1B BBF RD 44111 - - P 1 N
YFBGK6 - a - - G -
- BL3 - - 4 - - - - 6
11V DA - A2
takie coś udało mi się odczytać z tabliczki ...
kolor - karnawałowa czerwień ,
rocznik 1975 ,marzec...
dach -vinyl czarny ..
wnętrze czarne ...
mam tylko wątpliwości co do silnika 2.0 na pewno tylko jaki czy 6V czy pinto ?
z góry dziękujęe za pomoc
pozdrawiam
Adam
fastdriver / 2008-11-17 14:24:51 /
nie wiem czy to tak sie czyta, ale jeżeli tam jest NY to v6:) Tylko po co to by było w dwóch wierszach...
bobik liil / 2008-11-17 15:42:40 /
też tego ie rozumiem ... i mnie to bardzo zasatnawia i trapi ... że nie mam 100 % pewności ehhh
fastdriver / 2008-11-17 15:55:04 /
A nie ma drugiej tabliczki??
bobik liil / 2008-11-17 16:01:36 /
a gdzie mam jej szukać ... jest jeszcze wyklapany numer na nadkolu ... drugiej tabliczki nie widziałem
fastdriver / 2008-11-17 17:40:59 /
więc gdzie mam szukaś drugiej tabliczki ? ... nie widziałem nigdzie prócz jak pisałem wcześniej numeru na nadkolu .. ehhh
fastdriver / 2008-11-18 00:15:21 /
http://www.capri.pl/garage/id-plates
Konar / 2008-11-18 00:18:13 /
tylko żę u mnie na tabliczce litera "N" odpowiadająca za pojemność 2000 jest w rzędzie pierwszym a kolejna "Y" jest w kolejnym rzędzie i nie wiem czy tyczy się właśnie odpowiednimu silnikowi ... nie mam pewności
5 znak: pojemnosć silnika
J - 1300 ccm
L - 1600 ccm
N - 2000 ccm
Y - 2300 ccm
C - 2800 ccm
H - 3000 ccm
6 znak: typ silnika
2 - Kent R4 OHV HC
3 - Kent R4 OHV GT
C - Pinto R4 OHC HC
E - Pinto R4 OHC GT
Y - V6 OHV HC
może ktoś spotkał się już z takim oznaczeniem ?
nie widziałem u mnie w aucie takich tabliczek które odpowiadają wzorom pokazanym na linkach ...
fastdriver / 2008-11-18 00:44:50 /
Nie nie nie. Ta tabelka, którą podałeś tyczy się pola 1 z innej tabliczki - tej właściwej (i to tylko na niektóre rynki).
Ty pokazałeś tylko tabliczkę "wyposażeniową" (tą nabijano na samym początku i szła razem z budą do lakierowania), gdzie są kody materiałów tapicerki, rodzaju zamontowanego radia, koloru podsufitki i innych pierdół...
Ta właściwa z ważnymi danymi powinna być obok. Musisz ją mieć, inaczej nie wiem jak auto przechodzi przeglądy :) Ewentualnie daj zdjęcie spod maski to się zaraz okaże co to za silnik - nawet bez tabliczki :)
Konar / 2008-11-18 00:54:22 /
Widzę, że masz Dziobaka - zobacz sobie na tym zdjęciu gdzie powinna być tabliczka.
http://www.capri.pl/image/car/449/28401
Ta malowana, którą pokazałeś jest po prawej stronie, ta właściwa - w tym samym miejscu po lewej. Jak tam jej nie ma to buba :/
Konar / 2008-11-18 00:58:52 /
no dobra :) to już wiem że nie mam tej tabliczki ehhh
czy jest jakiś iny sposób by dowiedzieć się np czy mam oryginany silnik aktualnie w aucie ?
w aucie aktualnie mam OHC 2.0 - auto ma zdecydowaną większość detali oryginalnych myślę teraz o emblematach bocznych tam mam 2.0
gdyby była v -ka to chyba tam tez pojawił by się 2.0 v 6 - widziałem gdzieś takie ...
( ale to już tylko takie rozważania które nierozwiały mojej watpliwośći nadal )
słyszałem że jest jakaś analogia z numerem nabitym na nadkolu ???
( a mam dzioba - poznalismy się jakieś 3 lata temu we wrocławiu :) i chyba przegapiłem sprawę tej drugiej tabliczki- nie wiedziałem żę są dwie tabliczki plus jeszcze numer nadwozia i jeszcze silnika :/ )
fastdriver / 2008-11-18 01:45:29 /
Numer silnika to 7 ostatnich znaków VINu (czyli numeru z nadkola) jeśli się zgadzają to masz pod maską silnik, z którym auto wyjechało z fabryki :)
Konar / 2008-11-18 01:47:35 /
"W maju 1975 roku wprowadzono bardzo udany silnik 2.0l R4 typu PINTO o mocy 98 KM, w pozostałych jednostkach napędowych poprawiono gaźniki oraz rozdzielacz zapłonu, tak aby spełniały nowe normy dotyczące emisji spalin. W maju 1975 r taśmy produkcyjnej zjeżdża milionowy Ford Taunus."
i jeszcze jedna poszlaka :)
auto mam jest z marca a w maju dopiero zaczeli produkować pinto ... czy było możliwe że pinto wyszedł jakiś w marcu ? hmmmm ale zagwozdka :)
pozdrawiam i dziękuję
przy aucie będę w wekend - sprawdzę dokładnie numer na silniku
fastdriver / 2008-11-18 02:06:03 /
pomieszałem trochę ....
to jest opis dotyczący taunusa
proponowane jednostki napędowe to czterocylindrowe , rzędowe silniki (PINTO) o pojemnościach: 1.3l ( 55KM), 1.6l (72KM). Program 1970’ uzupełnia silnik OHV V6 2.0 (90KM) dla wersji GT oraz GXL. W listopadzie 1971 roku dla wersji GT oraz GXL dealerzy Forda proponują klientom kolejną jednostkę napędową , silnik V6 o pojemności 2.3 litra i mocy 108KM stosowany także z modelu 20M.
więc możliwe że w aucie siedzi oryginalny silnik ... to było by zbyt piękne :)
pozdrawiam
fastdriver / 2008-11-18 02:10:51 /
Konar - ale w tej tabliczce "wyposażeniowej" również jest powtórzony kod silnika i np. kod wersji prawo lub lewo stronnej (strona umieszczenia kierownicy)
ten kod (silnika) jest właśnie powtórzony jako ostatni symbol pierwszego rzędu i pierwszy rzędu drugiego - ja mam odpowiednio L 1, J 3, E Y itp... przy czym wydaje mi się, że NY może byc 2.0 v6 ;-P
MikeB4 / 2008-11-18 02:24:57 /
Ooookej faktycznie :)
Z twojej wyposażeniówki wynika, że jest to (po kolei ze znaków):
- Ford Taunus, wypordukowany na niemiecki rynek dealerski
- w Genk w Belgii
- wersja 4d
- numer silnika RD44111 (marzec 75)
- wersja XL
- kierownica po lewej stronie
- kod silnika "NY" - czyli 2.0V6 HC
- kod mostu "S" (a nie F jak napisałeś :D) - 3.44:1
- kod skrzyni "B" - 4 biegi, manual
- kod wersji krajowej "GK" - wersja na Niemcy
- kod akumulatora "6" - 12V 55Ah
- kod radia "-" - brak radia fabrycznie
- kod zegarów "A" - coś co się nazywa "noch nicht bekannte Armaturenkonfiguration" :)
- kod przedniej szyby "-" - przednia szyba nieklejona
- kod dachu "-" - bez szyberdachu i winylu (to dziwne bo masz winyl - powinno być tu '3' - winyl bez szybra, albo 'A' - winyl z szybrem)
- kod foteli "6" - fotele z wersji GT (zagłówki) ?
- kod pojazdu specjalnego "-" - cywilny
- kod uchylnych szyb tylnych "-" - nie ma (to zrozumiałe raczej przy 4D :) )\
- kod felg "B" - Felgi 5,5 cala 'Sport'
- kod lusterek "L" - nie wiadomo jakie, nie mam w spisie
- kod hamulców "3" - system z serwem
- kod zawieszenia "-" - bez HD-Paketu, bez wspomy
- kod szpery "-" - bez szpery :)
- kod elementów chromowanych "4" - chromy wersji XL
- kod podłogi "-" - standardowa
- kod "Warnblink" (światła awaryjne?) "-" - nie ma
- kod zegarka "-" - brak zegarka (chyba że jest wymuszony wersją wyposażenia - nie wiem czy w XL-kach po lifcie były w standardzie)
- kod innych dodatków "-" - nie ma :)
- kod tylnej szyby "6" - szyba tylna ogrzewana
- kod lamp przednich "1" - lampy H4
- kod kontroli hamulców "1" - lampka kontroli hamulców (może chodzi o czujniki zużycia klocków?)
- kod opon "V" - nie wiadomo, nie mam w spisie
- kod koloru nadwozia "D" - Carnival Red 1975
- kod koloru dachu "A" - czarny winyl
- kod wersji specjalnej "-" - pojazd zwykły (hehe, rozczarowany?)
- kod koloru tapicerki "A" - czarny
- kod wyposażenia dodatkowego "2" - wyposażenie wersji XL
To tyle, więcej się nigdy nie dowiesz :)
Pozdrowienia
Konar / 2008-11-18 03:59:03 /
Konar, zacytuję z twojego powyższego posta:
- kod dachu "-" - bez szyberdachu i winylu (to dziwne bo masz winyl - powinno być tu '3' - winyl bez szybra, albo 'A' - winyl z szybrem)
- kod koloru dachu "A" - czarny winyl
To jak? :)
m.kozlowski / 2008-11-18 08:55:26 /
Obsluguje też ten dekoder modele inne niż Taunus ? ;-P
MikeB4 / 2008-11-18 10:31:41 /
baaaaardzo dziękuję ... sam rozszyfrowałem tylko część ...
przymierzam sie do kapitalnego remontu i dlatego potrzebuje dokładnych danych ....
jeszcze raz dziękuje
i pozdrawiam rodzine taunusiaków ;)
fastdriver / 2008-11-18 12:21:18 /
ale fo pa - oczywiście całą rodzinę fordów !!!! ;)
fastdriver / 2008-11-18 12:24:15 /
no jeszcze tylko dodam że w dowodzie mam wpisane 17 M 2.0 taunus 75
dziwnie żę te 17M :) no ale .. może ktoś sie pomylił w urzędach ...
fastdriver / 2008-11-18 13:57:21 /
Mala uwaga. Od bodajze 1974 (jestem prawie pewien, ale musial bym zadzwonic do kolegi, on wie napewno) na bokach Taunusa byly tylko Numery oznaczajace pojemnosc czyli 1.3; 1.6; 2.0; 2.3 itd. Dlatego na podstawie bocznych numerow nieda sie zgadnac czy V czy R... Ale zdziwil bym sie gdyby byl faktycznie 2,0 R4, nigdy nie widzialem czegos takiego na wlasne oczy.... Przed 74 rokiem bylo godlo z napisami 1300;1600 itd.
Zombie / 2008-11-18 14:17:22 /
Mike, to nie dekoder - to moje pozbierane na przestrzeni lat informacje z sieci złożone do kupy :)
Niestety tylko Taunus i Capri....
Jak widać nie zawsze w 100% poprawne - co widać na przykładzie winylu w powyższym wozie :)
Konar / 2008-11-18 14:48:59 /
A mi o Capri chodzi właśnie ;-P
MikeB4 / 2008-11-18 15:15:56 /
Myslałem, że o Escorta Ci chodzi, albo Fiestę co gorsza :D
A jak do Capri to podeślij - zobaczymy ile mi się uda z niej wydobyć :)
Konar / 2008-11-18 15:19:03 /
Ta tabliczka, o której piszesz to 'body plate' - może tu coś znajdziesz: http://www.capri.pl/forum/60521#60522
Sowa {3M} / 2008-11-18 20:45:10 /
Ja też chcę ten dekoder do Capri!! :))
No toż mówie, że nie ma dekodera :)
Na razie robię to ręcznie, ale w trakcie tworzenia jest stronka, gdzie będzie można to sobie zrobić samemu... Jak chcesz MILO, to prześlij mi fotkę wyposażeniówki (albo opisz dokładnie) i Ci napiszę jak Carla wyglądała po wyjechaniu z fabryki :)
Konar / 2008-11-19 01:53:54 /
Ok. Postaram się jeszcze dziś. :) Czekaj na maila od MILO'a :)
MILO: http://www.capri.pl/forum/329719 :D
Konar / 2008-11-19 13:34:44 /