kupiłem ostatnio używaną rurę wydechową, mimo że od kilkunastoletniego samochodu to jest w doskonałym stanie, przyszła z UK, może tam są jakieś lepsze waruki?
rura i spawy są pokryte czymś brązowym, spawy również i wogóle nie skorodowane! jedynie rdza jest na flanszach i zadrapaniach gdzie nie ma tej brązowej warstwy.
I moje pytanie: co to może być za zabezpieczenie? jakiś rodzaj cynku?
ale przecież jakby to na końcu cynkowali to flansze też by były tym pokryte.
A gdyby rury były ocynkowane przed spawaniem to spawy by zardzewiały.
załączyłem fotki, ale dodatkowo poniżej linki do wyższej rozdzielczości:
http://img244.imageshack.us/img244/451/downpipe1yo0.jpg
http://img139.imageshack.us/img139/8430/downpipe2mg1.jpg
http://img509.imageshack.us/img509/3858/downpipe3tt6.jpg
2pac / 2008-12-29 14:31:42 /
A gdyby rury były ocynkowane przed spawaniem to spawy by zardzewiały.
a gdyby były ocynkowane przed spawaniem to by nie było spawania
Marek F / 2008-12-29 14:43:07 /
wyglada trochę jak miedź
Mysza liil (EM) / 2008-12-29 14:45:49 /
sorka nie jarze zabardzo.. (?)
spawy są ciemno brązowe, i brak korozji. Jest to dla mnie dziwne bo z tego co się spotykałem to właśnie spawy pierwsze rdzewieją. Rury, tłumiki są albo cynkowane albo aluminiowane i korozja je nie bierze tak szybko ale spawy rdzewieją pierwsze.
A tutaj są pokryte jakąś ciemnobrązową warstwą.
2pac / 2008-12-29 14:49:15 /
Ja tez nie jarze. Na tym ala-trójniku wyglada mi to jak miedź kontaktowa. A na spawach zadnej warstwy nie widzę na fotkach.
Mysza liil (EM) / 2008-12-29 14:52:52 /
Normalnie rury przechowywane w magazynie pokrywa się tłustą mazią (cholera wie co to) żeby nie pokrywały się rdzawym nalotem i nie przyjmowały wilgoci z powietrza ...
Wygląda podobnie - w sumie w dalszych odcinkach wydechu chyba temperatura coraz niższa więc mogło przetrwać .... spawy wyglądają na niezabezpieczone ...
MikeB4 / 2008-12-29 15:58:17 /
Czym pomalować nowe tłumiki z rurami? Rozprężniki mam z nalotem rdzy którą oczyszcze. Na tłumikach bosala spawy są gołe. Cynk w sprayu na to czy jakas emalia na wydechy (jaka) ?
Odgrzeje kotleta.
Kupiłem nowe wydechy Klariusa do Granady (dzięki Krk), bo już tego narodowego gowina z Ostrowa nie mogę znieść i liczę że te nie będą pierdzieć jak po mielonym.
Na pierwszy rzut oka to wyglądają solidniej i ważą z dwa razy więcej.
Zastanawiam się czy je pomalować przed montażem. Zeszlifowałbym miejsca gdzie są spawy, całość odtłuścił i pomalował jakąś farba żaroodporną.
Ma to sens? Jeśli tak to jaką najlepsza farbę w sprayu znacie? Nie musi być najtańsza.
Docelowo nie będą montowane w aucie tylko w meblu garaźowym.
Spawy możesz potraktować drucianką. Dobrze dopolerowane mniej korodują.
bad ass boy / 2020-12-31 13:11:26 /
Taki właśnie mam wstepny plan, aby to druciakiem do błysku machnąć, potem odtłuścić i jakimś dobrym sprayem żaroodpornym psiknąć.Tylko nie wiem jaki spray jest dobry / przetestowany.
Im dalej od kolektora, tym większa oferta.. Tak już z pół metra od głowicy to kominkowe spraye się nadadzą. A pewnie i bliżej, tylko na krócej.
Mysza liil (EM) / 2020-12-31 15:54:34 /
Pytanie tylko czy cokolwiek taka farba przed korozją zabezpiecza?
Zabezpiecza. Co ciekawe nawet te „marketowe” nieźle się sprawdzają.
Konrad vel smasher / 2020-12-31 17:08:55 /
Ja maluję zazwyczaj bollem wysokotemperaturowym i jest ok.
m.kozlowski / 2020-12-31 17:20:39 /
Podobno srebrzanka dobrze się sprawdza :) ogólnie są farby żaroodporne, ale u mnie schodzily w motocyklu, tylko że tam grzalem kolektor do czerwoności :D
Zajo / 2020-12-31 17:53:39 /
Sa aliminiowe spraje do spawow wydechu.. Chyba powinno starczyc.
Arunas / 2020-12-31 18:00:35 /
Malowalem kolektory i wydechy różnymi sprayami. Marketówki na rury, tłumiki spoko, dają radę. Jak chodzi o boll'a to nie byłem zbyt zadowolony z krycia i śmierdzi to jakoś dziwnie:P
Ostatnio testowałem VHT i jak dotąd najlepiej mi się sprawdził, co prawda najdroższy z powyższych.
Marcin P. / 2020-12-31 22:14:47 /
VHT to już wyższa półka ale dobra . Przetestowałem kiedyś na takiej samej operacji cynk w spray-u firmy wurth i jestem mocno pozytywnie zdziwiony po 4 latach żadnej korozji tylko nałożyć trzeba pare warstw.
garazowiec / 2021-01-01 07:38:34 /
Kilka lat temu kupiłem chrom w spraju, leżało to bezużytecznie na półce i z braku laku pomalowałem nią wydech do Scorpio. Byłem totalnie zaskoczony, bo świetnie się sprawdził jako zabezpieczenie. Spawy nie rdzewiały, a i sam wydech wyglądał nawet nie najgorzej. Niestety farba się skończyła i następny chrom już nie był taki dobry. W każdym razie konsystencją bardziej przypominał wspomniany cynk w sprayu i też bym raczej w to poszedł.
daniel46 / 2021-01-01 12:19:52 /
VHT. Niby drogie, ale jaki to procent całości?
A jakie znaczenie ma ta blaszka przy wydechu końcowym, bo coś czuję że dzieki niej nie szukał bym tłumika na ulicy :D. Ostatnio jadąc w tym miejcu pękł mi tłumik aż iskry poleciały :(
Kilgore / 2021-01-01 21:30:26 /
Magicc dokładnie:)
Ale z tego widzę to VHT wymaga jakieś kosmicznej technologii wygrzewania. A to nie bardzo mam jak zrobić.
Myślę, że ta blaszka może mieć dwie funkcje. Raz, że faktycznie wydech w Granadzie zawsze tam odpadywuje. A dwa może przeszkoda ma się po tym prześlizgnąć zamiast urywac wydech?
VHT wygrzeje sie na wydechu.
bad ass boy / 2021-01-02 13:17:23 /
ale nie na meblu...
wąski77 / 2021-01-02 14:57:38 /