Na jakiej zasadzie dziala to paskudztwo? Bo ostatnio zaobserwowalem dziwne objawy; mianowicie wskaznik pokazuje co mu sie podoba, raz pol baku, raz pusty (!!!)...jak bylo full, to wskazywal 3/4... Nawet nie wiem jak to urzadzonko dziala, wiec nie wypruwam jeszcze kabli, ale dobrze by bylo wiedziec co z tym zrobic.
Paladinus z Krańca Świata / 2004-03-24 12:41:13 /
Dziala na zasadzie takiej, że na rdzeń jest nawinięta spirala po której jeździ taka blaszka przymocowana do pływaka i na tej podstawie odczytywany jest poziom paliwa. Dziwne wskazania mogą być spowodowane albo przetarciem spirali na skutek "starości" albo pęknięciem, przetarciem i "napiciem się" benzyną pływaka.
Pozdrawiam
Speedo / 2004-03-24 13:36:04 /
O jasny gwint...to musze sie do baku dobrac zeby z tym walczyc?
Paladinus z Krańca Świata / 2004-03-24 13:44:00 /
Pierwsza rzecz to sprawdzić, czy wskaźnik ma dobrą masę i zegary w aucie też. Jeżeli mają dobrą masę to zostaje tylko wypruć wskaźnik ze zbiornika :(
Speedo / 2004-03-24 13:54:55 /
Trzy dni temu dzialal...Trudno. Powalcze.
Paladinus z Krańca Świata / 2004-03-24 13:57:27 /
sprawdź najpierw kable przy baku.. mają tendencje do śniedzienia!! bo sam potencjometr jest pancerny i nie łatwo go uszkodzić..
kable znajdziesz po lewej stronie auta z boku zbiornika paliwa.. musisz zdjąć złącza i dokładnie oczyścić styki a poten złożyć na wazelinkę..
zaśniedziałe styki objawiają się często wariacją wskaźnika przy duzej wilgotności powietrza.. lub przy jeździe w deszczu..
Trójkąt / 2004-03-24 13:59:46 /
Tak miałem, jak mi masa nie stykała na baku. Jak była wilgoć, deszcz i inne tego typu zjawiska, to pokazywał lepiej, bo wtedy przez wodę łapał masę. Jak było sucho, to pokazywał pusty bak.
Rafał L. / 2004-03-24 15:40:02 /
takie rzeczy mocno wspomaga sol z drogi, styki nie maja z nia szans
camaro / 2004-03-24 15:53:17 /
To ja mam lepszy numer...
Normalnie wskaźnik od paliwa jest jakby Full + troszkę... jakby było jakieś zwarcie i winduje się do góry na maxa cały czas. Jak autko się dobrze rozgrzeje 15 - 20 minut jazdy - to nagle wskaźnik opada do prawidłowego położenia zgodnego z ilością paliwa w baku i potem już działa OK. Jak wyłączę silnik - to wskaźnik sam nie opada tylko pozostaje w pozycji jakiej ostatnio pokazywał... wystarczy aby postał 3-5 minut i znów leci na maxa do góry i opadnie do prawidłowego położenia dopiero jak znów się nagrzeje autko - ale tym razem już po krótkim czasie. Natomiast jak zostawię autko na noc - to jak mi pokazywał pół baku tak pokazuje do rana i po przekręceniu kluczyka znów leci na maxa do góry. Natomiast lampka rezerwy pokazuje mi zawsze OK i bez żadnej zwłoki (dobre to chociaż).
heheheh niezła zagwozdka - i co mi szanowna redakcja poradzi ??
314TeR / 2004-03-24 23:03:47 /
a w którym aucie ?? sierce czy grandzi ??
Trójkąt / 2004-03-25 00:12:56 /
W sierce... tak napisałem jako zagwozdkę czysto teoretyczną... na razie nie mam pomysłu co może powodować tak dziwne zachowanie... okaże się jak wyciagnę zegary.
314TeR / 2004-03-25 10:59:06 /
Okrutny - to daj znac jak zrobisz, bo u mnie podobnie się zachowuje,czujnik i podłączenie jest ok,powiem więcej: sam czujnik po wyjęciu i podłączeniu do zegara pokazuje poprawnie a w zbiorniku odwala numery.
Jest to ulubione moje zajęcie w wolnych chwilach,ostatnio zamontowałem nawet dodatkowy pływak,oczywiście nic to nie dało,Mówie wam zabawa na całego,he,he,już nawet mnie to przestało denerwować a bardziej zaczyna śmieszyć,mechanizm banał a poprawnie nie działa...
aro / 2004-03-25 12:57:53 /
Nie rozkminialem tego dokladnie, ale w sierce jest to jakos inaczej, tam w zbiorniku przy plywaku sa 2 potencjometry do wskaznika, odchodza od nich 3 przewody.
Mysza liil (EM) / 2004-03-25 22:18:17 /
u mnie wskaznik przy pelnym baku jest w polowie skali, jak mam pol baku to jest na zero a ponizej pol baku to szaleje gdzies na lewo od kwadracika rezerwy.. :D (2 zegary ) no i czemu takie przesuniecie, pytam z ciekawosci tylko bo w sumie i tak zadko kiedy tankuje wiecej niz 5 litrow na raz i wskaznik powyzej pol baku raczej nie jest potrzebny.. :D
Mac13k / 2004-09-14 09:06:51 /
3 przewody idą z tygo względu że 1-masa, 2 wskaźnik,3- rezerwa, tak samo w granadzie ghia. miałem coś podobnego w escorcie, pływak pokazywał cały czas 3/4 okazało sięze jakimś cudem sie menda zawieszała i dopiero jak wlałem do pełna to podchodził do góry, i jak opadał w trasie to się zawiesał wystarczyło przelecieć siępo jakieś dziurawej drodze i schodził w dół.
H2O patryk_3M / 2004-09-14 10:04:40 /
Mac13k
Może po prostu masz wskazówkę wygiętą? Rozebrać zegar, przygiąć lekko w stronę wskazań pełnego i powinno działać.
Ramboost / 2004-09-14 10:15:31 /
raczej styki sa zasniedziale, maja wieksza opornosc i mniej pradu plynie przez obwod
oczysc dokladnie te przy zbiorniku
camaro / 2004-09-14 12:42:25 /
Odgrzeje stary temat niepoważnymi pytaniami.
1. Wyciągałem pływak i filtr ze zbiornika. Chcąc to zrobić musiałem wykręcic płytke na której się znajdują. Teraz po zmontowaniu i zatankowaniu paliwo mi spierdziela przez tą płytkę. Nie da się bardziej jej dokręcic więc czym ją uszczelnić?
Nalałem tylko 10 litrów ale i tak pewnie polowa się ulotni.
2. Czy to w miare normalne że wskaźnik paliwa idzie straszliwie wolno do góry?
3. Jeśli zwieram te dwa kabelki co idą do zbiorniak to na wskaźniku jest max.
Ale jeśli podniose pływak maksymalnie do góry to wskaźnik pokazuje ok 3/4 zbirnika, uszkodził się ten "potencjometr"?
Dziękuje za uwagę. :)
UglyKid / 2007-06-20 19:36:28 /
tam powinna byc guma miedzy zbiornikiem, a tym zespołem ssącym, wkrecasz to kluczem hakowym guma jest dociśnięta i nie powinno nic lecieć.
Taka cienka gumowa uszczelka? No to była tam. Ale wykręcałem i wkręcałem to nie kluczem a ręką bo tak sprytnie ktoś to już kiedyś rozbierał. Zresztą tam wszędzie jest silikon :/
UglyKid / 2007-06-20 20:00:52 /
no właśnie nie taka cienka, z 4-5mm grubości, i to dość mocno się dokręca
A już sobie wyobrażam jak to ma wyglądać. Musze z czegoś dobrać/zrobić. Dzięki cOke!
UglyKid / 2007-06-20 20:26:08 /
mam nowe uszczelki czujnika paliwa - 5zl
jesli wskaznik pokazuje 3/4 przy podniesionym plywaku to prawdopodobnie masz gdzies slaby styk - sprawdz przewody przychodzace do czujnika i przewod masowy ktory idzie od czujnika do karoserii
mozliwe tez ze sam wskaznik sie rozkalibrowal
gdyby potencjometr czujnika sie juz wytarl to w pewnym zakresie poziomu paliwa pokazywalby 0
camaro / 2007-06-20 23:23:20 /
Zna ktoś oporność czujnika paliwa w najwyższym oraz najniższym położeniu w Capri?
bon / 2016-06-20 22:34:36 /
Odgrzeje kotleta z opornością pływaka.... Może komuś się jeszcze przyda:)
Reanimowałem właśnie zbiornik paliwa w moim Taunusie TC II, między innymi nie działał też wskaźnik poziomu paliwa. Szukałem książkowych wartości których nie udało mi się znaleźć, więc wygrała metoda badawcza:)
Po małej reanimacji pływaka i czujnika uzyskałem oporność około 75 Ω w najniższej pozycji oraz 11 Ω w najwyższej.
Nie miałem jeszcze okazji przetestować czy pływak działa teraz poprawnie w pełnym zakresie, ale wstępnie przy najniższym położeniu (75Ω) wskazówka opadała na rezerwę, a przy najwyższym (11Ω) wskazywała trochę powyżej 3/4 zbiornika. Dodam że wskaźnik nie działał od ładnych kilku lat, więc pewnie też musi się trochę rozruszać :)
Jachym / 2017-08-15 11:58:51 /
duza roznice robi podswietlenie deski rozdzielczej - na zgaszonych pozycjach (bez podswietlenia dechy) jest nizej - nawet to 1/8 skali
(pacjent Granada)
Czytając powyższe doświadczenia, to dochodzę do wniosku, że za nagły brak podświetlenia połowy deski, brak kierunkowskazów i brak świateł długich odpowiada wymiana pływaka na nowy i pozostawienie zaśniedziałego styku przewodu wskaźnika paliwa. Na butelce zamiast baku wszystko działało bez zarzutu....tzn wszystko prócz wskaźnika paliwa :D ;)
Chinodios / 2024-05-29 07:16:45 /
piszesz o bieżącym problemie, czy wzięło Cię na analizowanie tematów sprzed 20 lat? :)
ta zmiana wskazań poziomu paliwa po włączeniu pozycyjnych, a konkretnie podświetlenia deski to klasyczny problem po wymianie żarówek podświetlenia na zbyt dużej mocy lub usunięcie niebieskich kapturków, oryginalnie były 2W, jak się założy 3W to w zależności od użytkowania może to jeszcze przetrwać, jak standardowe 5W to wypalają się kapturki, przestają przepuszczać światło albo się wręcz topią, a wskaźniki paliwa i temperatury idą do góry.
drugi temat to stabilizator napięcia, ale wtedy wariuje też temperatura i obrotek,
styki to oczywiste,
ale jak kierunki, światła to już inna sprawa, albo różne słabe punkty ujawniły się równocześnie albo odpiął się jakiś przewód ze skrzynki bezpieczników, czy masa
camaro / 2024-05-29 10:55:55 /
To problem bieżący ;) Przed założeniem zbiornika wszystko działało, ale nie wykluczam też destrukcyjnych właściwości myjki ciśnieniowej ;)
Chinodios / 2024-05-29 12:14:37 /
to chyba masz odpowiedź :)
camaro / 2024-05-29 14:38:13 /
Ja miałem tak że pływak po wyjęciu ze zbiornika i podpięciu do konektorów, gdy manualnie zmieniałem jego pozycje to wskazywał na zegarach, po montażu już nie, okazał się być uszkodzonym, co ciekawe nie chodzi o to że tonął w paliwie, prawdopodobnie gdzieś zawierał i dostawał oporu
Jellon aka Revenge Racer / 2024-05-29 15:33:59 /