logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » uszczelniacze na zaworach wydechowych przesówają sie .....????????

uszczelniacze na zaworach wydechowych przesówają sie .....????????

Posiadam forda sierrę 2.0 V6 1982 Auto jest po remoncie silnika. Założyłem nowe uszczelniacze , uszczelki pod głowice kolektor dolotowy ,pierścienia są nowe oraz zawory wydechowe, głowica została splanowana. Od remontu przejechałem ok 1000km .I pewnego razu wyjeżdżając z ulicy dałem mu gazu tak do 4 tyś i obejrzałem sie w lusterko a za mną niebieskawy dym.Gdy zajechałem do garażu zapaliłem go i zdjąłem korek wlewu oleju ,dało sie zauważyć parę albo to spaliny ale nie wąchałem. Zgasiłem go i ściągnąłem obie kopułki i zauważyłem że
uszczelniacze na zaworach wydechowych są na górze zaworu (to chyba nie bardzo uszczelniacze raczej gumka którą sie na zawór ale takie dostałem w kuplecie z uszczelkami oryginalne były jakby plastikowe ) Odkręciłem także świece i jedna strona lewa (stojąc przy chłodnicy) ,groty świec były brązowe czyli git, a druga strona prawa 1
cylinder grot na świecy czarny, 2 lekko brązowy 3 tez nie za bardzo .Gdy je obsunąłem (uszczelniacze) i ponownie zapaliłem auto było ok nie dymił z korka oleju nie było "pary" po zagaszeniu
i ponownym zdjęciu kopułek zauważyłem że uszczelniacze na zaworach wydechowych
znowu sie lekko podniosły czyli po jakimś czasie znowu było by to samo .
A więc czy można na zawory wydechowe założyć takie uszczelniacze jak są na ssących ??
posiadam 4 zapasowe głowice i na jednym komplecie jest faska zrobiona na uszczelniacze na zaworach ssących , a na w drogim kuplecie wszystkie są takie same
.jeden komplet jest z grandy a drugi chyba z taunusa ale nie jestem pewien. I jak będę składał głowice to smarować uszczelkę pod kolektor wydechowy chermetikiem czy silikonem czy wo gule nie smarować. Może tez być wina troszkę zaworów bo stukają lekko z tej strony i jaki luz ustawić żeby było dobrze .

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Sierra/23023

Marek cz / 2008-07-31 17:29:14 /


Jesli jest fazka, to trzeba zakładać simmeringi. Jak nie ma fazki to zakladasz gumki (podróba) lub nylony (oryginał). Chcial czy nie chciał, ma to ściśle przylegać do trzonka zaworu, więc po pierwszym jego wciśnięciu kapturek przesunie się do góry i tam zostanie - tak ma być.

Mysza liil (EM) / 2008-07-31 17:44:02 /


hmm co to za remont nowe pierscienie?? a szlif cylindrów? jak założyłeś same pierścionki to i tak zanim sie dołożą do starej gładzi cylindra to sie skończą :) i wtedy przy takich pseudo remontach ma prawo kopcić jak mu dajesz w pędzel

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-31 17:54:37 /


ale jeśli tuleja jest ok to wymiana pierscieni i odjazd ...
chyba że nie masz na co kasy wydawac...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-31 18:37:24 /


zrobilem dokladnie tak ze do starych gladzi dalem nowe pierscionki i juz 16 tysi przejechalem, pierscionki sie chyba ulozyly a nie skonczyly, kompresje mam po 13-13,5 oleju bierze moze z litr na 10 tysi - czy powinienem sie obawiac ze cos jest nie tak skoro napisales ze na starych gladziach nowe pierscionki sie zjada a nie zjechaly? i ze to zaden remont a kompresja jest?

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-31 21:43:21 /


dobra dobra wyluzuj nie pień sie tak :D tylko twierdze że to jest pół środek i tyle.

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-31 21:48:58 /


Podobno gladzie cylindrów nie mają wpływu na przesuwanie się uszczelniaczy na zaworach wydechowych.

Mysza liil (EM) / 2008-07-31 23:00:11 /


Uszczelek głowicy niczym nie smaruj (kup jakiejś dobrej firmy). Luzy ustaw tak jak przewiduje producent ssący-0,35, wydech-0,40- jest to podane w dziale garaż.
A co do uszczelniaczy to jest dokładnie tak jak opisał Mysza.

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-08-01 13:38:22 /


Możesz mieć kolego zwykłe tzw"trzepotanie pierścieni"-czyli nieważne że dałeś nowe pierścienie bo rowek w tłoku jest już rozbity i pierścień działa jak pompka-przesuwając sie wraz z suwem tłoka w rowku i przepuszczając w jedną stronę olej.
Kompresję będziesz miał wzorcową a oleju i tak będzie ubywać.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-08-01 14:23:59 /


Dokładnie! Znam to z autopsji. Auto " po remoncie" chlało półtora litra oleju na 1000 km.

granadabus / 2008-08-01 16:00:35 /


gdyby tak było to na wszystkich tłokach ,a zarzuca tylko prawą stronę tak mi sie wydaje
co do uszczelki to pytałem sie czy smarować uszczelkę pod kolektor dolotowy a nie pod głowice!!!

Marek cz / 2008-08-01 16:35:20 /


A pyzatym tak jak napisałem kopcił zdjąłem kopułkę zaworową obsunąłem uszczelniacze wydechowe zapaliłem i było git ,i nie dymił z korka oleju , no chyba ze akurat coś mu sie przestawiło.

Marek cz / 2008-08-01 16:43:14 /


Na zimnym czy na gorącym? Mój jak był zimny to nie puścił dymka, ale jak się zagrzał, to dymił jak komin ciepłowniczy. Może masz olej za rzadki? A uszczelek nie smaruj.

granadabus / 2008-08-01 21:45:33 /


i na zimnym i na gorącym niektórzy twierdzą ze uszczelkę pod kolektor dolotowy powinno sie posmarować

Marek cz / 2008-08-02 08:46:22 /


Uszczelkę pod kolektor oczywiście smarować, tylko w punktach przylegania, najlepiej masą loctite do silników.

Mysza liil (EM) / 2008-08-03 13:50:16 /


Mysza ,pamietasz jaki nr ma ten Loctite

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-08-16 16:28:11 /


Jeśli dobrze pamiętam 518 ale mogę się mylić U MKozłowskiego w garażu stoi. Fajny szit. pachnie jakoś tak malinowo troszkę :D. Możecie się Marcina pytać też.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-08-18 16:08:26 /