Witam wszystkich użytkowników starych Fordów a w szczególności Ford'a Granady.
Od samego początku po wymianie skrzyni z C3 na MT75 miałem jeden problem - samoregulator sprzęgła. Były oczywiście przerwy w problemach ale wracały w najmniej pożądanym momencie a na Bornym już się skumulowało co popsuło mi zabawę. Wpadłem na pomysł zrobienia własnej regulacji i myślałem, że będę pierwszy i oryginalny ;-) ale Mysza podciął mi skrzydełka :-( oświadczając, że Ford zrozumiał swój błąd pierwszy i w ostatnich Escortach zrobił regulacje ręczną. Poniżej przedstawiam zdjęcia jak to wykonałem - może się komuś przydadzą.
Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy
fourM 3M / 2009-10-04 22:00:02 /
idea regulatora automatycznego jest dobra, niestety wykonanie, materialy i ksztalt elementow pozostawiaja wiele do zyczenia. gdyby zebatki byly mocniejsze dzialalo by to idealniee i dozywotnio.
reczna regulacja jest bardziej niezawodna ale trzeba wiedziec ze trzeba regulowac, co niestety ogladajac niektore elementy samochodow ktore jezdza po naszych drogach nie jest domena kierowcow i mechanikow.
poki sie nie rozleci znaczy ze dziala dobrze.
Leszek "QSi" / 2009-10-04 22:15:13 /
miales pomalowac:P:P
tazzman / 2009-10-04 22:17:56 /
Witam Kolegów. Racja, jak zębatki są oryginalne to wszystko ok ale nowe już pozostawiają dużo do życzenia - kiepski materiał i źle spasowane. A jeżeli chodzi o pomalowanie to oczywiście, że jest pomalowane - 5 min po zrobieniu zdjęć. Pozdrawiam
fourM 3M / 2009-10-04 22:23:59 /
Ale tutaj wpakowales grzebień od sierry/scorpio ?
Mysza liil (EM) / 2009-10-05 07:12:21 /
Witam. Fakt zapomniałem o tym napisać - grzebień jest od scorpio. Pozdrawiam
fourM 3M / 2009-10-05 07:50:43 /
Tak w escortach jest dokładnie taki sam wynalazek :P
Pocieszę cię - rozleciała się nie zębatka a grzebień. Więc nie jest to niezawodne.
Witam. Zdaję sobie sprawę, że nie ma rzeczy niezawodnych ale do naprawy mogę użyć starego grzebienia. Tak jak wypowiedzi powyżej - problem nie leży w rozwiązaniu ale w wykonaniu tych elementów przez ówczesnych producentów. Pozdrawiam
fourM 3M / 2009-10-05 13:45:51 /
Witam. Przeróbka działa tez w praktyce - założone do autka. Pozdrawiam
fourM 3M / 2009-10-06 19:17:24 /
Kto w Warszawie albo najbliższej okolicy zrobi podobny patent? ilość k*rew, które dziś poslałem na geja sprzęgła i jego linkę przekroczyła moją granicę cierpliwości do oryginalnego rozwiązania.
Grzesiek_Rudy / 2017-04-30 22:36:36 /
a nie lepiej hydraulikę ogarnąć ?
michalch83 / 2017-04-30 22:44:18 /
Linkę zmienić można w 5 minut, kombinacja z wysprzeglikiem już nie jest taka prosta. Dodatkowo wypadam z BZ :)
Grzesiek_Rudy / 2017-04-30 22:48:15 /
Wiesz, ten stuningowany samoregulator to też już poza BZ... ;) jak bym skontrolował na PC :D
rozjechany liil / 2017-04-30 22:56:10 /
To się montuje w parę chwil i jak są sprawne wszystkie elementy oraz poprawnie zainstalowane, to działa bez problemów.
Mysza liil (EM) / 2017-05-01 08:17:51 /
Zadzwoń do sachara ogarnie Ci te elementy nowe zmontować i będziesz pan zadowolony
Mordian / 2017-05-01 10:41:59 /
Co do patentu to widziałem tez małą śrubkę dociskającą tą małą zębatkę do polksezyca. Tez działało
Mordian / 2017-05-01 10:45:08 /
Panowie,
I ja walczę obecnie z samoregulatorem.
Po wsadzeniu BOA w miejsce pinto ciężko rozsprzęglić do końca napęd.
Wątpliwości poddaję współzamienność samoregulatorów R4 i V6.
Co ciekawe w garażu znalazłem kilka linek sprzęgła, lecz bywają 2 długości.
Ktoś z was orientuje się czy długości linek i samoregulatory różnią się pomiędzy R4 a V6?
#szaman / 2017-07-19 09:14:55 /
Samoregulatory identyczne. Linki sprzęgła R4 i V6 mają różne długości.
samoregulatory identyczne, ale reszta już nie musi być identyczna, może być tak, że trzeba wymienić także pedały?
ale jak tego silnika fabrycznie nie było to możesz mieć problem
zenonDWR / 2017-07-19 10:55:29 /