logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Wiskoza od BMW

Wiskoza od BMW

Czy aby to wisko od BMW E30 E34 E36 Z1 Z3 nie pasuje do naszych OHC ?
Wiem , że kiedyś jeździłem na jakimś od BMW i spisywało się bardzo dobrze, a do dostania jest dużo więcej używanych tanich oryginałów od BMW niż chińskich niedziałającyh podróbek do FORDA:)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-18 18:11:09 /


Jeżeli ma ktoś takie na stanie to prosiłbym o zmierzenie gwintu i czy jest prawy czy lewy :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-18 18:12:17 /


kupilem od forda transita i dziala tylko musialem przewiercic nowe dziury.kupilem za 150zl.

Cezar2,3v6 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-18 20:33:51 /


tylko wstyd by mi było wozić pod machą element od burakowatego bmw ;)

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-18 21:36:15 /


No ja też kupiłem do OHC nowe kiedyś za 150zł i poszło na śmietnik bo nie działało.
Mi narazie nie jest potrzebne, tylko tak pytam dla przyszłych nabywców.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-18 21:36:43 /


mnie nie jest wstyd, jeżdzę na takim i robi bardzo dobrą robotę.
pasuje idealnie.

paras / 2008-05-19 06:14:26 /


ja do 2,8 mam założone od bawarki 6, gwint lewy

Jakub. Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-19 09:50:32 /


Potwierdzam wisko od BMW E30 E34 E36 Z1 Z3 pasuje idealnie do Pinciaka R4 i działa :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-24 09:38:19 /


Całkiem możliwe, mnie do V6 też dopasowali jakieś od BMW czy Mercedesa, podobno "takie samo, tylko z inną naklejką i tańsze".

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-10 01:45:43 /


bmw i mercedes (zwlaszcza nie najnowsze) korzystaly z podzespolow BEHR - firma godna zaufania, chlodnica Behra dzialala mi super po 470 000 km, wisco Behr wytrzymalo 300 000 bez wiekszego luzu, przetrwalo nawet pekniecie obudowy wiatraka bez szwanku

szalony Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-10 13:48:04 /


wkurzaja mnie wypowiedzi niektorych pseudokochajacychsamochody.BMW to wysmienita marka z KAZDYM modelem bez wyjatku( no moze do "jedynki "bym sie przyczepil).SZACUNEK to slowo obce niektorym.BMW to piekne rasowe auta.Poza tym to nie jest wina konstruktorow z Bayerische Motoren Werke z Monachium ze lyse paly i dresy upodobaly sobie ta marke szczegolnie.Ja mam Forda FK 1000 z 1965 roku. ale pod mache wstawilem mu silnik BMW.I co zglanujecie mnie za to na zlocie?Szczerze mowiac wali mnie to co kto mysli na ten temat.Szkoda tylko ze wsrod tak wysmienitego towarzystwa prawdziwych samochodziarzy trafiaja sie takie "prawdziwki" z koziej d..py,z co to tylko skrytykowac potrafia.Przypominam ze Kubica wlasnie wygral wyscig na BMW>Pozdrowienia.

krissnr70 / 2008-06-11 00:36:07 /


Tępe pały jeżdżą tak samo fordami jak i bmw, w Polsce więcej z nich wiadomo czym jeździ ale to jak napisane jest wyżej nie jest winą producenta.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-11 00:49:51 /


No w tym FK to raczej nie pod mache wstawiasz ten silnik ;-)) i szkoda , że z BMW a nie z Forda np. jakis Cosworth.... nie każdy model BMW mnie szczególnie przekonuje , ale starymi autkami BMW - starymi w sensie tej strony - nie jeżdżą raczej żadni dresiarze - o tym wie każdy...


A tak z ciekawości taki kontraścik
http://www.wysokieobroty.pl/auto/51,71358,3877982.html?i=2

Raczej marnie wypada to BMW stylistycznie - fakt, że Mustang w nienajlepszej wersji malowania, ale i tak widać o co chodzi ;-) Chwała im za to , że wytrwali do dziś przy tylnym napędzie i auta naprawde są świetne, więc może kiedyś 2002 albo 3.0 cs ;-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-11 01:28:03 /


"pod maske" to taki potoczny zwrot,ale wszyscy kumaja o co chodzi.W moim FK silnik jest jeszcze dalej,bo na srodku hehe.Z tym porownaniem masz racje Mike bo prawdopodobnie chodzi o styl.Jednak upieram sie ze BMW bylo projektowane jako auto nowoczesne z wszystkimi tego wymogami podczas gdy Ford to wyrazny hold mustangowi z lat 60 tych. Stad tez dysonans w wygladzie na korzysc Forda.Mnie pozostaje sie cieszyc ze moj Taunus Transit ma "pod maska" ;) nowoczesny i pieknie wygladajacy silnik ktoremu towarzysza 254 koniki.

krissnr70 / 2008-06-11 12:02:51 /


Dawaj foty Kris!! :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-11 17:47:56 /


Jak tylko zrobie fotki to bankowo.Jednak prace nad autem sa wykonywane w Polsce a ja mieszkam poki co w Plymouth wiec na razie jest to impossible ale za trzy tygodnie przyjezdzam do kraju wiec cos tam wrzuce na stronke hehe.Pozdro.

krissnr70 / 2008-06-11 19:50:37 /


Mam E-34 535, sprawdzałem wisko od mojego BMW, jest nie znacznie krótsze niż w fordzie ok. 1-2 cm gwinty są takie same jak w skorpio 2,9 92r, natomiast w ohc wisko miało inny rozmiar gwintu (może akurat kwestia modelu)

Staszek z Chełma / 2008-09-07 09:41:22 /


Od E30(8 łopatek) do pinciaka pasuje idealnie, mam już w trzecim fordzie takie :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-07 13:29:35 /


A do V6 2.3 pasuje wisko od czegoś innego, ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-29 20:38:37 /


Ponieważ miałem już wcześniej pytania na priva, to odpowiadam też na forum, że do V6 pasuje wiskoza Sachs 13 2100 012 131. Od BMW, niestety, nie wiem od jakiego, więcej się wygooglować nie dało. Testowane na 2.8 i 2.3.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-01 02:46:42 /


Nie wchodzi mi ten numer katalogowy ;( Mozesz podeslac jakiegos linka alboco...

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-01 11:16:46 /


Rewelacji się nie spodziewaj:

http://www.allegro.archiver.pl/sprzeglo-wiskotyczne-bmw-sachs-13-2100-012-131-429-125011.html
http://www.toyotashop.info/autolist/partinformation/988857.html
http://www.autoteileplus.de/detail/1102487.html

Ten ostatni link to nowość, wcześniej go nie widziałem; a informuje, że taka wiskoza pochodzi z BMW 520i od 09.95. Pewnie nie tylko.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-11-06 01:09:23 /


czy wiskoza Sachs 13 2100 012 131 pasuje do pinto 2.0 ??

♠MAD♥DOG♠ Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-25 20:28:37 /


Pasuje idealnie ;)

♠MAD♥DOG♠ Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-27 11:16:20 /


jak ulał, tylko ono sie albo wczesniej albo pozniej wlacza, tak mi wyszlo jak robilem testy, tak czy siak git.

Classmobile / 2013-10-27 11:57:06 /


o ile to jest z e36

Classmobile / 2013-10-27 11:57:55 /


Nie wiem jak forum reaguje na odgrzewanie kotleta jakim jest temat z 2013 roku, ale zaryzykuję.
Do rzeczy. Wątek skupia się na wisko od BMW do silników forda.
Mi zależałoby bardzo na jakichś informacjach na temat pasującej wiskozy razem z wiatrakiem do silnika 2.8i 160km z capri mk3. Mam założoną nową pompę SKF z lewym gwintem centralnym jak na załączonym zdjęciu(poglądowa Dolza - chodzi mi o wymiary gwintu) Ma ktoś jakiś przerobiony już motyw na własnej skórze? Otóż nie bardzo miałbym chęć pchać się w używki albo też lichej jakości zamienniki do forda. Wolałbym świeżynkę, która pochodzi trochę pod maską i będzie dobrze współpracować z charakterystyką cieplną tego silnika. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia to chętnie poczytam wszelkie info. (PW/forum/tel - wszystko jedno)

CapriHon / 2020-05-25 20:38:30 /



Pod czerwony wiatrak pasuje bez jakichkolwiek przeróbek. Sprawdzone jakiś miesiąc temu.

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3118161422351-8MV376_732_231-sprzeglo-wentylatora-chlodnicy,scr_dItems.html

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-25 21:08:15 /


Na 99% posiadam żółty, czyli mam rozumieć, że wiskozy w zależności od koloru wiatraka są inne? Np mają inne mocowania czy np gwint do osadzenia na pompie też się różni?

CapriHon / 2020-05-25 21:18:45 /


O ile dobrze pamiętam to żółty wiatrak ma inny rozstaw śrub mocujących do wiskozy. Ale przy 2.8 to chyba powinieneś mieć czerwony.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-25 21:22:16 /


W tym egzemplarzu niczego nie mogę być pewien co pochodzi z oryginalnego zestawienia a co nie, uczę się dopiero specyfikacji tego auta i co rusz nowe ciekawostki wychodzą. W załączniku zdjęcie oryginalnej pompy jaka tam siedziała i współpracowała z tym żółtym wiatrakiem.. Nurtuje mnie pytanie czy gwinty w wiskozach z czerwonym wiatrakiem były takie same jak te z żółtym.. może ktoś się orientuje?

CapriHon / 2020-05-25 21:28:04 /


Czerwony wiatrak jest przykręcany od strony chłodnicy, a żółty od strony silnika.
Czerwony odkręcisz i wyjmiesz bez odkręcania wisko, a żółty nie.

PL / 2020-05-25 21:29:20 /


Gwinty są takie same i ppmpy sąbtakie same.
Różnica jest w mocowaniu wiatraków jak wcześniej napisałem.

PL / 2020-05-25 21:30:54 /


Więc temat wiatraka ogarnięty. A co do wisko? W obydwu przypadkach taka sama?

CapriHon / 2020-05-25 21:31:27 /


Odpowiedź padła przed pytaniem.. W takim razie zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Czy te 2 wiatraki różnią się wydajnością i jaki był montowany w fabryce do tego silnika?

CapriHon / 2020-05-25 21:36:50 /


W Capri 2.8i jest czerwony wiatrak.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-25 21:43:57 /


Dzięki Michał, PL i Grzesiek_Rudy za informacje, jadę na czasie do IC orientować się w wiskozach, może coś uda się dopasować

CapriHon / 2020-05-25 22:11:39 /


no i was zmartwię bo jesteście trochę w błedzie

Otoż tak silniki 2.3 i 2.8i w capri owszem maja te same pompy i ten sam gwint na pompie ale
silnik 2.3 z czerwonym wiatrakiem w capri jest mniej odsadzony niż w 2.8i ze względu na ilość pasków klinowych do napędu osprzętu. Jak zastosujesz wiatrak czerwony a masz trzy paski klinowe jak to w 2.8i capri było rozwiązane, to może ci czerwony wiatrak trzeć o koła pasowe ponieważ będzie za blisko. Możesz próbować zakładać ale jak ci łopatka zahaczy i się urwie to robi dziurę w chłodnicy i cała ta operacja z stosowanie wisko od BMW wyjdzie ci bokiem.

Przyjrzyj się jak masz możliwości jakiej wielkości są łopatki w czerwonym wiatraku a żółtym to zobaczysz jeszcze różnice w budowie, jest ona po to aby żółty wiatrak był bardziej wydajny podczas pracy i odbierał więcej ciepła z chłodnicy. 2.8i ma więcej mocy i bardziej się nagrzewa niż 2.3. bez powodu by tego producent nie robił jak by wszystko pasowała zamiennie.

tyle informacji jak to było oryginalnie

nikt nie powiedział ze nie da się zastosować wisko od bmw bo są patenty na każde rozwiązanie, WG mnie kolega widzę szuka oszczędności stad takie pytanie o wisko

wisko pod żółty wiatrak jest dostępne nie jest drogie i nie wymaga żadnych przeróbek

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-26 07:51:25 /


Jest drogie. Albo gówniane.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-26 12:11:13 /


CHUDER dzięki za objaśnienia. Myślę, że przydadzą się nie tylko mnie.
Zastanawiały mnie propozycje czerwonego wiatraka do 2.8 bo u sb mam właśnie żółty a wszystko ładnie ze sobą współpracuje prócz nie klejącej wiskozy po nagrzaniu silnika. Dodam, że termostat na 100% sprawny bo puszcza obieg po złapaniu temperatury co jeszcze dziś sprawdzałem na postoju. A wisko na pracującym rozgrzanym silniku zatrzymuję palcem, więc sytuacja jasna :) A jeśli chodzi o takie od bmw, to wcale nie chodzi mi o to, żeby było super tanie. Tylko o to aby nie był to kilkudziesięcioletni leżak magazynowy bo w jakieś zamienniki średnio wierzę. Myślę, że bmw ma teraz większy przemiał części z magazynów niż fordy z początku lat 80.. Jeśli się mylę to chętnie wysłucham - obiektywnej krytyki nigdy za wiele, w końcu człowiek uczy się całe, życie.

CapriHon / 2020-05-26 21:37:27 /


nie kupisz za bardzo leżaków bo ich po prostu na rynku nie ma zwłaszcza oryginalnych. Ja mam świeży towar od producenta z gwarancja, handluje tym cały czas wiec u mnie tego typu rzeczy długo nie leżą.

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-26 22:49:01 /


oszczedności zawsze spoko, te wiskozy jak się mają do 2.9 12v?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-26 23:03:24 /


Nijak. Tam jest większy gwint 2,8 2,4 4,0.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-27 05:27:45 /


2,9 miało być.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-27 06:15:57 /


Do 2.9 mają innej średnicy gwint takie nowe posiadam w ofercie jak potrzeba zapraszam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-27 06:27:31 /


To tulejkę dorobić. Albo na teflon 😉

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-27 08:17:56 /


Dwa groszki pewniejsze.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-27 11:40:54 /


Witam
Wiem, że temat ucichł. Piszę to dla potomnych - ewentualnie ludzi, którzy szukają rozwiązania.
Wiskoza o nr 8MV376 732-231
wiatrak do niej FEB22062 (łopatki były do skrócenia o 0.5cm)
Po tej delikatnej przeróbce wiatraka wszystko hula jak trzeba.
Spasowane do silnika 2.8i v6 oryginalnie na żółty wiatrak z pompą jak ze zdjęcia
Pozdrawiam!

CapriHon / 2020-07-07 19:16:26 /


Hmmm Jak się skraca łopatki, żeby to nie bilo itp. ?

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-10 20:16:30 /


Stabilnie przykładasz coś twardego jak wisko zepnie 🤣

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-10 21:07:42 /


Na tokarce do drewna , dłutem :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-10 22:28:18 /


Ja odznaczałem suwmiarką traserską, a potem to już kwestia dowolna. Z tego co wiem jakby ktoś nie ufał takiemu rozwiązaniu bo np boi się o bicie to wyważają wiatraki, więc nie ma się co śmiać tylko składać i jeździć. Podkreślam, że wisko nowe behr hella + nowy wiatrak(a można używkę BMW) wyniósł mnie około 430zł. Ja nie wyważałem, bo ułożenie łopatek jest symetryczne(nie jak w oryginale forda) i moim zdaniem dokładne skrócenie tak naprawdę zmniejsza siłę odśrodkową ciągnącą łopatki ku rozerwaniu. Ale to już pozostawiam wam forumowiczom do przemyślenia.

CapriHon / 2020-07-13 19:41:14 /