Kombinowalem juz na wszystkie strony i ni chu chu nie chce mi sie wlaczyc radio.
Wtyki w kostce mam opisane tak: antena, zaplon,uziemie, pamiec. Chce podpiac to tylko pod zasilacz, i dwa glosniki celem sprawdzenia. Ani razu mi sie nie udalo, nie wiem w koncu czy radio nie jest zwalone (bezpieczniki sa ok).
Curtis_Capri / 2009-07-09 17:30:34 /
antena - antena
zaplon - +12V
uziemienie - masa (-zasilacza, akumulatora)
pamięć - +12V
tak raczej (nie widzę radia, więc raczej) powinno być - jeśli nie masz większej ilości wejść. Czasem trzeba podać masę dodatkowo na obudowę radia.
Fuszix 3M / 2009-07-09 17:43:57 /
aha - powiedz lepiej co to za radio, bo kabel opisany "antenna", zazwyczaj niebieski - służy do sterowania anteny automatycznej, wzmacniacza itd i po włączeniu radia pojawia się na nim +12V. Najlepiej go nie podpinaj -zaizoluj i zostaw.
Przepraszam za zamieszanie, ale zasugerowałem się pierwszym postem (niby że są tylko te wejścia w radiu)
Fuszix 3M / 2009-07-09 17:47:54 /
Wejscie na antene dokladnie jest podpisane antena elektryczna i jest na bezpieczniku 1A, tego nie bede podlaczal. Ide wiec sprawdzic. Dzieki za pomoc.
Curtis_Capri / 2009-07-09 17:51:28 /
a nie masz tam czasem jeszcze wzbudzenia czyli drugiego + ?
Main(misiek) / 2009-07-09 17:58:04 /
Podlaczylem dokladnie tak jak mowil Fuszix i wszystko gra i trombi jak ta lala :)
Curtis_Capri / 2009-07-09 19:55:19 /
Tylko się cieszyć, że go nie zjarałeś podczas prób :D
Mysza liil (EM) / 2009-07-09 22:35:28 /
Po prostu pod pamięć dawalem 7.5 volta zamiast 12.
Curtis_Capri / 2009-07-10 01:26:44 /
No wszystko poszloby zbyt gladko, gdyby mi sie udalo podlaczyc radio dobrze w aucie. Tym razem problem jest taki, ze radio po odpaleniu silnika sie najzwyczajniej wiesza, trzeba je resetowac poprzez odlaczenie zasilania. Podlaczylem sie do skrzynki bezpiecznikow. Na wylaczonym silniku radio hula, az milo. Mam zrobic osobny obwod prosto od akumulatora? Radio to stary kaseciak, wiec go nie szkoda za bardzo.
Curtis_Capri / 2009-07-10 21:21:31 /
zależy jak masz chęć, albo 12V z aku bezpośrednio, albo po zapłonie, radio swój prąd musi zabrać, więc ja podłączam zazwyczaj z aku bezpośrednio przewodem minimum 2,5mm2
k-janik / 2009-07-10 22:13:12 /
Przy okazji sprawdź sobie alternator. Widocznie sieje straszne "piki" po instalacji, więc radio nie wytrzymuje tych skoków. Po radiu i zakłóceniach można dobrze zdiagnozować pracę aparatu zapłonowego i alternatora...