Witam. interesuje mnie przerobienie śrub mocujących koło mostu od volvo serii 200 na 4 sruby tak aby np. pasowały seryjne felgii fordowskie. Czy taka operacja jest wogóle wykonalna. A jesli tak to w jaki sposob. A może łatwiej bedzie przerobić przód na 5 śrub. Zależy mi aby mic jeden rostaw srub na samochodzie a nie przo inny od tyłu. Prosze o odpowiedzi. Pozdrawiam
devil176 / 2008-06-18 23:39:47 /
da sie.
Wyjmujesz półośki, wyjmujesz szpilki, zakładasz na półoskę felge z rozstawem 4x108 ( volvo ma 5x 108 więc jeden otwór się pokrywa) i kombinujesz jakby tu zrobić pozostałe 3 otowry ;)
Jak już zrobisz to musisz pozostałe zaspawać i wjo ;)
Jeszcze jedno - szpilki volvoskie mają większą srednice przy mocowaniu niż fordowskie.
michalch83 / 2008-06-19 00:06:16 /
do tego jeszcze trzeba stoczyć pierścień centrujący bo na początku felga z forda wejść nie cche...
michalch83 / 2008-06-19 00:15:15 /
a co z tarcami hamulcowymi...od czego zamontować??
devil176 / 2008-06-19 14:07:31 /
od volvo ;)
Operacja taka sama jak z półośką.
michalch83 / 2008-06-19 16:56:02 /
za bradzo nie rozumiem z tymi tarczami. Jak już bede miał spasowaną felge na 4 sruby to jak mi wejdzie tarcz na 5 srub.
devil176 / 2008-06-19 22:34:53 /
cytując siebie ;) "Operacja taka sama jak z półośką" oznacza :
zakładasz na półoskę (w tym przypadku na tarcze) felge z rozstawem 4x108 ( volvo ma 5x 108 więc jeden otwór się pokrywa) i kombinujesz jakby tu zrobić pozostałe 3 otowry ;)
Jak już zrobisz to musisz pozostałe zaspawać i wjo ;)
Jeszcze jedno - szpilki volvoskie mają większą srednice przy mocowaniu niż fordowskie.
michalch83 / 2008-06-19 22:40:17 /
jakos nie przemawia za mna , jakie kolwiek przerabianie tarcz . To jest element , ktory ma sie zatrzymac . I niechcial bym zeby np przez zle pospawanie , oslabil sie material.
Myśle ze lepiej wstwić jakieś tarcze fordowskie na 4 sruby niż je przerabiać.
devil176 / 2008-06-20 10:11:21 /
Albo zostawic te niepotrzebne otwory.. Podczas spawania tarcza moze sie zniekstalcic od temperatury.. A te pozostawione otwory nieoslabia bardzo tarczy. Nawet Caprisport po przerobeniu tarcz pod zaciski Brembo zostawia otwory.
Arunas / 2008-06-20 12:17:39 /
Nie lepiej pozostawić jak jest i zastosować dystanse zmieniające rozstaw śrub na 4x108?
...::$nuffy (Grześ) / 2008-06-20 13:51:10 /
z dystansami też jest jakaś opcja, ale czy po ich zastosowaniu koła zmieszczą w obrysie. Już sam most jest troszke dłuży o pare centów i dotego jeszcze dystans 2 centy
devil176 / 2008-06-20 14:18:20 /
pamietajcie ze rozstaw Volvo to 5x108 a ford 4x108 nie jest tak rozowo z tymi dystansami.
Popcio / 2008-06-20 20:01:38 /
dokładnie . przejscie z 5 na 4 sroob praktycznie niewykonalne...
fordofil / 2008-06-20 20:52:47 /
Jak najbardziej wykonalne.
Zrobiłem to 2 lata temu.
http://www.capri.pl/car/567
Mam felgi 5x112 z mercedesa.
Całość przeszła potworne próby na zakrętach i wszystko pięknie dalej chodzi.
Aktualnie wrzuciłem most od taunusa P7b -ma on 5x112 fabrycznie więc stare półośki odłorzyłem na półkę.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2008-06-20 21:42:59 /
ale z 4x108 na 5x112 to już łatwiej bo w przypadku 4x108 na 5x108 jedna śruba się nam zgrywa. Przeciwległą nawiercimy bo wypada dokładnie pomiędzy otworami ale dwie pozostałe wypadają dokładnie w połowie starych otworów więc nie pozostaje nic innego jak ich zaspawanie i ponowne nawiercanie.
Popcio / 2008-06-21 09:45:49 /
Dokładnie,poza tym wiercenie po spawie to sprawa dla wprawnego ślusarza i jego mocnej wiertarki stołowej z mechanicznym posuwem.
Ale da się zrobić:)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2008-06-21 15:43:33 /
Jak sie wyjmuje szpilki z mostu ?
Jarek / 2008-07-15 20:38:24 /
sciagnij bęben i je powybijaj,są wcisniete w piaste na radełku
impulsatorem kintetycznym przy utrzymaniu stałego rytmu uderzeń.
michalch83 / 2008-07-15 21:18:27 /
Potrzebuje kilka wymiarów półosi Capri. Chodzi o wymiar ze zdjęcia: A, J oraz wymiar BC z rysunku po lewo (średnica otworów) plus średnica otworów na szpilki. Czy oprócz otworów na szpilki w półosi są jakieś inne otwory ? O ile się nie mylę to są, do czego one służą ?
Pzdr
Jarek / 2008-07-16 18:59:53 /
akurat dzisiaj miałem pod reką swój most od volvo z którym też mam zamiar walczyc.. zrobiłem fotke, jest jeden duzy otwór.. służy do przełożenia przedłuzki z nasadką przy odkrecaniu blachy która trzyma półos.. i jeden malutki nagwintowany który przytrzymuje tarcze na swoim miejscu...
a sama tarcza też jak ser szwajcarski.. co nie ułatwia przeróbki
właśnie dziś załozyłem do kapcia przerobiony na 4 śruby most od volvo 940, zaraz zrobię o tym stronkę, tam conieco napiszę. Po krótce: nie ma problemu z przeróbką na 4 śruby, żadnego wiercenia w spawach, tylko tokarz, wiertarka i spawarka... a właściwie spawarka, tokarz i wiertarka, w tej kolejności.... no i impulsator kinetyczny do wbicia szpilek później.... pozdro
oczywiście jako nowe szpilki użyłem jednej volvoskiej - w tym pozostawionym otworze - i 3 fordowskie, bo pewnie przy użyciu samych volvoskich - grubych przy mocowaniu - trzeba by było wiercić w spawach. Może niektórzy pomyslą, że dziwnie z róznymi szpilkami, ale dla mnie szpilka to szpilka, i te i te są przeznaczone do trzymania kół, więc nie wiem czy jest czemu się bać takiego rozwiązania. No i śruby trzymają się na zdrowym "mięsie", a nie w połowie na spawie, o co prędzej bym się bał, bo sam spawałem. pozdro jeszcze raz
ten most od volvo jest lepszy?????
cichymk / 2008-11-16 21:14:58 /
Jakby kto potrzebowal mostu od Volvo 240 lub 740 (nie pamietam, ktore sie ostaly - mam 3), to zapraszam na maila.
Radek
RadekNet / 2008-11-16 21:19:03 /
mnie interesuje jak sie rozstaw kol zmienia
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-11-16 21:43:27 /
chyba 4 cm na stronę, ale nie pamiętam ;)
KRK kiedyś pisał...
Bardziej rozwojowa jest kasta z jaguara - nie do zabicia i można zostawić 13' felgi mając jednocześnie duuże tarcze.
michalch83 / 2008-11-16 22:16:56 /
jak chcesz miec 13-stki i dobre zwalniacze przy moscie to co z przodem?
moze z przodu dasz 14-15-stki?
a mnie interesuje most nie do zajeżdżenia :) :D:D:D taki zeby wytrzymal wsio:) od volvo da rade????? w sumie przy moich poszerzeniach wiekszy most nawet o 5 cm by lepiej wygladaly felgi:)
cichymk / 2008-11-17 21:29:02 /
od kamaza :D
hehehehe na blizniakach????:D
cichymk / 2008-11-17 22:05:53 /
od kamaza nie polecam aczkolwiek ma dołączaną na guzik szpere. niestety zajeździłem most w kamazie ale jak się fajnie bokami jeździło na żwirowni :-)
a tak na serio to najmocniejszy a zarazem najbardziej oryginalnym rozwiązaniem byłby most tzw ATLAS nagminnie używany w rajdowych escortach mkI i mkII
H2O patryk_3M / 2008-11-17 22:14:27 /
A od stanga nielzja? Szpery do tego tanie i dostępne, a sam most też można w bdb cenie kupić i ma 4x108. Swojego czasu znalazłem na alledrogo za 400 zł. Tyle, że chyba zaczynamy odbiegać od tematu. Więc dodam tylko, że przy takiej możliwosci zabawa z volvo chyba słabo się opłaca
radzieckii / 2008-11-18 12:15:38 /
Stang (ten z 4x108) jest na sprężynach więc trzeba zrobić tak samo mocowania do resorów czy tam odciąć te do sprężyn - tez ma około 140- 150 cm szerokości (a most Capri 125 ;-)) .... owszem szpery są i są dość tanie.
Do seryjnych bębnów można zapomnieć o felgach 13
Wał wygląda podobnie - ale ma większą średnicę przy mocowaniu z mostem niż w Capri....
MikeB4 / 2008-11-18 14:33:38 /
Most w Capri I ma 125cm, w II wychodzi około 142cm
Eeee 125cm to chyba Escort ma, a Mustang, z tego co pamiętam, podobnie do Taunusa. Z tych ostatnich czasem lądowały w Capri i raczej też wymagały modyfikacji mocowań. Most z Volvo też raczej nie usiądzie bez przeróbek. I naprawdę żaden Mustang z 4x108 nie miał 13" calowych felg?
radzieckii / 2008-11-18 15:21:43 /
stang II miał 4x108 i felgi 13 seryjnie, ale od tego most dorwać jeszcze gorzej niz do capri
Escort ma most bodajże 115 cm - Capri Mk3 (w sumie to mk2 po 76 tez) ma most o 6 cm szerszy niż w Capri Mk1 nie o 16 :-P 140 to ma most Taunusa i on w Capri wymaga poszerzania błotników raczej ;-)
Mustang II miał 13stki , ale Mustang III zwany foxbody (po 79 r) czyli ten z którego najcześciej trafiają się w obrocie mosty - miał juz 14stki (albo TRXy) do 92 roku i przymierzałem tam sobie 13stki wolfrace i rs krzyże - ni cholery nie mieszczą się ...
MikeB4 / 2008-11-19 02:22:08 /
Ale mówimy o szerokości mostu czy o płaszczyznach półosi do których przylega felga??. Mierzyłem szerokość mostu łącznie z bębnami.
W sumie to o szerokości samej obudowy bez bębnów i tarcz kotwicznych ....
MikeB4 / 2008-11-19 11:34:47 /
Dziś mierzyłem most 7.5 cala ze stanga 4/108 i z bębnami ma 150cm..
U mnie wychodzi 151cm przy takim pomiarze.
U mnie miał 156 cm łącznie z felgami ;-))
MikeB4 / 2008-11-20 15:41:40 /
most taunus szerokości 151cm liczone do styku z felga, most z volvo 740 150 cm mierzone do tego samego punktu w taunusie pasuje sprawdzone klinicznie ;-)
Aleks 3M / 2009-03-22 06:35:55 /
Jaka jest szerokość mostu od volvo 240 mierzona o miejsca styku felgi z bębnami?
Curtis_Capri / 2009-12-06 12:48:35 /
Było http://www.capri.pl/forum/93070#244692
Rozstaw kół tylnych Volvo 140-164/240-264 wynosi 136 cm.
Czyli szerokość między przylgniami będzie rzędu 141-143cm (nie pamiętam ET felgi Volvo, ale zakładam rząd 25-35 mm). Do Capri jak ulał.
Natomiast do Taunusa potrzebny jest o 100 mm szerszy most z Volvo 740/760/780/940 i jakieś 'przednionapędowe' felgi
Pozdreaux.
KRK 4m / 2009-12-06 13:47:17 /