logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ? » Co sądzicie o lustrzanych ATS-ach ??

Co sądzicie o lustrzanych ATS-ach ??

Na ostatnie spotkanie 3M Ford Składu przytargałem ze sobą wypolerowaną na lustro listwę od bocznej szyby. Siłą musiałem ją potem wtrwać Maciasowi z rąk, ale zażyczył sobie aby jego ATS-y wyglądały tak samo. Aby odzyskać listewkę powiedziałem "spoko" ... no i zaczęło się.
Zaczęło się od zdjęcia warstwy lakieru bezbarwnego a potem srebrzanki (ukłony w stronę producentów Scansola:-) ). Pod farbą okazało się czyste aluminium. Niestety było piaskowane chyba żwirem, bo wżery miały ponad 0.5 mm głębokości :-(
Powiedziało się "A", trzeba powiedzieć "Z" :-) Po kilkudniowej walce z felgą moim oczom ukazała się ... moja twarz, którą mogłem obejżeć sobie odbitą w feldze.
Efekty wizualne "na żywca" są zdecydowanie lepsze niż na fotkach, ale różnicę i tak widać.

Niezłe zestawienie :-)



Na poniższym zdjeciu widać trzy felgi.Od lewej: gotowa (po ostatecznym polerowaniu), po zdjęciu lakieru i srebrzanki, stan wyjściowy (czyli w takim stanie dostałem)



Zbliżenie



No i efekt końcowy w całej okazałości (cyfrak odbity w feldze)

#5#

Jako że jest to wersja eksperymentalna, są miejsca gdzie nie udało mi się dojść z narzędziami żeby wyrównać wżery, ale mam nadzieję że z czasem będę dochodził do wprawy.
Niestety nie znam jeszcze skutecznej metody zabezpieczenia aluminium przed utlenianiem (sniedzieniem) więc na chwilę obecną felgi leżą w ciepłym pokoju :-)

ps.
powyższy zabieg został wykonany również na fragmencie rantu "wolfrace-a" ze skutkiem lepszym niż na powyższym ATS-ku. Kwestią decydującą był fakt, że Wolfrace nie był nigdy piaskowany, co pozwoliło na szybkie i skuteczne usunięcie warstwy tlenku.

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 08:36:51 /


To się narobiłeś...... ostatnio polerowałem pierścienie ozdobne na felgi i wiem ile pracy trzeba włożyć aby uzyskać taki efekt.

Guti_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-30 08:55:59 /


apropo zabezpieczania to podobno jak sie pomaluje klarem to jest ok, dopoki lakier gdzies nie odprysnie (od kraweznika, kamienia) wtedy pod spodem robia sie biale wzery i nic na to sie nie poradzi

mozna zostawic to bez zabezpieczenia, ale wtedy trzeba co jakis czas brac szmatke, paste polerska i do dziela

ciezka sprawa z tym aluminium

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 09:20:14 /


no właśnie
z klarem jest różnie. Jeżeli powierzchnia jest zbyt równa (np. po polerowaniu) to klar trzyma się słabo:-(

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 09:44:39 /


zwykły lakier, czy też akryl nie sprawdzi się niestety na długo na feldze, a to głównie z powodu uszkodzeń mech. od kamyczków :(
Tylko lakier proszkowy jest w stanie długo wytrzymać, musisz jednak zastrzec lakiernikom, by zachowali to lustro i nie zrobiła im się przypadkiem mgiełka.

Twardziel z Ciebie, kupa pracy żeby wyrównać tyle materiału :)
Podejrzewam, że jak skończysz ostatnią felę, to już więcej się tego nie podejmiesz ;)
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 09:49:04 /


jak skończę ostatnią felę to pstryknę fotki całości.
a jak się gawiedzi spodoba to, co byćmoże zobaczą na SO 2004 to pojawię się w ogłoszeniach :-)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 09:52:01 /


Huehuehue, racja, racja!
Poleruję właśnie dwuczęściowe 15 BBS, ale tylko ranty... na jedną felgę schodzą 3 dni, średnio po 3 godzinki jazdy papierkiem 300...600...800...1000...1200...1500...2000...2500...fajnie! ;)
Wykonanie takiej pracy musiałoby sporo kosztować, dlatego lepiej samemu rzeźbić!

Niedźwiedź / 2004-03-30 09:56:29 /


nie jestem masochistą więc skorzystałem z dobrodziejstw jakie daje nam cywilizacja :-)

zażyczyłem sobie w domu prezentacji produktów pewnej firmy i po ponad godzinie już wiedziałem co chcę.
Doprowadzenie felgi do "lustra" w sprzyjających warunkach może zająć 3 dni (począwszy od stanu wyjściowego). Podstawą jest technologiczny "know how" ale tego nigdzie się nie kupi. Do tego trzeba dojść samemu i myślę że pierwsze kroki już poczyniłem :-)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 10:03:32 /


taaa.... pierwsza felge robiłem cały dzien i nie skończyłem, dwie ostatnie zrobiłem całe w 1 dzień ..
Kurcze ładnie żeś to zrobił... gratuluje :) mi az tak to sie nie chciało wszytskich wzerów sciagac... ale recznie ;)

Ciekawe co teraz maciasek zrobi coby te felgi od kornika wyciagnac ... :D "no dobra załoze ci taki silnik, oddawaj fele" :D heheheh
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 10:25:01 /


Fela extra ....ale pani ... Grrrr .... paluszki lizac :)...ty szczesciarzu :D
Pozdrawiam.

Sir.F.Drake / 2004-03-30 15:05:46 /


zgubiło fotkę ... :-(

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 15:22:48 /


No właśnie! dołączam się do przedmówcy! Felgi są zajebiste, ale na pierwszej focie raczej mało kto je ogląda! :) Te spojrzenie... jeezzuuu jeżeli w takim towarzystwie "polerujesz" to im dłużej tym lepiej!

Niedźwiedź / 2004-03-30 15:43:43 /


zajebiste sa bo moje :))
dzieki ci Korniku pracowity
ktos mowil ze Korniki to szkodniki???
N I E P R A W D A !!!!!!

Maciasek_3M / 2004-03-30 17:02:43 /


maciasek nie mów hop:)) bo kornik ich pewnie tak łatwo nie odda :)) a pozatym co na to twoja dziewczyna jak hostessę z felgami do domu przywieziesz :D

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 17:20:29 /


Kornik podziel sie sekretem "produkcji" krok po kroku i co potrzeba :D
a jak nie to juz Cie widze zawalonego alusami do polerki :D:D

p.s.
w gorlicach pewna firma zajmuje sie renowacja felg,
50zł za jedna sztuke (metalik+bezbarwny)
polerowanie jednej sztuki 50zł + 25zł za lakier (informacja w 99% pewna) :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-30 19:45:30 /


Hutch, możesz podać namiar na tę firmę z Gorlic? Może kiedyś skorzystam.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-01 15:58:51 /


nie pamietam dokladnie jak bede na gieldzie wezme wizytowke
duzy bialy mercedes sprinter z jakimis naklejkami na bokach, bywaja na gieldzie w załezu i pod krakowem na zmiane raz tu raz tu

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-01 16:45:49 /


lustra to piekna rzecz czekajcie a niedlugo i ja sie czyms pochwale

Michal FAZI / 2004-04-02 19:59:58 /


Czy felge stalowa tez tak sie da wypolerowac ??

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-14 16:49:02 /


pytanie co zrobic zeby pozniej nie zardzewiala :(

nmd / 2004-04-14 18:52:09 /


przykra sprawa ale to stal dązy do stanu rownowagi z tlenem tak zreszta jak kazde auto no i czy chcesz czy nie utleniac sie musi, aluminium ma ta zalete ze ulega pasywacji i utlenia sie tylko wierzchnia warstwa ktora chroni przed dalsza korozja. stalowki chyab tylko mozna pomalowac.

grzech / 2004-04-14 18:56:46 /


w jednym VWScene byl artykul o autku jednego mlodego amerykanina
VW transporter wersja chyba safari(podnoszona czolowa szyba)
ktorego to VW koles całego wypolerowal i pociagnal lakierem bezbarwnym :)
jedyny ból ze co jakis czas trzeba likwidowac rdze ale efekt kosmiczny
ja proponuje zrobic takiego "prosiaczka" a niech VW zobacza :P

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-14 21:04:39 /


stalowa felge mozna pochromowac, taki plus w stosunku do aluminium ;)
a co do bezbarwnego to chyba własnie on ma zabezpieczac co by nie korodowała? minus jeszcze taki ze wżery rdzy w stalową felge moga byc dosc duze i bedize ciezko to spolerowac, no bo stal jednak 'troszke' twardsza jest.
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-15 02:26:29 /


nie wydaje mi sie zeby lakier bezbarwny sprawdzil sie na feldze. normalne uzytkowanie skonczylo by sie duza iloscia odpryskow . pozatym jak znam zycie to przed lakierowaniem zawsze sie matowi (ciekawe czy to poplskiemu :P)


swoja droga szkoda ze nikt nie robi felg z nierdzewki wiem ze drogo by bylo ale ... :P

nmd / 2004-04-15 12:15:27 /


z drugiej strony alufelgi są przeważnie lakierowane na srebrno a później jeszcze bezbarwnym sikane

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-15 13:30:44 /


ja mam pytanie moze ktos wie cos wiecej na temat
"elektrolitycznego polerowania aluminium"
na jakims forum wycztytalem (ale nie napisali dokladnie na czym polega proces)
ze podobno jest bardzo prosty i mozna go przeprowadzic za pomoca odczynnikow dostepnych w sklepach chemicznych ?

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-16 08:46:18 /


Jezeli chodzi o zabezpieczenie przed korozja felgi aluminiowej to pokrywa sie ja specjalna warstwa teflonu na cieplo. Wiekszosc felg jest tak robiona fabrycznie. Znam jedna firme w Kamieniu Pomorskim, ktora sie tym zajmuje. Efekt jest rewelacyjny.

Seba / 2004-04-16 11:59:58 /


coprawda to nie polerka a chromix ale spojrzcie na RSy dla mnie mmmmiodzio :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-17 22:17:13 /


no... te "krzyże" sa przepiekne poprostu... zatkało mnie

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-18 00:47:15 /


No nieźle, nieźle, ciekawe jeszcze jak ATSki by takie wyglądały. Ale Rs-y od razu pięknieją...

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-18 12:52:22 /


czy ja wiem ... dla mnie rs-y łądniej wyglądaja jak sa ładnie pomalowane i z polerowanym rantem ...

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-18 14:59:16 /


nie wszystko ładne co sie świeci ...

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-18 14:59:48 /


a takie Wolfrace-y to musi byc jusz szczyt szczytow :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-18 17:36:29 /


ja biore sie za swoje wolfy. Usunąłem już warstwe lakieru i moim oczom ukazało się to...Od czego zacząć? papier jakiej grubości?czy od razu pastą polerską?

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-16 18:14:45 /


małe zdjęcie, słabo widać :-/
są dwa wyjścia:

- zakup włóknin ściernych i specjalnej końcówki na "fleksa"
- walka papierem ściernym

Polecam sposób 1. Pomimo że bardziej kosztowny to mniej czasochłonny a i efekty lepsze. Po zeszlifowaniu nierówności i wżerów włókninami zabierałem felgę pod przysznic i tam docierałem papierem 800 i 1000. Po tych zabiegach felga już wyglądała znośnie, ale to jeszcze nie było to. Dopiero zastosowanie "automaxa" dało oczekiwany efekt.

Zrób lepsze zdjęcie, a jak nie wejdzie tutaj to podeślij na maila ...

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-19 08:08:59 /


kornik rullezz!

Hoover 3M / 2004-07-26 01:59:14 /