Stworzyłem na potrzeby (na razie) własne online'ową wersję fiszek, żeby przepisać tam papierowy katalog do Taunusa MkI (który nota bene jeszcze muszę wygrać na ebay'u).
Generalnie rzecz jest skończona od strony strukturalnej (jest zaimplementowana tylko podstawowa funkcjonalność i oprawa graficzna jest nieco siermiężna) i ponieważ leży i się kurzy od jakiegoś czasu, pomyślałem, że może społeczność zechce skorzystać...
Pytanie brzmi: czy znajdzie się grupa chętnych do wrzucenia tam czegoś z dostępnych na tą chwilę zeskanowanych fiszek?
Wbrew pozorom roboty nie jest tak straaasznie dużo. Ze względów testowych wpisałem tam średniej wielkości sekcję z katalogu do Capri II/II'78 i zajęło mi to 2 godziny z hakiem
bez specjalnego napinania się. Efekt jest tutaj: http://tkonarski.com/ofoc/index.php?step=3&id=1 - takich sekcji w katalogu jest kilkadziesiąt więc nie jest to zadanie ponad siły dla serwisu liczącego 6000 "userów" ;)
Z drugiej strony napisanie obsługi dodawania wpisów przez wielu użytkowników naraz i przystosowanie całego systemu do obsługi nie tylko przeze mnie - trochę pracy będzie wymagało.
Nie chcę więc robić tego na darmo, bo wiem jak wygląda słomiany zapał - vide: http://www.capri.pl/forum/145190 (swoją drogą tamten projekt cały czas wisi w próżni - bo dane przecież nie zostały skasowane - więc w każdej chwili można powrócić).
Dodam tylko, że struktura bazy danych jest na tyle elastyczna na ile się dało, więc wpisać do online'owej wersji fiszek można właściwie wszystko co przypomina standardowy katalog części Forda.
Jeśli więc znajdą się NAPRAWDĘ chętni i gotowi poświecenia kilkunastu roboczogodzin to mogę poświęcić niedzielę i dorobić to o czym pisałem wyżej.
Czekam na odzew i pozdrollo,
Konar / 2008-06-08 05:55:18 /
Wyglada to moim zdaniem super . Jednak rezczywiscie dla jednego to jest robota zbyt mrówcza .Pisze się zatem na wprowadzanie katalogu Taunusa MK1 , a jak tego zrobimy to Capri MK1 ;-)
bogdanw / 2008-06-08 10:36:53 /
Widzę, że zainteresowanie jest nikłe, więc na razie podaruje sobie te zmiany i będę klepał sam. Wynikami się oczywiście podzielę, jak skończę :)
PS. Ma ktoś w Warszawie do pożyczenia na kilka dni papierowy katalog do Dziobaka?
Konar / 2008-06-08 18:46:23 /
No korzystac to by chcieli wszyscy a jak troche wysiłku to brak odzewu . Jak Rozumiem że przygotowanie mechanizmu jest skomplikowane , ale jakby co to zgłaszam się na testera i wpisywacza.
bogdanw / 2008-06-08 21:45:23 /
cos mi nie dziala:(
Aaaa, bo zmieniam, robie - na razie nie dziala :)
Konar / 2008-06-08 22:03:50 /
Już działa tak jak poprzednio (przynajmniej powinno). Była mała zmiana technologii ;)
Konar / 2008-06-09 01:27:53 /
fajucha jak to sie robi moge cos pomoc?
Konar jak cos to mam taki katalog czesci do dzioba, wiec jak nie wygrasz aukcji to moge ci zrobic xero
Gleacken / 2008-06-09 12:46:26 /
tu masz foty jak to wyglada:
http://www.taunus.pl/hfiles/forum/6195_1.jpg
http://www.taunus.pl/hfiles/forum/6195_2.jpg
Gleacken / 2008-06-09 13:03:28 /
Potrzebuję 2-3 testerów, do testowania funkcji "wrzucacza". Ktoś chętny? :)
bogdanw? neon?
Konar / 2008-06-14 03:31:26 /
Właśnie wygrałem aukcję z papierowym katalogiem, ale dzięki Gleacken za chęci... :)
Konar / 2008-06-16 12:48:29 /
Dawaj jakieś szczególy jak wyglada procedura tego wpisywania .
bogdanw / 2008-06-16 19:15:34 /
bogdanw, zaraz sklecę Ci maila z instrukcjami :) adres z profilu aktualny?
Konar / 2008-06-16 21:30:38 /
a co mam testowac?
Adres mailowy jak najbardziej aktualny
bogdanw / 2008-06-17 09:37:27 /
Instrukcja dodawania/edytowania części
Aby dodać lub edytować część należy przejść do trybu edycyjnego sekcji, w której ta część się znajduje. Można dokonać tego na dwa sposoby:
- będąc na stronie wybranego katalogu - kliknąć [edytuj] (pod nazwą katalogu) i następnie [edytuj] przy nazwie interesującej nas sekcji
- będąc na stronie sekcji - kliknąć [edytuj] pod nazwą sekcji
Dla każdej części z listy obok jej linii w tabeli pojawi się wtedy link "[edytuj]", a nad całą tabelką link "[dodaj część]". Klikając w nie, przechodzimy do identycznie wyglądającego formularza, w którym wpisujemy dane nowej części, lub edytujemy dane już istniejącej. Opis formularza trochę niżej.
Blokady
Aby zachować integralność danych wprowadzanych przez wielu użytkowników naraz, istnieje system "blokad" zakładanych na sekcję będące w danym momencie w trakcie edycji. Jest to realizowane następująco: po kliknięciu przycisku "zapisz" w formularzu dodawania/edycji części, system zapamiętuje nasz identyfikator użytkownika (o tym w opisie formularza)i blokuję edycję/dodawanie części w całej sekcji na 10 minut. Blokuje dla wszystkich oprócz aktualnie edytującego, rzecz jasna. Każde kolejne naciśnięcie "zapisz" (podczas dodawania/edytowania kolejnej części) przedłuża tę blokadę o kolejne 10 minut. Informacja o blokadzie wyświetlana jest w postaci czerwonego lub pomarańczowego komunikatu pod nazwą sekcji (na stronie sekcji) lub obok nazwy sekcji (na stronie katalogu w trybie edycji). Może się zdarzyć tak, że dwóch (lub więcej) użytkowników rozpocznie edycję tej samej sekcji. W takiej sytuacji obowiązuje zasada "kto pierwszy - ten lepszy", tzn. sekcję zablokuje "dla siebie" użytkownik, który pierwszy kliknie "zapisz" na formularzu dodawania/edycji. Kliknięcie "zapisz" przez wszystkich pozostałych użytkowników spowoduje błąd w postaci wspomnianego wyżej komunikatu, Mam nadzieję, że jak do tej pory wszystko jasne :)
Formularz dodawania/edycji części
W formularzu zaprojektowano pola tak, aby jak najbardziej elastycznie dopasować go do, za każdym razem nieco innej, struktury katalogów Forda.
Uwaga ogólna: wielkość liter we wszystkich polach formularza nie ma znaczenia, wszytskie dane są zamieniane na wielkie litery przy zapisie i przechowywane w bazie danych w formie wielkich liter, więc nie trzeba się specjalnie silić na poprawność formy wpisu.
1. Pierwsze pole to oczywiście numer na ilustracji w postaci cyfry, lub cyfry i ltery (np. 6A). Jeśli w katalogu występuje forma w nawiasach (np.: "(2)") - nawiasy pomijamy.
2. Nazwa - nazwa części w języku angielskim. Tutaj uwaga: często w katalogach występują śródtytuły sekcji. Ponieważ uznałem za zbędne tworzenie śródtytułów jako oddzielnego bytu, wobec czego nazwy śródtytułów proszę dodawać do nazwy części, dla każdej objętej danym śródtytułem. Przykład poniżej:
3. Nazwa (uwagi 1), Nazwa (uwagi 2), itd. - to są pola do wpisywania dodatkowych informacji nt. części - O ILE INFORMACJE TE NIE PASUJĄ DO KTÓREGOŚ Z NIŻSZYCH PÓL - czyli np.: rodzaj skrzyni biegów, przystosowanie do ruchu lewo-/prawostronnego, etc.
4. Wersja, Kolor - tutaj chyba wszystko jasne
5. Model - o ile dobrze wnioskuję w katalogu oznaczenie to dotyczy modelu nadwozia czyli (np.: 2d, 4d, coupe, itd.). W katalogu Capri w ogóle nie używane z wiadomych przyczyn. Format to cyfra lub ich zakres, czyli np. "2" albo "2,3" albo "1-6" - wszystkie formy są poprawne. Przepisujemy literalnie z katalogu, w takiej formie w jakiej tam jest.
6. Silniki - oznaczenie występowania w danej wersji silnikowej, w postaci oznaczeń typu TL/TV czyli np.: TL16, TL20, ale też TL (wszystkie rzędowe), TV17 TV23. TV28INJ, EV30 (Essex), etc...
7.Kraje- wersje dla poszczególnych krajów - w katalogu w formacie postaci np.: ' +"USA","CDN" ' - co oznacza "tylko dla wersji dla USA i Kanady", albo ' -"F" ' - co oznacza "wszystkie wersje oprócz francuskiej", etc. - w wersji online wpisujemy znak (plus lub minus) PRZED KAŻDYM KODEM KRAJU, czyli dla pierwszego przykładu, w polu Kraje umieszczamy: ' +USA, +CDN ' itp.
8. Strona - strona samochodu - LH lub RH. Uwaga: NIE UMIESZCZAMY TUTAJ OZNACZEŃ WERSJI DLA RUCHU LEWO/PRAWOSTRONNEGO czyli RHD, LHD - to (o ile występuje) może być umieszczone w polu Nazwa (uwagi *).
9. Okres produkcji - tu chyba wszystko jasne
10. Prod - nie za bardzo znam przeznaczenie tej kolumny w katalogu, ale na moje kaprawe oko, to oznacza "dla samochodów wyprodukowanych w....", zazwyczaj 'D' lub 'GB', o ile występuje.
11. Finis - wpisujemy DOKŁADNIE tak jak jest w katalogu - czasami zamiast 6/7 cyfrowego numeru mamy albo "+)" albo numer poprzedzony oznaczeniem postaci "AB)". Nie należy tego olewać, tylko wpisujemy jak jest...
12. Ilość - ilość części w komplecie na cały wóz - kolumna "Qty" z katalogu
13. Numer części - ta sama sytuacja co w przypadku numeru Finis - przepisujemy DOKŁADNIE to co jest w katalogu, bez względu na to co jest wpisane :). W przypadku normalnego numeru części nie trzeba wstawiać spacji pomiędzy kolejne części numeru - wszystkie spacje zostają usunięte, a numer jest formatowany dopiero przy wyświetlaniu
14. Edytujesz jako użytkownik - unikalny identyfikator użytkownika, wpisujemy go tylko raz przy zaczynianiu pracy, powinien utrzymać się na czas trwania sesji. Numer jest niezbędny do poprawnego działania blokad, statystyk i innych bonusów :)
Żeby nie robić teraz hec z jakimiś rejestracjami i żeby ewentualnie później nie było problemów ze "sklejeniem" tego z capri.pl, proponuje, żeby każdy umieścił tutaj swój identyfikator użytkownika capri.pl. Bardziej zrozumiale - to cyferka występująca po "http://www.capri.pl/user/" w pasku adresu przeglądarki, jak się wejdzie we własny profil :)
To chyba wszystko na razie. Mam nadzieję, że w miarę zrozumiałe to wszystko jest.
Specjalistą od projektowania interfejsów nie jestem, więc wszelkie uwagi chętnie przyjmę i wdrożę o ile wydadzą się sensowne :)
Pozdrollo
Konar / 2008-06-18 00:20:15 /
No i nie wszystko :) Adres:
http://www.tkonarski.com/fiszki
Konar / 2008-06-18 00:21:29 /
No fajnie powinno sie udac . Czy w trybie edycji jest przewidziane tworzenie nastepnych sekcji przez "wpisywaczy" ( wstawianie rysunków , tytulów sekcji itd) . Pozostaje jeszcze problem dostępu do danych źródłowych . Mam praktycznie cały katalog do Capri MK1 i jakby mozna było zapoczatkowac takie cos to ja bardzo chetnie .
bogdanw / 2008-06-20 09:45:01 /
http://tkonarski.com/fordopedia/parts-catalog/taunus70
Tutaj katalog części do przedliftingowego Dziobaka. Dodanych części jeszcze nie ma za wiele, ale za to dodałem wszystkie rysunki jakie są w moim zasięgu - można sobie przynajmniej pooglądać jak co było złożone :)
Konar / 2009-05-13 15:13:48 /
i co się stało z katalogiem? nie ukrywam, że często kiedyś z niego korzystałem i odczuwam jego brak.
Kristoff / 2010-08-20 10:26:28 /
Jest cały czas :)
http://www.fordopedia.org/parts-catalog/
Konar / 2010-12-28 21:30:45 /