Witam wszystkich. Przeszukując forum znalazłem wątek, w którym była mowa o obrotnicy. Może ktoś posiada taką obrotnicę i mógłby podać wymiary. Z góry dziękuję.
chemik / 2009-04-14 17:06:23 /
Wymiary zależą od karoserii jaką chcesz na ruszt wsadzic. Dla kogoś kto będzie potrafił sobie to zbudowac, czyjeś tam wymiary nie są istotne. Ważne aby dobrze zamocowac budę i żeby dało się ją obrócic.
zapek??? !G.O.P! / 2009-04-14 17:28:45 /
Chcę wyremontowac taunusa. Myślałem jednak, że obrotnica jest rozsuwana w szerokości, tak by dopasować ją do każdego auta.
chemik / 2009-04-14 17:34:22 /
W watku, ktory byl juz na forum jest jedno zdjecie przedstawiajace fajna obrotnice regulowana i na szerokosc i na dlugosc. Temat mam przerobiony dosyc swierzo, bo wlasnie w zeszly weekend takie cos spawalem. Wymiary bralem z samochodu, wszystko zrobione tak aby samochod mogl sie spokojnie obracac i bylo jeszcze troche zapasu na wieksza furke. Taunus jest fajny bo i z przodu i z tylu ma mozliwosc wsuniecia rury w podluznice, co znacznie ulatwia stabilny montaz, w capri mk1 juz nie jest tak wesolo;)
Jakby co sluze pomoca.
a powiedz mi ,czy jak już wsuniesz prowadnice w podluznice, to czy auto jest w miare wywazone?? znaczy czy nie obraca się samo w jedno polozenie, i czy z każdego punktu w kazdy punkt da się je obrocić jedną ręką??
fordofil / 2009-04-14 18:44:24 /
Mysle, ze po odpowiednim ustawieniu srodka ciezkosci (na zdjeciu widac regulacje) nie powinno byc problemu, aczkolwiek nie zamierzam obracac samochodu nad grilem, tylko ustawic tak jak w danej chwili bedzie mi odpowiadalo.
Właśnie o taką obrotnicę mi chodziło żeby móc regulować na długość i na szerokość, niestety nie bardzo wiem od czego zacząć...
chemik / 2009-04-14 19:03:39 /
Zacznij od kupienia materialu, ktory tani nie jest. Musisz znalezc traki wymiar aby jedna rura w druga wchodzila z minimalnym luzem. U mnie ta grubsza rurka to 60mm szerokosci i 4mm grubosci scianki, a ciensza to 50mm o sciance 2mm. Zakup w jakims markecie, albo sklepiku kola. W moim przypadku sa to kola od taczki, gdyz musze miec mozliwosc przejechania po trawie. Rur okraglych jeszcze nie mam, bo nie kupowalem 6m, zeby uciac z nich 60cm i bede tego szukal w jakis odpadach. Nastepnie pomierzenie samochodu, ciecie i spawanie. Mi wystarczylo 9m rury 60mm, 9m rury 50mm i 3m rury 40x20mm na zastrzaly i mocowania kolek. Jakby co jutro bede mial chwile czasu i moge zwymiarowac to zdjecie, tak jak ja robilem pod capri mk1, mk2 i taunusa TC3.
Fajnie byłoby żebyś podał wymiary.
chemik / 2009-04-14 19:29:58 /
Ale po co Ci jakieś wymiary ?
Jeśli chcesz dobre fotki obrotnic wbij hasło "rotiserie" do googli...
Też mam swój sprzęt - potrzeba minimalnie jakieś 40 mb rurek czy tam kształtowników o przekroju kwadratowym (widziałem nawet na rurkach 20 mm) plus 2x po 2 kawałki pasownej w siebie rury okrągłej około 30 cm każdy (do Capri z przodu płaskowniki do mocowania :-) - a same uchwyty i tak trzeba dorobić i zamocować w miejscach gdzie są uchwyty zderzaka/resora/wahacza....
MikeB4 / 2009-04-14 20:00:34 /
mike 40mb/????? nie przegiąłeś trochę :D?
SKUN_3M / 2009-04-14 20:17:48 /
na same uchwyty około 5 m bieżących oba - na podstawy około 20 metrów na dwie - może przesadziłem troche z tym 40 (bo to na taką z kółkami i środkową rurą tyle potrzeba ;-) - ale minimalnie trzeba zrobić takie trójkąty o podstawie około 2 m , wysokie na ponad metr + boczne zastrzały dla pionowo stojącej rury i wyciągnąć rurką pod auto żeby trójkąt się nie przewracał ...
i jakiś system blokowania pozycji w której ustawiliśmy sobie samochód ...
MikeB4 / 2009-04-14 21:11:42 /
Korzystając ze wskazówek MikeB4 przeszukałem jeszcze raz internet. Znalazłem coś takiego http://www.autobody101.com/rotisserie_plans.pdf
chemik / 2009-04-15 20:13:01 /
Fajne to jest --- ale dolne poprzeczki ustalające pion (te które idą pod nadwozie auta) ja zrobiłem odkręcane - zawsze gdy nie chcesz używać obrotnicy stoi sobie na płasko oparta o ścianę a nie zajmuje połowy garażu ;-)
Z początku mój projekt samego miejsca obrotu nie opierał się na dwóch okrągłych rurach tylko na : no tu was może zaskoczę - półosiach z malucha i łożyskach z piastą :-)
Plusy tej obrotnicy to dość duża gama regulacji - jak robisz pod jedno auto to się nie opłaca tak kombinować i można trochę uprościć projekt ;-)
Tu jeszcze parę fotek innych obrotnic
MikeB4 / 2009-04-16 01:11:37 /
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=612414364
m.kozlowski / 2009-04-16 08:02:10 /
Albo takie cus:
Dzieki srubom pociagowym, dwoch krecacych podnosi pojazd latwo do gory
240z / 2009-04-17 21:09:05 /
Witam
obejrzałem ten wątek, i mam pytanko. Czy ma ktos może plany obrotnicy takiej w miare uniwersalnej, rozsuwanej, na poczatek do cortiny, ale pózniej może do czegos innego, lub dla kogos innego (szkoda zeby pasowała tylko do jednego samochodu.), lub zdiecia własnej, abym mógł sobie zbudować?
ozz / 2011-06-08 19:00:21 /
Przecież to banalnie proste urządzenie, wystarczy ruszyć głową, żadne plany nie są potrzebne. Od siebie dodam, że do pracy stacjonarnej nie potrzebujesz poprzeczki łączącej oba słupy, wystarczą jedynie metrowe profile zabezpieczające słupy przed przewróceniem się. Moja obrotka jest na suwaku i umożliwia podnoszenie i opuszczanie budy. Ponadto ostatnio została rozbudowana o funkcję dźwigu do silników ;D Może niedługo też będzie nam kawę robiła, zobaczy się;))
A tak to wygląda w akcji:
http://www.capri.pl/image/comment/411516/153749
zapek??? !G.O.P! / 2011-06-08 20:27:57 /
tak tez myslałem, że trudne nie jest. w takim ciąc i spawać ;)
Dzieki
ozz / 2011-06-08 21:04:58 /
a poprzeczka się przyda, jak coś robic, to raz a dobrze.
ozz / 2011-06-08 21:07:07 /
zapek??? !G.O.P! dzwig do silników? coś ala podnosnik/wyciągarka, których dużo na allegro za kilkaset złotych... np? http://allegro.pl/podnonosnik-zuraw-warsztatowy-wyciagarka-2t-fv-i1657164656.html
tajmus / 2011-06-18 22:36:47 /
Proszę o poradę. Gdzie zamocować ramiona obrotnicy, przy Cortinie mk3? w otworach gdzie mocuje się zderzaki? czy może gdzieś w miejscu mocowania zawieszenia?
ozz / 2012-06-23 21:27:03 /
w podłużnicach tam gdzie zderzaki
PSIAŁA / 2012-06-24 08:06:21 /
Pytanie do tych co wieszali Capri na wysokości tylnych podłużnic i mocowani przedniego zderzaka. Mniej więcej jaka powinna być odległość mocowania budy od środka obrotu konstrukcji? Tak, żeby w miarę sensownie całość była wyważona. Moja obrotnica powstaje na wymiar, bez regulacji wysokości, więc fajnie by było znać te wymiary nawet w przybliżeniu.
UglyKid / 2012-09-02 15:54:54 /
Najlepiej tuż na osi obrotu ....
MikeB4 / 2012-09-02 20:09:55 /
Dzięki. Poszukałem trochę i rzeczywiście potwierdza się to co mówisz. Fajnie. No to jeszcze chwila strachu przy zamocowaniu budy i opuszczeniu lewarków.
UglyKid / 2012-09-02 20:32:46 /
Wiem bo mam powieszone :-) Im niżej zawiesisz od mocowań zderzaka tym bardziej będzie próbowało samo ustawić się dachem do dołu ....
MikeB4 / 2012-09-02 22:58:51 /
http://www.capri.pl/car/985/3543
Tu znajdziesz zdjęcia powieszonego Capri. Nasza obrotnica posiada regulację odsadzenia ale widać ile tego odsadzenia jest aby całość była wyważona jako tako.
zapek??? !G.O.P! / 2012-09-03 06:44:22 /
Cześć,
pozbywam się z garażu różnego złomu. Może ktoś jest zainteresowany obrotnicą, jak na zdjęciach?
Stan BDB, trzeba tylko poskładać. Brakuje jedynie śrub i nakrętek (Castorama).
Cena: 100 zł. Do obejrzenia w Kątach Wrocławskich.
Kontakt: 785 925 339
czarlz / 2015-03-31 09:19:15 /
biorę to! zadzwonię na czasie i umówimy się na odbiór
rozjechany liil / 2015-03-31 09:45:56 /
jakie auto tym obracałeś?
rozjechany liil / 2015-03-31 09:48:57 /
Przykro mi, ale szybko poszła. Sam się nie spodziewałem..
czarlz / 2015-03-31 10:02:49 /
Rozjechany zanim napisałeś dogadałem wszystko razem z transportem Czarka w Święta, więc chyba nieaktualne...
Konrad vel smasher / 2015-03-31 10:05:18 /
:) ok, luzik
rozjechany liil / 2015-03-31 10:45:05 /