logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » parownik BRC

parownik BRC

doczytałem się na forum że parowniki BRC mają gdzie srubke do ustawiania czulosci moze ktos z was wie gdzie to jest. Z góry dziekuje za pomoc. U wazam ze to forum jest super bo mozna naprawde duzo sie dowiedziec o fordach

MICHAŁ / 2004-03-16 14:54:30 /


To taka srubka na imbus, obok (pod) mosieznej srubki ustalajacej sklad mieszanki na wolnych obrotach.

Mysza liil (EM) / 2004-03-16 15:06:12 /


mają z boku i jest to śrubka z otworem na klucz ampulowy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-16 15:07:08 /


Na czym polega regulacja ile trzeba ja wykrecic. Jak ja wykrecilem to ona ma taka gumke na obwodzie jak srubki do regulacji skladu mieszanki w gazniku.

MICHAŁ / 2004-03-17 09:49:48 /


polecam artykuł "krótki poemat na gazu temat" jest tam dokładnie opisane co jak regulować...
http://www.landrover.pl/lpg/lpg.htm

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 10:50:28 /


Trojkat chodzilo mi nie o regulacje parownika tylko regulacje czulosci nie o co w tym chodzi

MICHAŁ / 2004-03-17 15:00:29 /


czułość reguluje się konkretnie pod daną instalacje.. i nikt ci nie powie ile obrotów musisz wykręcić śrubkę... bo to zależy od całości instalacji...

przy BRC wykręcając śrubkę zwiększasz czułość a wkręcajac zmienijszasz... a ustawienie czułości zależy w głównej mierze od tego jaki masz mixer...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 15:40:05 /


dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam

MICHAŁ / 2004-03-18 08:37:43 /


Jak ktoś chce sprawdzić jaki ma reduktor BRC to polecam
http://www.brcmexico.com/reductores.htm

Albi_Poznan / 2004-04-09 12:12:46 /


nie chcąc tworzyć nowego wątku zapytuje ponieważ mam problemy ze stabilną pracą w okolicach do 2000 obr/min i za chiny nie da rady ustawić idealnie równych obrotów a dziwne bo kręcąc śrubą od ustawiania wolnych (mosiężną wystającą)silnik nie reaguje co czy jej wykręcanie powoduje zubażanie mieszanki czy odwrotnie? i schowana śrubka na imbus do czułości co powoduje jej wkręcanie /wykręcanie? dzięki za info z góry

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-22 19:50:43 /


Wkrecanie powoduje: zubozenie mieszanki, spadek czulosci

Mysza liil (EM) / 2004-06-22 21:31:21 /


Radoslaw, regulacja tak jak Mysza pisze, a jezeli nie dziala to przez syf ktory zebral sie w reduktorze. Niedawno mialem taki sam problem, silnik nie reagowal na krecenie sruba. Gazownik wykrecil ja na pracujacym silniku, wyczyscil, wkrecil z powrotem i regulacja zaczela dzialac.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-22 23:13:54 /


ja już w końcu nie wiem który jest do czułości a który do wolnych. z tego co sobie przypominam to koleś który montował gaz mówił że ten na imbus schowany jest do wolnych.

radziu / 2004-06-23 14:37:40 /


i stała się jasność - zrobiłem sekcje parownika teraz mam pojęcie czym po co i w którą stronę kręcić. a membrana do niskiego ciśnienia wygląda jakbym lał uran a nie lpg ale jest szczelna i elastyczna więc nie widze racxzej problemu a stało się tak bo wcześniej nie wiedziałem że w środku zbiera sie maź i że sie ją na gorąco uwalnia poprzez wykręcenie śruby plastikowej u dołu - wogóle koleś monter gazowy nic o tym nie wspomniał, ręce opadają. teraz musze wywalic perfidnie wkręcone w górny korpus gaźnika rury i zamienić to na mikser bo dół obrotów to porażka. polonezoski palnikowy chyba włoże. nie wiem tylko jakie ma przeloty gardzieli bo jeśli będzie miał mniejsze od gaźnikowych to będzie go raczej przytykał a może źle myśle.

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-23 20:12:03 /


Powiem tak co wiem z doświadczenia .
Ta membrana się nie nadaje!!!!!!!!!!
Ni ma co jej montować lepiej zainwestować i kupić zestaw naprawczy bo to jest już że tak powiem szmelc!!!!!

CORONER Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-23 20:19:03 /


Coroner trochę przesadza. Wymyj tą membranę w ropie (nie w nitro czy acetonie!!!) i składaj. Mikser od pomyloneza palnikowy wystarcza od 2,8 gaźnik (mój) poprzez 2,3 (mój szwagier, guti) 2,0 V6 (joga) do 2,0 R4 (hoover).

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-24 08:22:16 /


nie no spoko już go złożyłem. membrana jest ok bo jest wiotka elastyczna i szczelna a z mikserem dzięki za rady - jade zaraz gdzieś do gazownika kupić .ciekawe ile zawoła?

radziu / 2004-06-24 14:40:28 /


kupiłem mikserek od pomyloneza założyłem i się wk...łem - żadnej różnicy między tym co było wcześniej i chodzi na wolnych dalej nierówno a do 2000 tysięcy nie jest idealnie stabilny. kurna może tą membrane musze faktycznie wymienić bo reszta gra

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-08 21:22:40 /


hehe mikserek od polmyzona cvhyba nie jest do forda :D
może dlatego róznicy nie widzisz :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-08 23:01:44 /


Także nie będe zapodawał nowego tematu więc może tutaj .
Kupiłem parownik BRC do 100 kW i założyłem go w miejsce mojego wysłużonego marini . Nie regulowałem go ( ustawienia fabryczne ) wiem co nieco o ustawianiu gazu lecz nieco zbija mnie z tropu ta śruba od regulacji czułości . silnik chodzi znacvznie lepiej ( ma górę itd ) ale czy należy go jeszcze jakoś podregulować ?

CzarnyMatowy / 2004-07-09 09:20:27 /


oczywiscie ze nie musisz, producent przeznaczył ten parownik do konkretnego silnika, i odpowiednim stopniu zuzycia....
Ludzieeeeee czy to nowy/inny parownik czy gaznik zeby to chodziło tak jak ma _trzeba_ to podregulwoac pod konkretny silnik, bez regulacji moze to działac ale szansa na to ze bedzie działac dokładnie tak jak powinno jest baaaardzo nikła

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-09 10:32:51 /


cOke brawo :) auto chodzi lepiej niż na starym parowniku ale nie tak jak powinno . Czasmi gdy hamuję silnikiem ( rozgżanym ) czuję woń nie przepalonego gazu . Przy przyspieszaniu też taki zapach jakby przeleweał . Przy Marini sobie radziłęm ale tutaj mi zadaliście klina tą regulacją czułości i nie chciał bym popieprzyć czegoś . poza tym mamy trzy stopnie swobody więc ustawianie ich bez żadnego pojęcia nie ma sensu . Kolejne pytanko to czy warto do takiego parownika i do silnika 1.6 zakładać kompensację ? jeżeli tak to chyba regulacji trzeba dokonać poźniej .

CzarnyMatowy / 2004-07-09 18:56:00 /


-bez kompensacji!!
-regulację czułości przeprowadzasz śrubą na ampul!! śruba moletowana obok jest do ustawienia sztywnej dawki gazu niezależnie od parametrów podciśnienia...

co do samej regulacji polecam znaleźć text: "krótki poemat na gazu temat" jest tam wszystko dokładnie opisane co i jak regulować..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-10 01:09:08 /


Trójkąt dzięki za radę odnośnie poematu . Gaz ustawiony , chodzi mniam :)
Ale ...
Rozwiązane problemy rodzą nowe pytania :
1 czemu bez kompensacji ?
2 co z śrubą na ampuł ( wiem wiem regulacja czułości ale oco chodzi ? czułości czego ? czułości na pedał gazu ? na Temperaturę ? ) . Nie kręciłem nią gdyż wyznaje zasadę że jak coś działa dobrze to się tego nie poprawia bo przestaje wtedy działać dobrze .
Jedyne do czego sie mogę doczepić to zająknięcie silnika przy wciśnięciu nagle gazu do oporu gdy silnik pracuje na obrotach jałowych ( zjawisko stałe do którego się przyzwyczaiłem i umiem je zniwelować ) .

CzarnyMatowy / 2004-07-15 22:11:05 /


kompensacje stosuje się w układach z TURBO lub w porzypadkach szczególnych... np.: silniki z wtryskiem k-jet.. w nich mikser jest za klapą przepływomierza a przepływomierz "fałszuje" podciśnienie w układzie dolotowym.


śrubą regulacji czułości w skrócie dopasowuje się parownik do mixera..
różna konstrukcja mikserów może wywoływać różne podciśnienie.. a do tego trzeba dostroić parownik

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-15 23:53:11 /


po czym odroznic reduktor brc at90e 100kw od 140kw ?
bo jak na zlosc naklejka na modello jest oderwana]

DeMaDeS / 2005-06-24 19:30:18 /


hmm z zewnątrz się nieróżnią.. wewnątrz są nieco inne przekroje kanałów..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-25 01:53:21 /


inne pytanie mowicie ze brc ma regulacje czulosci srubka na kluczyk imbus czy jakos tak...
regulacje na tej samej zasadzie dzialajaca ( sciskanie sporezynki ) ma lovato, czyli wszysktie reudktory maja regulacje czulosci ? bo juz m isie w glowie... po%^&*(&lilo :/

DeMaDeS / 2005-06-25 20:24:41 /


podepne sie instalacja z opla 1,8 16v SPOKOJNIE czy podejdzie do fordzika 1,6 na gazniku interesuje mnie czy nic sie nie dzieje gdy parownik jest przewymiarowany i reszta takie tam silnik krokowy co z nim bo sruba mi nie lerzy[mam okazje kupic ][ta instalacje tylko czy ona aby napewno nie zaduza jest bo rozumie pan duza instalacja w malym silniku]

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-25 23:03:09 /


reduktor lpg może być za mały.. ale niezaduży.. jeśli jest wiuększej mocy to poprostu nie bedize pracował na 100% swoich możliwości!! a to ma duże plusy bo jest bardziej liniowa charakterystyka.. dlatego reduktory oznacza siuę zę są do danej mocy.. wiec poniżej można zakłądać.. a powyzej już będą za słabne..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-26 01:04:51 /


tak domniemalem lecz jeszcze mam pomrocznosc odnosnie sruba-silnik krokowy[motor 1,6 gaznik]

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-26 10:55:33 /


jeśli masz w wydechu sonde lambda to oczywiście silnik krokowy.. a jeśli takowej sondy nieposiadasz to ją zamontuj :))

przydał by się jeszczxe czujnik położenia przepustnicy.. ale nie jest koniecznie wymagany..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-26 13:34:57 /


dzieki z sada to sprawa prosta,kwestia pozyskania komponentow a z czujnikiem przepustnicy-pomyslimy zobaczymy.dzieki

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-26 22:15:23 /