zimny pali, dobrze rowno chodzi poki sie nie rozgrzeje. pozniej gasnie i nie chce odpalic dopoki nie przestygnie. stal prawie 3 miesiace po czym szybko odpalil i przez 2 dni dzialal normalnie. gaznik 2 gardzielowy (jak na zdjeciach).
http://img27.imageshack.us/my.php?image=imag0009x.jpg
http://img27.imageshack.us/my.php?image=imag0010ddb.jpg
http://img27.imageshack.us/my.php?image=imag0011m.jpg
bartekbartus / 2009-05-17 15:24:37 /
JoKo 3M_U / 2009-05-17 16:13:41 /
wiem, ale chcialbym zaczerpnac tez waszej wiedzy a z twojej odpowiedzi wynika ze jesli mam sierre a nie capri to jest to nie mozliwe. no szkoda, mimo to moze znajdzie sie ktos kto bedzie chcial pomoc.
bartekbartus / 2009-05-17 16:25:48 /
czytam twój post i się zastanawiam. to jest stwierdzenie faktu - chciałes się pochwalić że ten silnik tak ma? bo pytania czy prośby o pomoc nie widzę...
wąski77 / 2009-05-17 16:55:29 /
moźe sonda lambda o ile takową ma?
Konar / 2009-05-17 17:00:55 /
jesli moge edytowac to dodam ,RATUNKU' i ,POMOCY'. Panowie jesli mnie tu nie chcecie to napiszcie to otwarcie. bo widze ze chyba nie jestem tu mile widziany bo mam sierre. no szkoda.
bartekbartus / 2009-05-17 17:01:09 /
nie wiem czy to prowokacja ale lambdy nie ma. ;]
bartekbartus / 2009-05-17 17:01:54 /
bo sie pisze: w moim Taunusie... :)))
wąski77 / 2009-05-17 17:04:55 /
http://www.capri.pl/forum/5198 moze tam cos znajdziesz... ale i tak uwazam ze poszukiwania powinieneś zaczac od forum sierry :) tak logicznie by było :)
Kohito_PS / 2009-05-17 17:07:14 /
no przeciez zalozylem juz dawno temat na forum sierry ale wsumie problem sie nie rozwiazal wiec szukam pomocy tutaj. chyba procentowo duzo wiecej jezdzacych capri ma gaznik niz sierr wiec stwierdzilem ze pewnie ktos tu cos wymysli ;]
bartekbartus / 2009-05-17 17:50:56 /
no akurat Webera TLDH to założe sie o piwo, że nikt nie ma :)
Konar / 2009-05-17 17:55:41 /
a jak z obrotami wolnymi na zimnym i ciepłym? są takie same jak w momencie kiedy wszystko było ok?
♠Zoggon♠ / 2009-05-17 17:56:40 /
z obrotami jest wporzadku. chwilke chodzi na ssaniu, czasem wogole. przewaznie jak jest cieplo i odpale to mam jakies 1300 a jak dodam gazu spada na ok 800. silnik pracuje podczas jazdy jakies 3-5 minut (po odpaleniu) czyli nie wiem czy zdazy sie nagrzac calkowicie (mam urwany czujnik temperatury). jak juz zgasnie to wystarczy 1-2 minuty i znowu odpala. im cieplejszy tym dluzej trzeba czekac.
bartekbartus / 2009-05-17 19:05:44 /
A luz zaworowy to masz wogóle......
Konrad Szyperski / 2009-05-17 20:01:14 /
faktem jest, że nie wiem czy ktoś z nas ma taki gaźnik. Ale zaryzykowałby stwierdzenie, że to kwestia ssania. I sprawdzanie gaźnika zacząłbym od tego. Jak chcesz spróbować sam, to polecam lekturę Etzolda "Ford Sierra - sam naprawiam" ... dostępne skany na sierrafanie.
amator liil (EM) / 2009-05-17 20:01:24 /
Na moje kaprawe oko zaczął bym od sprawdzenia szczelności podstawy gaźnika, szczelność styku gaźnika z obudową filtra, i szczelność osadzenia filtra w obudowie. Oraz proponował bym założyć standardowy filtr w miejsce tuningowego :) A po uszczelnieniu w/w regulacja gaźnika.
Nieszczelności w wymienionych miejscach dają taki efekt.
Spowodowane jest to tym ze na zimnym silniku zamknięte przepustnice ssania robią podciśnienie wystarczające do zassania stosownej mieszanki. Gdy przepustnice się otworzą ich rolę powinien przejąć filtr powietrza. Jeśli obudowa filtra jest nieszczelna lub filtr jest osadzony nieprawidłowo, lub też filtr jest nieprawidłowy (tuningowy) podciśnienie w gaźniku może być niewystarczające do stworzenia odpowiedniej mieszanki i silnik gaśnie.
Wbrew powszechnemu mniemaniu filtr powietrza to nie tylko zbędny element który inżynierowie kazali montować żeby jakaś fabryka miała robotę. Po za oczyszczaniem powietrza ma też inne ważne zadania do spełnienia.
Aldaron / 2009-05-17 20:38:28 /
filtr mam fabryczny ale mam troche przetyrana uszczelke miedzy gaznikiem a kolektorem. chociaz wydaje sie jeszcze wystarczajaco sprawna ale sprobuje cos z tym zrobic. na silikon chyba mozna?? ten specjalny?? bo dostac taka uszczelke przynajmniej w gliwicach jest rzecza nie mozliwa. ale czekam dalej na opinie, jak macie jakies pomysly to dawajcie ;] dziekowa!
bartekbartus / 2009-05-17 23:00:15 /
obstawiam zawory...
karolb863 / 2009-05-17 23:06:04 /
z zaworami wszystko bylo w porzadku, mogly by sie rozregulowac przez 3 miesiace nie uzywania samochodu?? no z 2 nie byl palony. oczywiscie sprawdze to tylko szczelinomierz musze sobie zalatwic. nie mniej jednak wydaje mi sie to dziwne?
bartekbartus / 2009-05-17 23:09:09 /
Sprawdź czy pryska z pompki przyspieszającej. Jeżeli nie, to kup w eter-mocie wtryskiwacz pompki przyspieszającej i wymień. Uprzedzając ewentualne pytanie pytanie: jeżeli nie wiesz o czym piszę to odpuść sobie dotykanie gaźnika.
granadziarz_3M / 2009-05-18 08:14:17 /
a może cewka po nagrzaniu dostaje przebicia ?
Kornik / 2009-05-18 09:20:44 /
zastany gaźnik
1) wersja dla mających czas wolny - poczyść i wymień uszczelki i membranki
2) wersja dla nie mających czasu - założ filtr paliwa przed gaźnik potem wskocz na trasę typu A4 Kraków - Katowice i przepałuj go dobrze - może pomóc ale nie musi.
marian212 / 2009-05-18 09:55:57 /
odp. 3 / Kup u mnie gaznik typu szuflada , cena 50zl i problem tez sie skonczy.
Classmobile / 2009-05-18 11:19:44 /
ja miałem podobnie na gaźniku motorcraft 1V ale umnie wystarczyło przedmuchac powrót do baku :) i było w porządku
mishq (Mateusz G.) / 2009-05-19 10:45:56 /