Witam mimo tego ze juz nie raz poruszany byl ten watek na naszym forum, czy moglby ktos szanowny przedstawic mi obiektywne rozniece jakie sa pomiedzy gumowymi elementami zawieszenia a poliuretenowymi? Jak to sie odnosi do prowadzenia auta? Ja mam zamiar kupic takowe za kwote ok 30£ komplet jak na zdjeciu.. Prosze o konkrety...Z gory dzieki...
TomekmaniaC / 2003-11-30 14:19:14 /
jesli dobrze widze i sa to takie piankowe gumki to jest to chlam ..mialem z takim vczyms stycznosc......nie wiem kto to wogle wymyslil...:)))
pozdro
Zakrzak! / 2003-11-30 15:47:31 /
Niestety na oko, to tworzyw się nie rozpoznaje, szczególnie ich cech.
Do zawieszenia przedniego w Capri, jak już pisałem wcześniej, należy stosować zależnie od miejsca i sposobu eksploatacji- w/g twardości od 60 do 90 ShA.
Dobierając podobną twardość jak gumy, uzyskujesz znacznie większą trwałość i 4-ro krotnie większą absorbcję małych drgań.
Dobierając twardsze masz lepszą możliwość kontrolowania samochodu na szerszych kapciach w koleinach (mniejsze odkształcenia).
Bardzo ważne oprócz doboru materiału jest pasowanie/wielkość wstępnego naprężenia (o czym wielu zapomina).
Zakup więc takiej prostej tulejki wiąże się z renomą firmy (czyli zaufaniem do jej rzetelności).
pozdro
P.S. Przypadkiem Bogdan W. stał się świadkiem wymiany u mnie nowego wahacza (z powodu sworznia), na 6-cio letniej tulejce nie było śladów zużycia. Dla porównania miałem też roczną szmatę: "oryginalną" podróbkę :)
Posiadam takie gumki z renomowanej firmy z których sciągam wzór i wiele mogę powiedzieć o dokładności ponieważ same tuleki są źle powytaczane a mianowicie nie posiadają osiowości względem siebie. Jak będe miał aparat pod ręką to przedstawię wam taką tulejkę jako dowód dokładności renomowanej firmy.
Nie ma co mówić o naprężeniach wstpnych jeżeli już sama śróba na tulejce przekasza gumkę w wahaczu.
Pzdr
Piotr Górecki
PG / 2003-12-01 20:59:35 /
Ten temat był już kiedyś wałkowany..............Karol jest zwolennikiem stosowania tego typu rozwiązań, ja natomiast nie...........Twardsze poliuretany powodują po prostu DOKŁADNIEJSZE prowadzenie autka,mniejszą tolerancję na wszelkie koleiny lub nierówności, większą "nerwowość prowadzenia" oraz dokładniejsze czucie nawierzchni............wszystko to super......ale nie na nasze drogi....według mnie sprawne ORYGINALNE zawieszenie w Capri jest po prostu lepsze.......i znowu Karol nie wdawajmy się tu w zbędne dyskusje......ja mam swoje zdanie a ty swoje.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2003-12-03 19:25:04 /
Grandzia ma natomiast oryginalnie zastosowane poliuretany w punkcie mocowania drazkow reakcyjnych przednich wahaczy do zawieszenia. Ale 1 gabkowata podkladka kosztuje ok 23 zeta, a guma od poluneza z 5 zeta...
Mysza liil (EM) / 2003-12-03 21:18:35 /
Piotrek, a co to znowu za wojna? ;)
Jestem zwolennikiem zdrowego rozsądku, a nie poliuretanów ;P
Namieszam jeszcze bardziej w tulejkach mocowania wahacza do belki: są przynajmniej dwa rodzaje tulejek (z autopsji):
- Belgijskie (?) podróbki wahaczy (opakowanie: worek z czerwoną etykietą, robią końcówki, itp.-popularna f., nie pamiętam nazwy, ale mogę sprawdzić nazwę w garażu)- otwór jest podwójnym gładkim stożkiem. Bardzo łatwo się w nie montuje nowe tulejki i to na nich przelatałem tyle lat.
- angielskie (?) podróbki Lokheeda - Delphi, otwór z mniejszymi stożkami i z podtoczeniami od zewnątrz. Dopiero mam taki od pół roku, większe problemy z montażem, trwałość w fazie badań ;)
W oryginałach nie mam pojęcia jak jest.
To jest kolejny powód, dla którego może nie wypalić jedna i ta sama tulejka poliuretanowa, gumowa, jakakolwiek, w różnych wahaczach.
pozdro
P.S. widząc jakie tu problemy, może kiedyś zrobię statystykę i podsumuję własne opracowania (a może i prod.) dla konkretnych materiałów i wahaczy... niestety czas, czas...
Jaka znowu Karolu wojna, jak wiesz jestem z natury spokojnym człowiekiem.
Pzdr
Piotr
PG / 2003-12-05 12:38:35 /
oczywiście mówiłem do Piotrka Ł., a nie do Ciebie.
Swoją drogą, jeśli już zaczynasz robić komercyjnie takie tulejki, to ten tekst był pośrednio dedykowany Tobie, a to dlatego że właśnie nigdy nie masz pewności w co i jak włoży je nabywca. Czyli aby ustrzec się przed daniem pochopnych argumentów na starcie dla nieznających się (bo i nikt nie musi się znać-kupuje wkłada i jedzie ;)), musisz dokładnie określić do jakich wahaczy (np. wym. otw.), w jaki sposób (wciskanie itp.) i jaki jest oczekiwany efekt w porównaniu do oryginału (tylko trwałość, trwałość i twrdość itp.).
Dzięki sceptykom (pozwolisz, że się na Ciebie Piotrku Ł. powołam) możesz tu na starcie, przekonać się na ile jest to istotne.
Pozdro
P.S. nie bez powodu wcale się nie śpieszę z hamulcami, nie tylko z braku mkIII, bo indywidualne pasowanie "na szybkiego" wytworzenie i montaż do dowolnego typu, to zaledwie ok 16 godz.- ale nie o to chodzi, bo trudno by się każdym wózkiem z osobna zajmować, a i tak znajdzie się powód do niezadowolenia ;)
Witam Wszystkich!
Zajmuję sie poliuretanem i coś już dorabialiśmy do Capri, Tuleja resoru Ford Capri MK 1, 2, 3, r.1968-1987 Wymiar: fi 48/20x50 i Tuleja resoru wieszaka, górna Ford Capri, r.1968-1987 Wymiar: fi 20/12x50. ceny około 35 zł za sztukę, a patent taki sam co proponują amerykanie, tylko że nasza cena jest niższa. Mam możliwość dorobienia innych elementów tylko potrzebne są wzory lub zwymiarowane rysunki. www.bikopur.pl
Zapraszam do współpracy i pozdrawiam !
bikopur / 2008-04-27 10:25:43 /
fajnusnie.
.STICH. / 2008-04-27 16:07:37 /
Cena są przystępne:) Jeśli jakość jest ok, to pewnie niedługo złożę zamówienie na trochę poliuretanowych dupereli sobie do rajdówki.
Wroniasty / 2008-04-27 16:37:18 /
no dobra... Towaru na rynku sie namnożyło, jest w czym wybierać i teraz stąd moje pytanie: Które wybrac? I czy w ogóle wybrac poliretany czy pójsść w oryginała? Mam zamiar troche utwardzic i obniżyc zawieszenie ale w granicach zdrowego rozsądku chociaż ten jest pojęciem względnym :D Doszły mnei słuchy że niektóre gumy nie bardzo chcą pasować.. Jeżeli ktos ma jakies doświadczenia i już zakładał poligumki jakiegoś X producenta to poprosze żeby sie podzielił spostrzeżeniami.
pozdro
Krzysiek_Poznań / 2008-06-16 13:18:13 /
nie polecam, u mnie trzeszczalo potwornie
do jazdy od swieta ok, codziennie nie do wytrzymania
Kriss_MustangII / 2008-06-16 13:28:02 /
ja mam super-flexa australijskiego, gaz shocks, sprężyne z zawiasu gwintowanego i powiem że na skręconych max auto ugina się tylko na poduszce amortyzatora i oponie, na minimum jest tez bardzo sztywno.
Dla mnie rewelacja.
Czy ktoś zakładał może w Taunusie poliuretany flo-flex? (te pomarańczowe).
Superflexy (niebieskie) pasują idealnie, ale te pomarańczowe to jest tragedia. Wciskałem je w wahacze dolne tylne (mocowanie do mostu). Przy wciśnięciu obu połówek materiał tak się ułożył, że kołnierze zaczęły odstawać po 3mm na stronę. Skutkiem czego trzeba było docinać jedną część. Natomiast średnice tulejek, które wchodzą w tylne wahacze górne (mocowanie przy podłużnicy obok gniazda sprężyny) są o 8mm większe od średnicy otworu w wahaczu. Wg. moich pomiarów otwór w wahaczu ma 39mm a tuleja 47mm. Istnieją wahacze tylne górne z większymi średnicami otworów w Taunusie?
Pozdro
♠Zoggon♠ / 2008-07-12 18:56:19 /
w wahaczu skośnym (górnym) też mam 39 mm.
w tym głównym wahaczu jeden otwór jest na 43 mm, drugi na 50 mm. W moście ucho ma około 40 mm.
Może więc tuleja 47mm jest od czegoś innego? U niektórych dostawców często zdarzają się pomyłki.
zygzak_wFe / 2008-07-14 21:47:41 /
Flo-Flex (dawniej Deflex) produkuje 2 różne komplety poligum do Taunusa. Różnią się właśnie tymi elementami. Jest wersja 47mm i 43 mm. Podobno starsze dziobaki miały większe otwory w wahaczach.
Mnie też trafiła się wersja 47mm. Zapiąłem to w wiertarkę i stoczyłem.
a jak wygląda sprawa twardości poligumek? wiem już że te niebieskie (Super Flex?) sa cholernie twarde prawie jak plastik, czarne (Poliurthan) mają dość racjonalną twardość, większą niż oryginalne gumy ale jednocześnie nie są twarde jak kamień.. a jak wygląda sprawa z pomarańczowymi? macał ktoś?
Krzysiek_Poznań / 2008-07-26 00:40:01 /
Twardosc nie zalezy od koloru tylko od tego jaki producent jakiej mieksznki uzyje
kolor mozna wybrac prawie kazdy a twardosc okresla producent
U mnie w ofercie sa gumy poliuretanowe w roznych kolorach i ich standardowa twardosc jest 67-69 przy czym guma ma okolo 65. 100 to jest plastik. Twardszy poliuretan robi sie o wartosci okolo 80 i stosowany jest typowo do sprotu lub do ciezarowek.
CHUDER / 2008-07-26 09:27:21 /
no tak ale mi chodziło konkretnie o flo flexa
Krzysiek_Poznań / 2008-07-26 17:13:38 /
Krzysiek_Poznań: nie powiedziałbym żeby były dużo twardsze super-flexy od flo-flex'ów.
Jeti: Jeśli chodzi o otwory w dolnych tylnych wahaczach w taunusie, to ta guma, która wchodzi w podłużnicę w Dziobakach ma średnicę mniejszą. Większa średnica występowała np. w Taunusie TC3 z mostem 3,44.
♠Zoggon♠ / 2008-07-26 22:06:10 /
dzięki Zoggon! o taką odpowiedź mi chodziło :)
Krzysiek_Poznań / 2008-07-27 12:43:28 /
Witam
Czy to jest tuleja belki przednia montowana w podłużnicę?
http://www.ebay.co.uk/itm/GRANADA-ESCORT-SIERRA-RS-COSWORTH-FRONT-TCA-POLY-SPORT-POLYURETHANE-BUSHES-MLRLT-/400397508908?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d398d212c
Bo cena dość zachęcająca, ale muszę mieć pewność.
Wishbone Bushings
Czyli to jest do wahacza.
m.kozlowski / 2013-01-28 16:22:03 /
"FRONT TCA POLY" czyli guma przedniego wahacza.
Konar / 2013-01-28 16:22:38 /
No tak, granada mnie nieco zmyliła. Toż to scorpio/sierra.
a swoją drogą są jakieś poliuretany do granady ?
michalch83 / 2013-01-28 16:36:58 /
Na motomobil są ale ceny mają niestety mało zachęcające.
Do granady są poliuretany wszystkie dostępne jak ktoś chętny zapraszam
CHUDER / 2013-01-29 07:11:43 /
Chuder, wszyscy wiemy, że u Ciebie jest wszystko i zawsze, tylko, na Wielkiego Motóra, jak już piszesz coś w topiku, to napisz chociaż po ile...
Masz polibusze? Kompletami, czy na sztuki? Ile co kosztuje?
U mnie chyba czas znowu do zawiasu zajrzeć...
W typowych tulejach gumowo stalowych ,sworznie wewnętrzne są sklejone z gumą i tak to pracuje.W poliuratanach wszystko jest osobno,a sworzeń wewnętrzny smaruje się i dopiero montuje.Nigdy nie stosowałe i wnioskuję ,że to pracuje jak łożysko ślizgowe,skoro nie jest ze sobą połączone.Jeśli się mylę ,proszę ,niech mnie ktoś oświeci.
Murmur vel Magman / 2013-12-23 20:39:37 /
Nie mylisz się.
zapek??? !G.O.P! / 2013-12-24 00:01:17 /
A Chuder milczy....
Chyba sobie poliuretany sam kupię w Olkuszu...
Chuder milczy i nie każdy wątek śledzi co dziennie :-)
Dla chętnych ceny poniżej dla mocno zainteresowanych prześle na mail po skierowaniu zapytania na chuder@capri.pl
zestaw naprawczy tulei wahaczy poliuretan 369 zl
pianki drążków reakcyjnych poliureta 39 zl szt poliuretan zachodni tulejka regulująca ścisk 12 zl szt
łączniki drążków reakcyjnych bałwanki poliuretan 35 zl szt
gumy mocowania kołyski przednia dolna poliuretan 175 zl szt przednia górna poliuretan 269 zl szt
guma stabilizatora przedniego 37,5 zl szt
tuleje wahacza tylnego zewnętrzna poliuretan 119 zl szt tuleje wewnętrzna poliuretan 99 zl szt
tuleja belki tylnej poliuretan 280 zl szt
podane ceny aktualne na dzień dzisiejszy, dla kupujących zestaw na auto lub większa ilość rabat od podanych cen po szczegóły zapraszam
CHUDER / 2013-12-24 22:22:06 /
zestaw naprawczy tulei wahaczy poliuretan 369 zl jedna storna
CHUDER / 2013-12-24 22:22:54 /
No! To rozumiem!
Chuder ma czas tylko w Wigilię;-)
bobik liil / 2013-12-24 23:42:34 /
jak by ktoś coś miał co jest niedostępne, dorobię, tylko wzór albo rysunek tech. z wymiarami :)
boncky / 2013-12-25 18:51:31 /
Masz pompę próżniową? Jakie twardości robisz?
Murmur vel Magman / 2013-12-26 09:40:34 /
A trzeba pompy próżniowej żeby coś wytoczyć z wałka?
zapek??? !G.O.P! / 2013-12-26 23:24:25 /
A kto mówi o toczeniu?Mam na mysli odlewanie.Odkrywcze,nieprawdaż ;)
Murmur vel Magman / 2013-12-26 23:30:39 /
Wiem co masz na myśli ale chyba zgodzisz się że jednostkowo nikt nie buduje oprzyrządowania tylko przetacza na wymiar to co potrafi odlać większego a do toczenia nie trzeba pomp próżniowych, wystarczy smarowanie rozbryzgowe i dwa razy do roku oblecieć smarownicą wszystkie kalamitki w starej tr45 ;P
zapek??? !G.O.P! / 2013-12-27 21:04:31 /
jak sprzedam 2tys szt rocznie to kupię pompę próżniową:) - park maszynowy ale brak pompy;)
boncky / 2013-12-27 21:37:29 /
Domowym sposobem wystarczy słoik do weków ze szczelną pokrywką oraz kompresor ze starej lodówki, reszta do zrobienia z przydasiów szufladowych w 15 minut i mamy kompletny agregat próżniowy w zupełności wystarczający do produkcji poliuretanów lub np. do klejenia kompozytów w modelarstwie ;)
Trójkąt / 2013-12-28 01:03:45 /
Odkopię temat. Czeka mnie wymiana gum tylnego zawieszenia i zastanawiam się na poliuretanem, ale żeby nie było tak łatwo chciał bym je wytoczyć samodzielnie. Wiem że spadnie na mnie zaraz fala krytyki i że to druciarstwo itp. Pomysł rodzi mi się w głowie i dojrzewa. Zastanawiam się nad twardością materiału . Taunusem jeżdżę na co dzień lecz zawszę jak wsiadam do auta to wydaje mi się , że to jest wyścig :). A tak poważnie to chcę poprawić trakcję w aucie , bo każdy kto jeździł taunusem wie że to pięta jego achillesowa ale nie chcę żeby plomby powypadały. Jakieś sugestie??
ste-fun / 2015-12-30 20:53:16 /
http://powerflex.pl/c/67823/cortina-mk4-5-ford-street.html tutaj masz poliuretany nie są tanie ale najdroższe też nie są a jeśli nie to mam wszystkie tuleje z tylnego zawieszenia i trzeba by je wysłać do deutera do Olkusza by dorobili dwa komplety
mishq (Mateusz G.) / 2015-12-30 22:08:32 /
Stan moich jest mało zadowalający , "parę" kilometrów temu wymieniłem komplet przednich gumowych i już ich stan pozostawia wiele do życzenia, więc spróbuje sił z toczeniem . Ciekawy jestem czy metoda ciśnieniowa różni się bardzo od obróbki skrawaniem. I czy uda się utrzymać parametry jezdne zbliżone do poliuretanów "firmowych", a może to po prostu kwestia dokładności wykonania. Zastanawiam się tylko (bo nie mam doświadczenia z tego rodzaju materiałem) czy na przykład 75sha nie będzie za miękki do obróbki i myślę że nie będzie aż taki beton podczas jazdy.
ste-fun / 2015-12-30 23:23:15 /
Nawet jeśli dorwiesz poli o twardości 95sha to i tak nie uda Ci się wytoczyć idealnego wymiaru, chociaż kto wie? Taka twardość przypomina już tworzywo bardziej niż gumę, więc możesz spróbować. Da radę to frezować ale o toczeniu nic nie wiem, sam jestem ciekaw.
80-85sha to już zwykła twarda guma i tu musi być odlew. Komfort moim zdaniem jest taki jak w nowych ori tulejkach. Natomiast 95sha + ciasne pasowanie to już jest beton.
Każda mniejsza wartość twardości niż 80 moim zdaniem nadaje się tylko do produkcji gumowych lal i prezerwatyw.
Oczywiście wszystko co napisałem należy traktować jako moje prywatne subiektywne odczucie
paras / 2015-12-31 08:52:42 /
80SHA da się toczyć, tylko trzeba trochę wprawy i bardzo ostre noże.
W http://www.zpts.pl/ można kupić wałki o różnych średnicach i twardościach.
Trójkąt / 2015-12-31 10:58:10 /
Witam, ja robie poliuretany z 85sh, walek spokojnie daje sie toczyc, jednak musi on byc zimny, jak sie nagrzeje, to najlepiej go schlodzic, poniewaz najostrzejszy noz go nie lapie. Noz musisz wykonac jak najostrzejszy, musi on brac material tak zeby mozna bylo zrobil jeden dlugi wior. Poliretan daje mi sie toczyc z dokladnoscia do 0,1mm. Tutaj namiar na sprawdzony poliuretan, ktory nie peka po wjechaniu w dziure, i nie jest spieniony :784466426 (nie jest to zaden moj znajomy, zebym robil Mu reklame), gosc sprzedaje na allegro (zolte walki na zdjeciach). Polecam robic samemu, nie wiem czy wychodzi taniej czy drozej, poniewaz wymaga to sporo czasu i prob, zanim dobierze sie odpowiednie pasowanie oraz zaprojektuje tulejke, jednak mozna wtedy dopasowac wszystko tak jak sie chce.
mariolotnik / 2015-12-31 21:00:41 /
Potrzebuję komplet poliuretanów na całego Taunusa tc2 i nie wiem gdzie ich szukać.
Tzn te power flexy z linka wyżej są ok, ale z tego co pamiętam to fioletowy kolor oznaczał najtwardsze poliuretany. A mi byłyby potrzebne te "pierwszego stopnia", czyli z tego co pamiętam to były to pomarańczowe? Ktoś się orientuje gdzie można kupić cały taki komplet?
Curtis_Capri / 2016-01-27 11:52:38 /
Chuder
Grzesiek_Rudy / 2016-01-27 12:00:42 /
http://drm4x4.polibusze.com/ nie ma lepszych na polskim rynku a chlopakio przy dobrym rysunku zrobia ci co tylko chcesz.
SKUN_3M / 2016-01-27 13:31:38 /
Pomarańczowe to Fol-Flex, kupisz w UK na eBay. Fioletowe to Power-Flex, ponoć lepsze jakościowo, konkretnie jeśli chodzi o dopasowanie, ale tak mi mówił np. Zogon, ja nie porównywałem. Miałem Flo-Flex i było w zasadzie ok. Jak coś tyćke nie pasowało to szkifierka i potem już pasowało :)
Flo-Flex połowę tańszy niż Power-Flex.
Jest też firma Super-Flex.
We Wrocławiu masz producenta Strongflex.
Jest w czym wybierać.
bad ass boy / 2016-01-27 22:06:49 /
Ewentualnie Deuter z Olkusza.
Beddie / 2016-01-28 10:35:12 /
Nie wiem jak teraz ale kiedyś Dauter z Olkusza to był syf nad syfami
SKUN_3M / 2016-01-28 11:33:59 /
teraz już nie jest syf, za to skrzypi
♠Zoggon♠ / 2016-01-28 11:42:26 /
Mi nic nie skrzypi :) I zastrzeżen nie budzi
jakr / 2016-01-28 11:45:37 /
Mam deutera w jeepie. Skrzypią starsznie :P W sumie mi to nie przeszkadza, ale nie mają w ofercie nic do taunusa/cortiny.
Dzięki darek za flo-flexa. Zdaje się, że chyba te mam w fordzie, a przy okazji są dość ciche. No i cenowo są zachęcające licząc nawet wysyłkę z uk...
Curtis_Capri / 2016-01-28 12:18:15 /
Czy te flo-flexy są faktycznie tak tragiczne jak opisują to na angielskich forach? Może jedna na dziesięć opinii jest pozytywna na temat ich wyrobów... Spasowanie to pół biedy, można poprawić, ale niektórzy wypisują że im się posypały po np. 800km. Noszę się z zamiarem zakupu kompletu, póki moja babeczka jest w Anglii i nie muszę płacić dużo funciaków za wysyłkę...
rzułty BUC / 2016-07-28 22:35:07 /
Jeśli Ci się nie spieszy to będę robił komplet na przód na wzór w strongflexie. Jeśli oryginały im wystarczą powinno to być w przeciągu miesiąca, maks dwóch. Jeśli będą potrzebowali wahacze to sprawa się pewnie przesunie.
Przemek S. / 2016-07-29 06:06:19 /
Hm, ale mowa o Capri? Jesli tak to bym sie chetnie skusil, zawsze to lepiej dac zarobic Polakowi, poza tym widze ze floflex nie robi poli na przedni stabilizator 24mm, maja tylko na 22mm. Jaki rozmiar dla staba bedziesz robil? Glownie potrzebuje poli dla tylnego stabilizatora 14mm ale w takim razie wzialbym przod od Ciebie a tylko tyl zamowil z floflexa. Czas realizacji w przypadku przodu nie gra dla mnie roli, moze byc nawet kwartal.
rzułty BUC / 2016-07-29 07:21:21 /
Poliuretan jak poliuretan. Floflex nie ma problemu z jakością materiału tylko z jakością wykonania. Według mnie, te gumy które najczęściej się rozpadają mają np. za duży otwór wewnętrzny na tuleję. Zamówiłem cały komplet na taunusa, i jedna guma wahacza miała za duży otwór wewnątrz i ta metalowa tulejka, przez którą przechodzi śruba mocująca miała spory luz. Dorobiłem odpowiednią tulejkę, trochę większą i działa.
Trzeba po prostu dobrze sprawdzić przed montażem czy wszystko ciasno siedzi.
Curtis_Capri / 2016-07-29 09:20:01 /
A to nie zrozumiałem, ja będę robił do Taunusa.
Przemek S. / 2016-07-30 15:21:14 /
Robisz jakis zapas w razie czego?
mateush (proko) 3M / 2016-07-30 16:04:54 /
Nie chciałem zakładać nowego wątku a jakoś nie mogę znaleźć
https://floflex.co.uk/product/cortina-mk45-front-rear-set-inc-x-mem/
będą pasować do Taunusa TC2?
Lesioo / 2017-09-07 10:12:21 /
Odświeżę Kotleta. Capri mk3 - na każdym BT diagnosta zwraca mi uwagę, że stabilizator na szarpakach przesuwa się w prawo i w lewo, zamiast gum są założone fioletowe poliuretany. Dziś trafiłem na taki artykuł, gdzie było pokazane przesuwanie się staba w gumie i powerflex oferuje taką obejmę. Co o tym sądzicie? Może u mnie coś jest skopane, że ten stab tak pracuje?
daniel46 / 2024-09-07 09:33:19 /
Jak dla mnie to nic strasznego, jak sobie zdasz sprawę jakie jest zadanie stabilizatora i jak zrozumiesz jak bardzo skopane jest to zawieszenie przednie w Capri :D Ten typ tak ma…
Konrad vel smasher / 2024-09-07 11:01:09 /
No to jest problem. Bo poli jest elementem ślizgowym a nie skrętnym i strzał w koło powoduje przejazd staba i przestawienie auta. Więc albo kupujesz te tuleje, albo rozdzielasz staba od drążka reakcyjnego.
granadziarz_3M / 2024-09-07 18:45:01 /
I gratuluję diagnosty. Mało jest takich dociekliwych ludzi. Teraz to banda patałachów na stacjach pracuje.
granadziarz_3M / 2024-09-07 18:46:09 /
W 99% samochodów stabilizator jest na łącznikach i nie ma żadnych obciążeń bocznych, diagnosta może jest do tego przyzwyczajony,
W Capri nie wiedzieć czemu pełni funkcję drążka rozpaczliwie próbującego utrzymać wahacz na miejscu,
W starszych wersjach gdzie gumy są równolegle to chyba zawsze będzie się przesuwał, tylko guma ma spore tarcie, za to mocno się tam wtedy zużywa.
W nowszych to wyeliminowali przez zygzak przy gumach, wymiana na taki stabilizator chyba rozwiązuje problem przesuwania
Granadziarz, jak ma to rozdzielić w Capri? to już grubsza przebudowa
camaro / 2024-09-08 14:10:44 /
poliuretan jest z natury śliski, dlatego stosuje sie go jako element ślizgowy a nie skrętny. Jedynie pokazany wyżej ogranicznik załatwia sprawę bez rozdziału staba od drążka.
Camaro - jak? Przecież to dziecinada - wszyscy tu znają tę modyfikację. Dospawujesz wsporniki do podłużnic, montujesz drążki reakcyjne za belką, a staba odcinasz, szlifujesz i wiercisz i montujesz normalne łączniki do kolumny zwrotniczej.
granadziarz_3M / 2024-09-09 17:59:15 /
Drążki od tyłu to widziałem nie raz, ale zawsze bez modyfikacji staba,
szczerze to nigdy nie widziałem zmienionego staba na łączniki :) ale nigdy nie byłem na PC... :)
Dlaczego piszesz, że jedynie ogranicznik, przecież jak jest nowszy powyginany stab to nie da się go przesunąć na boki, pomijam oczywiście luzy, tam nawet chyba nie byłoby miejsca na taki ogranicznik, stab od razu zakręca
camaro / 2024-09-09 18:34:41 /
Taki drążek reakcyjny to i tak za mało. W Capri wypadałoby wyrzeźbić normalny wahacz trójkątny...
Curtis_Capri / 2024-09-09 18:56:13 /
taki wahacz też już jeździ w Capri ;)
Grzesiek_Rudy / 2024-09-09 19:59:19 /
A czym innym jest drążek reakcyjny + wahacz prosty jak nie wahaczem trójkątnym???
granadziarz_3M / 2024-09-09 20:17:59 /
Camaro, stab nie jest gięty bez promienia - każde gięcie jest na jakimś promieniu. Jeżeli w poliuretanie stab się suwa (a suwa się, bo i się w nim obraca), to początek gięcia uciśnie ten poliuretan i stab i tak się przesunie.
Prawda jest taka, że jedynym przecyzyjnie prowadzącym się kapciem jakiego dotykałem był kapeć Larego. Tam jest regulowany wahacz i regulowany drążek reakcyjny na uniballach i stab na zwykłym łączniku dwuprzegubowym, łożysko amortyzatora na uniballu i z regulacją. I oczywiście geometria niewiele mająca wspólnego z oryginalną. Do tego negatywy z tyłu made by Pe®ana.
granadziarz_3M / 2024-09-09 20:26:56 /
Curtis- coś czego Ci brakuje jak trójkatny wahacz,a zaważyłem, że brakuje Ci w zakręcie na torze, łatwo jest zrobić z kilku części z dość popularnych pojazdów i kilku bracketow wyciętych na laserze. Poproś Bartka Chmilewskiego o zdjęcia od spodu.
No ja wiem wiem, chodzi Ci o drążek reakcyjny ;) Już działam w tym temacie.
Curtis_Capri / 2024-09-10 01:30:38 /
Granadziarz ok, oczywiście minimalnie się przesunie, oprze, napręży, tak samo tuleje w wahaczu trójkątnym czy drążku, nie twierdzę że jest idealnie, ale to rozwiązanie fabryczne bez żadnych modyfikacji, załatwiające 80% problemu (tylko tego).
jest to nieporównywalne ze starszym stabilizatorem, tam nic nie trzyma i boczna siła może to przesunąć o 2cm, do tego gumy źle pracują i wybijają się na skos, nie wiem czemu trwało to 10 lat zanim poprawili.
Poli jest sztywne, jest w obejmie, o ile nie jest za wąskie to od razu zaprze się o ten promień, dodatkowo siła nie działa już bezpośrednio wzdłuż osi otworu, tylko jakaś wypadkowa i tuleja opiera się o pręt tak jak powinna,
Obie gumy są ustawione pod kątem i działają tak jak łożyska skośne, wzajemnie się klinują, pręt się trochę podda tylko to będą milimetry przesunięcia a nie centymetry.
Jak w prawie każdej sprawie, 20% wysiłku załatwia 80% problemu, później już trzeba się nakombinować nad każdym procentem
camaro / 2024-09-10 10:20:29 /
A to racja Bartku. Ten stab jest mądrzejszy. Niemniej nadal głupi w sensie używania go jako drążka reakcyjnego. Ale co począć. Taka koństrukcja.
granadziarz_3M / 2024-09-10 10:26:51 /
pewnie, chodzi tylko o te boczne przesunięcia i pracę gum pod odpowiednim kątem,
cała reszta to inna sprawa,
Księgowy w Fordzie musiał postawić ultimatum, ma być lekki, prosty i tani, wywalcie połowę tych niepotrzebnych rzeczy z zawieszenia i robimy.
Żeby to chociaż było zaparte do tyłu o gródź, to nie, wisi sobie na blaszkach i traci geometrię po każdej kolizji, do tego doszli dopiero po 15 latach tylko ju z nie w Capri.
camaro / 2024-09-10 10:42:21 /
To reasumując w jednym zdaniu jak można to poprawić w sposób dostępny dla szarego człowieka, żeby to miało sens i w miarę się prowadziło ? Jeszcze są dostępne blachy obniżające punkt podparcia stabilizatora, zapomniałem niestety nazwy, Chuder miał takie coś w ofercie..
daniel46 / 2024-09-10 10:52:44 /
anti dive kit - zestaw do zapobiegania nurkowania (przodu przy hamowaniu)
A czy ktoś z was jest w stanie określić dlaczego poliuretan trzymający przekładnię kierowniczą się tak zdegradował po PC? Występowały ruchy przekładni które występować nie powinny czy to przez upływ czasu (z 10
lat będzie jak były zakładane)
Curtis_Capri / 2024-09-10 12:49:05 /
określenie tego jest dość proste, ponieważ był z gównianego materiału i uległ biodegradacji, tak jak większość dzisiejszych produktów.
poliuretan poliuretanowi nie równy, tak samo jak guma gumie
niektóre pękną od razu jak je ściśniesz
nie ma się co tu dopatrywać innych przyczyn, przy normalnej jeździe może by jeszcze trochę pociągnął ale za jakiś czas byłoby to samo
camaro / 2024-09-10 12:57:57 /
Pytanie czy zakładany był teraz na PC czy już jakiś czas jeździł? Możliwe że zakładany był na sucho.
napisał że zakładane 10 lat temu
camaro / 2024-09-10 14:43:46 /
He no tak, nie doczytałem i poleciałem fotkę zobaczyć.
Szybkie wyjaśnienie, dzięki :)
Curtis_Capri / 2024-09-10 16:01:04 /
Ja tak sobie myślę, że nie bez wpływu na jego trałość jest to obandażowane na pierwszym planie. Zdaje mnie siem panie, że jemu tam ciepło jest....
granadziarz_3M / 2024-09-10 21:51:24 /