17 11:37:23 /


1 - masa
4 - wyjście tej masy (wziętej z 1 przez włącznik ciśnieniowy 140-180 bar) do sterowania przekaźnikiem pompy
2 - można podłączyć pod kontrolkę - w ten kabel co w oryginale szedł z czujnika w zakrętce zbiorniczka
3 i 5 - luzem

mieras Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-17 19:46:38 /


Dzięki wszystkim wszystko hula.
Podłaczyłem jak ze schematu "sierra fan" to samo co podał Mieras w troche lepszym caprikowskim stylu:))))))
Najważniejsze, że działa teraz tylko regulator siły hamowania i od razu prosze o fotke jak to wyglada i gdzie dokładnie sie montuje:)

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-17 23:51:09 /


Regulator siły hamowania wygląda mniej więcej tak:



a montuje się go razem z kierowcą do przedniego lewego (zazwyczaj) fotela :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-18 08:44:25 /


w sierze jest taka zwerzka montowana na tyl. ona moze zalatwic sprawe...
(jesli ty nie masz to CHYBA mam 2)

w innych przypadkach chyba jedyna opcja jest korektor z mozliwoscia ustawiania... teraz masz tak ze przy nawet delikatnym ruszeniu hebla puszczasz cale cisnienie z aku na heble jak masz duze bebny albo tarcze to na bank dupa bedzie chciala cie wyprzedzic a stosunek powinien być 70% przod 30% tyl


co niektorzy chwala sobie tiltona.

http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=731&page=0

jak sie montuje? ja widywalem do hydraulicznego recznego przykrecony, wewnatrz kabiny.
sam montaz po prostu wkrecasz wejscie oznaczone jako in i wyjscie oznaczone jako out... chyba mozesz maxymalnie obnizyc o 50% cisnienie, wiec przy tarczach moze byc i tak slabo.

nmd / 2009-11-18 09:26:27 /


Ja mam taki
http://www.capri.pl/image/forum/194347/67036

pochodzi od Sierry przykręca się go pod kątem.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-18 14:59:39 /


gryziu aleś pojechał hahaha

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-18 15:10:28 /


Panowie, pochwalcie się gdzie zdobywaliście te wtyki w pompe (w miejsce po zbiorniczku) bo gdzie nie pojde to patrza na mnie jak na glupiego ;)

nmd / 2009-11-18 19:12:52 /


Ja swoje zanabywałem w sklepie z częściami do FSO

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-18 19:28:27 /


bardzo proszę o konkrety ;) bardzo o konkrety ;) wg sprzedawcy w carix nie ma czegoś takiego... :/

nmd / 2009-11-18 20:28:41 /


Gryziu masz browar u mnie za inowację.
NMD - zbiornik jest od fiata, ale jakiego niepamiętam. Przerabiane było podejście plastykowe skracane i doklejane. Można spróbowac zbiorniczni niezależne od motoru , ale ja wkońcu ten projekt zarzuciłem. Można zapytac Mierasa co on ma.
Sprawa trójnika jest normą.

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-19 12:33:02 /


Mieras i Ja mamy po dwa zbiorniczki od malucha, no chyba że u Niego się coś zmieniło.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-19 17:02:05 /


Nic się nie zmieniło - dwa zbiorniczki od malucha, a te wtyki do pompy (w miejsce po zbiorniczku) - też od malucha.

mieras Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-19 19:17:35 /


Kongres jak chcesz to Ci moje odstąpie bo wracam do oryginalnego zbiorniczka.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-19 20:50:08 /


Wruć:P nie Kongres tylko Nmd

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-19 20:50:55 /


Mieści się w Capri z oryginalnym zbiorniczkiem. Niektórzy obracają go o 180 stopni, ale jak dobrze spasować (zdjęcie) to nie ma potrzeby.

U mnie jeździ, hamuje bardzo dobrze (przód tarcze 283m, tył tarcze 253mm) bez korektora hamowania (może to i źle?) ale tył nie blokuje się nigdy przed przodem.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-31 10:59:13 /


W wersji bez modułu ABS jak podłączyć przewody ?
Od lewej:
1- tył
2- przód na trójniku
3- do modułu zewnętrznego = zaślepić?

czy może
1- tyl
2- przod prawy
3- przod lewy ??

micu_ GOP / 2014-04-10 18:06:27 /


http://www.capri.pl/forum/322929

Tu pisałem.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-10 19:26:42 /


Pompa bez ABS ze scorpio cosworth. Podłączona według schematu, ale nie chce pracować. Tzn. jak zrobię mostek pomiędzy pinami 1 i 4 to pompa pracuje (tylko że nonstop), a jak podepnę normalnie tak jak ma być to nie działa w ogóle.

Nie wydaje mi się żebym pomieszał coś w podłączeniu, pinów raczej nie pomyliłem bo wtedy po zmostkowaniu złych pinów by nie działała przecież...

Przekaźnik 30 - aku, 87 - + pompy, 86 - + po stacyjce, 85 - pin 4 z pięciopinowej wtyczki (brązowo-czarny).

Pin 1 z wtyczki (brązowy) do masy.

Co robię źle?

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-14 14:19:16 /


tak masz ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-10-14 14:21:18 /


Dokladnie na tym schemacie sie wzorowalem :/

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-14 18:29:53 /


może zamiast 1 i 4 podepnij 3 i 5 jak wynika z postu Konrada http://www.capri.pl/forum/322929#644943
http://www.capri.pl/image/forum/327594/109819

"Złącze B - potrzebne piny 3 i 5 (czujnik ciśnieniowy - jak nie ma ciśnienia w akumulatorze, to między 3 i 5 jest zwarcie)"

bo jak widać powyżej w temacie zdania są podzielone co do numeracji pinów

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-15 12:00:11 /


Wydaje mi się że wiem czemu to nie działa ale nie wiem jak sprawić żeby działało.

Sprawdziłem przekaźnik gdzie są prądy a gdzie nie. Po włączeniu zapłonu pojawia się na 86 (plus po stacyjce) no i na 30 z aku, do tego momentu jest ok. No i prąd jest też na 85 (wyłącznik ciśnieniowy na pompie) a tam go być nie powinno tak sądzę. Nie ma prądu na 87 (czyli plusie do pompy). Co ciekawe, jak zamienię miejscami te dwa kabelki 85 i 87 prąd też "zamienia się miejscami" i dalej jest na wyłączniku do pompy a nie jej plusie. Sprawdzałem kilka przekaźników i we wszystkich to samo. Kilka razy sprawdzałem podłączenie tej pompy i jak w mordę strzelił jest jak na schemacie.

Co do tych pinów 1 i 4 oraz 3 i 5. Nie zmieniałem tego, ale mam oryginalną wtyczkę i ma ponumerowane piny i zgadzałoby się kolorami kabli z tym co pisałeś w innym temacie, czyli brązowy do masy i brązowo czarny dający minus na przekaźnik jak pompa nie ma ciśnienia. U mnie piny 3 i 5 to brązowo-zielony i brązowo-biały - a one są od ABSu.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-15 18:59:03 /


objawy jakby gdzieś masy brakowało ;/

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-15 19:43:30 /


Nie pomieszaly Ci sie moze przekazniki?
Te z 30 i 87 "na przeciwko" i te z 30 i 87 "na skos"?

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-10-16 13:20:28 /


Przekaźnik jest git bo dokładnie ten sam wcześniej działał z pompą w scorpio :/ Po przekładce do Capri nie hula to jak trzeba a przecież nie można się pomylić w doprowadzeniu do przekaźnika plusa z akumulatora i ze stacyjki. Do dziś nie znalazłem rozwiązania :/

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-20 22:30:23 /


Jedyne co mi dzisiaj przyszło do głowy to podpiąć zasilanie przekaźnika z czujnika stopu... Naciskam hamulec i działa bo innego wyjścia już przy takim przechytrzeniu nie ma :/

Czy mógł nagle i bez przyczyny ten wyłącznik ciśnieniowy siąść? Pompa nie włącza się w ogóle jak jest podłączona ta 5 pinowa wtyczka nawet jak przekaźnik daje prąd na plus pompy a nie jak wcześniej sygnalizowałem na pin 4 wyłącznika ciśnieniowego. Za to jak odłączę tę wtyczkę i w niej zrobię mostek między 1 i 4 to działa (ale wiadomo - nonstop).

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-21 13:35:57 /


Co prawda mam agregat ze scorpio i u mnie chodzi na 3-5 pin. Brak Ciśnienia zwiera masę. Jeden kabel na masę np., z 3 pin., a drugi z 5 pin na przekaźnik we 86. powinno działać. Czujnik rozłączy przekaźnik jak pompa nabije ciśnienie w zasobnik.
Chyba że zacięty zawór.
Podsumowując agregat się sprawdza heble są żylety.

maniek75 / 2014-10-21 14:16:34 /


Może i padł ciśnieniowy, czemu nie.

Mysza liil (EM) / 2014-10-21 20:19:49 /


A weźno miernik w zęby abo i ręce i podepnij jedna końcówkę do pinu (środkowego) 2 i sprawdź z którymi pozostałymi jest zwarte jak nie ma ciśnienia nabitego i do tych skrajnych zwartych podepnij masę i przekaźnik, a pozostałe 2 skrajne powinny nie być zwarte z niczym. Wtedy bedziesz wiedział czy cisnieniowy jest sprawny i czy masz sie wpiąc do pinów 1 i 4 czy 3 i 5. Wcale bym sie nie zdziwił jakby cos było na opak bo sam mam dwa dekle od zbiorniczka płynu i w obu sa różnie podpięte styki poziomu płynu w 3 pinowej wtyczce.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-22 08:30:36 /


Ciśnieniowy jest sprawny. A zwarcie jest między (o dziwo!!!) pinami 1 i 2. Tylko w takiej konfiguracji pompa działa jak należy. Co ciekawe kolory kabli w oryginalnej wtyczce miałem zupełnie inne niż gdzieś tutaj było opisywane. Informacyjnie gdyby ktoś trafił na taki sam zonk: Oznaczenia na wtycze i kolory kabli: 1. Brązowy, 2. Brązowo-czerwony, 3. Brązowo-biały; i na górze dwa piny 4. Brązowo-czarny, 5. Brązowo-zielony.

Teraz już wszystko gra.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-22 21:42:29 /


No to nie działa jak należy bo pin 2 sie rozłącza od masy (1) przy niższym ciśnieniu niż pin 4, do pinu 2 jest kontrolka która gasnie wcześniej niż wyłącza sie pompa, co znaczy że masz strzelony wyłącznik cisnieniowy. Bedzie działać ale słabiej niz powinno.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-23 12:22:28 /


Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Trzy osoby mają ten sam problem z pompą (pracuje non stop, pedał twardy) i wątpie żebyśmy wszystcy to źle podłączyli. Musi być jakiś drobiazg który daje popalić. No i wątpie że nikt wcześniej takiego problemu nie miał, więc czekamy aż się ktoś odezwie :D

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-04-10 15:22:20 /


Tył dobrze odpowietrzony ? Na włączonym zapłonie ? (pompa ma pracować w trakcie odpowietrzana/przelewania)Jedna osoba do auta, druga do kanału i najlepiej ktoś pod maskę do pilnowania poziomu płynu- do dobrego odpowietrzenia tyłu z abs-em, trzeba czasem przelać z pół litra płynu. W skrajnym przypadku przelałem prawie dwie buteleczko 0,5 ;)

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-04-10 15:48:19 /


No ja odpowietrzałem to dwa razy, bo za pierwszym właśnie płynu brakowało w zbiorniczku. Przelałem tego płynu dzban i niestety to chyba nie jest problem z odpowietrzeniem :(

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-04-12 13:34:11 /


Mialem u siebie kiedys taka sytuacje - pedal twardy jak cholera i jakby w ogole na tyl plyn nie dochodzil (nie szlo odpowietrzyc nawet, tylko przod byl "normalny"). Tak jakbym mial zagiety przewod na tyl czy cos... Nie pamietam juz czy wtedy pomoglo odpowietrzanie zgodne z manualem do Scorpio - wlaczony zaplon, lekko wcisniety pedal itd. czy tez przepinalem przewody hamulcowe przy pompie inaczej (bo inaczej ida w wersji z/bez modulu ABS). Tylko u mnie kompresor sie wylaczal jak aku cisnienia sie zaladowal (o ile mnie pamiec nie myli).

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-04-12 23:05:35 /


Kupiłem drugą pompę, tym razem od Sierry (w aucie mam pompę ze Scorpio bez ABS). Czy elementy tych dwóch pomp są ze sobą zamienne i mogę bezkarnie przełożyć np. wyłącznik ciśnieniowy z pompy od Sierry do pompy od Scorpio? Czy to jest karalne i przekładać całą pompę trzeba?

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-07 18:31:13 /


Toć to takie same pompy różną się tylko korpusem (brak przystawki z elektrozaworami).

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-08 08:39:33 /


nie było scorpio bez ABS a tym samym pompy od scorpio bez ABS.

Mysza liil (EM) / 2016-03-08 09:09:07 /


cosworth BOA ,scorpio mk1- pompa bez ABS

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-08 09:18:54 /


w scorpio kosłorcie ABS był osobno

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-08 09:41:38 /


Dokładnie tak jak pisze Mysza, ABS był zawsze, tylko w Scorpio 24V pudełeczko z elektrozaworami było odseparowane od samej pompy i mocowane było do fartucha.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-08 09:53:55 /


Zgadza się. Posłużyłem się skrótem myślowym pisząc pompa bez ABS.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-08 10:25:01 /


Wracam do tematu... Niestety. Odkryłem coś nowego.
Odseparowałem instalacje pompy od instalacji auta, żeby wykluczyć jakieś kwiatki. Wyciągnąłem pompę w celu dorobienia nowych mocowań tak, żeby się oryginalny zbiorniczek zmieścił się pod maską. Wsadziłem pompę z powrotem do auta i zanim dopiąłem rurki i zalałem płynem postanowiłem ją podłączyć elektrycznie i sprawdzić jak zadziała. Pominąłem na razie przekaźnik. Pompa podłączona według schematu i na sucho działała. Tzn. wciskałem pedał, załączała się, dobijała ciśnienie, wyłączała się, znów wciskałem kilkanaście razy pedał, włączala się itd. Działo się to na pinach 1-4 więc tak jak powinno.

Problem pojawił się jak podłączyłem rurki hamulcowe i zalałem płynem. Auto odpowietrzone, pedał pracuje w porządku - ani miękki, ani twardy. Hamulce działają super. Ale pompa, ta franca, NIE WYŁĄCZA się i pracuje non stop. Jak tak popracuje kilkadziesiąt sekund, to słychać pojedyncze piszczenie i wydaje mi się że w tym momencie grucha jest nabita i wyłącznik powinien odłączyć prąd, ale pracuje dalej w najlepsze. Po dodaniu do układu przekaźnika dalej to samo.

No to wziąłem miernik i sprawdzam oporność na pinach wyłącznika. Żadna kombinacja nie daje jakiegokolwiek efektu - wniosek coś nie tak z wyłącznikiem, mimo że jeszcze chwile temu pracował. Oporności nie ma niezależnie czy w układzie jest ciśnienie czy nie ma.

Wziąłem drugą luźną pompę, no i na wyłączniku między pinami 1-4 oraz 2-4 (to od kontrolki) miernik wskazuje jakieś wartości. Zamierzam przełożyć czujnik ciśnieniowy skoro ten od drugiej pompy daje jakiekolwiek wartości oporności. Ale dziwnym jest dla mnie fakt, że pompa na sucho działa jak trzeba, a jak jest podłączona jak ma być, to nagle wyłącznik przestaje działać. Nie wykluczam że go spolyłem, więc go zmienię, ale obawiam się, że drugiego spotka ten sam los.

Czyli podsumowując. Pompa przy poprawnym podłączeniu nie wyłączała się. Po cudowaniu i zmostkowaniu przekaźnika działała tylko w kombinacji 2-4 czyli pod pinem kontrolki ciśnienia, ale pedał twardy (tu myślę wina poprzedniego zbiorniczka i tego, że płyn nie dochodził do pompy tam gdzie powinien). Po odseparowaniu wiązki od tej samochodowej i podpięciu bezpośrednio przez akumulator, pompa działa na sucho poprawnie. Po podłączeniu rurek i zalaniu płynem, pompa działa non stop, a miernik ani drgnie przy sprawdzaniu oporności par pinów. Za to pedał już jest ok i hamulce działają poprawnie.

Będę kombinował z drugim włącznikiem i dam znać z jakim skutkiem, może komuś to pomoże na przyszłość.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-04 18:22:13 /


żółty, ale weź przeczytaj co napisałeś...

Pompa na sucho działała, a po napełnieniu układu przestała. Zastanawiasz się dlaczego, ale jednocześnie nie wykluczyłeś, że zniszczyłes czujnik ciśnienia.

z drugiej strony, jeśli pompa trzyma ciśnienie płynu, to jak ma go utrzymać, jeśli układ nie jest napełniony?

I jak mierzyłes miernikiem, to jakie były te wartości? (napisałeś " jakiekolwiek").

to w sumie jakie są wnioski?

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-05 10:01:24 /