Chcialbym wyjac aparat zaplonowy w celu wyczyszczenia itp. Ale potem chcialym go wlozyc tak zeby wszystko dzialalo :) Jak to zrobic ?
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2003-12-20 14:36:35 /
Zeby wszystko dzialalo, to musisz wyjac a potem tak samo wlozyc ( o ile teraz dziala :-) ). Czyli zaznacz sobie jak byla obudowa, jak byl skierowany palec, nastepnie po wyjeciu staraj sie nie obrocic silnikiem, bo na nic Twoje oznaczenia pojda. Wykrec srube, wyciagnij aparat. Nie zapomnij wlozyc spowtotem preta napedzajacego pompe oleju. Wloz w odwrotnej kolejnosci jak wyjmowales. Pozatym nie wiem co tam chcesz czyscic, a to pytanie jest w stylu: Boli mnie serce i zrobilbym sobie operacje, niech mi ktos podpowie jak :-)... Najpierw proponowalbym zrozumiec zasade dzialania silnika, tak zeby sobie rozebrac i zlozyc wszystko samemu bez takich patentow jakie Ci proponuje, a praca przy aucie stanie sie przyjemnoscia. A jak nie, to niech robi to ktos inny...
Mysza liil (EM) / 2003-12-20 15:40:52 /
Chodzi o to ze teraz dziala kiepsko. Okrutniaczek mi powiedzial, zebym tak zrobil bo moga byc pewne opory przez to. Poza tym nie wiem czemu nie mialbym sam sobie tego rozlozyc mimo tego ze sie nie znam, gdybym wszystko oddawal do mechanika to bym sie nigdy niczego nie nauczyl, prawda?? No.
A teraz niech ktos mi jeszcze powie jak ustawic kat wyprzedzenia zaplonu ? Bede mial lampe.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2003-12-20 15:45:26 /
Też nie wiem czemu nie miałbyś go rozłożyć :) To proste. Kilka śrubek i gotowe. Jak masz lampę to problem z głowy. W pudełku pewnie jest instrukcja jak jej używać. Kąt wyprzedzenia znajdziesz w dziale garaż. Jeśli nie będziesz potrafił go poskładać to zawsze można kupić drugi.
Tak przy okazji.
Wyjmowanie aparatu nie jest konieczne do wyczyszczenia go, a jeśli tego nigdy nie robiłeś, to radzę żebyś postawił pifko komuś kto to robił. Niech wytłumaczy Ci zasadę działania i pokaże jak się kąt ustawia z lampą i bez niej. Ominie Cię odpalanie samochodu ze sznurka i ewentualna wymiana wydechu gdy rozerwie go mieszanka paliwowo-powietrzna, bo zapłon był o 180 stopni przestawiony :)
Szajba / 2003-12-20 16:37:42 /
Witam,
Podepnę się tutaj, coby nie zaczynać nowego tematu na pokrewny temat :).
Sprawa jest taka, że ostatnio mi zapłon "Caprysił" i okazało się, że to kabelek od kondenstora zmienil swój stan skupienia ze stałego na proszkowy :).
Pytanie pierwsze: Jaką ma mieć pojemność kondensator bo na tym nie ma zadnych oznaczeń? Czy od PF126P (0.25 mikrofarada) będzie odpowiedni?
Pytanie drugie: Jako że przy okazji postanowiłem wyjąć aparat i go wyczyścić, to zauważyłem, że wałek ma w obudowie luz poosiowy wielkości 0.8 mm. Czy ten luz nie jest za duży i jeśli tak to jaki być powinien? Nie przeliczałem dokładnie tych tangensów, ale zdaje mi się, że taki luz może dawać przecież pewien błąd kąta wyprzedzenia zapłonu.
Jeśli ktoś ma więdzę na ten temat i mógłby się nią podzielić to było by miło.
P.S. Póki co poskładałem ten zapłon tak jak było i z kondensatorem o Pęcherza no i działa, tylko nie wiem cy tak może być na dłuższą metę.
Pzdr
gryziu liil (EM) / 2004-01-15 11:17:04 /
Czolem.
Co do kondensatora mialem ten sam problem.
Otoz nie polecam tego od maluszka bo padaczka i zjada na nim szybko przerywacz.
Oryginalny ciezko dostac ale oplowski jest taki jeden ktory ma nawet taki sam plasticzek mocujacy tyle ze trzeba go na zewnarz umiescic. U mnie zreszta tak wlasnie to wyglada i dziala pieknie. A co do pojemnosci to tak mi sie zdaje ze 0,22 powinno byc..ale moze sie myle.
A luz chyba nie gra az tekiej roli, ja mam cos podbnego w wartosci i zaplonik dzial jak zloto(pewnie dlatego ze opor na walku jest zawsze taki sam (typu kreci sie zawsze w ta sama strone))
pozdrawiam.
fireone / 2004-01-15 11:41:00 /
mam oryginalne kondensatory
jak chcesz to prosze na priva
camaro / 2004-01-15 11:44:15 /
a co do luzu to nie wiem czy dobrze rozumiesz "poosiowy"
prosciej
jesli jest troche gora dol to nic nie szkodzi (tylko bez przesady , nie 5mm )
jesli na boki to lepiej zeby go nie bylo
camaro / 2004-01-15 11:52:45 /
Poosiowy - czyli wzdłuż osi (góra-dól 0.8 mmm).
Promieniowego - czyli na boki - nie wyczuwam właściwie żadnego.
Skoro taki luz może być to OK. Dzięki, nie będę musiął znów tego rozbierać i dopasowywyać podkladek.
gryziu liil (EM) / 2004-01-15 12:09:48 /
pytanie:
czy aparat zaplonowy od 1.3 pasi do 1.6
Wojdat / 2004-05-14 17:01:17 /
Dla ulatwienia powiem ze na tym od 1.3 jest napisane tak:
79 HF 12100 BA [znaczek Boscha] 0 231 170 275 a powyzej tego "(050) <- JFU4 "
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-05-14 17:15:35 /
podepne się, 2 sprawy które mnie nurtują, jak na zdjęciu :
1.Czy takie ustawienie aparatu w czymś przeszkadza? Chodzi mi o jego położenie względem bloku, bo np na schemacie w dziale garaż jest on usytuowany prostopadle do linii pokryw zaworów, a u mnie był pod kątem 45 stopni. Oczywiście przewody są wpięte odpowiednio. Chodzi mi o to czy będzie się on zachowywał jakoś inaczej w takim ustawieniu?
2.Czy te przewody zapłonowe są fabryczne, takie jakie były na wyposażeniu auta? Nie ma na nich żadnych oznaczeń ale po fajkach pewnie będziecie wiedzieć.
ad.2 Już dawno te przewody powinieneś zmienić na dobre nowe.
ad 1. Jak daje się wyregulować i o nic się nie opiera, to nie ma znaczenia.
bobik liil / 2011-12-28 07:48:22 /
dzieki panowie, przewody juz mam nowe motorcrafta.