Witam Panowie (i Panie) :)
w moim niekończącym się temacie odbudowy fiesty mk1 z kentem 1600 doszedłem do wniosku, iż chyba przerobię układ wydechowy jeszcze raz. Jeszcze raz bo jakiś rok temu zbudowaliśmy barana sami i założyliśmy strumienicę i przelotowego ultera na koniec.
Mam kilka pytań w tymże temacie:
1) Czy ktoś używał strumienic w wydechach? Czy warto?
2) Czy warto zakupić np wydech Ashleya w UK gdzie jest jeden ostatni8 tłumik i coś małego co wygląda jak rozprężnik?
3) Ewentualnie czy ktoś z Was używał takiego wydechu i czy będzie dużo lepszy od tego co mam teraz (przelotowy Ulter + strumienica)?
Qba1983 / 2008-12-22 00:17:13 /
1) przy pewnych obrotach (wąskich) obrotów warto, przy dużej dozie szczęścia...
ogólnie im wyżej tym gorzej to będzie to działać.
Niestety to restrykcja i jak każda powoduje ciśnienie zwrotne i to cholernie duże.
2) warto. zawsze warto korzystać z dedykowanych rozwiązań. chyba ze masz inne zawory (większe), jakiś ekstremalny wałek turbo itd.
3) Raczej nikt. ale polecam:
szczególnie wzory...
http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm
nmd / 2008-12-22 17:58:50 /
ja używałem dedykowanego wydechu ale... się przepalił po założeniu bandaży :)
niestety do Fiesty i tak chyba nie podejdzie, aczkolwiek szczątki gdzieś jeszcze mam.
Stranger dostarcza dość dużo emocji i ze starym wydechem i z tym dorobionym w Polsce / który tez się migiem rozszczelnił / możliwe, ze z tym starym porykiwał nieco bardziej romantycznie
.STICH. / 2008-12-22 21:04:14 /
Czyli raczej zabandażowanie takiego wydechu nie jest wskazane??? Przepalił się bo mu za ciepło czy jak? :P
Qba1983 / 2008-12-22 23:18:44 /
weź pod uwagę że jak zabandażujesz kolektor wydechowy to zacznie ci się smażyć izolacja pod podłogą
michukrk / 2008-12-22 23:54:24 /
generalnie temperatura w komorze silnika spada i podobno poprawia się przepływ spalin,
to pierwsze na 100% ,
mój kent spalił także bandaże / nie od razu / , generalnie eksploatowanie mocno wysilonego kenta to kosztowny horror :)
.STICH. / 2008-12-23 07:42:28 /
Jaka izolacja pod podłogą??
Stich co rozumiesz po pojęciem "mocno wysilony" ??? Bo to zależy od punktu widzenia :P
Qba1983 / 2008-12-23 08:24:10 /
pod jaką podłogą ? :D
izolacja termiczna kolektora to ekstra sprawa, ale za duża temperatura kolektora to za uboga mieszanka, lub za wczesny zapłon. Nie twierdze ze przepalenie kolektora rurowego o czymś świadczy. Od tego jest czujnik egt.
Teksty typu jak jest bandaż to można za kolektor złapać ręką. i wydech stygnie później wiec bitex spłynie... nawet najlepiej zaizolowany kolektor obniży temperaturę w komorze o max 3-5 stopni. Jakie to ma plusy każdy wie :)
nmd / 2008-12-23 09:51:58 /
nmd to ja już sie pogubiłem konserwa że niby sie będzie topiła od takiego bandaża?? No to by było niewskazane :P
Druga sprawa to przepalanie się kolektora... czyli to raczej nie wina bandażowania?
Qba1983 / 2008-12-23 10:29:51 /
przez mocno wysilony rozumiem centymetrowy stos rachunków z Burton Power od poprzednich właścicieli, widać po nim , ze się mocno wysilali i to w UK , gdzie mechanika wszystkiego jest na nieco wyższym poziomie niż u nas.
bardzo możliwe, ze silnik wymaga regulacji i dlatego przepala kolektory / oraz tłoki /,
niestety nie przychodzi mi do głowy nikt do wykonania takiej pracy
.STICH. / 2008-12-23 19:43:15 /
Jeśli chodzi o regulacje gaźników to w KRK jest jeden fachura :) Starszy Pan - dobra stara szkoła :)
Qba1983 / 2008-12-24 01:28:33 /
A co do tego stosu rachunków to... mój silnik nie jest jescze tak "wysilony", aczkolwiek stosik rachunków rośnie :)
Qba1983 / 2008-12-24 01:34:24 /