Na zwykłe blachy płacisz opłatę recyklingową (500 zł), kartę pojazdu (75zł), akcyzę (18,6% od wartości) chyba się nie opłaca :)
MikeB4
auto jakotakie sie oplaca, ale akcyzy nie ;)
Leszek "QSi" Pasoń
na zwykłe możesz bez opłaty recyklingowej, załatwić opnie rzeczoznawcy zawsze to 180zl a nie 500zl
Boronet
No da się bez tej durnej opłaty :-) A później przez kilka lat dołożysz jeszcze po 100 rocznie na przeglady
MikeB4
Za pojazd zabytkowy nie mający 30 lat płaci sie akcyzę:/ Sprawdzone na własnej skórze. A jaka opinia potrzebna, żeby nie płacić tego recyclingu?
bobik liil
Bobik a niby dlaczego ? Przedmiot kolekcjonerski chyba ma mniej niż 30 lat w definicji ?
MikeB4
Zapytaj w UC. My po 3 miesięcznej papierowej walce spasowaliśmy.
bobik liil
Ale zobacz :
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&id=70031&dzial=532
Z Białorusi nie możesz przewieźć do Niemiec .... Mało że nie jest zarejestrowany w Polsce - to jeszcze nie możesz nic z nim zrobić ... bezsens.
A jak mają zwolnić z akcyzy pojazd który napewno jest zabytkowy - ze stosownymi dokumentami itp - TO NIE ????
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&id=115226&dzial=532
Wjeżdżasz ze swoją własnością i Ci ją konfiskują .... też bezsensu
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&id=82895&dzial=534
http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=2&id=66746&dzial=534
Ma ponad 25 - podlega zakazowi wywozu jako przedmiot kolekcjonerski - ale nie podlega zwolnieniu z akcyzy jako ten sam przedmiot kolekcjonerski ??? Co za głupi Urząd Celny macie ????
MikeB4
Generalnie postawą akcyzy jest Ustawa o podatku akcyzowym :
Dz. U. Nr 29, poz. 257
Opłacie akcyzy podlegają :
59 34.10.2 Samochody osobowe 8703 Pojazdy samochodowe i inne pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi
Pojazd zabytkowy w polu przeznaczenie ma wpisane ekspozycje oraz rajdy ? Napewno nie przewóz osób ...
2) przez przedmioty kolekcjonerskie rozumie się:
a) znaczki pocztowe lub skarbowe, stemple pocztowe, koperty pierwszego obiegu, ostemplowane materiały piśmienne i im podobne, ofrankowane, a jeżeli nieofrankowane, to uznane za nieważne i nieprzeznaczone do użytku jako ważne środki płatnicze (PCN 9704 00 00 0), (CN 9704 00 00),
b) kolekcje oraz przedmioty kolekcjonerskie o wartości zoologicznej, botanicznej, mineralogicznej, anatomicznej, historycznej, archeologicznej, paleontologicznej, etnograficznej lub numizmatycznej (PCN 9705 00 00 0), (CN 9705 00 00), a także przedmioty kolekcjonerskie, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7;
Jeśli jest samochód - jest opinia rzeczoznawcy o znaczeniu historycznym ... to jak mogą to podważać ???
MikeB4
Mike, tu nawet był wpis do rejestru zabytków i biała karta...
m.kozlowski
nie jestem pewien czy "opinia o znaczeniu historycznym" = "przedmiot kolekcjonerski". To nie jest tak, że tą drugą cechę nadaje konserwator zabytków jako wstęp do wpisania do rejestru?
Konar
Opinia o znaczeniu historycznym = opinia biegłego w sprawie motoryzacji rzeczoznawcy - że dany przedmiot ma wartość historyczną - co jest zgodne z definicją przedmiotu kolekcjonerskiego wg. taryfy celnej ....
MikeB4
Jutro może jakiś wątek założę. Dziś mi sie nie chce. Wrzucę skany dokumentów.
bobik liil
Załóż - moim zdaniem to bulwersujące, że tak się trzeba z nimi użerać w oczywistych sprawach ....
MikeB4
Oczywiste jest to, ze oni maja w dupie, ze samochód jest wpisany u konserwatora jako zabytek i tak tez nam powiedzieli. Maja swoje kryteria i nimi sie kierują:
Pojazd (przedmiot) kolekcjonerski
- to wg Taryfy Celnej (unijna taryfa celna; Oficjalny Dziennik Komisji Europejskiej nr 2002/C 256/01; Sekcja XXI; rozdział 97):
- dzieła artystyczne, przedmioty kolekcjonerskie i antyki;
pkt.1: - pojazdy w swoim oryginalnym stanie (...) starsze niż 30 lat - wszelkie wyprodukowane przed 1950 r., nawet niesprawne;
pkt 2: pojazdy o wartościach kolekcjonerskich i historycznych
(a) niezależnie od daty produkcji, biorące udział w wydarzeniach historycznych
(b) pojazdy zbudowane specjalnie do wyczynów lub wyścigów, z udokumentowanymi sukcesami krajowymi lub międzynarodowymi.
KONIEC.
bobik liil
To miałem farta z Fantomem w UC załatwiłem w 2 dni. Bez kłopotów i problemów.
Była już biała karta i wpis od konserwatora. Na okęciu im wystarczyło.
nebel
No właśnie to jest kurestwo, że co urząd, to inne jazdy. A pokazywaliście samochód w UC? Ja nie miałem jazd z wiekiem (Buick ma 55lat), ale kazali przywieźć auto na oględziny. Po tygodniu od odebrania z portu!!! Nic nie pomagało, jak mówiłem, że heroinę z opon i zakamarków już dawno wyjąłem i nic nie znajdą :)
m.kozlowski
Bo się nie znali widocznie;-)
Ale najlepsze jest to, ze do marca tego roku WK nie chciały zaświadczeń z UC o zwolnieniu z akcyzy. Teraz tego wymagają. Jak Mnisiek szedł po to zaświadczenie do UC to był pewien że je dostanie od ręki, ale niestety...
Dla jasności sprawy dodam, że załatwiane były razem dwa pojazdy i Taunus P5 hardtop z 1966r akcyzie nie podlega:) (ale trzeba było to wyjaśniać i trwało to ok 3 miesięcy) Natomiast Mercedes W123CE 2,8 z 80r już tak. Obydwa miały wpisy u konserwatora, przeglądy, vaty itp.
Papiery są do wglądu. Można by to przenieść na forum.
bobik liil
m.kozlowski / 2009-10-15 10:01:14 /
Bobik, a możesz skany dokumentów (oczywiście bez danych osobowych) zamieścić? Może się jakoś wspólnie coś wymyśli i się odwołacie?
m.kozlowski / 2009-10-15 10:02:20 /
Mogę zamieścić, ale są u Mniśka. Ja już nie chce się odwoływać. Zresztą ta akcyza jest już zapłacona (po co nam jeszcze jakaś kara?). Te OSŁY i tak chcieli naliczać karę za zwłokę;-) Za ten czas w którym sprawa się wyjaśniała...
bobik liil / 2009-10-15 10:50:25 /
Ja już widziałem część tych dokumentów - i troche mnie dziwi takie podejście Urzędu Celnego .... w takim razie możnaby ich podejść z innej strony .... co właściwie podlega akcyzie - bo opłaciliście ją na podstawie zakwalifikowania jako PCN/CN 8702 lub 8703 .... zgodnie z tą definicją przeznaczeniem auta jest : przewóz osób - tymczasem w dokumentach od konserwatora przeznaczenie jest inne .... a jeśli nie służy do przewozu osób tylko do ekspozycji i rajdów to nie podlega w definicję o podatku akcyzowym przy imporcie ....
MikeB4 / 2009-10-15 12:50:27 /
Otóż to. Tylko, że widzisz, Mike... UC zastosował swoją definicję, unijną, że auto musi mieć powyżej 30 lat. To się ma NIJAK do klasyfikacji 9705, i ja bym tutaj szukał dziury w całym. O klasyfikacji do 9705 powinien decydować wpis do rejestru lub przynajmniej opinia od konserwatora, a nie wymogi UC. W definicji 9705 nie ma ani słowa o wieku pojazdu, bo kategoria de facto jest nie tylko o pojazdach.
Podsyłałem Mniśkowi te dokumenty, które ty mi podesłałeś przy okazji buicka - te z różnych izb celnych (pisma do wygooglania dla zainteresowanych: 390000-AK-9101-9/06 z Poznania i nr sprawy 331000-RPA-9103-40/05/WP z Katowic), ale jak widać nie pomogło.
m.kozlowski / 2009-10-15 13:24:39 /
Tak w zasadzie to gdzie jest jakaś Unijna definicja ? np. wg. FIA - to jest auto starsze niż 22 lata nieużywane do codziennego przemieszczania się ... więc ?
W Niemczech można uzyskać tablice H ( te zabytkowe) na młodsze auta niż 30 latki napewno. Chyba w UK jest kryterium 30 lat - ale w innych państwach UE niekoniecznie.
Pozatym jak samochód zabytkowy może podlegać akcyzie ? Nie mieści mi się to jakoś w głowie po prostu .... po co ta akcyza i czemu ma służyć ?
MikeB4 / 2009-10-15 13:34:13 /
Ale przy okazji dialogu z celnikami dowiedzieliśmy się różnych ciekawych rzeczy;-) Np. że jeżeli auto byłoby we francji zarejestrowane jako zabytkowe, to wtedy nie płacilibyśmy akcyzy... Tego niestety na piśmie nie mamy;-)
I jeszcze, że ze względu na dużą ilość dokumentów w tej sprawie nie zdążyli wydać werdyktu w dwa miesiące i dali sobie sobie czas do końca roku...
Szkoda gadać.
bobik liil / 2009-10-15 14:05:49 /
http://www.katowice.ic.gov.pl/?id=2&idSub=2&filetxt=podatki.mnu&tekst=podatki/2005/index.phps&news=05_01_11.txt
Tu jest podobne uzasadnienie - że podatkowi akcyzowemu podlegają pojazdy zasadniczo przeznaczone do przewozu osób ....
http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1602999,antyk-bez-akcyzy.html
http://www.icwroclaw.pl/?action=3&id=13
http://www.saabklub.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=151&Itemid=47
"W myśl ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym, akcyzie podlegają samochody osobowe niezarejestrowane na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Podatnikami akcyzy od samochodów są min. importerzy i podmioty dokonujące nabycia wewnątrzwspólnotowego.
Samochody osobowe w rozumieniu ustawy to pojazdy samochodowe przeznaczone do przewozu osób przyporządkowane do grupy celnej PKWiU 34.10.2 i grupy CN 8703. Pojazdy zabytkowe nie są przyporządkowane do grupy CN 8703, a do grupy CN 9705 obejmującego między innymi przedmioty kolekcjonerskie o wartości historycznej, w tym również samochody. W związku z tym pojazd zabytkowy nie podlega przepisom ustawy o podatku akcyzowym."
MikeB4 / 2009-10-15 19:23:01 /
Trochę mi lepiej to coś i ja napisze jako głowny załatwiający sprawę:
- na początku poszedłem do urzędu komunikacji ze wszystkimi dokumentami do rejestracji
pani uprzejmie przyjeła je i wszystko było pięknie aż tu nagle tel i stwierdzenie że jeszcze potrzebny jest papier z UC czyli akcyza lub zwolnienie.
W UC pan popatrzył na mnie jak na idiotę i stwierdził że on to nawet nie ma dla mnie wniosku następnie dał mi ze cztery wnioski i kazał stworzyć samemu wniosek .
Następnie były pisma z UC Pruszków ,oczywiście pod koniec terminu załatwienia sprawy,że przesuwają termin jej załatwienia itd .
Skany dokumentów będą ale na razie schowałem je głęboko i nie mogę na nie patrzeć.
Dzisiaj odebrałem żółte tablice i jestem chyba szczęśliwy szczególnie z HARDTOPA:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
UFFFFFF
Mnisiek liil EM / 2009-10-15 20:46:27 /
Czy ktoś by się podjął napisania jakiegoś odwołania (po zapoznaniu się z dokumentami jakie są w tej sprawie). To że zapłaciliśmy tą akcyzę chyba nie znaczy, że nie możemy wystąpić o jej zwrot?? Natchnęło mnie do tego to, że to chóje naliczyli jeszcze jakieś (prawie 200zł) odsetki za nie zapłacenie w terminie a to już uważam za mega skurwysyństwo. Przepraszam za słownictwo, ale chyba w tym przypadku jest na miejscu:/
bobik liil / 2009-10-16 09:24:53 /
Naprawdę wam współczuję bo to jakiś kretynizm. Dlaczego jeden urząd tak interpretuje, a drugi inaczej?
Ja mialem to samo.. Z UC w legnicy nie bylo problemu, sami napisali wniosek a pani sie spytala czy kawy nie chce.. ale w Plocku walka jakbym byl jakims przestepca gospodarczym co to chce sciagnac tira z fajkami bez akcyzy. Moja grania 36 letnia z niemieckim dowodem oldtimera i problemy byly duze... bo kierownik UC wyciagnal jakies kwity w ktorych mial napisane ze auto musialoby byc kupione na aukcji firmy zajmujacej sie obrotem aytami zabytkowymi!! dawno takich bzdur nie slyszalem.. nie przeszkadzalo za to im to ze nawet nie mieli takiego wniosku i musialem go pisac na kolanie, ale udalo sie po 2 tygodniach...
http://www.capri.pl/forum/41388#363138
pmajes / 2009-10-16 11:10:55 /
Bob, podeślij mi, albo Mnisiek, wszystkie dokumenty jakie macie. Postaram się prawnika w to wrobić.
m.kozlowski / 2009-10-16 12:31:06 /
Wyjaśnię moze jeszcze, ze Płocki UC jest oddziałem UC w Pruszkowie i tam sprawa była rozpatrywana.
bobik liil / 2009-10-16 13:33:08 /
panowie, prosilbym o szczegolowe info o wyłudzeniach nienaleznego cła na PRV , decyzje co jest zabytkie a co nei podejmuje Konserwator zabytkoof, jakiekolwiek inne interpretacje sa oczywistym przekroczeneim kompetencji. zbiore kika szczegolowo udokomentowanych przykładoof to zapodam "komisji Prawnej" przy stowazyszeniu CAAR moze sie jakie zapytanie o wiazaca wykladnei skleci czy interpelacje poselska
zweitakter / 2010-01-22 17:23:15 /
wyboracza sie odgrazala ze bedzie nowelizacja ustawy o ochronei dobr kultury na sejmie sie projektu nie doszukalem ale po jazdach z cłem i ustawie o odpadach mozna sie domyslac co tam znajdziemy....
zweitakter / 2010-01-26 01:05:44 /
Pnaowie, dziala ten numer z grupami celnymi ? Dzis w UC dowiedzialem sie, ze mam zaplacic akcyze za Granade. Nie jestem pewien czy probowac sie z nimi szrapac, czy odpuscic...
banol / 2013-05-23 13:47:10 /
Jakimi grupami celnymi? Wątpię, aby granadę zakwalifikowali jako zabytek. To jest w zasadzie ich arbitralna decyzja, a że wolą chronić dupę to raczej będziesz musiał zapłacić. Poza tym nieco chyba przegapiłeś termin....
Nie ma być zakwalifikowana jako zabytek - ale jako "przedmiot kolekcjonerski" jeśli ma powyżej 30 lat - można próbować - chodzi o kod CN 9705 http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/07CE61A5
Według kodu 8703 - czyli tego z którego płaci się akcyzę od "plasticzanych" samochodów - http://www.podatekakcyzowy.pl/artykul,1543,podatek-akcyzowy-od-samochodow-komunikat-ministerstwa.html - definicja mówi o pojeździe zasadniczo używanym do przewozu osób ....... a definicja pojazdu zabytkowego - którego pierwotnym przeznaczeniem był przewóz osób - a teraz już są : " ekspozycje i rajdy pojazdów zabytkowych" tego tak do końca nie spełnia. Można to tak ugryźć - ale nie wiem co się da uzyskać. ....
MikeB4 / 2013-05-23 14:50:09 /
Wiem tylko, że są straszne jazdy z tą klasyfikacją. Lista punktów na podstawie których auto może dostać 9705 jest długa i mega kuriozalna np. Auto kupione poza normalnym obrotem (cokolwiek to ku!@# znaczy) czy też udokumentowanie, że jeździł tym ktoś sławny lub auto brało udział w rajdach. Wg mnie nie warto się pałować tym bardziej ze sa przypadki, że po latach UC zmienia klasyfikację i każe płacić. Głośna i znana sprawa.
" po latach UC zmienia klasyfikację i każe płacić. Głośna i znana sprawa. "to jakis absurd od kiedy to prawo działa wstecz?
jacob81 / 2013-05-23 18:48:38 /
W tym kraju działa wstecz i to nawet bardzo wstecz . Doszedłem z UC , aż do sądu ale tzw. ekonomia wskazała mi że lepiej dopłacić te 480 złotych niż zapłacić za prawnika 1000 złotych . Nie możesz sam siebie w takich sprawach reprezentwoać . To dopiero jest kuriozum . Wniosek jest jeden kto młody i chce normalnie spędzić resztę życia to nie w tym kraju , my starcy już musimy tu dożyć .
bogdanw / 2013-05-23 20:30:28 /
Hehe, Polska. Pojazd wpisany do ewidencji zabytkow przez jeden urzad, bedacy teoretycznie autorytetem w tej kwestii, nie kwalifikuje sie do miana zabytku w opinii drugiego.
Do tego dodajmy jeszcze polski sont I wkraczamy w kraine absurdow. Do tego jeszcze musialbym ogladac te urzednicze mordy patrzace na mnie jak na najezdzce. Huj z nimi, niech sie nazra.
banol / 2013-05-23 22:42:08 /
Niestety prawo celne sobie .... a ustawa o ochronie zabytków sobie .... podstawową rozbieżność masz już tutaj : zabytkowy ponad 25 lat , przedmiot kolekcjonerski ponad 30 lat .... Te przepisy nijak się nie łączą. A w sumie powinny .... Już o to było kilka interpelacji w sejmie -- ale minister milczy ;-) W końcu sławy z tych zmian mieć nie będzie - a tak kasa do celnego leci.....
MikeB4 / 2013-05-23 22:51:10 /
Te 25 lat juz nie bardzo. Niby staraja sie to ujednolicic. Nie pytaj co musialem naopowiadac pani w zabytkach zeby wciagnela szczura na liste. Najpierw modla byla jedna: 'Sa nowe wytyczne - teraz pojazd powinien miec minimum 30 lat'. Wytyczne, nie przepisy. Zatem pozostaje zatem magiczne pojecie interpretacji urzednika. Czyli, to MY mamy moc, a ty waruj I pros.
banol / 2013-05-24 00:55:20 /
Celnik to celnik. Ma swoje prawa i ma wylane na to co dookoła się dzieje. Państwo w państwie, nic nie zdziałasz.
Mysza liil (EM) / 2013-05-24 06:37:06 /
Zapłać , a później się odwołaj. Ja tak robię z Transitem, bardziej dla własnej wiedzy.
marian212 / 2013-05-24 07:26:14 /
Musze tylko wyczaic odpowiedni moment do placenia. Na dzis ich 'katalog' sredniej wartosci rynkowej wskazuje dla Granady 10k pln.
banol / 2013-05-24 10:10:52 /
No tak, patrzą na allegro:)
Niestety Urząd Celny to jest Państwo w Państwie. Jak pobierali akcyze nikt z nas nie protestował, dziś jak już nikt nie protestuje przy zapłacie akcycy to maja problem gdzie tu jeszcze kase pociągnąć no i wymyślają.
To jest legalnie działający pod Urzędowym szyldem oszust któremu nikt nic nie zrobi choć wymyśla głupoty.
Piec lat temu przywożono (do dziś zresztą) auta np. BMW X5 na tzw. auto ciężarowe i nie płacono akcyzy. W dokumentach niemieckich miało LKW czyli auto ciężarowe koniec kropka. Ale minęło 2,3,4 lata i urzędnikom przyszło do głowy sprawdzenie tych aut, sprawdzają po numerze vin, czy auto przy wyjeździe z fabryki było rzeczywiści ciężarowe. W wiekszośći , auta wyjeżdżały jako osobowe by dopiero w salonach zakładach kratki i szykować auto pod firme niemiecką. Ale u nas zwęszyli ze maja punkt zaczepienia i teraz wzywają do zapłaty akcyzy tzn pół polski do siebie.
ML-i, X5, Jeepy itp. do zapłaty nota bene 20-30-40 tys. tyt. zapłaty akcyzy z odsetkami bo tak.
Debilizm zgodny wg. nich z prawem. Nikt nie może nic zrobić i tyle.
Pieniądze potrzebne i płacić.
Tylko ze pobierają akcyze tyle lat od wejścia do Unii niezgodnie z prawem to nie ważne. Tak ma być.
Powtarzam :::: ze gdyby zamiast Nas Polaków nagle zamienić i dać tu Niemców,Holendrów,Francuzów takich zwykłych śmiertelników-obywateli i dać im nasze sprawy do załatwienia to by po miesiącu połowa się powiesiła bo nie dała by rady wszystko robić zgodnie z Polskim prawem i dokładać.
My jesteśmy kombinatorzy i dzięki temu jeszcze zyjemy i funkcjonujemy, lepiej gorzej ale dajemy rade. Taka sroga prawda.
Konrad Szyperski / 2013-05-24 13:48:32 /
tak jak pisał ktoś tam wyżej, można uciec od akcyzy jeżeli pojazd jest kolekcjonerski, tzn spełnia wytyczne :
- więcej jak 30 lat
- oryginalny stan pojazu
- cechy kolekcjonerskie np: rzadkość, specjalny model ble ble...
- model nie produkowany
Tylko ! wszystko po za ptk1 ocenia rzeczoznawca samochodowy. URZĄD CELNY nie ocenia czy jest to samochód kolekcjonerski czy nie ! jedynie może poddać daną opinię do weryfikacji w wyjątkowych przypadkach.
Jeżeli posiadamy opinię rzeczoznawcy z listy ministra infrastruktury w której pisze iż "pojazd jest kolekcjonerski" to takowy pojazd jest zwolniony z akcyzy.
Udajemy się z takim dokumentem do Okienka i Pani musi nam zarejestrować "pojazd"
Jeżeli ma wątpliwości lub odmawia rejestracji wystarczy przekazać np:
postanowienie izby celnej w katowicach:
http://www.katowice.ic.gov.pl/?id=2&idSub=2&filetxt=podatki.mnu&tekst=podatki/2005/index.phps&news=05_01_11.txt
Jeżeli dla Pani jest dalej mało przekazujemy:
numer: 801 470 477 Numer Informacji Służby Celnej
Pod tym numerem pracownik służby celnej ( miła Pani którą pozdrawiam) przekaże informację tępej szczale z okienka iż pojazd który posiada opinię rzeczoznawcy o kolekcjonerskim charakterze i spełnia ptk powyżej jest zwolniony z akcyzy i oni żadnych druków nie dają a Pani ma zarejestrować.
Post - Praktyczny nie mylić z teorią.
boncky / 2013-06-12 15:23:23 /
właśnie biorę się za pisanie odwołania od naliczenia akcyzy, żeby potwierdzić tą śmiałą tezę.
marian212 / 2013-06-13 09:43:12 /
Powodzenia.
Jest kilka popezetpeerowskich grup rządzących tym krajem które wyciągają rękę do portfela obywatela. Działają niezależnie. Nie daj się.
Mysza liil (EM) / 2013-06-13 16:40:25 /
Wiele lat temu, kiedy ja sprowadziłem to też napisałem odwołanie i zapłaciłem 7 razy mniej. Zawsze opłaca się odwołać, więcej nie zapłacisz :)
cortinas !G.O.P! / 2013-06-14 07:18:43 /
Mam w ręku potwierdzenie zapłaty akcyzy, ale nigdzie nie mam kwoty. Czyżbym czegoś nie dostał z UC ?
A może nie pisać we wniosku o zwrot kwoty ?
marian212 / 2013-07-04 12:07:35 /
w końcu siadłem i napisałem to odwołanie, jutro wysyłam. Jestem bardzo ciekawy odpowiedzi z UC
marian212 / 2013-07-30 14:59:11 /
był telefon. W skrócie : dostanę zwrot jeśli przedłożę oryginały dokumentów (potw zapłaty akcyzy, opinii), deklarację korygująca na kwotę 0 i .... opinię konserwatora wojewódzkiego, najlepiej że pojazd zabytkowy lub że dobro kultury lub potwierdzenie że kolekcjonerski (pamiętam że kiedyś dawali takie potwierdzenia dla UC, ale im minister zakazał). Wyglądało z rozmowy, że wystarczy cokolwiek od konserwatora, byleby się pod tym podpisał. Jeśli tego nie dostanę to mam zadzwonić i coś wykmini.
Czułem trochę że zlewają temat, bo chodzi o 100 klika złotych. Jeśli byśmy mówili o 10 k zł, to rozmowa by była trochę inne. Co udało mi się ustalić, to to że najlepiej będzie jeśli : 1) na umowie K-S będzie wyraźnie wpisane że chodzi o samochód kolekcjonerski, 2) samochód będzie miał charakter kolekcjonerski już w kraju pochodzenia. Jeśli więc stawka idzie o sporą kasę można się pokusić o próbę zmianę statusu samochodu jeszcze za granicą...
marian212 / 2013-09-04 10:06:02 /
ciężko tam macie, ja mam opinie że jest to pojazd "kolekcjonerski" i wszystko załatwione.
boncky / 2013-09-04 14:13:13 /
Jak to teraz wygląda? Kto decyduje czy auto jest CN 9705 czy CN 8703 ?
W styczniu 2014 zmieniły się wytyczne na papierze i teraz kryteria są tylko 3 i to rozsądne, ale w praktyce?
Czy jakiś zewnętrzny kwit (np. od Bobika) jest jeszcze wymagany?
Konar / 2017-10-26 13:30:01 /
3 sensowne kryteria od dawna. 30 lat, oryginał i model nie produkowany. Przechodzi bez problemu. Kwity od Bobika jeszcze nigdy nie zawiodły.
bobik liil / 2017-10-26 14:54:45 /