Witam,
mam takie pytanie... jakie macie zdanie o filtrach K&N i Pipercross? Chodzi mi o to, które są lepsze? Jakieś wady zalety? Nie chodzi mi tu o wkładki czy coś takiego.. raczej filtry bolt-on lub stożkowe. Składam kenta na 4 gaźnikach i mam dylemat jakich filtrów użyć i jakiej firmy.
Qba1983 / 2009-01-15 23:50:25 /
jeżeli na gaźnikach będą tzw.lejki , to z K&N jest kłopot tego rodzaju, ze nie każdy lejek mieści się dobrze wewnątrz puszki i powstają niepotrzebne zawirowania powietrza , Pipercross'y tego problemu nie maja, natomiast Pipercross'y szybciej się niszczą.
Generalnie jak zauważyłem w autach z UK K&N występują w autach do spacerków w niedziele a Piper'y w wyczynowych. / Mam na myśli wyłącznie Kit Cary oczywiście /
.STICH. / 2009-01-16 07:05:29 /
Pipercross zdecydowanie, większość fajnie zrobionych fordów w UK na tym jeździ i mi wystarczy.
Ja latam już ponad rok na piperze (stożek) i faktycznie po około 10 "praniach" zaczął się lekko sypać. Główną zauważalną różnicą jest dużo cichsza praca gąbkowego pipera w porównaniu do kn-a. I podstawowa uwaga przy stożku - musi być osłonięty od ciepłego powietrza. Po wrzuceniu go luzem pod maskę fura zamulała strasznie, dopiero po osłonięciu go blachą zaczął jeździć jak trzeba. To tyle ze strony użytkownika. Jeszcze jedna uwaga - bardzo szybko się brudzi - trzeba myć co jakieś 5 tys. km
Sachar / 2009-01-16 10:58:09 /
10 "prań" co 5K km toż to 5 lat jeżdżenia więc nie tak strasznie :) Piper jest cichszy w stosunku do bawełnianego stożka K&N czy filtra bolt-on tego na gaźnik??? Jak jest cichszy to się musze zastanowić dobrze bo ja lubię ten dźwięk :P
Qba1983 / 2009-01-16 13:06:59 /
U mnie stożka praktycznie nie słychać. A co do 50 kkm przebiegu, to u mnie zrobiło się w rok :)
Sachar / 2009-01-16 14:20:46 /
Nie słychać dlatego że jest z gąbki czy dlatego, że silnik tak piknie mruczy ? :)
Qba1983 / 2009-01-16 14:24:28 /
Zgadza się, jak "nie słychać" to chyba nie dobrze :)
valhallen / 2009-01-16 15:52:59 /
Nie słychać, bo .... nie wiem, nie wnikałem. Mi to nie przeszkadza w niczym, nie chodziło przecież o dźwięk, tylko o lepszy oddech.
Sachar / 2009-01-16 16:07:19 /
Oddech jak najbardziej, ale ten dźwięk dodaje naprawdę uroku całej zabawie :)
Qba1983 / 2009-01-16 17:02:47 /
Kupiłem sobie K & N 2,9 silnika BRC
http://www.capri.pl/image/car/2405/114071
Capris76 / 2009-01-16 20:19:03 /
A jakie są wymiary takiego stożka, bo sie kurcze zastanawiam jak założyć tak, żeby dały wystarczająco powietrza do 4 gaźników.
Qba1983 / 2009-01-17 12:36:54 /
obacz na stronie producenta - napewno coś przypasuje.
http://www.pipercross.net/competition/products.asp
Sachar / 2009-01-17 13:56:09 /
Nie no to to ja znam, problem w tym,że mój dolot (ze względu na koszty i miejsce w komorze) będzie jedyny w swoim rodzaju :) Prawdopodobnie jkiś stożek i puszka na gaźnikach. Dylemat jest tylko jakiej firmy stożek i jaki duży, żeby tego powietrze bylo odpowiednio dużo dla podwójnych gaźników :)
Qba1983 / 2009-01-17 14:05:37 /
zwykle do 4-rech gaźników są zakładane 4 filtry, zbiorcze puszki z pojedynczym filtrem były zakładane np. do Alfy w czasach kiedy stosowali seryjnie podwójne gaźniki, poszukaj części w jakiejś starej Alfie
.STICH. / 2009-01-17 16:17:53 /
Poszukaj odpowiedniego http://knfilter.pl/
Capris76 / 2009-01-17 19:12:09 /
Seryjna podstawe do puszki miałem z gaźnikami z Citroena AX Sport. Problem jest jeszcze w tym, że gaźniki na kencie np mają inną odległość od siebie niż w Citroenie. Nie wiem jakby to było w Alfie, ale trafić samą puszkę bez podpiętych gaźników to chyba jeszcze trudniejsze niż trafienie gaźników :P
Qba1983 / 2009-01-17 22:15:03 /
no to wyspawaj puszkę taką jak Ci pasuje.
Taki mam zamiar, post dotyczy tylko dyskusji nt. filtrów. Jakie lepsze i jakie zakładać.
Qba1983 / 2009-01-18 12:58:57 /