Witam mam pytanie (szukałem na forum ;)) chcę zamontować elektryczny szyberdach w mojej granadzie (Mk IIa). Oryginalnie jest mechanizm na kolbkę. Posiadam już silniczek linki i inne tam (prowadnice, kabelki, przełączniki itp).
I pytanie czy trzeba coś przerabiać, nawiercać w blachach? Czy wszystkie budy były przystosowane pod elektrykę.? Bardzo zależy mi na zdjęciach takowej instalacji, i gdyby były prosiłbym bardzo o nie. Jak ułożony jest silnik (wiem gdzie w bagażniku, ale nie wiem dokładnie gdzie ma otwory mocujące). Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
Dzięki z góry.
Wartownik / 2009-08-14 13:06:45 /
Nie wiem czy jest różnica pomiedzy IIa i IIb,ale w tej drugiej to nie jest problem i niczego nie musisz zmieniac gdyż kasta jest do tego przygotowana.Otwory do silnika są na lewym nadkolu.Troche trzeba się namęczyc aby nową linke z pancerzem przepchnąć przy lewym słupku C i wiązkę elektryczną w słupku A
Murmur vel Magman / 2009-08-14 20:03:25 /
Tak, wiem że w lewym nadkole, ale nie wiem dokładnie w jakim położeniu, od środka, czy na zewnątrz od zawiasów klapy, i jakiej pozycji. i czy trzeba zmieniać coś przy samym szyberdachu. Pytam żeby puźniej uniknąc jakiś niespodzianek
Wartownik / 2009-08-14 23:07:49 /
ja zbieram sie do wyjmowania . tylko nie wiem kiedy to nastapi
bede robił foty
Wojdat / 2009-08-17 09:15:40 /
Pomiedzu poszycem zewnetrznym i wzmocnieniem slupka C.
Trzeba odkrecic lewy gumowy odbojnik zawiasu tylnej klapy. Ten otwor jest jednym zpunktow mcowania.
bartek nowakowski / 2009-09-04 23:51:28 /
Jak reguluje się ustawienia szybra przy elektrycznym szyberdachu?
Chodzi mi o ustawienie odpowiednich położeń szybra, żeby silniczek w położeniu zamknięte się wyłączał. Miałem tak, ale podczas blacharki zostało to rozebrane i teraz po złożeniu jest lipa.
Najpierw za każdym razem po pierwszym wciśnięciu guzika było tylko KLIK. Dopiero za drugim się ruszał.
Teraz dołożyłem jeden z brakujących elementów i szyber rusza już za pierwszym kilknięciem, ale nie zatrzymuje się na zamkniętym tylko jedzie dalej.
Szlak mnie już z tym trafia.
Może ktoś opisać dokładnie regulacje ustawień mechanizmu w bagażniku?
Może też ktoś wkleić jak to ma w bagażniku być zamontowane?
Dołączam się do prośby o fotki, niedługo tez mi się to przyda.
Arek 3M / 2010-04-05 12:24:13 /
To wie ktos, cos jak to z ta regolacja...??
bartek nowakowski / 2010-04-19 21:30:46 /
Czy były elektryczne szyberdachy w granadach kombi ??
Wartownik / 2010-04-29 20:15:47 /
dred takowy ma z tego co pamietam
ja niestety wiem tylko jak to było w scorpio bo ostatnio rozbierałem (linka przyrosłą do rurki), tylko , że tu silnik jest pod dachem, ale myśle że zasada działania i regulacji podobna. zamknąć szyber, ustawić wyłącznik krańcowy w pozycji zamkniete i zapiąć linki na trybko. gdybym sie mylił to możecie mnie zbesztać i zmieszać z błotem ;)
pozdrawiam.
aaannnd / 2010-04-29 23:29:36 /
dred nie ma kombi
Witam.
Czy przy okazi mozesz troche dokladniej opisac procedure "ustawić wyłącznik krańcowy w pozycji zamkniete i zapiąć linki na trybko" dla granady??
bartek nowakowski / 2010-04-30 08:33:07 /
dred i inni, wiecie juz jak się reguluje szyber elektryczny, ja się bawię nim "na sucho" i już wiem o co chodzi (mniej więcej bo nie mam tego jak zweryfikować)
brzezin / 2011-10-23 19:08:20 /
Brzezin regulujesz na silniczku czy pokrywę w dachu?
Na razie na silniczku, który leży sobie na podłodze i jest przy nim tylko sama linka. Wiem że precyzja ustawienia to 1% bo nie mam pojęcia jak zachowuje się dach ale....
Na silniczku są znaki wg których to wszystko ustawiasz. Jutro zrobię zdjęcia i opis jak ja to widzę i spróbujesz tak zrobić u siebie. A jeśli ktoś mi poda ile żmijka wystaje z mechanizmu/silniczka przy zamkniętym dachu to już ustawienie tych dwóch kół plastykowych, które to właśnie są odpowiedzialne za precyzję działania szybra nie będzie problemem.
brzezin / 2011-10-23 23:22:37 /
Od wczoraj koncepcja regulacji mi się zmieniła ale chyba na łatwiejszą :P
METODA NIE TESTOWANA NA SAMOCHODZIE :D ale powinno działać
1
Na początek możemy ściągnąć plastykowe koło nr 2, wystarczy je pociągnąć i wyskakuje :)
2
Jeśli szyber nie jest zamknięty to go zamykamy, na razie na wyczucie.
Linka z mechanizmu powinna wystawać od 3,5 do 4 cm.
3
Jeśli mamy już zamknięty szyber to wciskamy oś mniejszego koła
Dzięki temu mamy możliwość obrócenia tego małego koła przez co regulujemy moment wyłączenia silniczka :)
4
Łapiemy za tą ośkę na kombinerkami i ustawiamy koło znakiem tak jak na zdjęciu
5
Następnie od drugiej strony wciskamy oś na swoje miejsce. Zakładamy to większe koło otworkiem umieszczonym tak jak na zdjęciu. Oś znaków na kołach powinna być równoległa do mechanizmu przesuwu linki
takie ustawienie kuł następuje w chwili wyłączenia silniczka czyli w chwili zamknięcia szybra ;)
Jeśli dalej coś będzie nie tak wracamy do punktu 3 i zmieniamy położenie mniejszego koła przez co opóźnimy bądź przyśpieszymy wyłączenie silniczka. Ale pamiętajmy że w tym przypadku znak na większym kole musi być cały czas w tym położeniu
Po regulacji pochwalcie się czy wam się udało bo sam jestem ciekaw efektu :)
brzezin / 2011-10-24 15:51:57 /