logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Co to jest ET i jakie ET mósi być w felgach do CAPRI MK1 z 1973r.

Co to jest ET i jakie ET mósi być w felgach do CAPRI MK1 z 1973r.

Szukam jakichś fejnych felg do Capri z 73r.Jakie felgi by pasowały i jakie musiałyby mieć ET zeby było wszystko wporządku.Chciałbym kupić po zimie jakieś felgi chromowane stalowe albo felgi MINILITE. Doradzcie coś.

ARIEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-17 12:28:18 /


chyba żartujesz....

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-17 12:35:40 /


Nie żartuje. Jak jesteś taki mondry to mi wytłumacz.

ARIEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-17 12:41:32 /


no dobra... odpowiadam na te "mondre" pytanie:
http://www.capri.pl/services/forum-search

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-17 12:46:19 /


ET to offset... odległość środka felgi (patrząc z boku) do powieżchni tarczy koła przylegania do bębna/piasty. Jeśli ET jest dodatnie to znaczy że środek felgi jest przesunięty wgłąb błotnika względem powierzchni przylegania felgi do piasty/bębna. Jeśli ET jest ujemne to środek felgi przesunięty jest na zewnątrz względem powierzchni przylegania felgi do piasty/bębna. Tak więc biorąc także pod uwagę szerokość felgi... im większe ET tym felga wchodzi wgłąb błotnika, im mniejsze ET tym felga wystaje bardziej na zewnątrz błotnika.
Najlepiej zrób tak:
Weź bele jaką felgę, co do której wiesz jaka jest jej szerokość i ET. Załóż na samochód i następnie sprawdź ile masz miejsca do wewnątrz (czyli do nadkola, zawieszenia itp.) oraz sprawdź ile masz miejsca na zewnątrz... tzn. coby ci kółko nie wystawało za obrys. Tak będziesz mógł sobie policzyć tolerancję (biorąc pod uwagę szerokość) jakie felgi o jakich ET i o jakich szerokościach będą ci się mieścić w błotniki.
Oczywiście musisz wziąć też pod uwagę opony... jaka będzie ich szerokość, profil itp.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-17 12:47:26 /


Gdzieś na forum było ładnie opisane i wytłumaczone na rysunkach.

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-17 12:56:34 /


http://www.capri.pl/image/car/203/80487
Powyżej dla przykładu (mam nadzieję, że Popcio nie będzie miał mi za złe wrzucenie linku do tej fotki) masz zdjęcie jedynki na RSach 7", które z tego co kojarzę mają ET +9 (czyli wymiary 7x13 ET9). Przy felgach z "bardziej dodatnim" ET koła wejdą mocniej pod auto, przy ET0 i ujemnym - zaczną wychodzić na zewnątrz, co wiąże się z poszerzaniem błotników i takie tam... - to w praktyce, a technicznie Zoggon dokładnie wyżej opisał.

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-17 12:58:39 /


Prośba do moderatora o lekką korektę tytułu wątku, bo boli...

Śmietan / 2008-09-17 13:22:57 /


Jeśli ktoś jest "mondry", a nie "gupi" to moderator nie "mósi" korygować

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-17 13:28:11 /




240z / 2008-09-17 16:48:52 /


Rsy 7x13 mają et 5 mm (wolfrace, durszlaki i ats 3 ramienne 7x13 też mają et 5 mm) - przy szerkości 7 cali ta felga jest za szeroka do Capri Mk1 - nie wiem jak Popcio - ale pewnie ma wąskie oponki z przodu a i tak obciera przy mocniejszym skręcie czy na dziurach....

Z tyłu spokojnie się zmieści ze 185/60 .... ale opona 205/60 na tak szerokiej feldze też będzie szorować po rancie błotnika



Z kolei mam felgi 7x15 et 26 i ta felga opiera się oponą o amortyzator szorując go do blachy - jakiś 10-15 mm dystans i powinna się mieścić w nadkolu .


Do Capri Mk1 polecam 6x13 np. "krzyż" ronal RS (et 12 lub 19 mm - ZDECYDOWANIE NIE et32) , z tyłu oponka 205/60 powinna się zmieścić.... lub minilite 6x13 et cokolwiek mniejszego niż 20 mm a większego od zera lub w tych okolicach :-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-18 11:37:25 /


Mike a jak wolfy w MK1?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-18 23:17:36 /


http://www.capri.pl/club/abroad

poszperaj troche za fotkami jedynek na 7x13 - większość ma poszerzone nadkola - co dla mnie juz psuje najfajniejsze na świecie przetłoczenie - szóstki wyglądają spoko

Jest czerwona na slotach i też sobie jakos radzi
http://www.capri.pl/image/club/event/dulmen-2004/07
http://www.capri.pl/image/club/event/dulmen-2004/09

ale to odstające nadkole z tyłu :-/

http://www.capri.pl/image/club/event/capri-treffen-dulmen-2003/09

następne nadkole do d.... :-/


Krzyże 7x13 to samo - albo nadkole albo wystają i trą ....

http://www.capri.pl/image/club/event/capri-treffen-dulmen-2003/28

http://www.capri.pl/image/club/event/dulmen-2006/05



MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-19 00:41:24 /


Na krzyżach 6x13 et 19

http://www.capri.pl/image/club/event/dulmen-2008/057
http://www.capri.pl/image/club/event/dulmen-2008/056

Na krzyżach 5,5 x 13 et 19 lub 6x13 et 12

http://www.capri.pl/image/club/event/dulmen-2004/29




Na krzyżach 7,5 x 13 ;-P

http://www.capri.pl/image/club/event/capri-treffen-dulmen-2003/10

Na minilite ( z psującymi poszerzkami nadkoli - na szczescie kolor ratuje to auto)
http://www.capri.pl/image/club/event/dulmen-2006/08


Krzyże 6x13 przód 7x13 tył - niestety z tyłu konieczne były poszerzki jak widać ...
http://www.capri.pl/image/club/event/dulmen-2003/30
http://www.capri.pl/image/club/event/dulmen-2003/31

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-19 00:45:17 /