Cześć, powiedzcie mi ile moze trwac taki zabieg j.w? Chodzi mi o tauniego '81 i czy zrobi to jedna osoba? :> Ew czy jest możliwość zrobienia tego bez kanału? Czy może najlepiej przewrocic taunusa na bok i tak robic? Po prostu mam dosc słuchania taty o "nic nie umieniu" i o tym ze musi to robic wiec chcialem sam to zrobic, czesci mam, klucze tez tylko kanału nie :/
Cinekas 3M / 2008-08-14 22:47:40 /
ja wymienialem na asflacie pod domem w moim pierwszym capri skrzynie i dalem rade trwalo to 5 godzin i robilem to sam
co potrzeba podnośnik najlepiej typu zaba, 4 kobylki, podniesc auto na wysokosc okolo 0,5 metra nad ziemie aby bylo miejsce do manerów pod autem, klucze 13, 15, 17, 19 werjsi klucz plaski oraz nasadki, srubokret plaski, klucz zaciskowy typu mors kombinerki mlotek, wiecej ci nie bedzie potrzeba
zabawa jest z ustawianiem tarczy sprzegla w osi do kola zamachowego bez walka ustalajacego ale da rade to wykonac potrzebne dobre oko do centrowania
na kanale lub podnosniku wygodniej i szybciej ale jak sie nie ma to trzeba wykorzystac to do czego ma sie dostep
CHUDER / 2008-08-14 22:58:50 /
Nie jesteś jedyny który tak zaczyna. Ja też zacząłem sam naprawiac swoje samochody pod wpływem złośliwych uwag ojca/rodziny :). Doszedłem do tego że teraz to mój ojciec prosi mnie o naprawę jego samochodu. I choć jestem świadom tego że tak na prawde niewiele umiem i jest jeszcze wiele dziedzin, w których jestem totalną cipą ( nadal mówie o samochodach :D) to jednak mam wielką satysfakcje z tego że nauczyłem się wszystkiego praktycznie sam.
I teraz nauczony doświadczeniem, złym lub nie, podpowiadam, ze najłatwiej wymienić tarcze, łożysko i skrzynie wyciągając silnik :D.
UglyKid / 2008-08-14 23:36:12 /
UglyKid, cienko widzę żeby Cienkasowi łato było wyciągnąć silnik samemu ;)
Zimne S. 3M_U(ć) / 2008-08-14 23:42:03 /
Ileż to razy zwalało się skrzynię pod blokiem, np w celu wymiany koła zamachowego. Zazwyczaj podnosiłem przód auta na tyle żeby pod koła przednie podłożyć jakieś felgi od granady. Ściągasz wał, odkręcasz skrzynię i na glebę. A w drugą stronę - zawsze tarczę sprzęgła ustawiałem na oko, więc się da.
Arek 3M / 2008-08-14 23:46:11 /
A na czym polega to ustawienie tarczy sprzęgła :> ma byc "prosto"? Wiecie odkrecic to kazdy umie... ale w drua strone to ciezej... :P
Cinekas 3M / 2008-08-15 00:27:13 /
Cinekas - masz prawie (pisze prawie - bo zawsze cos moze sie zmienic) obiecane, ze jak w moim taunusie bedzie wymianiany silnik ze skrzynia, do tego sprzeglo, uszczelki itp itd, to jesli chcesz - moge Cie zabrac do Granadziarza - a tam zobaczysz co z czym się je, po co, dlaczego itp itd...
Jesli masz ochote zobaczyc drobna dlubanine przy taunusie (akurat elektryka) - daj znac, bo jakos rano/w poludnie mam zamiar troche porobic przy aucie - nawet piechota masz niedaleko - napisz czy bylbys zainteresowany, to dam Ci znac, o ile sie zbiore (w zaleznosci od pogody i innych czynnikow srodowiskowych)...
swoją drogą fajny ten Twoj taunus, bo juz parę razy ogladalem go jezdzac bez celu po wrzeszczu ;)
Fuszix 3M / 2008-08-15 03:08:53 /
Z chęcią popatrze :) jak coś mam dobry miernik jesli potrzeba heh :P
Cinekas 3M / 2008-08-15 10:58:49 /
ustawienie tarczy polega na tym że zanim dociągniesz docisk to środek tarczy,otwór, mysi być jak najlepiej na środku słoneczka docisku (tych blaszek dookoła) ułatwia to swobodne wsadzenie skrzyni i zarazem trafieniem wałka w tarcze, Pozdr!
Ja to zawsze brałem przy dokręcaniu docisku ładowałem wałek sprzęgłowy w dziurę i mi się wszystko ładnie ustawiało.
Ja mam wycięty wałek ze skrzyni i nim ustawiam tarcze..
Jak cos moge pożyczyć.
Wcześniej jak niemiałem wałka to odkręciłem dzwon od skrzyni jedna osoba trzymała skrzynie ja skręcałem docisk...
Przemek. / 2008-08-16 00:24:14 /
A ja to ustawiałem zwykłym śrubokrętem i zawsze trafiam :)
Cienkas, jak będziesz cokolwiek robił sam pod autem na kobyłkach to załatw sobie chociaż jedną osobę do asystowania (tak w razie "w") - będzie bezpieczniej.
Poza tym uważaj jak będziesz ściągał skrzynię, bo swoje waży to cholerstwo. Ja to zawsze biorę na klatę ale raz mi po prostu spadła na klatę i mnie na chwilę przytkało. Dobrze by było opuszczać skrzynię na glebę przy pomocy żaby - wtedy nie leżysz pod nią i nie ma obawy że Ci na przykład spadnie na łapy albo na twarz. Jak kiedyś z Neonem wkładaliśmy automat do Dziobaka wiszącego na podnośniku 1,5 m nad ziemią to skrzynia nam się wyślizgnęła. DWA RAZY! Raz spadła mi na ramię i stłukła mi obojczyk (zagoiło się) a raz padła na glebę :) Więc uważaj :) Jak będziesz zakładał z powrotem to po włożeniu skrzyni na wałek (też polecam robić to za pomocą żaby) przyłap najpierw dwoma górnymi śrubami do dzwonu i spokojnie ją potem dociągniesz. Powodzenia!
dobrze jest sobie załatwić sam wałek sprzęgłowy :) ja tak od granadziarza pożyczyłem i włożenie skrzyni na silnik zajęło coś około minuty :)
Kohito_PS / 2008-08-16 11:42:43 /
Własnie, wiekszosc kumploszczaków teraz ma robote, więc odpada pomoc w raie "w". To że skrzynia wazy to wiem :P po stoczni zostało mi troche BHP w głowie więc uważam przy robotach i to mocno :P Sprobuje to zrobic sam, tata mi powiedział tylko o ustawieniu tej tarczy sprzegła ale to wszystko i tak w praniu wyjdzie... najgorsze ze niemam tej zaby bo wujas mi zabrał :/ No i musi przestac padac zebym mogl to zrobic, no i jeszcze pytanko mam skrzynie biegow i gdzie do niej oleju wlac? I jakiego?
Z góry dzieki za tyle pomocnych odpowiedzi :)
Cinekas 3M / 2008-08-16 12:10:17 /
Z boku skrzyni masz otwór z nakrętką - imbusem. Odkręcasz i za pomocą jakiejś strzykawki (z wężykiem lub bez) wlewasz aż zacznie się przelewać przez otwór. Auto musi być w poziomie - to chyba jasne.
Jaki olej .. hmmm.. nie wiem czy to nie zależy od skrzyni.. Do N9 lej 75W 90.
jak wyjmiesz skrzynie możesz od góry nalać oleju, ja tak zrobiłem bo tej śruby z boku nichuchu nie szło ruszyć. Ważne żebyś wsadził wał w skrzynie albo cokolwiek co nie pozwoli się olejowi wylać :) jakby co mam samą końcówkę wału , żabę chyba też gdzieś mam więc jakby co mogę pożyczyć.
Kohito_PS / 2008-08-16 13:59:56 /
No i chyba ostatnie pytanie :P bo mam dwie skrzynie! :P jak sprawdzic ktora lepsza? Podobno tak na "sucho" sie do konca nie da dopiero wychodzi to w praniu...
Koledzy z 3m słyszałem że mozna wynajac na doby podjazd, znacie moze takie miejsce i jaka jest cena :>
Cinekas 3M / 2008-08-17 12:38:22 /
jest gdzieś wątek , "najazdy i podjazdy" czy jakoś tak. Poszukaj. Z tego co pamiętam to na Żabiance chyba jeden jest gdzieś niedaleko tego placu budowy tej hali widowiskowej czy coś.
Kohito_PS / 2008-08-17 15:12:43 /
http://www.capri.pl/forum/251333#251344
Kohito_PS / 2008-08-17 15:13:58 /
MILO a jak sprawdzic jaki mam rodzaj skrzyni?! :D
Cinekas 3M / 2008-08-20 13:29:09 /
ile masz biegów i gdzie masz wsteczny ?
Kohito_PS / 2008-08-20 13:55:49 /
4 biegi wsteczny jak w fordach wciskany, do siebie i do gory
Cinekas 3M / 2008-08-20 15:47:09 /
75W90 będzie ok - mam taka sama skrzynie i działa :>
Fuszix 3M / 2008-08-20 16:15:10 /
"4 biegi wsteczny jak w fordach wciskany, do siebie i do gory"
Ciekawe bo ja tez mam forda a wsteczny mam do siebie i na dół bez wciskania.
Hehehe, a w moim Fordzie z kolei wsteczny mam od siebie i na dół bez wciskania, ale za to z podciąganiem :D
gryziu liil (EM) / 2008-08-20 16:30:46 /
A w moim fordzie jest wciskany od boku i między P a N :)
m.kozlowski / 2008-08-20 16:38:53 /
a u mnie wsteczny do siebie i do przodu bez wciskania i oporów :)
SzooGun / 2008-08-20 18:12:26 /
na 75W90 w skrzyni forda wsteczny nie wejdzie zimą :]
Mysza liil (EM) / 2008-08-20 20:31:39 /
mysza ma w 100% racje sam sie kiedyś przekonałem o tym jak go wieczorem na I zostawiłem to do rana tak zostało i dupa czopka :)i to przy -8st, 2 godziny grzania dewastem żeby puściło :)
eee nie jest tak źle ;)
Ja miałem n9 zalaną hipolem i przy -32'C jak już odpalił ( a akurat wtedy zalało mi świece ;/) to tylo z dwójką był problem... Ale trochę chęci i weszła ;D
michalch83 / 2008-08-20 20:36:54 /
michal, przy -32 na hipolu w skrzyni (to nie jest olej, to jest hipol!), to auto potrafi jechać bez wrzucania biegu ;)
Mysza liil (EM) / 2008-08-20 20:39:21 /
no tak ale z hipolu sie zrobiła zmarźlina do małych tendencji smarnych :)
Ej ej :P w tych fordach co siedzialem tak bylo :P a bez oprow tez mozna ale podobno to "zabezpieczenie" jest tak wyjechane ze juz nie działa :P i wrocmy do tematu a nie co kto ma :P
Cinekas 3M / 2008-08-20 20:40:54 /
mi się wydawało, że biego wchodziły dosyć lekko ;)
Inna sprawa, że po wymianie świec (a właściwie wyjęciu i opaleniu zapalniczką tych zalanych) nie czułem rąk do łokci ; /
Ale fakt faktem niedługo potem wysypałem z niej 9 zębów ;)
michalch83 / 2008-08-20 20:44:55 /
Nalać do skrzyni 80W. 80W nie równa się 80W-90!!!!!
http://moto.allegro.pl/item412464265_castrol_ep_80w_mineralny_olej_przekladniowy_1l.html
Ten będzie dobry
A ja proponuję wlać olej przeznaczony do skrzyń automatycznych lub fordowski dedykowany do naszych skrzyń(camaro miał taki w ofercie) i wtedy nie będzie problemu zimą...
Wlałem kiedyś olej innego znanego producenta (dobierany według katalogu) i przy ujemnych temperaturach miałem wieeeelkie problemy.
Wolff(miłosz) / 2008-08-21 14:06:35 /
w gdańsku kupiłem fordowski (tam gdzie chyba Miłosz pracowałeś) dedykowany do naszych skrzyń :) tani nie był ale mam nadzieje że będzie dobry. Jak na razie biegi wchodzą idealnie.
Kohito_PS / 2008-08-21 15:35:00 /
No wolę "dać więcej" i miec pewnosc że posłuzy troche więcej czasu niż potem żałować... A do takiej skrzyni ile wchodzi litrów? No i jeszcze mam te dwie skrzynie i chcem sprawdzic która lepsza... wiec odrazu wlac olej czy po jakiejs jeździ próbnej? Wiecie niechcem zmarnowac cennych pesos...!
Cinekas 3M / 2008-08-21 16:54:24 /
Kohito_PS / 2008-08-21 16:59:35 /
Ok 1l dzieki :) jutro wracam do Gdanska wiec zobacze jak pogoda i czy da rade pić wodę chmielową i to zrobic :D Oczywiscie w galeri znajdzie sie kilka fotek z "remontu" :D
Cinekas 3M / 2008-08-21 21:01:05 /
olej 80W jest na zimno gęstszy od 75W. Jeżeli kupuje się orlen 75W90 to i może wsteczny zimą nie wchodzić. Olej ma być konkretnego producenta. Albo oryginał forda, albo TAF-X castrola. Zalałem N9 olejem 75W-140 (SAF-XJ) i na zimno przy mrozach rzędu -20 st. nie miałem żadnego problemu. Proszę zwracać uwagę: Niektóre tanie 75W/90 to semisyntetyki. TAF-X to syntetyk. 75W-90 żeby był dobry powinien być syntetykiem.
granadziarz_3M / 2008-08-24 15:54:53 /
Ok dzieki granadziarz, no i mam problem :( tarcza sprzegła nie pasuje na ten wałek w drugiej skrzyni :( moze z tej co jest w samochodzie przełoze :D ale jescze mam problem z ta skrzynia, jest klapka do podgladywania i tam sa takie 2 "Łapki" na niej i one łapia taki pierscien ale jest on przesuniety i nieda rady zamknac klapki a cofnac tego dziwnego mechanizmu sie nie da :/ Jeszcze wyczysciłem skrzynie ekstrakcyjna ale dalej sie nie rusza i podgladywacza sie nie zamknie :/
P.S. Granadiarz fajna ta twoja grania :) widziałem ją jak jechałem do pruszcza :)
Cinekas 3M / 2008-08-25 21:08:03 /
Dobra mam skanik z ksiazki, chodzi mi o elementy nr 9,10,11,12,13 ze niechcia sie przesunac do tylu(na rysunku w prawa strone) i niemam jak domknac klapki(1) :(
Jeszcze jedno czy pomiedzy kielichem a skrzynia jest uszczelka i czy jest uszczelka w srubach mocujacych kielich?
Może z 3m'u ktos miał by sekundkę to zobaczyc :(? Napewno jakas zupa specjalna by się znalazła na ta chwile :D
Cinekas 3M / 2008-08-26 12:10:23 /
poruszaj podkładka nr 13 i trochę wodzikiem bo ona klinuje prawdopodobnie jak nie ma założonej pokrywy dopiero jak założysz pokrywę trzyma ta podkładkę w ustalonej pozycji blokującą wodzik
miałem luzem ten lewarek od zmiany biegow wsadziłem go i 9,10,11,12 i 14 ruszało sie a 13 robila nieduzy ruch i dalej nie dało sie zamknac klapki :( miałem druga skrzynke identyczna ale zobaczyłem dopiero że mi ją ukradli... :(
A jezscze raz mi ktos powie ze rozkrecenie tego pod blokiem to chwila! to pojade do niego i go sciagne :D a teraz serio, połozyłem tauniego na felgach, wszystko ok wchodze pod bryke no i żadna sruba w wale nie drgneła! WD-40 tez nic nie pomogło na krzyzach przy skrzyni(3 śruby) nic nie drgneło. na podporze probowałem i probowałem a przy tylnym moscie to w ogole nic nie mowie... oczywiscie wał zablokowałem zeby fura sie nie ruszała... Końcówka wału jest nakłądana(wciskana) w te ząbki na końcu skrzyni no nie?
Cinekas 3M / 2008-08-26 20:27:14 /
przywieź do mnie tą skrzynkę.
granadziarz_3M / 2008-09-07 12:20:26 /
Granadziarz już nieraz proponowałes mi przyjazd do ciebie :( Jednak niemam jeszcze prawka(moze ma ktos załatwic szybciej?:D) tak juz dawno bym skorzystał z twojej propozycji :P A powiedz mi jeszcze ile kasujesz za taka "usługe" zagladniecia ew. naprawienia tej skrzynki?:>
Cinekas 3M / 2008-09-07 16:38:10 /
to zależy jak mocno ją zepsułeś. Jak się skrzynka przestraszy (bo i tak bywa) i się sama naprawi u mnie na stole to nic, ale jak będę musiał całą rozbebeszać......
granadziarz_3M / 2008-09-07 17:28:36 /
Ja tam nic prawie nie dotykałem!! Chwile zagladnoł mój tata ale niestety wyjechał i wraca za ho ho a przed zima chciałbym wymienic :P A tak mniej wiecej?:>
Cinekas 3M / 2008-09-07 17:30:59 /
jak tylko dekiel zdjąłeś to przywieź ze sobą piwo to ci pokażę jak go założyć na przyszłość.
granadziarz_3M / 2008-09-07 17:35:22 /
tylko pamiętaj że Granadziarz nie pije byle czego :)
Kohito_PS / 2008-09-07 17:52:30 /
najpierw do Poznania , potem do Granadziarza
Wojdat / 2008-09-07 21:04:35 /
a czemu najpierw do poznania?:>
Cinekas 3M / 2008-09-07 21:39:01 /
Bo w Poznaniu jest dobre piwo a nie jakiś szajs (czyt. SPECJAL) (pozdrowienia dla Joko i Kohasia:)
hehe ale na pomorzu robia najlepszego specka :)
Kochas wiem wiem :P V.I.P jest bardzo dorbym piwem hehehe :D
Cinekas 3M / 2008-09-07 23:17:33 /
No.. ja Jarka uraczyłem ostatnio Wrocławskim i powiem tak: Carla ma się duuuużo lepiej :)
Słuchajcie Cinekas vs taunus podejście drugie:
Odkrecona podpora wału odkrecone łapy odkrecony kielich i teraz łapy mam na lewarku, jak troche odpuszcze to wal sie zgina ale blokuje go tłumik srodkowy i tam za krzyżakami tymi gumowymi niechce zejsc z tego wałka od skrzyni :/ teraz jestem w kropce... a od tylnego mostu nie moge odkrecic żaden srubki... nawet rady dobrego kowala sie nie spisały, i jeszcze jedno jak odpuszczam lewarek tak zeby skrzynia schodziła to ciagnie to za soba silnik i on tez opada, to dobrze? No i jeszcze z kad bedzie sie wylewał olej ze skrzyni?:D
Cinekas 3M / 2008-09-09 14:54:02 /
Odkrecona podpora wału odkrecone łapy odkrecony kielich i teraz łapy mam na lewarku, jak troche odpuszcze to wal sie zgina ale blokuje go tłumik srodkowy i tam za krzyżakami tymi gumowymi niechce zejsc z tego wałka od skrzyni :/
JEŚLI MASZ SPRZĘGŁO GUMOWE TO JE ODKRĘĆ, WTEDY WAŁ POWINIENEŚ ZDJĄĆ
teraz jestem w kropce... a od tylnego mostu nie moge odkrecic żaden srubki... nawet rady dobrego kowala sie nie spisały,
DZIWNE. KLUCZ NASADKOWY 16 CZY 18 (DOKŁADNIE NIE PAMIĘTAM) DO TEGO RAMIĘ MOCY I NIE MA SIŁY MUSI IŚĆ.
i jeszcze jedno jak odpuszczam lewarek tak zeby skrzynia schodziła to ciagnie to za soba silnik i on tez opada, to dobrze?
TO NORMALNE, UGINA SIE NA PODUSZKACH
No i jeszcze z kad bedzie sie wylewał olej ze skrzyni?:D
JAK WYJMIESZ KOŃCÓWKĘ WAŁU ZE SKRZYNI TO TAMTĘDY BĘDZIE LECIAŁ OLEJ.
dzieki za szybka odpowiedz, niestety niemam nasadki 15 do tylnego mostu :/ a z kad mam wiedziec czy sprzegło mam gumowe? ew. jak je odkrecic?:D No i wlasnie linke od sprzegła jak zdjąc?:> krece tymi srubkami krece i dupa blada...
Cinekas 3M / 2008-09-09 15:33:04 /
No i własnie rozrusznik tez mam odkrecic czy moze zostac :>
Cinekas 3M / 2008-09-09 15:38:06 /
niestety musisz...
fordofil / 2008-09-09 19:50:52 /
Ok dobra wał poszedł...!! Pozyczyłem nasadke 15 ale z ostatnia struba walczyłem ze 2 godziny :/ zeby to było na kanale to pewnie nie było by problemu ale na felgach jak stoi to trudno... No i porozkrecałem co sie da ale skrzyni nie moge zdjąc bo łapy chacza o tłumik i rure, nie dałem rady juz ich dzisaj wykrecic, wiec prace zostawiam do jutra mama nadzieje ze wszystko pojdzie ok! :)
Cinekas 3M / 2008-09-09 21:06:10 /
A ile to roboty odkręcić ten wydech i mieć luz? Ja przynajmniej wolę zawsze poświęcić te 5-10 min. roboty i go zdjąć, żeby na niego później co chwilę nie kląć i nie tracić dużo więcej czasu na użeranie się z wiecznie kolidującą z czymś rurą.
gryziu liil (EM) / 2008-09-10 15:44:04 /
No chcialem ale tam tak zapieczone sruby sa ze szok... moze dzis w sumie tak zrobie bedzie lepiej i latwiej...
Cinekas 3M / 2008-09-10 17:29:57 /
Jak najprościej zdjąć linkę sprzęgła - prosisz znajomego, brata, wujka, dziadka albo jozina z bazin żeby nacisnął Ci sprzęgło (pedał) i trzymał, w tym czasie pod tą "łapę" do której przymocowana jest linka podstawiasz śrubę lub cokolwiek co utrzyma to w tej pozycji, następnie człowiek trudniący się trzymaniem pedału sprzęgła puszcza go, odciąga do góry żeby linka się poluzowała i sobie ją po prostu wysuwasz. Potem przyrząd pomocniczy usuwasz spod łapy.
Arek 3M / 2008-09-10 17:40:46 /
A zapieczone śruby obsikaj WóDą40% i musi puścić, możesz użyć przedłużacza, długość zależy od tego ile masz siły...
Arek 3M / 2008-09-10 17:43:09 /
Ok ok linka to nie problem srubokret i juz :) skrzynia zeszła :P siedzi i czeka na jutro :D a wóda 40 nie zawsze działa dobry jest młotek i puknac kilka razy w srube. A co do dzwigni, jak stoi na felgach to ciezko jest co kolwiek zrobic jak zwykle klucze sie ledwo mieszcza.... dzieki wszystkim za pomoc, teraz musze tylko odpalic druga skrzynke :( ale z tym chyba bede musiał sie udac do Mistrza granadiarza :)
Cinekas 3M / 2008-09-10 19:56:42 /
jakbyś na początku akcji pozalewał śruby naftą, i powtarzał tą czynność regularnie, to śruby z radości same by się odkręcały.
WD 40 to smalec ze spirytusem.
Są lepsze środki.
Wielkie podziekowania dla Granadiarza za mistrzowskie zrobienie niemożliwego! :) na dniach wsadze skrzynie i powiadomie o efektach :)
No i jeszcze mam pytanko, czy stary olej ze skrzyni moge przelac do tej "nowej" czy to raczej niedopuszcalne?:D
I wiecie moze gdzie w gd regeneruja tarcze sprzegła? mam taki mały wałek na skrzyni a do niej nowa tarcza to koszt od 150 do 350 wiec pomyslalem ze moze regeneracja nie była by zła i droga :P
Cinekas 3M / 2008-10-14 12:36:48 /
Cinekas, jeszcześ młody i się nie nauczyłeś, że tanio to się nie da, jeśli chcesz jeździć bez przygód. :)
Olej oczywiście nowy, tarcza sprzęgła też, bo nabicie starej nową okładziną jest niewiele tańsze...
m.kozlowski / 2008-10-14 12:42:55 /
Ehh :p to ze tauni nie jest tani się juz przekonałem :P heh ale pomyslałem że moze da rade zregenerowac i ze nie bedzie to taki zły pomysł :) Ok to olej wale nowy jak cos ;P hmmm ale w sumie wleje olej a okaze sie ze skrzynia nie do konca jest ok to lipa... :P
Cinekas 3M / 2008-10-14 12:48:38 /
Niewiem jak w GD ale w wawie nabicie kosztuje 80 PLN dla tarczy z silnika 2,8 . Wiec sie oplaca.
A firma robi sprzedla do aut WRC wiec znaja sie na zeczy .
Ale dla 2.8. A dla 1.6 jest mniejsze i może różnica w cenie być inna :)
m.kozlowski / 2008-10-14 12:57:08 /
Nabicie kosztuje tyle samo
Oooo :D a mozesz podac gdzie w 100licy? bo bede moze w tym miesiacu znowu i jesli robia na miejscu to moze bym sie skusił wtedy :P bo np 80 a 150zł to duza róznica jak dla mnie ;)
Cinekas 3M / 2008-10-14 13:07:58 /
Regeneracja tarczy jest dobra jak mamy w miare nowy docisk i łożysko ;-)) W niektórych jest tańsza w niektórych jedyną metodą jak części nie ma :-PP
MikeB4 / 2008-10-14 13:38:08 /
Gorzej, jak sprężynki popękane...
m.kozlowski / 2008-10-14 13:53:17 /
Jak sa popekane to tez wymieniaja, generalnie odebralem sprzeglo w taki stanie, jak by z pudelka.
Ok - zwracam honor.
Dobrze wiedzieć.
m.kozlowski / 2008-10-14 14:13:08 /
cienkas, firma Mir-Wit, na Grunwaldzkiej za plecami dawnego polmozbytu (teraz tam jest ASJ auto). Jadąc od Gdańska do Sopotu skręcasz w pierwszą bramę za światłami Grunwaldzka/Derdowskiego i skręcasz od razu w lewo, na przeciwko rozruszników i alternatorów po schodkach w dół.
Koszt obicia tarczy do 1,6 nie powinien przekroczyć 50zł.
granadziarz_3M / 2008-10-19 15:25:04 /
granadiarz czy na to nie mówia "rampa"? czy jakos tak ;>
Cinekas 3M / 2008-10-19 21:08:19 /
Hmmm mozecie mo pomoc znowu? Ja to mam albo niefart albo dwie lewe ręce...
Z pomoca kumpla i lewarka wsadzilismy skrzynie na miejsce i chyba trafiła tam w tarcze bo jak chciałem nią obrocic na biegu to nie było jak(duuuzyyy opór) wiec chyba było ok :D łozysko tez zmieniłem, no i skrecilismy pozostałe rzeczy do kupy, kupiłem olej od Fuszixa(wielkie dzieki ;)) i okazało sie ze teraz linka sprzegła jest za długa, pojechałem skrocili troche za bardzo no ale jakos dało sie zalozyc... i teraz nie wysprzegla ;( a juz chcialem sprawdzic jak jezdzi :( pierw po kilku dniowej wojnie tata doszedł do wniosku ze moze źle załozyłem łozysko oporowe, ale jednak jest ok. I teraz czego moze to byc wina, macie jakies pomysły?
Cinekas 3M / 2008-11-14 17:01:00 /
ale co sie stało że linka nagle zrobiła sie za długa ? skrzynie zmieniałeś na inną ?
Kohito_PS / 2008-11-14 18:13:52 /
Zla wysokosc lozyska oporowego? Inna lapa nie od tej skrzyni? Samoregulator nawalił?
Mysza liil (EM) / 2008-11-14 20:25:25 /
Pierw zaczelismy od samoregulatora ale było ok, i wydaje mi sie ze to łozysko które teraz załozyłem(od sierry), jest duzo mniejszcze od tego co miałem, ale pasowała na ten wałek i na zaciski, tylko jakby tam gdzie jest ta osłona tego łozyska jest duzo mniejsza... ciezko mi to wytłumaczyc...
Cinekas 3M / 2008-11-15 14:14:37 /
A porównałeś oba łożyska?
Poza tym... po jaką cholerę skracałeś linkę? Jeszcze nie słyszałem, żeby ktokolwiek tak robił...
Po wymianie była za długa... wiec skrociłem...
Cinekas 3M / 2008-11-16 00:42:19 /
Dobra, oczywiscie majster vel mistrz aka Cinek ma obie lewe ręce i jest ślepy... łozysko od sierry jest 2 razy niższe od łozyska taunusowego ;P A teraz po wydniu 24zł na super pieknie pasujace łozysko, 30zł na nowa linke sprzegła i 50zł na obicie tarczy :D Jestem happy jak małe dziecko że taunus jeździ ;D Wielkie dzieki wszystkim za pomoc :D
Cinekas 3M / 2009-01-01 18:52:45 /
Aha i gdyby ktos kiedys miał problem ze znalezieniem łozyska to jest jego nr seryjny
500018410 może komus sie przyda
Cinekas 3M / 2009-01-03 18:18:19 /
Odgrzewam temat, czeka mnie wymiana oporowego oraz skrzyni 1600OHC,skrzynia 4biegi typ3. Generalnie robota w kanale.
Rozumiem że przymierzając się do demontażu skrzyni muszę:
-odkręcić wał najlepiej od budy jak i dyfra;
-odkręcić rozrusznik ? Nie jestem pewien czy to konieczne?
-wyjąć chłodnice by silnik jej nie uszkodził;
-odpiąć linkę sprzęgła;
-odpiąć przewody wstecznego i linkę prędkościomierza;
-kolektor wydechowy ? Czy to jest konieczność?
-następnie sruby korpusu skrzyni vs blok silnika;
-na końcu żaba i odkrecić śruby trzymające skrzynię;
Jak o czymś zapomniałem to proszę poprawcie mnie :)
Generalnie po tym zabiegu oblukać spęgło, docisk + uszczelniacz wału silnika.
I tu kolejne pytanie jak uszczelniacz będzie suchy wymieniać go profilaktycznie czy zostawić?
Kiedyś słyszałem o czymś takim że po kilkunastu latach uszczelniacz potrafi na wale zebrać minimalnie materiał (mniejsza srednica wału w punkcie styku wał vs uszczelniacz) i nowy uszczelniacz może nie trzymać oleju. Co wtedy przerabialiście coś takiego?
Z powyższych rad na szczęście że zajrzałem tu już zanotowałem że oporwe brać tylko identyczne jak było :).
jacob81 / 2013-04-04 13:16:08 /
Takie pytania są trochę dziwne - jak wejdziesz do kanału i spojrzysz na skrzynię, sam zobaczysz co i jak trzeba odkręcić. Mnie zdziwiło jedno - po co chcesz wyjmować chłodnicę? A co do uszczelniacza, można go przy okazji wymienić, chociaż ja mam zasadę 'działa - nie ruszaj'.
szwagierr / 2013-04-04 13:53:05 /
Przy wyciaganiu skrzyni przechylasz nią w dół za nia bujnie sie silnik na poduszkach i przednia dolna czesc silnika moze uszkodzic chłodnice ...?
Co do uszczelniacza wszystko ma z regóły jakąs żywotnosc wiec mze warto przy okazji...?
jacob81 / 2013-04-04 14:13:45 /
Silnik po prostu podeprzyj za miskę olejową - najpierw płaska deseczka, żeby nie wgnieść, potem podnośnik albo kobyłka, albo cokolwiek.
Ja bym simmering zmienił, ale trochę gimnastyki jest, żeby go poprawnie włożyć podczas takiej operacji, więc jak zobaczysz, że nie cieknie, to zostaw.
Jak odkręcisz skrzynię, to dobierz takie śruby jak ją przykręcają do silnika, tyle, że dłuższe. Obetnij łebki i natnij tak, żeby móc je wkręcać śrubokrętem. Wtedy je wkręcisz a blok silnika, na nie założysz blachę spomiędzy silnika i skrzyni i wygodniej ci będzie trafić skrzynią w odpowiednie miejsce. Jak już trafisz, to przykręcasz śruby obok, a te wykręcasz.
Dość istotne jest dokładne wycentrowanie tarczy sprzęgła, inaczej jest ciężko skrzynią trafić na silnik.
m.kozlowski / 2013-04-04 14:30:04 /
Ok dzieki. Co do centrowania tarczy nie mam wieloklinu ale moze sie da to w miare ustawic jakims plaskownikiem o szerokosci odpowiednio dobranej moze w jednej płaszczyznie zgrac (pion/poziom) co?
jacob81 / 2013-04-04 15:17:45 /
Ja mam wałek obcięty ze starej skrzyni do ustawiania :)
Możesz spróbować lekko dokręcić docisk, założyć wstępnie skrzynię, po czym ostrożnie zdjąć i dokręcić docisk. Ale nie kombinuj też za bardzo, to nie jest robota dla geniusza mechaniki, więc musisz dać radę :)
m.kozlowski / 2013-04-04 15:24:21 /
Heh :) thx
jacob81 / 2013-04-04 15:38:11 /
Zawsze można kupić narzędzie, nie kosztuje majątku.
Ewentualnie na pewno ktoś w 3M ma i chętnie pożyczy (Joko? Granadziarz? fourM?).
http://allegro.pl/listing.php/search?category=18554&sg=0&string=centrowania+sprz%C4%99g%C5%82a
Pschemek / 2013-04-05 11:44:15 /
Albo palcami ustawić tarczę względem docisku w trzech punktach. Grunt to się zagracić zbędnymi narzędziami. Fakt, że obcięty wałek ze starej skrzyni posiadam, ale jak się zawieruszy to i tak się da zmienić sprzęgło :)
Mysza liil (EM) / 2013-04-05 16:39:28 /
Ok zobacze w takim razie jak to bedzie. Moze od starej skrzyni odetne o ile sie okaze ze obie maja identyczne wielokliny bo slyszalem ze typ3 (4biegowki) sa ponoc dwa rozne typy.
jacob81 / 2013-04-05 18:41:27 /
ja często używam kluczy nasadowych,przeważnie głębokich,dobrze się sprawdzają przy centrowaniu tarczy.
karolb863 / 2013-04-05 20:43:03 /
kurde a ja zawsze robilem to na oko i dziala :)
Co ma nie działać, należy wycentrować tylko po to żeby trafić wałkiem sprzęgłowym. Tolerancja jest dosyć duża gdyż tarcza ma luz na tłumiku drgań. Przy pierwszym wysprzęgleniu to się ustawia jak ma być.
Mysza liil (EM) / 2013-04-06 10:20:56 /
Jeśli mogę podłączyć się do wątku z małym pytaniem, to czy ktoś może mi podpowiedzieć czy takie łożysko (skf2164) będzie pasować do skrzyni N-ki w capriku mk3 2.0 r4 pinto? Z góry dzięki!
grindhouse / 2013-06-13 22:13:09 /
Odświeżę temat. Pacjent Taunus , skrzynia n9. Łożysko się rozleciało a tarcza się kończyła. Taunus otrzymał:
Łożysko oporowe Capri Granada Scorpio Sierra do 93r
Opis produktu:
NK122503 m
Numer oryginału : 6124270
Łożysko odpowiada numerowi Valeo : 358275
I TARCZA SPRZĘGŁA SACHS
NR. KATALOGOWY: 1862741001
FORD - SIERRA - 1987.05-1989.12
- Średnica [mm] : 215
Więc się zgadza ale niestety auto stoi w miejscu , zachowuje się tak jak na wciśniętym sprzęgle. Podejrzewałem linkę napięta za mocno na smoregulatorze ale nawet po zdjęciu linki z łapy sprzęgła „jest wciśnięte”. Podejrzewam łożysko, ale o ile może się różnić wysokość łożyska i żeby te parę milimetrów może aż tak wpływać na sprzęgło? Jeśli łożysko to jakie potrzebuje?
ste-fun / 2015-01-28 15:43:07 /
Hmmmm ja pamiętam że gość podczas regeneracji tarczy pytał czy chcę tarczę grubszą czy cieńsza.... bo niby dwa rodzaje tam występowały.... mi łapało dosłownie 1mm po puszczeniu pedału :)
Cinekas 3M / 2015-01-28 18:41:44 /
No właśnie na sierrafan wyczytałem że dohcowa pasuje do ohca, jest grubsza i lepiej łapie . Więc takową kupiłem i mam problem.
ste-fun / 2015-01-28 18:47:02 /
Są jakieś pomysły ? Czy czeka mnie wydatek nowa tarcza i łożysko.
ste-fun / 2015-01-29 14:48:40 /
Po zdjęciu linki w jakiej pozycji stoi łapa sprzęgła ?
Grzesiek_Rudy / 2015-01-29 15:02:50 /
Łapa jest do oporu. Też myślałem żeby łapę przerobić ale nie chce mi się znów skrzyni zrzucać.
ste-fun / 2015-01-29 21:46:11 /
Docisk/łożysk/łapa są z różnych parafii. Skrzynie musisz zdjąć i wymienić łożysko na niższe, ewentualnie łąpę, albo docisk. I zalecam mniej lektury SF.
Mysza liil (EM) / 2015-01-29 23:33:33 /
Może ktoś sobie założył na SF grubszą tarczę na wyrobione koło i docisk. Ale jak można stwierdzić, że grubsza tarcza będzie lepiej działać? Co za bzdury...
Mysza liil (EM) / 2015-01-29 23:35:43 /
Nie mam dużo czasu na dyskusję!
Jeżeli problemem jest zbyt grube łożysko to? Jeżeli masz mozliwośc pod kazda sróbę docisku /docisk koło zamachowe/ podłożyć podkładke około 1mm do ustalenia odległościto bez demontazu całości załatwisz temat !
nie potrzeba wtedy wyrzucać skrzyni, temat około 1/2 godziny
zenonDWR / 2015-01-30 00:19:08 /
Zenon chyba raczej nie w ten sposób . Jak dam podkładki to odsunę jeszcze docisk do tyłu. Może i tarcza będzie luźniej chodzić między kołem a dociskiem ale łapa już jest maksymalnie wychylona i opiera się. Więc jak cofnę o 1 mm to jeszcze bardziej będzie dociskać na słoneczko docisku. A może się mylę więc poprawcie mnie?
ste-fun / 2015-01-30 09:14:57 /
Mylisz się ale to i tak druciarstwo.
szwagierr / 2015-01-30 18:12:05 /
Zwracam honor. Nic tylko zrzucić skrzynie. Dzięki chłopaki.
ste-fun / 2015-01-31 08:58:06 /
zrzucić skrzynie i zrobić OK to jasne. Mój kolega miał tak w Austinie, podkładki wystarczyły na 5 lat, potem je wyrzucił i jeszcze pojeździł dobra 100tyś/km
ale to było w czasach kiedy tarcza była na wagę złota
zenonDWR / 2015-01-31 20:29:01 /