logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » POLIURETANY

POLIURETANY

Witam mimo tego ze juz nie raz poruszany byl ten watek na naszym forum, czy moglby ktos szanowny przedstawic mi obiektywne rozniece jakie sa pomiedzy gumowymi elementami zawieszenia a poliuretenowymi? Jak to sie odnosi do prowadzenia auta? Ja mam zamiar kupic takowe za kwote ok 30£ komplet jak na zdjeciu.. Prosze o konkrety...Z gory dzieki...

TomekmaniaC Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-11-30 14:19:14 /


jesli dobrze widze i sa to takie piankowe gumki to jest to chlam ..mialem z takim vczyms stycznosc......nie wiem kto to wogle wymyslil...:)))
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-11-30 15:47:31 /


Niestety na oko, to tworzyw się nie rozpoznaje, szczególnie ich cech.

Do zawieszenia przedniego w Capri, jak już pisałem wcześniej, należy stosować zależnie od miejsca i sposobu eksploatacji- w/g twardości od 60 do 90 ShA.
Dobierając podobną twardość jak gumy, uzyskujesz znacznie większą trwałość i 4-ro krotnie większą absorbcję małych drgań.
Dobierając twardsze masz lepszą możliwość kontrolowania samochodu na szerszych kapciach w koleinach (mniejsze odkształcenia).
Bardzo ważne oprócz doboru materiału jest pasowanie/wielkość wstępnego naprężenia (o czym wielu zapomina).
Zakup więc takiej prostej tulejki wiąże się z renomą firmy (czyli zaufaniem do jej rzetelności).
pozdro
P.S. Przypadkiem Bogdan W. stał się świadkiem wymiany u mnie nowego wahacza (z powodu sworznia), na 6-cio letniej tulejce nie było śladów zużycia. Dla porównania miałem też roczną szmatę: "oryginalną" podróbkę :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-01 07:28:48 /


Posiadam takie gumki z renomowanej firmy z których sciągam wzór i wiele mogę powiedzieć o dokładności ponieważ same tuleki są źle powytaczane a mianowicie nie posiadają osiowości względem siebie. Jak będe miał aparat pod ręką to przedstawię wam taką tulejkę jako dowód dokładności renomowanej firmy.
Nie ma co mówić o naprężeniach wstpnych jeżeli już sama śróba na tulejce przekasza gumkę w wahaczu.
Pzdr
Piotr Górecki

PG / 2003-12-01 20:59:35 /


Ten temat był już kiedyś wałkowany..............Karol jest zwolennikiem stosowania tego typu rozwiązań, ja natomiast nie...........Twardsze poliuretany powodują po prostu DOKŁADNIEJSZE prowadzenie autka,mniejszą tolerancję na wszelkie koleiny lub nierówności, większą "nerwowość prowadzenia" oraz dokładniejsze czucie nawierzchni............wszystko to super......ale nie na nasze drogi....według mnie sprawne ORYGINALNE zawieszenie w Capri jest po prostu lepsze.......i znowu Karol nie wdawajmy się tu w zbędne dyskusje......ja mam swoje zdanie a ty swoje.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-03 19:25:04 /


Grandzia ma natomiast oryginalnie zastosowane poliuretany w punkcie mocowania drazkow reakcyjnych przednich wahaczy do zawieszenia. Ale 1 gabkowata podkladka kosztuje ok 23 zeta, a guma od poluneza z 5 zeta...

Mysza liil (EM) / 2003-12-03 21:18:35 /


Piotrek, a co to znowu za wojna? ;)
Jestem zwolennikiem zdrowego rozsądku, a nie poliuretanów ;P
Namieszam jeszcze bardziej w tulejkach mocowania wahacza do belki: są przynajmniej dwa rodzaje tulejek (z autopsji):
- Belgijskie (?) podróbki wahaczy (opakowanie: worek z czerwoną etykietą, robią końcówki, itp.-popularna f., nie pamiętam nazwy, ale mogę sprawdzić nazwę w garażu)- otwór jest podwójnym gładkim stożkiem. Bardzo łatwo się w nie montuje nowe tulejki i to na nich przelatałem tyle lat.
- angielskie (?) podróbki Lokheeda - Delphi, otwór z mniejszymi stożkami i z podtoczeniami od zewnątrz. Dopiero mam taki od pół roku, większe problemy z montażem, trwałość w fazie badań ;)
W oryginałach nie mam pojęcia jak jest.
To jest kolejny powód, dla którego może nie wypalić jedna i ta sama tulejka poliuretanowa, gumowa, jakakolwiek, w różnych wahaczach.
pozdro
P.S. widząc jakie tu problemy, może kiedyś zrobię statystykę i podsumuję własne opracowania (a może i prod.) dla konkretnych materiałów i wahaczy... niestety czas, czas...

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-04 09:04:09 /


Jaka znowu Karolu wojna, jak wiesz jestem z natury spokojnym człowiekiem.
Pzdr
Piotr

PG / 2003-12-05 12:38:35 /


oczywiście mówiłem do Piotrka Ł., a nie do Ciebie.
Swoją drogą, jeśli już zaczynasz robić komercyjnie takie tulejki, to ten tekst był pośrednio dedykowany Tobie, a to dlatego że właśnie nigdy nie masz pewności w co i jak włoży je nabywca. Czyli aby ustrzec się przed daniem pochopnych argumentów na starcie dla nieznających się (bo i nikt nie musi się znać-kupuje wkłada i jedzie ;)), musisz dokładnie określić do jakich wahaczy (np. wym. otw.), w jaki sposób (wciskanie itp.) i jaki jest oczekiwany efekt w porównaniu do oryginału (tylko trwałość, trwałość i twrdość itp.).
Dzięki sceptykom (pozwolisz, że się na Ciebie Piotrku Ł. powołam) możesz tu na starcie, przekonać się na ile jest to istotne.
Pozdro
P.S. nie bez powodu wcale się nie śpieszę z hamulcami, nie tylko z braku mkIII, bo indywidualne pasowanie "na szybkiego" wytworzenie i montaż do dowolnego typu, to zaledwie ok 16 godz.- ale nie o to chodzi, bo trudno by się każdym wózkiem z osobna zajmować, a i tak znajdzie się powód do niezadowolenia ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-08 08:31:46 /


Witam Wszystkich!

Zajmuję sie poliuretanem i coś już dorabialiśmy do Capri, Tuleja resoru Ford Capri MK 1, 2, 3, r.1968-1987 Wymiar: fi 48/20x50 i Tuleja resoru wieszaka, górna Ford Capri, r.1968-1987 Wymiar: fi 20/12x50. ceny około 35 zł za sztukę, a patent taki sam co proponują amerykanie, tylko że nasza cena jest niższa. Mam możliwość dorobienia innych elementów tylko potrzebne są wzory lub zwymiarowane rysunki. www.bikopur.pl

Zapraszam do współpracy i pozdrawiam !

bikopur / 2008-04-27 10:25:43 /


fajnusnie.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-27 16:07:37 /


Cena są przystępne:) Jeśli jakość jest ok, to pewnie niedługo złożę zamówienie na trochę poliuretanowych dupereli sobie do rajdówki.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-27 16:37:18 /


no dobra... Towaru na rynku sie namnożyło, jest w czym wybierać i teraz stąd moje pytanie: Które wybrac? I czy w ogóle wybrac poliretany czy pójsść w oryginała? Mam zamiar troche utwardzic i obniżyc zawieszenie ale w granicach zdrowego rozsądku chociaż ten jest pojęciem względnym :D Doszły mnei słuchy że niektóre gumy nie bardzo chcą pasować.. Jeżeli ktos ma jakies doświadczenia i już zakładał poligumki jakiegoś X producenta to poprosze żeby sie podzielił spostrzeżeniami.

pozdro

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-16 13:18:13 /


nie polecam, u mnie trzeszczalo potwornie
do jazdy od swieta ok, codziennie nie do wytrzymania

Kriss_MustangII / 2008-06-16 13:28:02 /


ja mam super-flexa australijskiego, gaz shocks, sprężyne z zawiasu gwintowanego i powiem że na skręconych max auto ugina się tylko na poduszce amortyzatora i oponie, na minimum jest tez bardzo sztywno.
Dla mnie rewelacja.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-16 13:45:31 /


Czy ktoś zakładał może w Taunusie poliuretany flo-flex? (te pomarańczowe).
Superflexy (niebieskie) pasują idealnie, ale te pomarańczowe to jest tragedia. Wciskałem je w wahacze dolne tylne (mocowanie do mostu). Przy wciśnięciu obu połówek materiał tak się ułożył, że kołnierze zaczęły odstawać po 3mm na stronę. Skutkiem czego trzeba było docinać jedną część. Natomiast średnice tulejek, które wchodzą w tylne wahacze górne (mocowanie przy podłużnicy obok gniazda sprężyny) są o 8mm większe od średnicy otworu w wahaczu. Wg. moich pomiarów otwór w wahaczu ma 39mm a tuleja 47mm. Istnieją wahacze tylne górne z większymi średnicami otworów w Taunusie?
Pozdro

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-12 18:56:19 /


w wahaczu skośnym (górnym) też mam 39 mm.
w tym głównym wahaczu jeden otwór jest na 43 mm, drugi na 50 mm. W moście ucho ma około 40 mm.
Może więc tuleja 47mm jest od czegoś innego? U niektórych dostawców często zdarzają się pomyłki.

zygzak_wFe Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-14 21:47:41 /


Flo-Flex (dawniej Deflex) produkuje 2 różne komplety poligum do Taunusa. Różnią się właśnie tymi elementami. Jest wersja 47mm i 43 mm. Podobno starsze dziobaki miały większe otwory w wahaczach.

Mnie też trafiła się wersja 47mm. Zapiąłem to w wiertarkę i stoczyłem.

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-14 22:08:35 /


a jak wygląda sprawa twardości poligumek? wiem już że te niebieskie (Super Flex?) sa cholernie twarde prawie jak plastik, czarne (Poliurthan) mają dość racjonalną twardość, większą niż oryginalne gumy ale jednocześnie nie są twarde jak kamień.. a jak wygląda sprawa z pomarańczowymi? macał ktoś?

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-26 00:40:01 /


Twardosc nie zalezy od koloru tylko od tego jaki producent jakiej mieksznki uzyje

kolor mozna wybrac prawie kazdy a twardosc okresla producent

U mnie w ofercie sa gumy poliuretanowe w roznych kolorach i ich standardowa twardosc jest 67-69 przy czym guma ma okolo 65. 100 to jest plastik. Twardszy poliuretan robi sie o wartosci okolo 80 i stosowany jest typowo do sprotu lub do ciezarowek.

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-26 09:27:21 /


no tak ale mi chodziło konkretnie o flo flexa

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-26 17:13:38 /


Krzysiek_Poznań: nie powiedziałbym żeby były dużo twardsze super-flexy od flo-flex'ów.

Jeti: Jeśli chodzi o otwory w dolnych tylnych wahaczach w taunusie, to ta guma, która wchodzi w podłużnicę w Dziobakach ma średnicę mniejszą. Większa średnica występowała np. w Taunusie TC3 z mostem 3,44.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-26 22:06:10 /


dzięki Zoggon! o taką odpowiedź mi chodziło :)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-27 12:43:28 /


Witam

Czy to jest tuleja belki przednia montowana w podłużnicę?
http://www.ebay.co.uk/itm/GRANADA-ESCORT-SIERRA-RS-COSWORTH-FRONT-TCA-POLY-SPORT-POLYURETHANE-BUSHES-MLRLT-/400397508908?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d398d212c

Bo cena dość zachęcająca, ale muszę mieć pewność.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-01-28 16:21:03 /


Wishbone Bushings

Czyli to jest do wahacza.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-01-28 16:22:03 /


"FRONT TCA POLY" czyli guma przedniego wahacza.

Konar / 2013-01-28 16:22:38 /


No tak, granada mnie nieco zmyliła. Toż to scorpio/sierra.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-01-28 16:29:28 /


a swoją drogą są jakieś poliuretany do granady ?

michalch83 / 2013-01-28 16:36:58 /


Na motomobil są ale ceny mają niestety mało zachęcające.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-01-28 16:43:12 /


Do granady są poliuretany wszystkie dostępne jak ktoś chętny zapraszam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-01-29 07:11:43 /


Chuder, wszyscy wiemy, że u Ciebie jest wszystko i zawsze, tylko, na Wielkiego Motóra, jak już piszesz coś w topiku, to napisz chociaż po ile...
Masz polibusze? Kompletami, czy na sztuki? Ile co kosztuje?
U mnie chyba czas znowu do zawiasu zajrzeć...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-02-07 08:33:40 /


W typowych tulejach gumowo stalowych ,sworznie wewnętrzne są sklejone z gumą i tak to pracuje.W poliuratanach wszystko jest osobno,a sworzeń wewnętrzny smaruje się i dopiero montuje.Nigdy nie stosowałe i wnioskuję ,że to pracuje jak łożysko ślizgowe,skoro nie jest ze sobą połączone.Jeśli się mylę ,proszę ,niech mnie ktoś oświeci.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-23 20:39:37 /


Nie mylisz się.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-24 00:01:17 /


A Chuder milczy....
Chyba sobie poliuretany sam kupię w Olkuszu...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-24 09:32:31 /


Chuder milczy i nie każdy wątek śledzi co dziennie :-)
Dla chętnych ceny poniżej dla mocno zainteresowanych prześle na mail po skierowaniu zapytania na chuder@capri.pl
zestaw naprawczy tulei wahaczy poliuretan 369 zl
pianki drążków reakcyjnych poliureta 39 zl szt poliuretan zachodni tulejka regulująca ścisk 12 zl szt
łączniki drążków reakcyjnych bałwanki poliuretan 35 zl szt
gumy mocowania kołyski przednia dolna poliuretan 175 zl szt przednia górna poliuretan 269 zl szt
guma stabilizatora przedniego 37,5 zl szt
tuleje wahacza tylnego zewnętrzna poliuretan 119 zl szt tuleje wewnętrzna poliuretan 99 zl szt
tuleja belki tylnej poliuretan 280 zl szt

podane ceny aktualne na dzień dzisiejszy, dla kupujących zestaw na auto lub większa ilość rabat od podanych cen po szczegóły zapraszam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-24 22:22:06 /


zestaw naprawczy tulei wahaczy poliuretan 369 zl jedna storna

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-24 22:22:54 /


No! To rozumiem!

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-24 22:26:53 /


Chuder ma czas tylko w Wigilię;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-24 23:42:34 /


jak by ktoś coś miał co jest niedostępne, dorobię, tylko wzór albo rysunek tech. z wymiarami :)

boncky Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-25 18:51:31 /


Masz pompę próżniową? Jakie twardości robisz?

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-26 09:40:34 /


A trzeba pompy próżniowej żeby coś wytoczyć z wałka?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-26 23:24:25 /


A kto mówi o toczeniu?Mam na mysli odlewanie.Odkrywcze,nieprawdaż ;)

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-26 23:30:39 /


Wiem co masz na myśli ale chyba zgodzisz się że jednostkowo nikt nie buduje oprzyrządowania tylko przetacza na wymiar to co potrafi odlać większego a do toczenia nie trzeba pomp próżniowych, wystarczy smarowanie rozbryzgowe i dwa razy do roku oblecieć smarownicą wszystkie kalamitki w starej tr45 ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-27 21:04:31 /


jak sprzedam 2tys szt rocznie to kupię pompę próżniową:) - park maszynowy ale brak pompy;)

boncky Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-27 21:37:29 /


Domowym sposobem wystarczy słoik do weków ze szczelną pokrywką oraz kompresor ze starej lodówki, reszta do zrobienia z przydasiów szufladowych w 15 minut i mamy kompletny agregat próżniowy w zupełności wystarczający do produkcji poliuretanów lub np. do klejenia kompozytów w modelarstwie ;)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-28 01:03:45 /


Odkopię temat. Czeka mnie wymiana gum tylnego zawieszenia i zastanawiam się na poliuretanem, ale żeby nie było tak łatwo chciał bym je wytoczyć samodzielnie. Wiem że spadnie na mnie zaraz fala krytyki i że to druciarstwo itp. Pomysł rodzi mi się w głowie i dojrzewa. Zastanawiam się nad twardością materiału . Taunusem jeżdżę na co dzień lecz zawszę jak wsiadam do auta to wydaje mi się , że to jest wyścig :). A tak poważnie to chcę poprawić trakcję w aucie , bo każdy kto jeździł taunusem wie że to pięta jego achillesowa ale nie chcę żeby plomby powypadały. Jakieś sugestie??

ste-fun Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-12-30 20:53:16 /


http://powerflex.pl/c/67823/cortina-mk4-5-ford-street.html tutaj masz poliuretany nie są tanie ale najdroższe też nie są a jeśli nie to mam wszystkie tuleje z tylnego zawieszenia i trzeba by je wysłać do deutera do Olkusza by dorobili dwa komplety

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-12-30 22:08:32 /


Stan moich jest mało zadowalający , "parę" kilometrów temu wymieniłem komplet przednich gumowych i już ich stan pozostawia wiele do życzenia, więc spróbuje sił z toczeniem . Ciekawy jestem czy metoda ciśnieniowa różni się bardzo od obróbki skrawaniem. I czy uda się utrzymać parametry jezdne zbliżone do poliuretanów "firmowych", a może to po prostu kwestia dokładności wykonania. Zastanawiam się tylko (bo nie mam doświadczenia z tego rodzaju materiałem) czy na przykład 75sha nie będzie za miękki do obróbki i myślę że nie będzie aż taki beton podczas jazdy.

ste-fun Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-12-30 23:23:15 /


Nawet jeśli dorwiesz poli o twardości 95sha to i tak nie uda Ci się wytoczyć idealnego wymiaru, chociaż kto wie? Taka twardość przypomina już tworzywo bardziej niż gumę, więc możesz spróbować. Da radę to frezować ale o toczeniu nic nie wiem, sam jestem ciekaw.
80-85sha to już zwykła twarda guma i tu musi być odlew. Komfort moim zdaniem jest taki jak w nowych ori tulejkach. Natomiast 95sha + ciasne pasowanie to już jest beton.
Każda mniejsza wartość twardości niż 80 moim zdaniem nadaje się tylko do produkcji gumowych lal i prezerwatyw.
Oczywiście wszystko co napisałem należy traktować jako moje prywatne subiektywne odczucie

paras / 2015-12-31 08:52:42 /


80SHA da się toczyć, tylko trzeba trochę wprawy i bardzo ostre noże.
W http://www.zpts.pl/ można kupić wałki o różnych średnicach i twardościach.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-12-31 10:58:10 /


Witam, ja robie poliuretany z 85sh, walek spokojnie daje sie toczyc, jednak musi on byc zimny, jak sie nagrzeje, to najlepiej go schlodzic, poniewaz najostrzejszy noz go nie lapie. Noz musisz wykonac jak najostrzejszy, musi on brac material tak zeby mozna bylo zrobil jeden dlugi wior. Poliretan daje mi sie toczyc z dokladnoscia do 0,1mm. Tutaj namiar na sprawdzony poliuretan, ktory nie peka po wjechaniu w dziure, i nie jest spieniony :784466426 (nie jest to zaden moj znajomy, zebym robil Mu reklame), gosc sprzedaje na allegro (zolte walki na zdjeciach). Polecam robic samemu, nie wiem czy wychodzi taniej czy drozej, poniewaz wymaga to sporo czasu i prob, zanim dobierze sie odpowiednie pasowanie oraz zaprojektuje tulejke, jednak mozna wtedy dopasowac wszystko tak jak sie chce.

mariolotnik / 2015-12-31 21:00:41 /


Potrzebuję komplet poliuretanów na całego Taunusa tc2 i nie wiem gdzie ich szukać.
Tzn te power flexy z linka wyżej są ok, ale z tego co pamiętam to fioletowy kolor oznaczał najtwardsze poliuretany. A mi byłyby potrzebne te "pierwszego stopnia", czyli z tego co pamiętam to były to pomarańczowe? Ktoś się orientuje gdzie można kupić cały taki komplet?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-27 11:52:38 /


Chuder

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-27 12:00:42 /


http://drm4x4.polibusze.com/ nie ma lepszych na polskim rynku a chlopakio przy dobrym rysunku zrobia ci co tylko chcesz.

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-27 13:31:38 /


Pomarańczowe to Fol-Flex, kupisz w UK na eBay. Fioletowe to Power-Flex, ponoć lepsze jakościowo, konkretnie jeśli chodzi o dopasowanie, ale tak mi mówił np. Zogon, ja nie porównywałem. Miałem Flo-Flex i było w zasadzie ok. Jak coś tyćke nie pasowało to szkifierka i potem już pasowało :)

Flo-Flex połowę tańszy niż Power-Flex.
Jest też firma Super-Flex.
We Wrocławiu masz producenta Strongflex.

Jest w czym wybierać.

bad ass boy / 2016-01-27 22:06:49 /


Ewentualnie Deuter z Olkusza.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-28 10:35:12 /


Nie wiem jak teraz ale kiedyś Dauter z Olkusza to był syf nad syfami

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-28 11:33:59 /


teraz już nie jest syf, za to skrzypi

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-28 11:42:26 /


Mi nic nie skrzypi :) I zastrzeżen nie budzi

jakr / 2016-01-28 11:45:37 /


Mam deutera w jeepie. Skrzypią starsznie :P W sumie mi to nie przeszkadza, ale nie mają w ofercie nic do taunusa/cortiny.

Dzięki darek za flo-flexa. Zdaje się, że chyba te mam w fordzie, a przy okazji są dość ciche. No i cenowo są zachęcające licząc nawet wysyłkę z uk...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-28 12:18:15 /


Czy te flo-flexy są faktycznie tak tragiczne jak opisują to na angielskich forach? Może jedna na dziesięć opinii jest pozytywna na temat ich wyrobów... Spasowanie to pół biedy, można poprawić, ale niektórzy wypisują że im się posypały po np. 800km. Noszę się z zamiarem zakupu kompletu, póki moja babeczka jest w Anglii i nie muszę płacić dużo funciaków za wysyłkę...

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-07-28 22:35:07 /


Jeśli Ci się nie spieszy to będę robił komplet na przód na wzór w strongflexie. Jeśli oryginały im wystarczą powinno to być w przeciągu miesiąca, maks dwóch. Jeśli będą potrzebowali wahacze to sprawa się pewnie przesunie.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-07-29 06:06:19 /


Hm, ale mowa o Capri? Jesli tak to bym sie chetnie skusil, zawsze to lepiej dac zarobic Polakowi, poza tym widze ze floflex nie robi poli na przedni stabilizator 24mm, maja tylko na 22mm. Jaki rozmiar dla staba bedziesz robil? Glownie potrzebuje poli dla tylnego stabilizatora 14mm ale w takim razie wzialbym przod od Ciebie a tylko tyl zamowil z floflexa. Czas realizacji w przypadku przodu nie gra dla mnie roli, moze byc nawet kwartal.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-07-29 07:21:21 /


Poliuretan jak poliuretan. Floflex nie ma problemu z jakością materiału tylko z jakością wykonania. Według mnie, te gumy które najczęściej się rozpadają mają np. za duży otwór wewnętrzny na tuleję. Zamówiłem cały komplet na taunusa, i jedna guma wahacza miała za duży otwór wewnątrz i ta metalowa tulejka, przez którą przechodzi śruba mocująca miała spory luz. Dorobiłem odpowiednią tulejkę, trochę większą i działa.
Trzeba po prostu dobrze sprawdzić przed montażem czy wszystko ciasno siedzi.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-07-29 09:20:01 /


A to nie zrozumiałem, ja będę robił do Taunusa.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-07-30 15:21:14 /


Robisz jakis zapas w razie czego?

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-07-30 16:04:54 /


Nie chciałem zakładać nowego wątku a jakoś nie mogę znaleźć
https://floflex.co.uk/product/cortina-mk45-front-rear-set-inc-x-mem/
będą pasować do Taunusa TC2?

Lesioo Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-07 10:12:21 /


Odświeżę Kotleta. Capri mk3 - na każdym BT diagnosta zwraca mi uwagę, że stabilizator na szarpakach przesuwa się w prawo i w lewo, zamiast gum są założone fioletowe poliuretany. Dziś trafiłem na taki artykuł, gdzie było pokazane przesuwanie się staba w gumie i powerflex oferuje taką obejmę. Co o tym sądzicie? Może u mnie coś jest skopane, że ten stab tak pracuje?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-07 09:33:19 /


Jak dla mnie to nic strasznego, jak sobie zdasz sprawę jakie jest zadanie stabilizatora i jak zrozumiesz jak bardzo skopane jest to zawieszenie przednie w Capri :D Ten typ tak ma…

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-07 11:01:09 /


No to jest problem. Bo poli jest elementem ślizgowym a nie skrętnym i strzał w koło powoduje przejazd staba i przestawienie auta. Więc albo kupujesz te tuleje, albo rozdzielasz staba od drążka reakcyjnego.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-07 18:45:01 /


I gratuluję diagnosty. Mało jest takich dociekliwych ludzi. Teraz to banda patałachów na stacjach pracuje.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-07 18:46:09 /


W 99% samochodów stabilizator jest na łącznikach i nie ma żadnych obciążeń bocznych, diagnosta może jest do tego przyzwyczajony,
W Capri nie wiedzieć czemu pełni funkcję drążka rozpaczliwie próbującego utrzymać wahacz na miejscu,
W starszych wersjach gdzie gumy są równolegle to chyba zawsze będzie się przesuwał, tylko guma ma spore tarcie, za to mocno się tam wtedy zużywa.
W nowszych to wyeliminowali przez zygzak przy gumach, wymiana na taki stabilizator chyba rozwiązuje problem przesuwania


Granadziarz, jak ma to rozdzielić w Capri? to już grubsza przebudowa

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-08 14:10:44 /


poliuretan jest z natury śliski, dlatego stosuje sie go jako element ślizgowy a nie skrętny. Jedynie pokazany wyżej ogranicznik załatwia sprawę bez rozdziału staba od drążka.
Camaro - jak? Przecież to dziecinada - wszyscy tu znają tę modyfikację. Dospawujesz wsporniki do podłużnic, montujesz drążki reakcyjne za belką, a staba odcinasz, szlifujesz i wiercisz i montujesz normalne łączniki do kolumny zwrotniczej.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-09 17:59:15 /


Drążki od tyłu to widziałem nie raz, ale zawsze bez modyfikacji staba,
szczerze to nigdy nie widziałem zmienionego staba na łączniki :) ale nigdy nie byłem na PC... :)

Dlaczego piszesz, że jedynie ogranicznik, przecież jak jest nowszy powyginany stab to nie da się go przesunąć na boki, pomijam oczywiście luzy, tam nawet chyba nie byłoby miejsca na taki ogranicznik, stab od razu zakręca

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-09 18:34:41 /


Taki drążek reakcyjny to i tak za mało. W Capri wypadałoby wyrzeźbić normalny wahacz trójkątny...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-09 18:56:13 /


taki wahacz też już jeździ w Capri ;)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-09 19:59:19 /


A czym innym jest drążek reakcyjny + wahacz prosty jak nie wahaczem trójkątnym???

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-09 20:17:59 /


Camaro, stab nie jest gięty bez promienia - każde gięcie jest na jakimś promieniu. Jeżeli w poliuretanie stab się suwa (a suwa się, bo i się w nim obraca), to początek gięcia uciśnie ten poliuretan i stab i tak się przesunie.
Prawda jest taka, że jedynym przecyzyjnie prowadzącym się kapciem jakiego dotykałem był kapeć Larego. Tam jest regulowany wahacz i regulowany drążek reakcyjny na uniballach i stab na zwykłym łączniku dwuprzegubowym, łożysko amortyzatora na uniballu i z regulacją. I oczywiście geometria niewiele mająca wspólnego z oryginalną. Do tego negatywy z tyłu made by Pe®ana.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-09 20:26:56 /


Curtis- coś czego Ci brakuje jak trójkatny wahacz,a zaważyłem, że brakuje Ci w zakręcie na torze, łatwo jest zrobić z kilku części z dość popularnych pojazdów i kilku bracketow wyciętych na laserze. Poproś Bartka Chmilewskiego o zdjęcia od spodu.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-09 20:48:33 /


No ja wiem wiem, chodzi Ci o drążek reakcyjny ;) Już działam w tym temacie.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-10 01:30:38 /


Granadziarz ok, oczywiście minimalnie się przesunie, oprze, napręży, tak samo tuleje w wahaczu trójkątnym czy drążku, nie twierdzę że jest idealnie, ale to rozwiązanie fabryczne bez żadnych modyfikacji, załatwiające 80% problemu (tylko tego).
jest to nieporównywalne ze starszym stabilizatorem, tam nic nie trzyma i boczna siła może to przesunąć o 2cm, do tego gumy źle pracują i wybijają się na skos, nie wiem czemu trwało to 10 lat zanim poprawili.
Poli jest sztywne, jest w obejmie, o ile nie jest za wąskie to od razu zaprze się o ten promień, dodatkowo siła nie działa już bezpośrednio wzdłuż osi otworu, tylko jakaś wypadkowa i tuleja opiera się o pręt tak jak powinna,
Obie gumy są ustawione pod kątem i działają tak jak łożyska skośne, wzajemnie się klinują, pręt się trochę podda tylko to będą milimetry przesunięcia a nie centymetry.

Jak w prawie każdej sprawie, 20% wysiłku załatwia 80% problemu, później już trzeba się nakombinować nad każdym procentem

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-10 10:20:29 /


A to racja Bartku. Ten stab jest mądrzejszy. Niemniej nadal głupi w sensie używania go jako drążka reakcyjnego. Ale co począć. Taka koństrukcja.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-10 10:26:51 /


pewnie, chodzi tylko o te boczne przesunięcia i pracę gum pod odpowiednim kątem,
cała reszta to inna sprawa,
Księgowy w Fordzie musiał postawić ultimatum, ma być lekki, prosty i tani, wywalcie połowę tych niepotrzebnych rzeczy z zawieszenia i robimy.
Żeby to chociaż było zaparte do tyłu o gródź, to nie, wisi sobie na blaszkach i traci geometrię po każdej kolizji, do tego doszli dopiero po 15 latach tylko ju z nie w Capri.

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-10 10:42:21 /


To reasumując w jednym zdaniu jak można to poprawić w sposób dostępny dla szarego człowieka, żeby to miało sens i w miarę się prowadziło ? Jeszcze są dostępne blachy obniżające punkt podparcia stabilizatora, zapomniałem niestety nazwy, Chuder miał takie coś w ofercie..

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-10 10:52:44 /


anti dive kit - zestaw do zapobiegania nurkowania (przodu przy hamowaniu)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-10 11:16:15 /


A czy ktoś z was jest w stanie określić dlaczego poliuretan trzymający przekładnię kierowniczą się tak zdegradował po PC? Występowały ruchy przekładni które występować nie powinny czy to przez upływ czasu (z 10
lat będzie jak były zakładane)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-10 12:49:05 /


określenie tego jest dość proste, ponieważ był z gównianego materiału i uległ biodegradacji, tak jak większość dzisiejszych produktów.
poliuretan poliuretanowi nie równy, tak samo jak guma gumie
niektóre pękną od razu jak je ściśniesz

nie ma się co tu dopatrywać innych przyczyn, przy normalnej jeździe może by jeszcze trochę pociągnął ale za jakiś czas byłoby to samo

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-10 12:57:57 /


Pytanie czy zakładany był teraz na PC czy już jakiś czas jeździł? Możliwe że zakładany był na sucho.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-10 13:39:56 /


napisał że zakładane 10 lat temu

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-10 14:43:46 /


He no tak, nie doczytałem i poleciałem fotkę zobaczyć.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-10 14:46:18 /


Szybkie wyjaśnienie, dzięki :)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-10 16:01:04 /


Ja tak sobie myślę, że nie bez wpływu na jego trałość jest to obandażowane na pierwszym planie. Zdaje mnie siem panie, że jemu tam ciepło jest....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-10 21:51:24 /