Na ostatnie spotkanie 3M Ford Składu przytargałem ze sobą wypolerowaną na lustro listwę od bocznej szyby. Siłą musiałem ją potem wtrwać Maciasowi z rąk, ale zażyczył sobie aby jego ATS-y wyglądały tak samo. Aby odzyskać listewkę powiedziałem "spoko" ... no i zaczęło się.
Zaczęło się od zdjęcia warstwy lakieru bezbarwnego a potem srebrzanki (ukłony w stronę producentów Scansola:-) ). Pod farbą okazało się czyste aluminium. Niestety było piaskowane chyba żwirem, bo wżery miały ponad 0.5 mm głębokości :-(
Powiedziało się "A", trzeba powiedzieć "Z" :-) Po kilkudniowej walce z felgą moim oczom ukazała się ... moja twarz, którą mogłem obejżeć sobie odbitą w feldze.
Efekty wizualne "na żywca" są zdecydowanie lepsze niż na fotkach, ale różnicę i tak widać.
Niezłe zestawienie :-)
Na poniższym zdjeciu widać trzy felgi.Od lewej: gotowa (po ostatecznym polerowaniu), po zdjęciu lakieru i srebrzanki, stan wyjściowy (czyli w takim stanie dostałem)
Zbliżenie
No i efekt końcowy w całej okazałości (cyfrak odbity w feldze)
#5#
Jako że jest to wersja eksperymentalna, są miejsca gdzie nie udało mi się dojść z narzędziami żeby wyrównać wżery, ale mam nadzieję że z czasem będę dochodził do wprawy.
Niestety nie znam jeszcze skutecznej metody zabezpieczenia aluminium przed utlenianiem (sniedzieniem) więc na chwilę obecną felgi leżą w ciepłym pokoju :-)
ps.
powyższy zabieg został wykonany również na fragmencie rantu "wolfrace-a" ze skutkiem lepszym niż na powyższym ATS-ku. Kwestią decydującą był fakt, że Wolfrace nie był nigdy piaskowany, co pozwoliło na szybkie i skuteczne usunięcie warstwy tlenku.
Kornik / 2004-03-30 08:36:51 /
To się narobiłeś...... ostatnio polerowałem pierścienie ozdobne na felgi i wiem ile pracy trzeba włożyć aby uzyskać taki efekt.
Guti_3M / 2004-03-30 08:55:59 /
apropo zabezpieczania to podobno jak sie pomaluje klarem to jest ok, dopoki lakier gdzies nie odprysnie (od kraweznika, kamienia) wtedy pod spodem robia sie biale wzery i nic na to sie nie poradzi
mozna zostawic to bez zabezpieczenia, ale wtedy trzeba co jakis czas brac szmatke, paste polerska i do dziela
ciezka sprawa z tym aluminium
camaro / 2004-03-30 09:20:14 /
no właśnie
z klarem jest różnie. Jeżeli powierzchnia jest zbyt równa (np. po polerowaniu) to klar trzyma się słabo:-(
Kornik / 2004-03-30 09:44:39 /
zwykły lakier, czy też akryl nie sprawdzi się niestety na długo na feldze, a to głównie z powodu uszkodzeń mech. od kamyczków :(
Tylko lakier proszkowy jest w stanie długo wytrzymać, musisz jednak zastrzec lakiernikom, by zachowali to lustro i nie zrobiła im się przypadkiem mgiełka.
Twardziel z Ciebie, kupa pracy żeby wyrównać tyle materiału :)
Podejrzewam, że jak skończysz ostatnią felę, to już więcej się tego nie podejmiesz ;)
pozdro
jak skończę ostatnią felę to pstryknę fotki całości.
a jak się gawiedzi spodoba to, co byćmoże zobaczą na SO 2004 to pojawię się w ogłoszeniach :-)
Kornik / 2004-03-30 09:52:01 /
Huehuehue, racja, racja!
Poleruję właśnie dwuczęściowe 15 BBS, ale tylko ranty... na jedną felgę schodzą 3 dni, średnio po 3 godzinki jazdy papierkiem 300...600...800...1000...1200...1500...2000...2500...fajnie! ;)
Wykonanie takiej pracy musiałoby sporo kosztować, dlatego lepiej samemu rzeźbić!
Niedźwiedź / 2004-03-30 09:56:29 /
nie jestem masochistą więc skorzystałem z dobrodziejstw jakie daje nam cywilizacja :-)
zażyczyłem sobie w domu prezentacji produktów pewnej firmy i po ponad godzinie już wiedziałem co chcę.
Doprowadzenie felgi do "lustra" w sprzyjających warunkach może zająć 3 dni (począwszy od stanu wyjściowego). Podstawą jest technologiczny "know how" ale tego nigdzie się nie kupi. Do tego trzeba dojść samemu i myślę że pierwsze kroki już poczyniłem :-)
Kornik / 2004-03-30 10:03:32 /
taaa.... pierwsza felge robiłem cały dzien i nie skończyłem, dwie ostatnie zrobiłem całe w 1 dzień ..
Kurcze ładnie żeś to zrobił... gratuluje :) mi az tak to sie nie chciało wszytskich wzerów sciagac... ale recznie ;)
Ciekawe co teraz maciasek zrobi coby te felgi od kornika wyciagnac ... :D "no dobra załoze ci taki silnik, oddawaj fele" :D heheheh
pozdrawiam
Fela extra ....ale pani ... Grrrr .... paluszki lizac :)...ty szczesciarzu :D
Pozdrawiam.
Sir.F.Drake / 2004-03-30 15:05:46 /
Kornik / 2004-03-30 15:22:48 /
No właśnie! dołączam się do przedmówcy! Felgi są zajebiste, ale na pierwszej focie raczej mało kto je ogląda! :) Te spojrzenie... jeezzuuu jeżeli w takim towarzystwie "polerujesz" to im dłużej tym lepiej!
Niedźwiedź / 2004-03-30 15:43:43 /
zajebiste sa bo moje :))
dzieki ci Korniku pracowity
ktos mowil ze Korniki to szkodniki???
N I E P R A W D A !!!!!!
Maciasek_3M / 2004-03-30 17:02:43 /
maciasek nie mów hop:)) bo kornik ich pewnie tak łatwo nie odda :)) a pozatym co na to twoja dziewczyna jak hostessę z felgami do domu przywieziesz :D
Trójkąt / 2004-03-30 17:20:29 /
Kornik podziel sie sekretem "produkcji" krok po kroku i co potrzeba :D
a jak nie to juz Cie widze zawalonego alusami do polerki :D:D
p.s.
w gorlicach pewna firma zajmuje sie renowacja felg,
50zł za jedna sztuke (metalik+bezbarwny)
polerowanie jednej sztuki 50zł + 25zł za lakier (informacja w 99% pewna) :)
Main(misiek) / 2004-03-30 19:45:30 /
Hutch, możesz podać namiar na tę firmę z Gorlic? Może kiedyś skorzystam.
Rafał L. / 2004-04-01 15:58:51 /
nie pamietam dokladnie jak bede na gieldzie wezme wizytowke
duzy bialy mercedes sprinter z jakimis naklejkami na bokach, bywaja na gieldzie w załezu i pod krakowem na zmiane raz tu raz tu
Main(misiek) / 2004-04-01 16:45:49 /
lustra to piekna rzecz czekajcie a niedlugo i ja sie czyms pochwale
Michal FAZI / 2004-04-02 19:59:58 /
Czy felge stalowa tez tak sie da wypolerowac ??
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-04-14 16:49:02 /
pytanie co zrobic zeby pozniej nie zardzewiala :(
nmd / 2004-04-14 18:52:09 /
przykra sprawa ale to stal dązy do stanu rownowagi z tlenem tak zreszta jak kazde auto no i czy chcesz czy nie utleniac sie musi, aluminium ma ta zalete ze ulega pasywacji i utlenia sie tylko wierzchnia warstwa ktora chroni przed dalsza korozja. stalowki chyab tylko mozna pomalowac.
grzech / 2004-04-14 18:56:46 /
w jednym VWScene byl artykul o autku jednego mlodego amerykanina
VW transporter wersja chyba safari(podnoszona czolowa szyba)
ktorego to VW koles całego wypolerowal i pociagnal lakierem bezbarwnym :)
jedyny ból ze co jakis czas trzeba likwidowac rdze ale efekt kosmiczny
ja proponuje zrobic takiego "prosiaczka" a niech VW zobacza :P
Main(misiek) / 2004-04-14 21:04:39 /
stalowa felge mozna pochromowac, taki plus w stosunku do aluminium ;)
a co do bezbarwnego to chyba własnie on ma zabezpieczac co by nie korodowała? minus jeszcze taki ze wżery rdzy w stalową felge moga byc dosc duze i bedize ciezko to spolerowac, no bo stal jednak 'troszke' twardsza jest.
pozdrawiam
nie wydaje mi sie zeby lakier bezbarwny sprawdzil sie na feldze. normalne uzytkowanie skonczylo by sie duza iloscia odpryskow . pozatym jak znam zycie to przed lakierowaniem zawsze sie matowi (ciekawe czy to poplskiemu :P)
swoja droga szkoda ze nikt nie robi felg z nierdzewki wiem ze drogo by bylo ale ... :P
nmd / 2004-04-15 12:15:27 /
z drugiej strony alufelgi są przeważnie lakierowane na srebrno a później jeszcze bezbarwnym sikane
CRUISER / 2004-04-15 13:30:44 /
ja mam pytanie moze ktos wie cos wiecej na temat
"elektrolitycznego polerowania aluminium"
na jakims forum wycztytalem (ale nie napisali dokladnie na czym polega proces)
ze podobno jest bardzo prosty i mozna go przeprowadzic za pomoca odczynnikow dostepnych w sklepach chemicznych ?
Main(misiek) / 2004-04-16 08:46:18 /
Jezeli chodzi o zabezpieczenie przed korozja felgi aluminiowej to pokrywa sie ja specjalna warstwa teflonu na cieplo. Wiekszosc felg jest tak robiona fabrycznie. Znam jedna firme w Kamieniu Pomorskim, ktora sie tym zajmuje. Efekt jest rewelacyjny.
Seba / 2004-04-16 11:59:58 /
coprawda to nie polerka a chromix ale spojrzcie na RSy dla mnie mmmmiodzio :)
Main(misiek) / 2004-04-17 22:17:13 /
no... te "krzyże" sa przepiekne poprostu... zatkało mnie
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2004-04-18 00:47:15 /
No nieźle, nieźle, ciekawe jeszcze jak ATSki by takie wyglądały. Ale Rs-y od razu pięknieją...
Wojtass / 2004-04-18 12:52:22 /
czy ja wiem ... dla mnie rs-y łądniej wyglądaja jak sa ładnie pomalowane i z polerowanym rantem ...
nie wszystko ładne co sie świeci ...
a takie Wolfrace-y to musi byc jusz szczyt szczytow :)
Main(misiek) / 2004-04-18 17:36:29 /
ja biore sie za swoje wolfy. Usunąłem już warstwe lakieru i moim oczom ukazało się to...Od czego zacząć? papier jakiej grubości?czy od razu pastą polerską?
małe zdjęcie, słabo widać :-/
są dwa wyjścia:
- zakup włóknin ściernych i specjalnej końcówki na "fleksa"
- walka papierem ściernym
Polecam sposób 1. Pomimo że bardziej kosztowny to mniej czasochłonny a i efekty lepsze. Po zeszlifowaniu nierówności i wżerów włókninami zabierałem felgę pod przysznic i tam docierałem papierem 800 i 1000. Po tych zabiegach felga już wyglądała znośnie, ale to jeszcze nie było to. Dopiero zastosowanie "automaxa" dało oczekiwany efekt.
Zrób lepsze zdjęcie, a jak nie wejdzie tutaj to podeślij na maila ...
Kornik / 2004-07-19 08:08:59 /
kornik rullezz!
Hoover 3M / 2004-07-26 01:59:14 /