1) Czy można regulować luzy zaworów na zdjętej głowicy?
2) Czy jest różnica w którym momęcie zamknięcia zaworu regulujemy luz?
3) Słyszałem, że luzy danego cylindra można regulować tylko w momęcie, gdy tłok tego cylindra jest w górnym punkcie zwrotnym (oczywiście głowica na silniku i wałek połączony z wałem korbowym)Czy to prawda?
Proszę o odpowiedzi tylko osoby biegłe w temacie (tu uśmiech do krk4m). Pozdrawim wszystkich i z góry dzięki za odp.
Bartek_mk1 / 2004-02-12 21:19:50 /
Nie czuję się wybitnie biegły w temacie zaworów Capri i na dodatek jako spolaryzowany heteroseksualista jestem nieczuły na męskie uśmiechy, ale odpowiadam kolejno na Twoje pytania:
1 - nie
2 - tak
3 - prawda
Litości, chłopy - w czym jeszcze mam być biegły? Lada chwila ktoś mi zaproponuje analizę wpływu idei Karola Marksa na życie seksualne termitów w okresie przesilenia wiosennego na równinie Serengetti?
Oczywiście z usmiechem w stronę krk4m :-)
Pozdro.
KRK 4m / 2004-02-12 22:00:05 /
Na początek proponuję poczytać np. Sam naprawiam swojego Fiata 126p
Szajba / 2004-02-12 22:10:26 /
jeśli to jest silnik z twojego capri.. tj. 1,6 r4 to :
ad1: Można
ad2: Jest różnica!!
ad3: luzy reegulujemy na górnym martwym punkcie danego cylindra... ale można też na mijające się zawory.. tj.. cylindry chodzą parami 1 z 4 i 2 z 3.. tak więc ustawiasz wałek rozrządu tak ze na 4 cyl ssący się zamyka a wydech zaczyna otwierać... i wtedy regulujesz luzy na 1... itd.
Trójkąt / 2004-02-12 22:56:20 /
byly dwie odpowiedzi i obie prawdziwe
tyle ze pierwsza dla silnikow z walkiem w bloku, druga dla OHC
jesli masz OHC i zdjales glowice razem z walkiem na niej zamontowanym to nie widze przeszkod w takiej regulacji
jesli jednak jest to pusta glowica z zaworami to trudno na niej cokolwiek regulowac
reguluje sie gdy tlok jest w gornym punkcie ale w momencie przejscia ze sprezania na prace
jesli trafisz na gorny punkt wydech/ssanie to nie trafisz w odpowiednie miejsce i jeden z zaworow bedzie zle wyregulowany
najlepiej to robic na mijanke
camaro / 2004-02-13 08:38:15 /
buhahahaha...trojkat...!!!!..jak chcesz regulowac zawory np. w 2.0v6...na zdjetej glowicy...buhaha...powodzenia!!!!
...jesli tak regulujesz u siebie..to chyba masz problem..:))..ale pewnie ty masz juz hydraulicznie regulowane...
Zakrzak! / 2004-02-13 18:54:23 /
Trójkąt wyraźnie napisał, że chodzi o rzędowkę, a nie o V6. Czytaj uważniej.
Piotr Siemiątkowski (Irpac) / 2004-02-13 19:05:07 /
zwracam honor....przeoczylem....sorki...:))..pozdro
Zakrzak! / 2004-02-13 19:42:47 /
Jakich dokładnie kluczy potrzebuję, żeby wyregulować zawory w 2.0 R4?
Z góry dzięki
Młody_wFe / 2006-02-04 11:56:04 /
10 (sztorcowa najlepiej) do odkręcenia kapy,
15 płaska,
19 płaska,
szczelinomierz,
ew. 13 do odkrecenia gaźnika, żeby był lepszy dostęp.
Powodzenia
gryziu liil (EM) / 2006-02-04 12:13:26 /
Dzięki. A powodzenie się przyda, to mój debiut :)
Młody_wFe / 2006-02-04 13:18:30 /
A czy nie jakies calowe 18 z hakiem, zamiast 19 ??
Mysza liil (EM) / 2006-02-04 15:16:36 /
Mysza, nie kracz!!
:P
Młody_wFe / 2006-02-04 15:20:18 /
We wszystkich Pinto jakie mi się dotychczas trafiły była kontra na 19.
A do Młodego jeszcze uwaga, by te klucze (15 i 19) były solidne, bo knykcie se pozbijasz i naklniesz się nielicho, a nie wyregulujesz tych zaworów. Do niektórych podejście jest na tyle kiepskie, że trzeba "lewą" stroną klucza kręcić i jak bedzie on lichy, to się rozegnie, albo nakrętkę obemknie :(
A szczelinomierz wkładaj pomiędzy krzywkę wałka a dźwigienkę.
gryziu liil (EM) / 2006-02-04 16:06:45 /