Może nawet bardziej nadawałoby się to do 'off-topic' ale czy ktoś zna jeszcze jakieś tylnonapędowe auta (oprócz ferrari, lamborghini i maserati), w których pięciobiegowa (plus wsteczny) skrzynia ma lewarek pracujący w trzech płaszczyznach, gdzie prawą stanowi IV do przodu i V do tyłu, w środkowej mamy II do przodu i III do tyłu, a w lewej - R do przodu i I do tyłu?
Podobno w takim układzie specjalizowała się firma ZF, stąd kilka modeli porsche (a nawet VW transporter t3) ma takie skrzynie, ale dla TYLNEGO silnika. A ja bym chciał zapodać taką skrzynię do przedniosilnikowego Forda z tylnym napędem :(
Any ideas ?
zakspeed / 2009-09-17 16:40:18 /
BMW miało takie skrzynie.Ja przynajmniej jeżdziłem taką 635CSI oraz E21 323 Alpina 180 PS.Wsteczny w lewo do przodu a jedynka w lewo na dół.
ZF Getrag 265/5
Konar / 2009-09-17 16:51:06 /
mercedes 300 320 skrzynia mclarena
Main(misiek) / 2009-09-17 17:14:16 /
mowie oczywiscie o W124 :) zeby nie bylo ze pomieszalem bejce z mietkiem
Main(misiek) / 2009-09-17 17:15:05 /
Tu trochę o tym było
http://www.capri.pl/forum/287145#287427
Wojtass / 2009-09-17 17:35:22 /
Lublin ma taką:)
Szafa !G.O.P!
/ 2009-09-17 17:37:14 /
Co prawda nie 5 biegów - ale pierwsze Mustangi mają taki układ przy trzybiegowej manualnej skrzyni ;-)
MikeB4
/ 2009-09-17 17:57:38 /
Mercedes Kaczor dezel ;)
Beddie / 2009-09-17 19:14:04 /
vw LT35 - ten stary, szeroki
Main - faktycznie gdzieś się utarł taki mit, że to skrzynia McLarena, ale jest to wierutna bzdura...
Zarówno w BMW jak i w Mercu jest to Getrag 265 - różni się jedynie dzwonem. Są to stosunkowo mocne skrzynie
Wroniasty / 2009-09-17 19:26:47 /
M3 E30 i MB 190 2,5-16V
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2009-09-17 19:47:36 /
chyba stare IVECO Turbo Daily miało coś takiego:)
karolb863 / 2009-09-17 21:11:48 /
Wroniasty - Getrag 265 to nie wszystko - chodzi o tak zwaną "dużą" 265 oznaczaną jako "265/6", w odróżnieniu od "265/5", czyli zwykłej BMWowskiej "piątki".
Więcej info tutaj:
http://www.customs-n-classics.dk/Teknik/Sportsgearkasse/SportsgearkasserUK.html
Generalnie, zakspeed, ten typ skrzyni nazywa się z angielska "dog legged" i po tym haśle można coś więcej szukać :)
Konar / 2009-09-17 21:22:33 /
GAZ 69 z dolniakiem tyż ma taką, kiedyś pomyliłem wsteka z jedynką ( normalną :) ) i było boom
EL COYOTE / 2009-09-18 07:12:56 /
Tak Konar - wszystko się zgadza, moje roztargnienie
Wroniasty / 2009-09-18 19:23:12 /
skrzynia z asem do tylu to grubego kalibru rarytas do BMW i za sprawa zapalencow skladajacych rekiny do driftu i innych tortur te skrzynie juz dawno osiagnely niebotyczne ceny
szalony / 2009-09-28 21:33:01 /
hmm silnik s21 np ŻUK miał skrzynkę z jedynką do tyłu ...
technologicznie to lata ? 30 XX wieku
bilans / 2009-09-29 09:53:49 /
Technologicznie w latach 30tych XX wieku AutoUnion miał 5 litrowy silnik o mocy 370 KM lub 6 litrowy 520 KM a w 1938 osiągnął 380 kmh na torze w Berlinie ... ;-) Nawet dziś robi to wrażenie ...
MikeB4
/ 2009-09-29 11:24:01 /
technologicznie pierwsze auta napędzane były silnikami parowymi
i uwaga elektrycznymi ...(Robert Anderson pierwszy pojazd elektryczny 1839 rok)
mija 170 lat a technologicznie nadal w tej dziedzinie kiepsko
tak więc pomysły ludziska mieli zawsze tylko czasem z wykonaniem kiepsko
ale to co się nielicznym udało nadal zwala koparę
np skrzynka rozdzielcza w unimogu ...
bilans / 2009-09-29 13:33:53 /
El Coyote, Bilans - prośba o czytanie ze zrozumieniem. Wyraźnie stało 'pięciobiegową z lewarkiem chodzącym w trzech płaszczyznach'. I tylko o taką nam chodzi.
Mike B4 - lata 30-te to także 250PS z 1.5-litowego Alfa Romeo z kompresorem (10 lat później doszedł do 420PS z tej samej pojemności), zaś już w 1912 r. Maybach produkował R6 z 5 zaworami na cylinder, a Peugeot w 1908 r. miał V8 z rozrządem QOHC (albo 2DOHC jak kto woli).
Pozdreaux.
KRK 4m
/ 2009-09-29 13:56:36 /
Dziękuję wszystkim za pomysły - spróbujmy jednakże coś ustalić :)
Beddie, Raul, Karolb863, Szafa - czy owe skrzynie z 'kaczora', starego LT, Lublina i Iveco 35TD to ten sam Getrag, co w bejcy i mesiu?
zakspeed / 2009-09-29 13:59:02 /