logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » dostawa lpg do silnika sie zacina objawy.....

dostawa lpg do silnika sie zacina objawy.....

witam
otoz od pewnego czsu lpg mi sie zacina mianowicie silnik zimny czy nagrzany odpala normalnie i bez problemu lecz czasum mu sie zdarza ze nie odpala( a ostatnio coraz czesciej) za cholere na gazie wtedy musze odczekac dluzsza chwile i moze odpali a jak nie to na bene go przerzucam przejezdzam jakis kawalek i go przelaczam na lpg, oczywiscie podczas przelaczenia nie odpala na gazie musze wtedy stanac i go pomeczyc.
pyt. co moze byc bo mi wydaje sie ze ktorys elektrozawor odmawia posłuszenstwa moze sie pobrudził czy co? jezeli to ma znaczenie to kiedys mi sie przerwał pod samochodem kabel (czarny) i go reanimowałem innym kablem (miedzianym ok. 10 cm)
pozdrawiam

Michal FAZI / 2004-02-24 00:19:51 /


Witam!!!

Mam podobnie tylko ze mam juz sposob, w przypadku zawieszenia sie elektrozaworu traktuje go + z aku.
Po 2-4 kliknieciach dziala przez dluzszy czas dobrze. Trzeba go wymienic ale jakos czasu brak.
Ostatnio zawiesily mi sie oba, chechlalem, chechlalem az sobie przypomnialem ze moze byc to wina elektrozaworu od gnojowki i znow +sem go :)

Teraz dzialaja bez zarzutu :)
Ale wisi nademna wymiana obu ;(

Pozdrawiam Bombi

Bombi Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-24 08:30:48 /


w starszych autach spotkałem się z pewną przypadłością.. i rutyną pracy gazowników...

mianowicie zasilanie instalacji LPG biorą z (+) cewki zapłonowej... tylko nie biorą chyba pod uwagę że w niektórych autach cewka zasilana jest przez opornik!!! przez to napięcie na zaworach elektromagnetycznych nie jest 12V tylko 8-9V i jest to za małe napięcie do pewnego otwarcia zaworu!!!
proponuje sprawdzić skąd jest pobierany prąd do zasilania instalki LPG i jeśli jest to cewka zapłonowa to trzeba to zamienić np. na któryś bezpiecznik gdzie pełne napięcie 12V pojawia się po przekręceniu stacyjki

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-24 09:12:29 /


i nie znika w czasie rozruchu - poz Acc w stacyjce!!!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-24 10:44:19 /


dzieki magowie :P dzis pokombinuje

Michal FAZI / 2004-02-24 18:25:01 /


podłaczone jest to pod cewke z tym ze przez roku to latalo bez zarzutu no moze pare razy był problem czy moze to byc wina akumulatora ze nie jest wystarczajaca naladowany ? jaki mniejwiecej jest koszt takich elektrozaworow? i pod ktore bezpieczniki ewentualnie je podpiac?

Michal FAZI / 2004-02-24 22:03:33 /


jeśli masz pod cewke to 99% ze to wina... latało jak było nowe.. elementy się zużywają chodzą nieco ciężej... ale jak podłączysz normalnie pod 12V to bedzie oki ...

bezpiecznik możesz znaleźć metodą empiryczną.. tj. podłączając żarówkę pod mase i pod każdy z bezpieczników.. no i obserwać reakcję po przekręceniu kluczyka.. z tego co pamiętam to był pierwszy bezpiecznik od strony kabiny....

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-24 22:08:35 /


http://www.capri.pl/garage/fuses.php
np. 5 :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-25 01:58:43 /


zrobilismy z Trojkatem tak jak On to pisał przeczyscilem elektro zawor w butli i dzieła jeszcze raz dzieki Trojkat za pomoc
pozdrawiam

Michal FAZI / 2004-02-25 16:21:19 /