Mam taka koncepcje, ponieważ zakupilem fajne 8 calowe fele, niestety na 4x100, aby zrobic w po 4 dodatkowe otwory na szpilki w rozstawie 4x100 pytanie gdzie to zrobic aby było rowno i pasowalo ladnie... chodzi mi o warszawe lub okolice, mysle ze to musi byc robione minimum na porzadnej wiertarce stolowej. Nie chce wiercić felg bo sa one dośc chodliwe a podziurawine na pewno straca na wartosci, dystanse tez nie wchodzą w gre gdyż ET jest 1 a nie chce osiągnąc ujemnych wartości...
Pospiech / 2009-02-11 18:24:49 /
cos popiepszyles z rostawami,domniemuje ze fele szykujesz do starego forda.
zrob korekte.
Chodzi mu o to że chce nawiercić w wyjętych półośkach drugi zestaw dziur 4 x 100 i podobnie z przodu w piastach ..... i wbić szpilki ... a te stare wybić ....
Ale półosie chyba nie są pełne tylko mają takie wycięte kółka więc raczej niewykonalne ... a w tym samym miejscu tylko wężej - też nie wyjdzie :-)
MikeB4 / 2009-02-12 00:00:11 /
nie kumam.
No jak nie kumasz :-)
Nie dziurawiąc felgi (4x100) a dziurawiąc piastę wiertarką (oczywiście osiowo i z dokładnością a nie wiercąc "z ręki") i wbijając szpilki w nowe dziurki z rozstawem 4x100 przykręci sobie felgę 4x100 :-))
Nie pomieszał rozstawów u góry pisząc o co chodzi ;-)
MikeB4 / 2009-02-12 00:19:42 /
moje półośki są pełne z tego co pamientam, problem tylko gdzie to zrobic w wawie lub okolicach ?
Pospiech / 2009-02-12 08:03:35 /
popytaj w zakładach tokarskich, powinni zrobic bez problemu.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2009-02-12 10:05:09 /
MikeB4 ale można nowe otwory nawiercić obok tych oryginalnych... tak przesuwając je o jakiś kąt tylko. To wtedy chyba ominęłoby te duże otwory
♠Zoggon♠ / 2009-02-12 13:28:47 /
ja zastosowałem coś takiego, ale bez zmiany rozstawu
zrobi to każdy tokarz tylko mu musisz materiał załatwić
ja kupiłem płyty stalowe na złomie za parę groszy
t o m a s z / 2009-02-12 17:40:51 /
Ale o ile dobrze zrozumiałem pośpiech właśnie nie chce zwiększać odsadzenia.
nie chce zwiekszac odsadzenia bo fele maja et = 1 jak zrobie odsadzenie 10mm to bedzie de facto tak jakbym mial et = -9 a tego chce uniknąć...
Pospiech / 2009-02-12 19:38:53 /
ja,ja,ja,juz wszystko wiem.
tylko nie wiem jak to zrobic.
Tu jest niedokończony opis z forum transita jak załatać stare dziury na szpliki i zrobić nowe:
http://fordtransit.org/articles/suspension/drive-train/converting-ford-transit-front-hubs-fit-any-wheels-you-want
Jakby tak dobrze załatać, to można nawiercić nowe z przesunięciem 4mm.
Michał Konieczny / 2009-02-16 16:05:58 /
kiepsko sie wierci w spawie.