logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » wygłuszenie do Caprychy

wygłuszenie do Caprychy

Witam wszystkich fordziaków!!!Mam pytanko dotyczące wewnętrznego wygłuszenia w Capri.Przed remontem w okolicach pedałów było sobie fabryczne wygłuszenie,ale podczas rozbiórki niestety rozsypało sie na amen.Moje pytnie jest następujące:czy jest jakichś podobny parametrami tłumienia chałasu materiał???
Co i gdzie dać,aby skuteczniej wygłuszyć wewnątrze??
pozdrawiam
B@rtek

m.i.c.r.o.n. / 2003-12-08 12:30:14 /


Jedź na pierwszy lepszy szrot iza darmo dadzą Ci maty, które wystarczy tylko podocinać. Ceny mat w sklepach sa koszmarne. Jak już czegoś będziesz szukał to w sklepach z blachami.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-08 13:03:43 /


bitumiczne maty samoprzylepne, a właściwie przylepne i układane najlepiej za pomocą opalarki- do kupienia w sklepach motoryzacyjnych, lakierniczych itp.
Wełnopodobnych raczej na podłogę nie polecam bo mogą trzymać wilgoć, niekoniecznie z dziur w podłodze, ale np. z mokrych butów (szczególnie zimą) ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-08 13:05:21 /


pod te bitumiczne nawet najlepiej położone może sie dostawać woda !! Tak przynajmniej mi powiedział wujek (blacharz od urodzenia) i odradził mi zakładanie ich po tym jak zrobiliśmy moja podłogę !!

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-08 15:28:02 /


a coś zamiast zostało włożone?

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-08 16:19:00 /


słoma.
:P

Michal FAZI / 2003-12-08 17:43:13 /


woda pod nie się nie dostanie, o ile są dokładnie przyklejone.
Ta "smoła" nie jest paroprzepuszczalna i w miarę elastyczna, więc nie pęka.
Jedynym źródłem wilgoci może być dziurawa podłoga od spodu, albo źle oczyszczona i zamalowana na rdzy powierzchnia.
Rdza może wtedy drążyć podpowierzchniowo, jak pod lakierem, czy pod chromem i nie ma tu nic do rzeczy mata.
Maty trzeba bezwarunkowo, jak każdą dobrą robotę, kłaść na dobrze wyczyszczone i zabezpieczone blachy -nigdy na brudne, podkład, czy gołe.
Dodatkowo maty te, chronią blachy mechanicznie od wewnątrz od brudu, który jest wcierany w podłogę przez dywaniki.
Same zalety... poza masą i kasą ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-09 07:52:54 /


A czy te bitumiczne są gorsze w tłumieniu aniżeli te z materiału???
na zdrowy rosądek to te bitumiczne są cieńkie i chyba gorzej tłumią??
A może sie mylęA gdzie jeszcze dodac w Capricy wygłuszenia ,aby było ciszej podczas jazdy???/

m.i.c.r.o.n. / 2003-12-09 10:40:27 /


nigdy nie stosuje się samych bitumicznych.. zawsze są w połaczeniu z filcowymi czy materiałowymi... mata bitumiczna na za zadanie wytłumienie drgań blach, maty filcowe tłumią chałas i izoliją termicznie...
masy bitumiczne nie są tanie ale jak ktoś chce dobrze wygłuszyć to trzeba je zamontować...
w kapciu wykleiłem przegrode między silnikiem a kabiną i podłode do foteli przednich.. kosztowało to 250PLN ale było warto. w aucie nie słychać silnika jak się jedzie :))))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-09 11:16:55 /


To chyba kiepsko że silnika nie słychać :)

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-09 13:47:59 /


u mnie tez nie słychać silnika ... tyle że lina holownicza czasem pęka ... :P

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-10 00:47:47 /


Dobry efekt daje izofolia (to coś z masą bitumiczną) na nią można położyć piankę do paneli podłogowych i jeszcze dać jakiś filc. Jest zajebiście, bo tak było roboine w moim ex więc efekt znam. Dodatkowo polecam wyłożenie izofolią wnęk błotników wewnętrznych i powierzchni drzwi.

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-17 11:45:24 /


moze jakąś tanią karimate podocinać :)

tosiek / 2004-03-14 20:42:34 /


odgrzewam ...

jestem na etapie wyciszania auta, bo męczy mnie już hałas. W wyniku radosnej twórczości któregoś z poprzednich właścicieli auto zostało pozbawione jakigokolwiek wygłuszenia. Na bache elży tylko wykładzina. Zakupiłem już maty bitumiczne, ale jako że ma być baaardzo cicho chciałem coś jeszcze na to położyć. Ale co?
Filc? czy jest jakiś specjalny filc do wygłuszania (za filc do polerowania sporo sobie życzą). Karimata? Ktoś (chba Szajba) wspomniał o możliwości ząłatwienia wygłuszenia na szrocie (od innego auta coprawda) ale obawiam się niemiłego zapachu ...

Jakieś pomysły ?

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-27 10:37:21 /


żeby było ciszej we wnętrzu to proponuje zamienić silnik na jakieś 1.1 od Corsy :) Oj moim skromnym zdaniem to można robic wiele rzeczy w Capri ale żeby chcieć pozbyć się tego uroczego odgłosu, niedobro, niedobro... A może po prostu ja polubiłem bo nie mam czasu dopracowac tego szczegółu, nie mówiąc już o reszcie.

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-27 13:18:37 /


ja najpierw obkleilem blache matami bitumicznymi a pozniej na to polozylem filc z mata bitumiczna ale juz nie samoprzylepna, kupilem to w arkuszach chyba 0,5x1m w sklepie z czesciami do FSO, zuka itp

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-27 19:29:24 /


Też na maty bitumiczne położyłem filc z matą bitumiczną. Na giełdzie sprzedają w większych kawałkach tj. ok. 1,5m*2m (może trochę większe, dokładnie nie pamiętam), płaciłem ok. 25 zł/szt (jakieś 2 lata temu). Plusem jest to iż docinasz sobie wedle uznania i uzyskujesz jednolitą powierzchnie - przydatne pod nogami pasażerów, położyłem warstwą bitumiczną do góry aby woda nie wsiąkała głębiej niż w dywan (w zasadzie co roku i tak tam kontrolnie zaglądam). Są też takie maty w kawałkach np. Boll-a ( www.boll.com.pl ) o wym. 0,5m*0,5m. Też takie wsadziłem pod te większe, ładnie się układają.
Myślę że jedna warstwa filcu raczej wystarczy :)
Wbrew pozorom wytłumienie maski też sporo "daje". Tu zastosowałem maty bitumiczne powlekane folią aluminiową (samoprzylepne) o wym. 0,5m*0,5m APP( www.app.com.pl ). Zrobiłem to na samym końcu i różnice było słychać. Tymi samymi matami możesz też wytłumić ścianę grodziową od strony silnika.
Do układania tych mat przyda się opalarka. Układając w normalnych warunkach jest elastyczna. Niestety jednak jak przyjdzie zima może zacząć odchodzić i pękać (przy ujemnych temp. pod byle naciskiem), to samo tyczy się zwykłych mat (zwłaszcza twardych, zwłaszcza na ścianie grodziowej od wnętrza)).
Za boczkami też przydałoby się kilka mat bitumicznych.
Jednego miejsca nie "przeskoczysz", obudowy nagrzewnicy i otworu w ścianie grodziowej
(np. po otwarciu kratki wentylacyjnej słychać przez nią wyraźniej pracę silnika).
Można by jeszcze kombinować z uszczelką na rant pod maskę silnika, matami nad tłumikami (pomiędzy blachę żaroodporną a podłogę) itp..
Generalnie różnica po wytłumieniu jest znaczna (nie wytłumiłem jeszcze podłogi bagażnika i części tylnych błotników), zamykając szybę odcinasz się od świata :) . Teraz przydałby się 5-ty bieg (most 3,75).

PiotrekFCapri / 2004-07-27 22:07:14 /


kiedys wygluszalem swoja syrenke matmai bitumicznymi, od przendiej szyby po przednie siedzenia wykleilem podloge matami, od strony silnika tez, rozncia bardzo duza ale jednak lepsze efekty daje wygluszenie z kilku roznych materialow, np filc pokryty matami i tkaie tam mieszanki...

DeMaDeS / 2004-07-27 23:24:19 /


zastanowila mnie jedna rzecz
skad masz nad tlumikami blachy chroniace przed temperatura :)
chyba nawet nie widzialem jak wygladaja oryginalne

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-28 00:20:34 /


Szczerze, to nie wiem czy one tam są, to taka propozycja.
W zakładzie od układów wydechowych ponoć coś tam dorabiali albo były oryginały (wątpię), jeśli ich nie będzie to wsadzę te maty z warstwą aluminium. Za parę dni przekonam się co tam jest (sporadycznie, ale coś tam zabrzęczy, zwłaszcza po porządnym deszczu).

PiotrekFCapri / 2004-07-28 01:27:38 /


Na ścianę grodziową (od wnętrza) zamiast mat z filcem powlekanych warstwą wodoodporną możesz zastosować filc powlekany warstwą samoprzylepną. Najpierw oczywiście bitumiczne a potem ten filc z klejem, w tym miejscu raczej woda się nie leje. Zwykły filc możesz przytwierdzić za pomocą oryginalnych uchwytów na grodzi, ale będzie gorzej przylegał do powierzchni bitumicznej (za to łatwiej zdjąć).
Niestety tak jak Szajba napisał na produkty nie koniecznie codziennego użytku narzucana jest spora marża. W sklepach z art. lakierniczymi często stanowi 30-50 % ceny mat (rzadko ktoś o nie pyta, głównie schodzą tanie szpachle, podkłady, lakiery itp. byle tanio).

PiotrekFCapri / 2004-07-28 21:01:29 /


ja właśnie zdieram stare maty bitumiczne i zastanawia mnie jedna rzecz.
w pewnych miejscach mata przylega do blachy tak dobrze, jak by była do niej przyklejona, a w innych odchodzi płatami i pod blachą w tych miejscach wogóle nie widać śladów po macie.
Pytanie, jest następujące:

przy zakładaniu nowych mat na blachę jak postępować, aby ta mata przylegała jak przyklejona a nie, zeby odchodziła płatami. bo chyba jak schodzi płatami tzn. ze pod nią jest wolna przestrzeń, czyli moze się gdzieś dostać woda i wiadomo co wtedy.

wiec ktoś kto już zakładał nowe maty moze się podzieli, jak mocno je nagrzewał i czy jest pewnien, czy przykleiły sie do blachy?? czy tylko do niej przylegają??

pomijam sprawę odtłuszczenia powierzchni do której maty przyklejamy, bo to chyba oczywiste??

Talar Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-20 14:59:25 /


Ja zakładałem maty bitumiczne w lecie i porządnie świeciło słońce. Wyłożyłem maty czarną stroną ku słońcu i jak poleżały trochę to przyklejałem (nagrzały się mocno bo parzyło w paluchy). Przy układaniu musisz zwrócić uwagę aby maty się nie pofalowały tj. jakieś zagięcia itp., ma to dobrze przylegać.
Niedawno sprawdzałem i na podłodze porządnie się skleiło. Oczywiście opalarka jest wskazana (i nie dlatego że teraz zima) - np. u mnie odchodzą maty w górnej części ściany grodziowej/podszybie. Powierzchnia do której przyklejasz ma być czysta i oczywiście nie na gołą blachę. Ja nie zakładałem mat zaraz po remoncie. Pojeździłem bez nich ok. roku, może półtora - to tak dla pewności czy nic się nie dzieje po blacharce (a i tak kasa była mi potrzebna na b. istotne wówczas rzeczy).

PiotrekFCapri / 2004-12-20 19:45:43 /


i jeszcze:
łączenia pomiędzy matami oraz na końcach wysmarowałem bollem na pędzel

PiotrekFCapri / 2004-12-20 20:15:07 /


Odświeżę wątek, bo będę to niedługo przerabiał..
Otóż mam pytanie odnośnie otworów odpływowych.. Też je zaklejaliście matami? Mam teraz podłogę wyspawaną na nowo i zero otworów, kanalików itd. Mam je robić? Bo jeśli tak, to po co? Skoro i tak będą zaklejone matami? A jeśli mam robić te otwory (oczywiście będą zaślepione), to tylko w podłodze (blasze) czy również w macie? Bo mam zamiar wyklejać podłogę z jednego kawałka (jednej wielgaśnej maty) i jeśli mam ją później podziurawić, to czy w tych otworach (w macie) nie będzie się zbierać woda?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-11 02:36:05 /


otwory w podłodze są otworami technologicznymi, potrzebnymi podczas produkcji auta, później są szczelnie zaślepiane. jeśli auto nie ma dziur i do środka nienapływa woda to niewidzę powodów aby wybijać broki i zostawiać dziury.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-11 08:29:19 /


Dzięki Trójkąt. No to teraz jasne :)
Pozdro.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-12 01:16:40 /


Hej
a czym najlepiej wygłuszyć maskę w capri ? kolega wyżej napisał że zrobił to matami bitumicznymi ale to odpada, bo nie chce zeby moja maska ważyła kilka kilo więcej :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-12-12 16:03:34 /


Ja mam w Fieście z takiego filcu oryginalnie z materiałem (cos jakaś tkanina) od strony komory silnika. Tylko jest to troszkę na gorąco w kształt maski odwzorowane...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-12 17:28:07 /


są oryginalne , ale trafić chyba nie łatwo
daj ogłoszenie , może ktoś ma

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-12 18:26:00 /


W mercach byly maty przyklejane klejem. Odwiedz jakis szrot, moze co znajdziesz. Potem odtluscic maske, klej w sprayu i po problemie!

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-12 18:57:17 /


Czym przykleić oryginalne maty wygłuszające do podłogi w granadzie? Nie żadne bitumiczne tylko oryginalne szmaciano-filcowe.
Fabrycznie były jakimś białym klejem porobione krechy na podłodze i na to mata. Niestety w związku z małym remontem musiałem je odkleić od podłogi, a niedługo wracają na swoje miejsce i chce je jakoś delikatnie przykleić.

Jakiego użyć specyfiku? Ma być delikatny i nie yeebać za bardzo.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 18:16:28 /


ja kleiłem klejem polimerowym do wykładzin, koszt pare zł butelka

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 18:19:18 /


Brzmi nieźle. W sklepie z wykładzinami to kupię?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 18:30:30 /


W sklepie z wykładzinami powinno byc, ale napewno bedzie w sklepie z farbami i lakierami ;)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 18:31:58 /


kupisz w każdym budowlany, castoramie itp. ja nim kleiłem podsufitkę, kilka wygłuszeń, tą dużą gumową uszczelkę (?) co jest naokoło szybra pod podsufitką i trzyma nieźle

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 18:41:26 /


butapren

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 19:05:21 /


Ja do obijania boczków w Transicie używałem tego kleju: http://www.allegro.pl/item895325572_klej_bonaterm_do_boczkow_podsufitki_na_pedzel.html Coś podobnego jak butapren ale tak nie śmierdzi i szybciej wysycha, trzyma nieźle. Cena chyba też nie najgorsza ;)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 19:13:42 /


http://www.youtube.com/watch?v=lbArbZLEX80&feature=PlayList&p=4775F606A0C433D0&playnext=1&playnext_from=PL&index=53

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-31 19:14:10 /


dred kup sobie klej kontaktowy w sprayu - psikasz na obie częsci ,czekasz 20-30 sekund, dociskasz i 3-ma :)

michalch83 / 2010-01-31 20:43:22 /


ja tez na budapren kleilem ale musi byc cieplo zeby sobie troche odparowal

miron Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-31 23:27:21 /


Najlepiej ...nie kleic :)

Bo i po co?? One so przeciez tak dociete, ze i tak nie beda sie przesowac. Jak wyleje ci sie jakas zupa na podloge bedziesz mial tylko problem z podniesieniem tych mat i wysuszeniem tego tatalajstwa.

W fabryce kleja te maty tylko i wylacznie po to zeby sie nie przesowaly, jak skakaja po wnetrzu i klada wiazki kabli. Dlatego ten oryginalny klej jest tak slaby (ma wytrzymac tylko kilka godzin) w porownaniu z tymi stosowanymi np do wygluszen dachu.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-01 09:13:01 /


Odświeżam temat czy ktoś z was wygłuszał może auto dając w następującej kolejności materiały zastanawiam się czy to będzie ok.
1.przygotować podłoże fertan + antykorozyjny (minia)
2. położyć szwedzki Noxudol z pędzla
3.na lekko wyschnięty noxudol dać matę bitumiczną samoprzylepną
4.łączenia poprawić pastą uszczelniającą lub silikonem
5.na to wszystko przyciąć i położyć filc i na końcu wykładzina

6.Na ściankę grodziową mata bitumiczna z filcem samoprzylepna (ostatnia fota)

Jeżeli macie jakieś sugestię będę wdzięczny z cenne uwagi.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-04 16:47:25 /


Ja tak robiłem. U mnie ten filc krył się pod nazwą "porozo" i nie miał samoprzylepnej powierzchni, sam filc. Na to oryginalny dywan. Łączenia z matami robiłem Boll'em na pędzel. Ale mimo to w aucie jest dość głośno ale ja mam wszędzie szpary kosmicznych grubości - temat drzwi i ramek szyb. Więc zadbaj i o to, bo samo wygłuszenie nie będzie robić roboty.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-04 17:46:33 /


No tak w sumie racja. O ile z uszelką drzwi da radę o tyle z dobrymi uszczelkami szyb będzie już gorzej. Co by jednak nie było żeby się przekonać muszę zacząć i tak od podłogi tak czy tak będę ją konserwował i krył.
Jeżeli chodzi o wygłuszenie drzwi to zastanawiałem się żeby od wewnątrz dać samą matę bitumiczną na samoklejkę ale okazało się że są zabezpieczone tawotem więc raczej tu dam sobie spokój bo wszystko trzyma się dobrze a wspomniany tawot robi swoją robotę.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-04 18:01:51 /


Ta posmarkana podłoga to Twoja? Bo chyba od tego bym zaczął wygłuszanie :)

Konar / 2011-02-04 18:05:06 /


no a coś nie tak?
na to przyjdzie pasta jeszcze a na końcu noxudol i powinno być ok.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-04 18:22:34 /


Do drzwi w granadzie uzylem masy wygluszajacej do nakladania w pedzlu. Dostepna w wiekszosci sklepow ze sprzetem car-audio. Na to natrysnolem obficie miekkiej mieszanki mike sanders. Wygluszenie wyraznie odczuwalne, po trzech latach wszystko sie nadal kupy trzyma. Smar wsiakl w to wygluszenie i rdza nie ma tam zadnych szans!

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-07 15:15:06 /


Czym usunąć z podłogi stare maty wygłuszające...te al'a smoła??

bon / 2011-03-26 21:11:39 /


Opalarką lekko podgrzewać i szpachelką usuwać.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-26 21:38:20 /


Dokładnie. Opalareczką tylko nie za mocno cobyś smoły nie narobił tylko płatami oddzierał.

Morel Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-26 23:40:03 /


i nitro.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-26 23:42:48 /


Dzięki wielkie.
Rozumiem że szpachelką też lekko,żeby nie zrobić dziury na wylot w podłodze:P:)

bon / 2011-03-27 14:21:57 /


Jak masz dostęp do suchego lodu to też daje radę, ale to nieco inaczej - rzucasz suchy lód na matę, czekasz chwilę i uderzasz czymś twardym. Potem zbierasz odłamane elementy.
Suszarka/Opalarka na niskiej (120 stopni) temperaturze też daje radę, nitro jak zwykle wszystko bierze.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-27 22:28:53 /


Sprawa jest taka - mam auto po blacharce. Goła puszka. Fabrycznych bituminów nie ma, filce raczej też chcę wywalić.
Pytanie mam takie - mat wygłuszających jest na allegro od groma, ale ja nie za bardzo wiem czego użyć... Jest na forum ktoś, kto się na tym zna?
Wstępnie wydaje mi się, że pierwszą warstwę na podłogę powinienem dać matami flex, na gródź i w niektórych miejscach może i drugą... W drzwi, tylną klapę i tylne nadkola również. Na podłogę na to wszystko i na sufit chcę dać matę bitumiczną z warstwą filcu.
Czy ma to sens?
Drugie pytanie - będę tego kupował na cały samochód, więc ilość już mniej detaliczna - wiecie gdzie to kupić z dobrą zniżką?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-24 18:21:20 /


Stosowanie maty bitumicznej na całej powierzchni danego elementu jest zdecydowanie nadgorliwe i średnio znajduje logiczne uzasadnienie poparte zasadami stosowania. Zadaniem takiej maty jest wytłumienie drgań względnie dużych powierzchni. Wystarczy, że umieścisz "kawałek" takiej maty na środku elementu, a będzie spełniać swoje zadanie w 100%. Tylko nie może to być kawałek wielkości pocztowego znaczka. Mniej więcej kształt i rozmiar wypadałoby odpowiednio przeskalować.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-24 22:33:41 /


Marcin jak masz jak, a chyba masz, to ściągnij z US sobie ze 2 paczki Dynamat X-Treme. Tej co Chip Foose wykleja swoje samochody :) Generalnie wychodzi drogo, ale (podobno) aby uzyskać taki sam efekt wygłuszenia musiałbyś dać 3-4 warstwy zwykłego wygłuszenia bitumicznego np. Boll'a.
Najlepiej byłoby zapytać kogoś kto się Car Audio profesjonalnie zajmuje gdzie kłaść, aby było najlepiej.
Ja w Capri położyłem tam gdzie fabryka dała, tylko nieco "szerzej" właśnie tę matę + na grodź, przy słupkach A, tylne nadkola, no i oczywiście drzwi od środka. Dodatkowo całe wnętrze pod wykładziną wyłożyłem filcem/poroso czy jak to się tam zwie - znowu tak jak fabryka dała, tylko trochę "szerzej" i pod tylą kanapą także. Na "boczkach" były też fragmenty tego filcu, ale to już zostawiłem fabrycznie, no i dach nad podsufitką także tym filcem wykleiłem znowu nieco "szerzej" niż fabryka dała.
Nie wiem czy optymalnie, ale na pewno jest w środku dużo ciszej niż fabrycznie i nawet odgłos zamykania drzwi jest jakby przyjemniejszy i stłumiony.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-26 14:08:32 /


Dzięki.
Dynamat miałem, kleiłem tym drzwi wewnątrz. Świetnie się kładzie, świetnie wygłusza... ale nie wiem czy wart swojej ceny, bo kiedyś też i zwykłymi matami kleiłem.

Póki co pogadałem z jakimś technicznym gościem z APP i mi doradził co, jak, ile i gdzie, co +/- się pokryło z tym, co ja myślałem. Potem zadzwoniłem do handlowca i dostałem dobrą cenę, za którą dynamatu bym kupił na pół podłogi, a tu mam całe auto i bez czekania na paczkę ze stanów :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-26 14:23:35 /


Podzielisz sie co ci tam opowiedzal...?
ja wlasnie trzymam palec nad myszka zeby kupic dynamat na cala furke......

Hasta / 2013-02-27 15:40:37 /


Jak cię stać - kupuj. Ja uważam, że nie jest wart tej ceny.

Krótko:
- na drzwi i błotniki wewnątrz na poszycia - mata APP twarda (dobrze tłumi i da się ułożyć)

- na podłogę - mata APP miękka (żeby to jakoś ułożyć), ew. polimerowa. Tłumią podobnie, polimerowa łatwiej się układa, ale droższa. Podobno nie warto.

- na podłogę na to - mata APP z warstwą filcu

- sufit - filc

Być może na gródź położę dodatkową warstwę - nie wiem.

Boll mówi to samo, cenowo podobnie.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 15:56:04 /


Ja niestety za dużo postem nie wniosę, bo na własnej skórze nie sprawdziłem, ale kiedyś trochę o tym czytałem, i bardzo często pojawiały się komentarze, że ktoś miał maty Bolla lub APP, na początku wszystko fajnie, a po jakimś czasie robiła się kicha. Na mrozach pękały, a latem w aucie smród, bo pod wpływem gorąca się rozpływały..
Ale tak jak mówiłem to nie moja opinia, a jedynie to, co usłyszalem i przeczytałem.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-27 16:04:14 /


Miałem APP, Dynamat również. Nie mam zastrzeżeń.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 16:11:54 /


A po co tak wygluszasz ? Przecież masz Vkę – muzykę dla uszu, a nie pierdzące pinto. ;)

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 17:01:15 /


Nie wygłuszać V-ek!!!;-)))

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 20:29:21 /


Vki sa po to,zeby fajnie brzmialo na zewnatrz.A wewnatrz? Ma byc tylko ciut slyszalna:)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 21:11:40 /


chodzi o wyciszenie wszystkich dzwiekow z zewnatrz a nie tylko silnika...

Hasta / 2013-02-27 21:16:42 /


Nie porównujmy Dynamata do APP - to kompletnie inna liga.

Kabar Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-27 21:38:01 /


vka ma wyć w środku aż głowa boli !!! :) zakładałem maty app do forda 2 lata temu - do dziś wyglądają ok, a auto nie wie co to garaż...:)

boncky Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-27 21:39:31 /


jak tak cicho,cichosza,to zasnąć można.szlag też wie czy się coś odkręca czy nie.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 21:44:11 /


Jak ktoś uważa, że w środku ma być głośno to chyba nigdy nie jeździł Vką w trasy. Zrobiłem zieloną 90000 km z wydechami w różnej konfiguracji. Od urwanego przed pierwszymi puszkami, przez urwany za pierwszymi puszkami, z wstawioną rurą zamiast ostatniego, z ostatnim, z pierwszymi przelotowymi od Caro, aż na końcu miałem dość ciągłego hałasu po 10 godzin w trasie i zamontowałem od początku do końca nowy oryginał. Zupełnie nowa jakość jazdy. Cisza dawała mi większa radość niż odwracanie głów przechodniów. Do dupowozu tylko cichy seryjny wydech. Jeśli ktoś uważa inaczej to polecam przejechać Polskę wzdłuż i wszerz z głośnymi wydechami. Powodzenia. Po 2 godzinach masz dość ciągłego hałasu.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 21:53:40 /


Nikt nie powiedział, że wydech ma być nieoryginalny. Temat dotyczy wygłuszania środka matami bitumicznymi;-)

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 21:59:04 /


Cichy wydech + pół tony wygłuszeń. W środku ma być słychać latającego komara.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 22:02:40 /


O nie! komar bardziej denerwuje niż wydech...
Moim skromnym zdaniem ori wydech i fabryczna ilość wygłuszeń to wystarczająca ilość:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 22:09:07 /


No i ile mi spali z tą pół toną dodatkową?;-) Tak na poważnie, to w Granadzie, może ma sens wygłuszanie, bo to lizmuzyna. W capri już niekoniecznie jest to potrzebne.

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 22:16:17 /


nie przesadzaj z tą pół toną. Na wygłuszenie całej granady kombi ( podłoga, gródź, drzwi podwójnie, bagażnik + boki, klapa ) poszło 2,5 paczki mat APP.

Nie trzeba się bawić w maty miękkie i twarde - dobry odtłuszczacz i opalarka i wszędzie można założyć twarde. Jeżdzone przy -25'C i nic się nie pokruszyło.
Polecam też wywalić dużą część starego wygłuszenia filcowego i zainwestować w nowe poroso, jest kilka różnych grubości i gęstości do wyboru.

Granada kombi z V6, pełną butlą gazu bez kierowcy po wygłuszeniu waży 1490kg.

michalch83 / 2013-02-27 22:22:32 /


A z kierowcą??;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 22:28:49 /


bobik,kobiet nie pyta się o wiek,fordziarzy o wage.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-27 22:32:48 /


kierowcę do wzoru trzeba podstawić ;)

michalch83 / 2013-02-27 22:34:48 /


a ja to widze tak:
jedziesz w trasie czo wogle grzecznie w srodku cisza...
a jak docisniesz to dzwięki niskiej czestotliwosci i tak przenikaja zarowno z silnika jak i z wydechu tylko w ilosci ktora nie drażni
zanim wygluszylem pierwszego kapcia nie rozmowa przez tel byla conajmniej uciążliwa ale tam to wogole wywiało wiekszosc wygluszen;)))

Hasta / 2013-02-27 23:16:12 /


trochę rozbudowane wygłuszenie w stosunku do fabryki, dobry oryginalny wydech, dobre poduszki silnika i inne elementy, wszystko poodkręcane i będzie ok. w dupowozie na co dzień ma być cisza ale w capri ma być słychać vke w miarę zgodnie z fabryką, w końcu to kwintesencja oldtimerów i V-ek. No i nie widzę idealnej ciszy i komara w środku... to nie jest Nowe audi... już takie jedno capri widziałem i siedziałem, tak wygłuszone że mój ford ka chodził głośniej...

boncky Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-27 23:23:33 /


Artur, ale Tobie będzie ciężko dogodzić w kwestii wygłuszenia i częstotliwości. Jak zobaczyłem u Ciebie Nakamichi to wiadomo było że jest do czynienia ze złotouchym ;) Mówisz, że zajmujesz się kamerą... a to jednak kamera i mikrofon musi być. Co naturalnie zmienia postać rzeczy.

Mysza liil (EM) / 2013-02-27 23:46:49 /


ojtam ojtam ;)

ja tylko nie lubie metalicznych dzwiekow i szumu
silnik i wydech w dobrze wygluszonym aucie jest jak muzyka

Hasta / 2013-02-28 01:12:43 /


Tak się wtącę:) Po co wygłuszenie jak i tak lato idzie, szyby w dół i dalej huk z zewnątrz?;p

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-28 16:15:53 /


Wtedy włączasz klimę.
A, zapomniałem, w Capri nie ma... :) Sorry. Ja włączę klimę :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-28 16:22:44 /


AC / Non AC ..... 77 EG - fabryczna naklejka z Capri ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-28 16:48:17 /


Pokaż mi Capri w Polsce z klimą. Oprócz wydumki Camaro oczywiście :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-28 17:00:10 /


Granady z klimą też można raczej policzyć na palcach max trzech - czeterech rąk ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-28 17:05:10 /


Sorki za zamieszanie. Zapomniałem, że mam Granadę, która upośledziła mój gust.

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-28 17:16:31 /


Cześć
mam szybkie pytanko dot wygłuszenia drzwi
Mianowicie czy zrywać stare maty ze środka drzwi czy próbować to odtłuścić i kleić dodatkowe?? Miejscami widać pęknięcia na matach ale drzwi i ranty są idealne

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-16 23:42:30 /


Zrywaj i naklej coś porządnego - np. dynamat extreme.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-19 13:09:59 /


Już mnie panowie z bitmat.pl namowili na cokolwiek innego niż asfalty :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-19 21:24:06 /