Czy jest mozliwosc zalozenia glowic z silnika 2.9 na blok 2.8 z ewentualnymi przerobkami??? Jesli tak to jakie to przerobki i ktore uszczelki pod glowice trzeba zastosowac od 2.8 czy 2.9. Kwestia kolektora dolotowego jest drugorzedna ale jezeli ktos ma potwierdzone informacje na ten temat to rowniez prosze o odpowiedz. Kolektor wydechowy mie nie interesuje.
Seba / 2004-02-02 02:00:03 /
nie, głowice od 2.9 mozna do 2.4 lub 2.9 wsadzac, do 2.8 od, 2.0, 2.3, 2.6, 2.8,
mozna tzn. beda pasowac ale jak na tym bedzie auto jezdzic to juz inna kwesta.
Nie da się, albowiem kolejność zaworów jest inna, a co za tym idzie musisz zmienić także kolektor ssący oraz kolejność krzywek na wałku rozrządu (wałka z 2.9 nie zastosujesz, bo ma inny napęd niż wałek w 2.6/2.8). To tyle z grubsza. A w szczegółach koszt przeróbki przekracza 1000 €.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-02-02 11:10:46 /
W tym poście powyżej ów tajemniczy symbol "€" na moim ekranie widniał jako "ojro" - widocznie coś nie do końca jestem kompatybilny z serwerem stronki.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-02-02 11:43:34 /
no i zalezy o jakim 2.8 mowisz czy ohv czy tym nowszym ze scorpio...???
bo jesli mowisz o ohv to jest to nie mozliwe ze wzgledu na roznice rozrzadu ...ohv ma na kolach a ten drugi na lancuchu....
a jesli mowa o tym nowszym 2.8 to predzej..ale moga pojawic sie problemy o jakich mowil krk4m
pozdro
Zakrzak! / 2004-02-02 15:24:48 /
>zalezy o jakim 2.8 mowisz czy ohv czy tym nowszym ze scorpio
2,8 to nowsze ze scorpio to również ohv i od 2,8 z capri różni się tym ze ma wtrysk elektroniczny i utwardzone głowice.. konstrukcja silnika i rozkład zaworów jest identyczny w obu jednostkach..
co do założenia głowic z 2,9 na 2,8 to gra nie warta świeczki... koszty przeróbki wyniosą więcej jak zdrowe 2,9.. a w sumie i tak do końca nie będzie pewne działanie takiego wynalazku...
tak wiec jeśli masz zdrowy dół silnika a szukasz głowic /podejrzewam że odpornych na LPG/ to szukaj ale od 2,8-efi[ze scorpio] są identyczne tyle że mają twarde gniazda.
Trójkąt / 2004-02-02 15:44:42 /
Dzieki chlopaki, chyba trzeba bedzie szukac 4,0 z Explorera i bedzie spokuj :)
A na powaznie czy do tych glowic z 2.8 EFI to bez problemu wstawie kolektor od k-jetronica lub gaznikowy. I jak by ktos mogl szcegolowo opisac jakie wystepowaly roznice w kolektorach gaznikowych tzn czy 2.0 V6 ma ten sam co 2.3 V6 itp.
Seba / 2004-02-07 12:23:18 /
na 2.8 (obojetnie z jakim zasilnaiem, gaznik, efi, czy k-jet) mozesz wsadzisc kolektor gaznikowy, z 2.0, 2.3, 2.6 i 2.8 pasowac beda wszystkie, a roznia sie przektojem przelotów. Dokładnie jak to wyglada pokaze wkrótce ;)
przy zmianie z wtrysku na gaznik, musisz jeszcze zdjac zaślepke z bloku i zamontowac w to miejsce pompe paliwa, ... no chyba ze zostajesz przy elektrycznej.
wszystko ładnie i pięknie tylko że jak ktoś jużwspomniał 2.8 ze scorpio miał już nie sparowane zawory wydechowe więc znowu wałek i inne takie.
H2O patryk_3M / 2004-02-07 19:11:30 /
2.8 zawsze miały 'sparowane' wydechytzn. połaczone wyjscie z cylindrów, dopiero 2.9 miały pojedyncze dla kazdego garka, wszytskie 2.0/2.3/2.6/2.8 wygladaja (głowice/kolektory) tak samo.
pozdro
2.8 z scorpiaka... moje jest ze sierrki, 86rok, czyli ostatni produkcji i wyglada identycznie jak 2.0 z 7ktoregos ;)
No spoko pomke montuje elektryczna tzn zmieniam z K-jeta na slabsza co by mi iglicy w gazniku nierozwalalo non stop. Jak moge Cie prosic Coke abys wlasnie wykazal roznice miedzy tymi kolektorami. Bo wkrotce zmieniam to wszystko i musze zalezc najlepsze rozwiazanie :)
Seba / 2004-02-07 20:56:16 /
kolektorów gazikowych do v6koeln(taunus) ogolnie masz 5 rodzaji:
-2.0
-2.3 stary (108hp)
-2.3 nowy (114hp)
-2.6
-2.8
ogolnie najlepiej (chyba) bedzie jak dobierzesz kolektor do pojemosci silnika, aczkolwiek, ponoc nowy 2.3 ma wyjscia na głowice identyczne jak 2.8, jakikolwiek wsadzisz bedzie to jezdzic ale niekoniecznie otrzymasz 100% parametrów silnika. Obecnie moj 2.8 lata na starym kolektorze z 2.3 i gazniku od 2.0 i zbiera sie całkiem ładnie, jak zmienie na taki jak ma byc dam znac na czym lepiej idzie ;)
kolektory 2.3stary i nowy mozna poznac po tym ze w nowszym jest zrobiony pod taka podkładke pod gaznik z 2 otworami od frontu silnika (stary ma taka kształtem zblizona do trójkąta) o ile dobrze pamietam to w tym nowszym przez otwory wlotowe zobaczysz użebrowanie, niepamietam czy w starym to było.
roznica 108/114hp to raczej napewno nie tylko kwesta kolektora moce podałem co by łatwiej rozpoznac o co biega, poprostu do ktoregos tam roku 2.3 miło taki a pozniej inny kolektor. Reszta kolektorów 'biega' w zestawieniu z ta 'trojkatna' podkładka (od podcisnien).
no i to chyba tyle, powodzenia ;)
Jeszcze raz wielkie dzieki za informacje.
Seba / 2004-02-08 10:36:36 /
cOke do Twojego postu:
Czy to jest kolektor od 2.3 114 PS(zdjęcia)?
Wroniasty / 2006-04-14 17:40:43 /
tak to nowszy kolektor do 2.3
a.. ostatnio (rok temu) :) widzialem jeszcze identyczny ale dedykowany do 2.0v6 wiec do listy trzba dodać ;)
wymieniles te podstawowe roznice, ale kolektorow jest nieco wiecej
32mm - 1.8/2.0 do 2.72 70TM 9425 CA
32mm - 1.8/2.0 2.72-7.77 72TF 9424 GA
32mm - 1.8/2.0 8.77-6.79 78TF 9425 CA
32mm - 2.0 6.78-6.79 78TF 9425 EA - tylko Granada
32mm - 2.0L 6.79-8.81 P79TM 9424 AA
32mm - 2.0H 8.81-... P82TM 9424 AA
35mm - 2.3 do 10.69 70TM 9425 DA
35mm - 2.3 10.69-7.77 72TF 9424 EA
35mm - 2.3 8.77-6.79 78TF 9425 BA
37,4mm - 2.3 6.79-... P79TM 9424 BA
35mm - 2.6 72TF 9424 FA
37,4mm - 2.8 Capri USA - kilka roznych
37,4mm - 2.8 78TM 9424 AA
40,4mm - 2.8 8.77-6.79 P78TM 9424 AA
40,4mm - 2.8 6.79-... P79TM 9424 CA
podzial na stary/nowy to tylko roznica w kanalach wodnych/spalinowych w kolektorze
camaro / 2006-04-14 19:53:51 /
nie żebym sie czepiał, ale jak juz tak doladnie to napewno wiecej,
mój ma 78TF 9425 AA (lub samo A)
te na USA do 2.8 ktorych nie wymienilem
74TF 9424 CA
75TF 9424 AA
77TF 9424 AA
tego Twojego nigdzie nie znalazlem, ale niektore wersje byly stosowane b.krotko i szybko zastepowane innymi
podstawowe roznice to kanaly wodne/spalinowe - ogrzewanie
ksztalt przykrecanej kopulki z przodu - byly przynajmniej trzy rodzaje, przed 69r w kolektorze byl termostat
srednice gardzieli i wielkosc kanalow dolotowych
reszta to raczej drobne poprawki
camaro / 2006-04-15 01:05:16 /
Wroniasty, jeżeli dziury są 35mm to 2,3. ale (chyba po '82) 2,0 dostały identycznego kolektora z małymi dziurami na gaźnik
granadziarz_3M / 2006-04-15 12:07:36 /
Jarku na kolektorze napisane jest 2.3... zresztą według zeznań poprzednie właściciela jest on od poprzedniego silnika, którym właśnie było 2.3V6:) Więc raczej jest to kolektor od 2.3 114PS, ale dzięki za info:]
Wroniasty / 2006-04-15 12:54:28 /