Witam . Całość robię wg schematów dostępnych między innymi na tym forum . Chodzi mi o doprecyzowanie paru rzeczy , co do których mam wątpliwości . Oto one :
1. Czy pierwsza pompa może być także od układu wtryskowego ( chodzi mi głównie o wydajność, czy ciśnienie nie będzie za duże , oraz czy nie będą jej szkodziły chwilowe braki paliwa )
2. Czy w aucie startującym w imprezach typu KJS i podobnych jeżlei układ będzie zamontowany w miejscu gdzie kiedyś był bagażnik , a wszystko obudowane ( przewody paliwowe puszczone pod autem ) , będe miał problemy na BK .
3. Czy jest określona w przepisach odległość minimalna między surge a akumulatorem ( także zabudowanym )
4. Surge ma trzy króćce ( 1 podanie paliwa z baku , 2 podanie paliwa na pompę główną , 3 powrót z listwy wtryskowej ) czy muszę mu robić przelew do baku w chwili gdy jako pierwszą zastosuję wysokociśnieniową pompę od wielopunktu ?
5. Czy surge o pojemności 2 - 2.5 litra będzie odpowiedni ( wystarczający ) ?
Wszystko rzeźbię sam więc jakiekolwiek wskazówki i pomysły mile widziane .
Z góry dzięki :)
CzarnyMatowy / 2009-01-11 18:01:02 /
Jakiś czas temu przymierzałem się do zbudawania swirl pot-a i generalnie wszystkie dane jakie znalazłem w necie mówią że potrzebne są 4 krućce dopływ paliwa z baku, odpływ na pompę, powrót z listwy i powrót do baku.
Tu masz conieco na temat swirla
http://www.fortunecity.com/silverstone/impala/1012/cars/tech/swirl/swirlfaq.html
Ligacz 3M / 2009-01-17 22:10:08 /
Faktycznie - w moim SurgeTanku musiałem zastosować cztery króćce , bo wcześniej nie doczytałem . całość jest już złożona ,ale niestety jeszcze nie testowana w aucie . zobaczymy jak to wyjdzie dalej :)
dzięki za linka
CzarnyMatowy / 2009-01-18 01:47:00 /
ja sobie cuś takiego wyrzeźbiłem po prostu z gaśnicy samochodowej, dodatkowej pompy (k-jetowej chyba), bo po prostu taką dostałem z samochodem. odpływ do pompy głównej rzecz jasna na samym dole. "wpływ" za pomocą tej bonusowej pompy gdzieś na górze, obok powrót z k-jeta no i na samiuśkiej górze odpływ z powrotem do baku. o ile wcześniej mi się dławił już poniżej połowy baku (k-jet of course) to teraz wyssiewa wszyściuteńko, że już później odpalić nie można :D
bardzo przydatny gadżet :) aha i zamontowałem to pod samochodem przed mostem, bo nie mam tam tłumików ;)
a no w sumie tak jak na tych schematach, teraz dopiero luknąłem :) tylko wejście bonusowej pompy na górze dałem mniej więcej jak powrót z głównej pompy (w sumie może jest teoretycznie taka sytuacja możliwa że jak będzie na dole i zacznie pompować powietrze to te bąbelki będą zasiorbane przez główną pompę? - czyste teoretyczne rozmyslanie)
Wyrzeźbiłem już :)
Działa , ale miałem problem z zapowietrzaniem pierwszej pompy . Przedłużyłem kruciec wlewowy do Surge i jest oki :)
CzarnyMatowy / 2009-03-24 23:20:46 /
Wrzuć jakieś foty tego ustrojstwa i dobre rady jakieś ;)
Zawada1 / 2009-03-25 21:43:48 /
Pytanie 1.
Czy po zamontowaniu surgetank/swirlpot'a w bagażniku w bardzo bliskim sąsiedztwie akumulatora należy się spodziewać problemów przy przeglądzie?
Pytanie 2.
Czy pierwsza pompa napełniająca surgetank może być od k-jeta (9bar), czy kategorycznie nie? Pytam, bo mam dwie takie luzem :)
Powiem szczerze że stworzyłem i użytkowałem taki Surge tank..silnika zasilała pompa elektryczna,a zbiornik zasilany był standardową mechaniczną pompką z Pinto,bo w pinciaku to pracowało....żadnych problemów nie stwierdzono.
bon / 2012-01-05 00:00:45 /
bon, daj foty tego Twojego wynalazku
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2012-01-05 00:14:00 /
http://www.capri.pl/forum/240303#458053
bon / 2012-01-05 00:15:25 /
Nie chcesz się tego pozbyć?
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2012-01-05 00:35:28 /
Jak coś Ptaśku to mam dość ciekawy pojemnik który nada się na Surga idealnie. Oczywiście jest on niemalże cały z aluminium i o pojemności ok 1,5 litra.
Ligacz 3M / 2012-01-05 08:24:44 /
ja zrobiłem z gaśnicy...
AndrzejKudowa / 2012-01-05 08:50:05 /
Ja też chciałem ale nie miałem pod ręką gaśnicy z metalowym gwintem, tylko z plastikowym a ten do mnie nie przemawia. Więc przeszperałem magazynek z częściami z demontarzu odmierzaczy paliwowych i znalazłem fajne pojemniczki z alu.
Ligacz 3M / 2012-01-05 10:02:50 /
Ile taka radość?
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2012-01-05 10:33:32 /
Dostaniesz w prezencie:) w piątek Ci przywioze.
Ligacz 3M / 2012-01-05 10:40:42 /
Pompa od kjeta da redę i to z zapasem 500% :]
Poza zużyciem prądu nie widać przeciwwskazań. A i zużycie prądu w tym wypadku nie ma znaczenia :)
Trójkąt / 2012-01-05 19:50:16 /
W którym miejscu, waszym zdaniem, umieścić filtr paliwa? Przed czy za pierwszą pompą?
Widział ktoś taki filtr paliwa, który gabarytami byłby zbliżony do pompy od k-jet'a i miał wejście/wyjście o średnicy 12-14mm?
Filtr np PP831 Filtron czyli inaczej filtr od scorpio wieloryb.
Filtr montujemy oczywiście za pompą/pompami. Pompa może wypluć z siebie jakieś niepożądane fragmenty wirnika/szczotek/obudowy.
Trójkąt / 2012-04-04 23:23:47 /
PP831 ma 8mm, a nie 12-14mm (sam szukam takiego dużego filtra)
A ta pierwsza pompa 9BAR to aby na pewno dobrze ? Primo, czy swirl pot będzie działał poprawnie przy takim ciśnieniu ? W sensie może się zrobić tam taki wir, że wszystko wróci do baku zamiast iść do drugiej pompy :) No i drugie pytanie - czy pompa numer 2 przeżyje takie ciśnienie wejściowe ? (choć biorąc pod uwagę punkt pierwszy może tego ciśnienia w ogóle nie będzie). Gdzieś czytałem, że pierwsza powinna dawać coś w okolicach 0,5bar.
valhallen / 2012-04-05 09:25:01 /
Dzięki Trójkąt - zastosuję się do Twoje porady i wsadzę taki filtr na odcinku druga pompa - listwa.
Doprecyzuję o co mi chodzi...
Muszę mieć element filtrujący tuż za bakiem. Idealnie do tego nadaje się miejsce, w którym oryginalnie jest zamontowana pompa w Capri 2.8i. Wyjście z baku ma fi ok. 14mm i chciałbym, żeby ten filtr połączyć prostym kawałkiem przewodu (bez zbędnych redukcji).
Podpinam się pod temat
Planuję zrobić taki tank do mojego K-Jet bo zbiornik paliwa mam gaźnikowy i układ się zapowietrza przy większych przechyłach - hałas pompy, spadek siśnienia dławienie.
znalazłem sporą ilość pomp paliwa na pierwszy stopień tego typu:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3696920449
Pytania do przerabiających temat:
- pompy te wszystkie elektryczne do gaźnikowców są z tego co się dowiedziałem wirnikowe, czy znaleźliście gdzieś membranową elektryczną lub inną jakąś cichą?
- obawa jest taka, że ta wirnikowa pompa pierwszego stopnia po zapowietrzeniu się też będzie hałasowała jak k-jetowa bo ma tę samą konstrukcję (?) tylko inne (niskie) siśnienie, czy macie doświadczenia z tym?
Generalnie chodzi o ten zajeb... hałas K-jetowej gdy się zapowietrza, czy ta pierwszego stopnia nie będzie tak samo napierd...?
Kriss_MustangII / 2013-12-03 11:16:34 /
Pompa od k-jeta jest rolkowa,
Jeśli ta gaźnikowa jest odśrodkową pompą wirnikową to nie będzie hałasować na sucho.
Trójkąt / 2013-12-03 13:37:09 /
W motoryzacji stosowano seryjnie surge tank, wystarczy jechać na szrot, kupi się oryginalny od k-jeta.
Mysza liil (EM) / 2013-12-03 20:09:54 /
może komuś się przydać ta informacja, pompa jak niżej na obrazku jest przeponowa klasyczna, działa jak zwykła gaźnikowa, wczoraj dostałem przesyłkę i sprawdziłem.
Nie wiem jaką mają konstrukcję te cienkie pompy z alledrogo, sprzedawcy nie kumają o co chodzi i nie potrafią tego ustalić.
Generalnie ta 'grubsza' to zwykła jest.
pozdrawiam
Kriss_MustangII / 2013-12-08 13:20:51 /
ok, wszystko zamontowane i działa miodzio
Pytanie o akumulator paliwa w tym układzie ( u mnie przepuszcza membrana i przelatuje paliwo przez niego). Czy bez akumulatora będzie to sprawnie działało na dłuższą metę? Chodzi mi o tętnienia siśnienia paliwa w układzie i ich wpływ na wtryskiwacze czy przepływomierz.
Ma ktoś z Was może taki akumulator na zbyciu?
pozdrawiam
Kriss_MustangII / 2014-01-21 12:21:05 /
Gdzie kupiłeś tą pompę?
szwagierr / 2014-03-02 12:19:06 /
tak
zamontowane mam wzystko i jest ok.
Pompa dosc glosno pracuje, nie moze byc na sztywno przykrecona do karoserii, nawet dokrecona przez gume glosno stuka.
Za zbiornik zluzy mi obudowa filtra paliwa od diesla z Lublina, mial 3 krocce, dorobilem jeszcze jeden i jest ok.
Kriss_MustangII / 2014-03-03 08:12:18 /
Pompa żeby nie hałasowała nie może być na sztywno przykręcona do auta. W Capri 2.8i jest "zawieszona" w takiej piance z boku baku. Można też obejmę do pompy podwiesić na kawałku gumy. Generalnie chodzi o to, że pompa nie może być na sztywno niczym związana z autem, bo wszystko co sztywne przeniesie drgania na auto i będzie hałasować.
Konrad vel smasher / 2014-03-03 10:19:14 /
Nawet parownik od sekwencji kwiczy i przenosi drgania gdy jest przykręcony na sztywno. Mój patent to łącznik lewarka biegów od malczana, tzw. lizak, lub ewentualnie gumki od montowania listew wtryskowych (coś ala pipek do mocowania rury dolotowej w dohcu - tj. gumka z wystającymi na końcach śrubkami).
Oryginalne surge tanki, które adaptuję z innej marki, mają koszowe obudowy ze stali montowane do karoserii, a plastikowe zbiorniki z pompą zamocowane są na 4 gumkach w takim koszu i pracująca pompa nie przenosi drgań na karoserię.
Mysza liil (EM) / 2014-03-03 18:39:41 /
Mysza a zdradzisz tajemnicę z jakiej marki adoptujesz te surge tanki?
MetfaN / 2020-01-27 16:55:27 /
Pewnie Ogniochron 1KG:)
Dred, no coś Ty. Ori rozwiązanie.
Nie pamiętam z czego, trzeba szukać :)
Mysza liil (EM) / 2020-01-27 18:12:59 /
bmw. (chyba)
Ignacy / 2020-01-27 18:25:22 /
pachnie mi tu Vaginą :)
najdos / 2020-01-27 18:38:50 /
Patrzyłem po allegro i BMW mają zbiorniczki wyrównawcze paliwa ale z 3 wyjściami i jakoś poziomy wyjść/wejść mi nie pasują....
MetfaN / 2020-01-27 18:51:05 /