Witam mam pytanie odnosnie luzow zaworowych w pinto problem jest w tym ze mam sportowy wałek z dzwigienkami i sprezynkami tylko nie znam jego parametrow tyle co udało mi sie z niego odczytac S-1238, UK, Bp 300o Pozdrawiam
krzys escort mk2 / 2009-02-05 22:36:40 /
a jak brzmi pytanie?
Leszek "QSi" / 2009-02-06 01:06:34 /
Pytanie brzmi jakie te luzy powinny byc czy takie jak w normalnym wałku o normalnych parametrach czy jakies inne z tego co Pajak mowił to inne takie jakie producent wałka zaleca tylko jakiej firmy moze byc ten wałek o to chodzi
krzys escort mk2 / 2009-02-06 08:32:02 /
chyba powinienem pobierać opłaty za porady mailowe i telefoniczne, byłbym bogaty.
Ale do rzeczy, to wałek piper cams.
OHCBP300 Rally 2500-7500 luzy zaworowe ssący 0.2 wydech 0,25
Pająk, zróbmy se 0700 :)
Mysza liil (EM) / 2009-02-07 09:28:51 /
tylko kasa i kasa a gdzie satysfakcja i poczucie spełnionego dobrego uczynku ;)
chociaż wiadomo 'za dziękuję się nic nie kupuję' :P
2500-7500 czy to jest zakres obrotów silnika na tym wałku?
...::$nuffy (Grześ) / 2009-02-07 16:34:40 /
to zakres w którym pracuje poprawnie - poniżej 2,5 będzie kapryśny i nie będzie "ciągnął"
Pe®ana / 2009-02-07 16:37:06 /
:)a to miało po miescie jezdzic a widze ze ciezko bedzie...
krzys escort mk2 / 2009-02-07 18:26:46 /
podciągniesz linką gazu niskie obroty ;)
...::$nuffy (Grześ) / 2009-02-07 19:14:52 /
Nie przesadzaj, będzie jeździć, tyle że szybciej ;)
Jeszcze sprzęgło spiekowe i będzie kosa :)
Zawada1 / 2009-02-07 19:21:29 /
kosa to będzie jak ktoś przed nim z pod świateł nagle zahamuje a on na tym spiekowym ruszy :P
...::$nuffy (Grześ) / 2009-02-07 19:23:06 /
nie no wiadomo że trzeba sobie pomagać ale łatwiej jest pomóc mając inną prace jako źródło utrzymania, a jak się ma takie hobby i się próbuje za to utrzymać to rozumiesz że każda pomoc jest jak podcinanie sobie skrzydeł, a wież mi że pytających jest mnóstwo.
na tym wałku dasz radę jeździć, ja składam teraz sobie pinto na wałku 4500-8500 :D
Pająk, Mysza, trzeba Playa, 1 za 2, Za dwie minuty przychodzące masz jedną wychodzącą na stacjonarne i Play. Też się zastanawiałem nad tym...
granadziarz_3M / 2009-02-08 09:40:30 /
oJarek Jarek Ty chcesz na mnie jeszcze zarabiać?? ja dzwonię do Ciebie aby pomarudzić a nie o radę;p
Ludwik 3M / 2009-02-08 12:11:38 /
pytanie: ile "roszerzają się" trzonki zaworowe?
jaki minimalny luz ustawia się w autach, które mają "zwykłą" mechaniczną regulację?
0.05? 0.10?
bartozłomero / 2014-01-26 16:29:16 /
Chyba chodzi Ci o wydłużanie, nie o rozszerzanie.
Z zamierzchłych czasów technikum samochodowego pamiętam, że luz na zimnym silniku ustawia się taki, aby rozgrzany pracował bez luzu. Stąd też częsta praktyka stosowana np w DF z powybijaną klawiaturą - ustawianie na ciepłym silniku na minimalny wyczuwalny luz. Trzeba pamiętać też o lasce popychacza - ona również się wydłuża.
szwagierr / 2014-01-27 08:01:53 /
to było jakieś polityczne technikum samochodowe?
zenonDWR / 2014-01-27 08:34:36 /
szwagier no chyba nie.... Brak luzów na ciepłym silniku = silnik nie działa bo ma cały czas otwarte zawory.
szwagierr no właśnie nie. luzy ustawiasz na zimnym ponieważ wraz z nagrzewaniem się silnika dochodzi do rozszerzalności cieplnej metalu i wówczas wcześniej ustalony luz zaworowy jest kasowany ale nie dochodzi do podparcia zaworu. Ale ja się mogę mylić ,jestem po liceum elektronicznym ;)
Seba vel Pitcarn / 2014-01-27 15:11:46 /
Barto, istotna jest sumaryczna ilosc metalu miedzy walkiem a zaworem i materialy z ktorych wykonano blok i glowe.
Najmniejsze luzy zaworowe jkie spotkalem mial silnik M110 z mietka. Jak pamietam to 10/15 setek. Najwieksze jakie widzialem miala fiesta endura 1,3 w jakims okresie kazali ustawiac 35/55 !!!
granadziarz_3M / 2014-01-27 22:52:18 /
Mniejsze ma np. Zaporek, bo 0,08 (przy układzie OHV).
A z kolei w BolDorze mam również 0,08, ale z tolerancją -0,02 +0,05 - czyli poprawnie jest od 0,06 do 0,13. Tyle, że to już DOHC z regulacją płytkami.
gryziu liil (EM) / 2014-01-28 22:08:33 /